home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 247 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Racercykel
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: Racercykel  (Læst 61994 gange)
N17
Manager
********

Offline Offline


 
Racercykel
« : 13 Jul 2008, 22:05 »

Nu er det her godt nok i Tour De France forummet, men tænkte, at det vel egentlig var et meget passende sted at smide et indlæg omkring racercykler.

Jeg har gennem det senest 1½ år gået og overvejet at anskaffe mig en racercykel, og har kigget på en masse, haft snak med en cykel"ekspert" og kigget en masse sider igennem. Jeg overvejer derfor at kaste mig ud i det, men har svært ved at smide 7500 eller 9000 efter en cykel, specielt fordi jeg har en god ven som cykler, og han havde sin cykel i én måned før han blev træt af den og købte en ny til 20k fordi han lige pludseligt stilte nye krav til den.

Er der nogen af jer der har anskaffet en? Mit mål er, hvis jeg kommer igang, at kører mellem 100 og 200 km om ugen.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Racercykel
« Svar #1: 14 Jul 2008, 00:27 »

Jeg har en dyr cykel. Selvom den er et par år gammel så er den stadig en klassecykel.

Stellet er en Principia Rex. Gearet er dura-ace, mens mine fælge er Mavic Carbon. Så den havde ca. en ny pris på 30.000,-

Jeg slap dig lidt billigere fordi der var en farvefejl i stellet, og det gamle Team Acceptcard ikke ville have det. (Farven er bare blå, og ganske fin, og fejlen var bare at den ikke passede til resten af deres cykler). Så det fik jeg til 7000,- Mit gear fik jeg også billigere da vores gamle A-rytter i Haderslev stoppede karrieren, og havde et sæt liggende som aldrig var blevet monteret. Det fik jeg for 6.500,-
Fælgene var under 500 km nye, da min ven ikke gad cykle mere, og jeg købte dem for under 5.000!

Men hvis dine behov "kun" er motionscykling så er 10.000 længe fint for en cykel. Det er trods alt i sidste ende dig selv, som skal træde den, og om den vejer 400 gram for meget betyder ganske enkelt intet! Ikke på motionsniveau, og egentlig heller ikke på konkurrenceniveau, med mindre du er oppe i b-klassen, a-klassen, semi-pro eller pro.
Logged


Juanito
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Racercykel
« Svar #2: 14 Jul 2008, 00:39 »

Ja, jeg elsker og cykle, men havde værken pengene eller lysten til at give alt for meget for en. SÅ jeg har købt en billig racer til ca. 2500 af hvad jeg husker, men jeg køber nok en dyrere en, engang jeg får råd.

Hvis jeg skalhave en ny, bliver det klart en Bianchi, jeg elsker det mærke, og syntes deres cykler er vildt fede, og så er det jo go kvalitet.
Logged

Practise makes Perfect!

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Racercykel
« Svar #3: 14 Jul 2008, 01:43 »

Ja, jeg elsker og cykle, men havde værken pengene eller lysten til at give alt for meget for en. SÅ jeg har købt en billig racer til ca. 2500 af hvad jeg husker, men jeg køber nok en dyrere en, engang jeg får råd.

Hvis jeg skalhave en ny, bliver det klart en Bianchi, jeg elsker det mærke, og syntes deres cykler er vildt fede, og så er det jo go kvalitet.

Jeg kan garantere dig for at alle cykler i de dyre prisklasser er af god kvalitet. Jeg vl gå så langt at sige at mærket slet ikke betyder noget, når man først er deroppe i den dyre klasse. Så er det mere en smagssag hvad man kan lide.
Logged


Juanito
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Racercykel
« Svar #4: 14 Jul 2008, 01:49 »

Det lyder jo godt, men sådan burde det jo også være. Smiley
Logged

Practise makes Perfect!

Dimma
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Racercykel
« Svar #5: 14 Jul 2008, 02:08 »

Jeg er i den samme fase som John Spurs, jeg har overvejet det i et års tid nu. Det der holder mig tilbage er pengene, og om jeg vil komme til at fortryde det, dog tror jeg ikke at jeg gør det... Tror bare altid at man tvivler når man er i den prisklasse?

Jeg har faktisk prøvet at sammensætte hvad der skulle købes ind for at se en nogenlunde pris for det. Det er faktisk ret så billigt, især når jeg læser hvilke priser i er oppe i, men for en 17 årige gut som mig, er det nu mange penge  crazy
http://i151.photobucket.com/albums/s134/DimmaJr/KBAFCYKEL.jpg
Logged


DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Racercykel
« Svar #6: 14 Jul 2008, 19:27 »

jeg har bygget en del cykler gennem tiderne - især dengang hvor man kørte på stål stel - jeg har altid gået efter at ofre mest på et godt stel som passer til min krops bygning - sørg for ikke at købe et stel der er for stort - så hellere for lille !

Derudover skal du vælge om du vil have et klassisk stel eller et såkaldt slope stel.... der er kun en måde og det er ud og prøv de forskellige typer og størrelser.

Stellet er typisk af Aluminium eller Carbon eller en kombination.

Aktuelt kører jeg på et ældre Fondriest Alu Stel med Ultegra Serie, Shimano Hjul (dem med få eger) cyklen kostede samlet kun 6500 kr som let brugt i 2003 men til mit behov er det rigeligt.... drømmer dog om en ny og mere moderne cykel..... men nødvendigt er det ikke !



Så er der gear typerne det er nemt der er kun 3 firmaer der laver seriøse gear Shimano, Campagnoglo og Sram
Jeg har altid kørt Shimano og har altid valgt at køre med Ultegra Serien her syntes jeg jeg får et super gear til en super pris - 105 serien kører også godt men er kun lidt billigere end Ultegra serien - Dura Ace syntes jeg er for dyrt men er en unikt gear serie.

Campagnolo - hmmm jamen det kører sgu godt men jeg syntes jeg for mere kvalitet for pengene hos Shimano.

Sram.... kender jeg ikke men har da læst diverse test hvor de får pæne vurderinger.... men jeg ville ikke vælge dem idet jeg igen syntes man får mere hos Shimano.

Den billigste løsning er nok at vælge en færdig samlet cykel.... gerne en ældre model idet du der får rabatter på op til 10.000 kr ! også kan du få et godt stel med gode gear ... men typisk er den så udstyrret med lidt billigere hjul sæt - men de kan jo med tiden skiftes ud.

http://www.heino-cykler.dk/

http://www.bikebuster.dk/

Ovenstående links har ofte gode tilbud på færdigsamlede cykler

God jagt

PS: se f.eks dette eksempel

http://www.bikebuster.dk/detaljer/120132.html

eller

http://www.bikebuster.dk/detaljer/120160.html

« Seneste Redigering: 14 Jul 2008, 19:33 af DeBuur » Logged

YNWA

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Racercykel
« Svar #7: 14 Jul 2008, 19:33 »

Jeg har to cykler i tankerne pt.

Hvad siger I til dem? Specielt dem som ved lidt ekstra om cykler Opstemt

Scott S40

Cube Peloton
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Racercykel
« Svar #8: 14 Jul 2008, 19:38 »

Jeg har to cykler i tankerne pt.

Hvad siger I til dem? Specielt dem som ved lidt ekstra om cykler Opstemt

Scott S40

Cube Peloton


Jeg syntes scott cyklen er for dyr.... jeg ville ikke vælge den det er især gear og hjul jeg tænker på.

Cube har jeg selv overvejet - en ældre model - Brian Holm prøve kørte den i et eller andet cykel program på tv og mente at den var god nok for samtlige motionister !

Men du kan finde billiger og bedre modeller gå ind på dcu hjemmeside der er altid links til gode sider og kig forbi www.feltet.dk..... nå nu kalder konen der er mad.... jeg elsker cykler er tilbage senere  Wink
Logged

YNWA

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Racercykel
« Svar #9: 14 Jul 2008, 19:42 »

Jeg har brugt Feltet.dk, men har haft svært ved at få hjælp derinde - nok primært fordi de efterhånden er trætte af, at svare på de samme spørgsmål hele tiden Smiley
Men puha hvor ville jeg gerne have en, men for satan hvor har jeg også bare svært ved, at skulle se mig bruge så mange penge på en cykel. Har både sko og bukser, så skulle bruge en trøje og cykelhjelm udover - men det skal ikke ligges ind i prisen på cyklen! Smiley
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

søgaard
Gæst
 
Sv: Racercykel
« Svar #10: 14 Jul 2008, 19:53 »

Jeg har været så heldig, at vinde sådan en fætter her i en konkurrence ved en lokal cykelhandler
Scott Speedster S 10
Som jeg klart kan anbefale, jeg har haft den i et lille stykke tid, og har fået kørt et par hundrede kilometer på den, så er stadig ved at "køre den til" Smiley
Logged

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Racercykel
« Svar #11: 14 Jul 2008, 20:30 »

Jeg har været så heldig, at vinde sådan en fætter her i en konkurrence ved en lokal cykelhandler
Scott Speedster S 10
Som jeg klart kan anbefale, jeg har haft den i et lille stykke tid, og har fået kørt et par hundrede kilometer på den, så er stadig ved at "køre den til" Smiley

jep det er en suveræn cykel - men den er også væsentlig anderledes udstyret en en S40 - jeg kunne iøvrigt godt selv finde på at købe en S10 idet jeg sidder perfekt på den cykel
Logged

YNWA

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Racercykel
« Svar #12: 14 Jul 2008, 20:32 »

Efter hvad jeg kan se på mine mål, så skal jeg bruge en M cykel - eller 54 hedder de vidst nok, hvis du måler i tal - er dog ikke sikker!
Men de S10 ser da også god ud, men så tror jeg alligevel mere jeg er til Cube'n, og det ikke så meget pga. prisen, men mere designet Grin

Kender en, som købte en cykel til lige omkring 10k(en Bianchi), men han blev så bidt af det, at han bare et par måneder efter investerede 20k i en i stedet, den kører han så på nu Wink og bruger den anden som vintercykel.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Racercykel
« Svar #13: 14 Jul 2008, 21:02 »

« Seneste Redigering: 14 Jul 2008, 21:03 af DeBuur » Logged

YNWA

DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Racercykel
« Svar #14: 14 Jul 2008, 21:07 »

http://www.bikebuster.dk/detaljer/120152.html lækker cykkel men i et grimt design
Logged

YNWA

Sider: [1] 2 3 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010