home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  1 Bruger, 487 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Racercykel
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: Racercykel  (Læst 62123 gange)
DeBuur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Racercykel
« Svar #15: 15 Jul 2008, 22:09 »

http://www.designcykler.dk/   faldt lige over denne Giant.... det er et røverkøb  Thumbs Up
Logged

YNWA

Matigol
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Racercykel
« Svar #16: 15 Jul 2008, 22:35 »

Efter hvad jeg kan se på mine mål, så skal jeg bruge en M cykel - eller 54 hedder de vidst nok, hvis du måler i tal - er dog ikke sikker!
Men de S10 ser da også god ud, men så tror jeg alligevel mere jeg er til Cube'n, og det ikke så meget pga. prisen, men mere designet Grin

Kender en, som købte en cykel til lige omkring 10k(en Bianchi), men han blev så bidt af det, at han bare et par måneder efter investerede 20k i en i stedet, den kører han så på nu Wink og bruger den anden som vintercykel.

Hvordan måler man - sådan som man ved hvilken str. cykel man skal have.
Har nemlig også overvejet i et længere stykke tid, at anskaffe mig en racercykel (:
men vil ikke give over 10.000 Smiley
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Racercykel
« Svar #17: 15 Jul 2008, 23:25 »

JakobHove: Det kan du inde på Bikebuster!

DeBuur: Er i dag blevet tilbudt at købe en cykel. Alu-ramme godt nok, men vidst med okay geargruppe(måske ikke den bedste), men ham der har tilbudt mig den har tidligere brugt den som først hans egen cykel, men siden som vintercykel, og nu er stellet så bare røget til side, da han nu har to rimelig dyre cykler. Han cykler mellem 300 og 500 km om ugen ca.
Han har tilbudt mig den cykel til en pris mellem 4000 - 5000,- alt efter hvad der skal på. Men det bliver noget med cykelcomputer osv. Hvad tror du om det? Nu er det jo alu-stel, hvorfor det er lidt tungere end ellers. Men det er måske et meget godt sted at starte, så man kan se om det er noget for en, også kan jeg jo efter vinter investere i en ny og bedre model, hvis interessen virkelig er der. Så har jeg samtidig en vintercykel, hvis det er Smiley
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

arsenalistic
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Racercykel
« Svar #18: 08 Apr 2009, 10:18 »

Jeg vil lige trække det her emne op igen.

Jeg står og vil gerne i gang med at cykle, men min viden om cykler mm. er i bedste fald begrænset, så jeg kunne godt bruge lidt vejledning. Er der nogen, der kan give et bud på en startercykel? Har forsøgt at kigge på div. cykelhandlere online, såsom bikebuster, osv., men kan ikke lige gennemskue det må jeg indrømme, så nu håber jeg på lidt generel hjælp til at starte op. Gider ikke smide 20.000 efter en cykel, men er godt klar over, at der skal ofres nogle slanter på sådan en sjover Smiley

Mht. til stelstørrelse, så er jeg 180 cm høj. Hvilken størrelse sstel skal man så gå efter?
« Seneste Redigering: 08 Apr 2009, 10:21 af arsenalistic » Logged

Go you Gunners!

Tjorne1991
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Racercykel
« Svar #19: 08 Apr 2009, 10:26 »

Hej arsenalistic..
Jeg havde selv samme dilemma fra 1 år siden, jeg vidste ikke noget om en skid, og stod kun med 6.000 til selve cyklen.
Jeg tog hen til ribe cykellager, hvor de har rigtig stort udvalg.. Her fik jeg vejledning til hvilken cykel jeg skulle vælge indenfor mit budget og fik købt udstyr osv. Cyklen koster 5.000 også købte så lidt udstyr som var muligligt, men det rendte aligevel op i 6800 inden jeg kom derfra.
Men alt i alt pas på nettet og gå til en fagmand og få vejledning.. Smiley
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Racercykel
« Svar #20: 08 Apr 2009, 10:28 »

Mit råd er også, at du skal snakke med nogen, som virkeligt at forstand på cykler. Derefter kan du så surfe nettet igennem for billige priser - når han har vejledt dig!!
Logged

arsenalistic
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Racercykel
« Svar #21: 08 Apr 2009, 12:52 »

Ok, tak for svarerne. Er der noget som i kan anbefale bare sådan generelt?
Logged

Go you Gunners!

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Racercykel
« Svar #22: 08 Apr 2009, 19:26 »

Mht til størrelse skal du have noget der minder om 58-61. Jeg vil nok tro at 60 ville være en god størrelse.

Mht. prisen. Hvor meget er du villig til at ofre? Snakker vi 2000 eller 10000?
Logged


Tjorne1991
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Racercykel
« Svar #23: 08 Apr 2009, 20:11 »

Jeg har selv en bianchi  cykel som jeg er yderst tilfreds med.. Vedligeholdelse er en stor del af cykling..

Samme salgs som denne
« Seneste Redigering: 08 Apr 2009, 20:42 af Tjorne1991 » Logged

arsenalistic
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Racercykel
« Svar #24: 23 Apr 2009, 11:37 »

Mht til størrelse skal du have noget der minder om 58-61. Jeg vil nok tro at 60 ville være en god størrelse.

Mht. prisen. Hvor meget er du villig til at ofre? Snakker vi 2000 eller 10000?
Sorry for det sene svar, har først lige set det nu. Jeg ligger vel et sted mellem 4-7.000,-, så regner med at købe brugt.

Har kigget lidt på følgende cykler, efter at have snakket, læst og prøvet lidt hist og her.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59733821 Bianchi
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59837084 Focus
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59663104 Focus Variado

Hvad siger folket til disse? Hælder selv mest til Focusen til 6000,- med hometrainer.

Edit: Er nu også faldet for Bianchien, der måske passer bedre i størrelsen.
« Seneste Redigering: 23 Apr 2009, 11:42 af arsenalistic » Logged

Go you Gunners!

arsenalistic
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Racercykel
« Svar #25: 23 Apr 2009, 13:29 »

Bumper lige denne her, da jeg virkelig står og skal bruge svar.

Snakker med både bianchi-sælger og focus-sælger (den til 6.000).
Logged

Go you Gunners!

arsenalistic
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Racercykel
« Svar #26: 23 Apr 2009, 15:00 »

Nå boys, skal ud og prøve Bianchien i morgen, så kryds jeres fingre for mig Smiley
Logged

Go you Gunners!

arsenalistic
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Racercykel
« Svar #27: 24 Apr 2009, 20:47 »

Så fik jeg endelig min cykel og det blev Bianchien. Tog ud til sælgeren og han var fantastisk god til at vejlede. Jeg cyklede lige 5 km her til aften og hold kæft, hvor er den lækker. Den passer super i str. og alting funger bare Smiley

Nu mangler jeg bare shorts, hjelm og computer.

Eneste minus er dog, at da min bror skulle sætte sadlen ned, tabte han en lille del på stellet og det fik en skramme..... Græder
Logged

Go you Gunners!

Tjorne1991
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Racercykel
« Svar #28: 24 Apr 2009, 21:48 »

Lad være med at græde over skrammer, så kan du lige så godt lade være med at bruge den!!! Wink
Men du må ud og køre nogle ture så.. Smiley
- Er der nogle der har lyst til at køre en fælles tur en dag (Er der nogen der skal med til Tour de grindsted?)
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Racercykel
« Svar #29: 24 Apr 2009, 21:53 »

Jo, det er fair at græde over skræmmer når man lige har købt cyklen - det er simpelhen bare super ærgeligt!
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010