home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
21 Maj 2025, 22:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  1 Bruger, 591 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Styrketræning
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 71 Udprint
Forfatter Emne: Styrketræning  (Læst 148955 gange)
jemil
Landsholdsspiller

Sv: Styrketræning
« Svar #285: 13 Jan 2009, 22:31 »

Siden 6 januar siger du:

Dette program giver styrke og udholdenhed, dog vil jeg fraråde dig at lave programmet så tit som du gør - 2 gange om ugen skulle være nok. Ellers vender din krop sig til det for hurtigt og du får ikke maksimalt ud af alt besværet.

Desuden ville jeg råde dig til også at lave nogle rygbøjninger, det giver en lille afveksling og er utrolig sundt.

Smalle armbøjninger går mest i tricpep og bredde mere i bryst. derfor super idé du har begge med. Dog mangler du noget hvor du trækker noget til dig - til din bicep og ryg , kunne evt være nogle armhæv i gyngestativet så er du rigtig godt dækket ind :-)

Er jo flere gange ikke bedre, eller? Jeg ved ihvertfald at man skal vente cirka 48 timer indtil man træner de samme muskler igen. Men man skulle måske ikke lave det så ofte ,da jeg også træner håndbold 2 gange om ugen.

Rygbøjninger? Det laver jeg jo 30x3 af Smiley

Armhæv lyder fornuftigt nok. Dog tror jeg ikke, at jeg kan bruge nogle møbler i vores hus til det crazy Så, er der ignen andre "hjemmeøvelser" hvor man træner ryg og bicep?

btw. så har jeg også et spørgsmål. Hjælper det overhovedet noget at købe et par håndvægte og så bruge dem lidt hver dag? Jeg vil ihvertfald ikke "rigtig" styrketræne med bænkpres osv da jeg er for ung til det ( Selvom nogle i 7. klasse laver masser af styrketræning de slet ikke burde i den alder her, men de ødelægger vel bare ders muskler? Ihvertfald deres eget problem..)

19-18!

Manniche
Landsholdsspiller

« Svar #286: 13 Jan 2009, 22:38 »

jeg har spurgt nogen af mine venner angående mavebøjninger men de har forskellige meninger.
Må man gerne bøje benene?
Hvor langt skal man have kroppen op?

Hvordan gør man det egentlig helt rigtigt?

Liverpool
- You'll never walk alone <3

Self. Alt for verdens rigeste freak  Thumbs Up

NisseQl
Ynglingespiller

« Svar #287: 13 Jan 2009, 23:14 »

Er jo flere gange ikke bedre, eller? Jeg ved ihvertfald at man skal vente cirka 48 timer indtil man træner de samme muskler igen. Men man skulle måske ikke lave det så ofte ,da jeg også træner håndbold 2 gange om ugen.

Rygbøjninger? Det laver jeg jo 30x3 af Smiley

Armhæv lyder fornuftigt nok. Dog tror jeg ikke, at jeg kan bruge nogle møbler i vores hus til det crazy Så, er der ignen andre "hjemmeøvelser" hvor man træner ryg og bicep?

btw. så har jeg også et spørgsmål. Hjælper det overhovedet noget at købe et par håndvægte og så bruge dem lidt hver dag? Jeg vil ihvertfald ikke "rigtig" styrketræne med bænkpres osv da jeg er for ung til det ( Selvom nogle i 7. klasse laver masser af styrketræning de slet ikke burde i den alder her, men de ødelægger vel bare ders muskler? Ihvertfald deres eget problem..)

Synes ikke du skal træne med vægt når du ikke er ældre , brug din egen vægt og intet andet , dem som render rundt nede i centeret allerede mister også hurtig motivationen .

Synes det er rigtig flot at du har motivationen i behold og laver alt dette hjemme :-) Hmm becips og ryg bliver brugt når du trækker ting til dig , derfor ville løftninger af dig selv være perfekt . Kan ikke lige komme på andre . Men biceps er også en meget lille muskel og synes egentlig ikke du skal begynde og købe håndvægte kun for at ramme den muskel . Så ville jeg holde mig til rygbøjninger og måske lave nogle flere sets af disse øvelser . ikke flere gentagelser .

Man siger normalt om øvelser:

1-5 gentagelser = STYRKE
6-12 gentagelser = MASSE - STØRRELSE
12 + gentagelser = MARKERING

Dette kræver selvfølgelig supplerende kg

EDIT:
fandt lige en lille øvelse her: Ved ikke om det er muligt med tre stole og et kosteskaft ?

http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/WTSupineRow.html
« Seneste Redigering: 13 Jan 2009, 23:27 af NisseQl » Logged

NisseQl
Ynglingespiller

« Svar #288: 13 Jan 2009, 23:17 »

jeg har spurgt nogen af mine venner angående mavebøjninger men de har forskellige meninger.

http://www.exrx.net/Lists/ExList/WaistWt.html - en række forskellige maveøvelser .

Marchang
Landsholdsspiller

« Svar #289: 13 Jan 2009, 23:18 »

Først og fremmest er der mange måder man kan tage mavebøjninger på og det kommer helt an på hvilken del af maven du vil træne.

Svar på dine spørgsmål er; ja du må gerne bøje benene. Evt. en øvelse er at ligge på ryggen, bøje benene i ca. 90 grader hvorefter du knytter dine næver og placere dem midt på låret. Når så du begynder at lave mavebøjningerne må dine knytnæver ikke komme højere op end lige over dit knæ, altså så dine håndled bøjes og du lige akkurat kan kigge over dine knæ.
Hvis du ikke vælger at bruge dine knynæver, er det vigtigt at placere dine arme sådan at du ikke bruger dem til at trække dig selv op. Fordi ellers for du ikke noget ud af øvelsen.

Men der er mange måder at lave mavebøjninger på og det kommer helt an på hvorfor nogle mave muskler du vil træne.

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Suicide
Landsholdsspiller

« Svar #290: 14 Jan 2009, 19:46 »

Du skal ikke løfte lenden op. Så du skal ikke ret højt op, men selvfølgelig skal du have ryggen løftet.

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

AmauriCarvalho
Juniorspiller
**

« Svar #291: 14 Jan 2009, 19:53 »

Bænkpres er en god overall styrketræning du træner stort set alt fra brystet og op. supler eventuelt med håndvægte til træning af biceps.

Krellz
Landsholdsspiller

« Svar #292: 14 Jan 2009, 20:07 »

Nogle der oplever man får en lille sixpack af at spille fodbold?

Niszen
Reserveholdsspiller

« Svar #293: 14 Jan 2009, 20:20 »

Nogle der oplever man får en lille sixpack af at spille fodbold?

Kommer helt an på hvilket niveau du spiller på. Personligt har jeg spillet på det allerhøjeste plan siden jeg var 6 år og jeg har sixpack nu.

Manchester United
Odense Boldklub

Krellz
Landsholdsspiller

« Svar #294: 14 Jan 2009, 20:23 »

Kommer helt an på hvilket niveau du spiller på. Personligt har jeg spillet på det allerhøjeste plan siden jeg var 6 år og jeg har sixpack nu.
Spiller i A rækken Peace. Ikke lige det højeste Wink

Schjelde
Førsteholdsspiller

« Svar #295: 14 Jan 2009, 20:24 »

Spiller i rækkke to, og kan ikke ligefrem sige jeg har sixpack, men arbejder på det :p

Krellz
Landsholdsspiller

« Svar #296: 14 Jan 2009, 20:39 »

Hmh, hvad er række to :S?

Jharn
Landsholdsspiller

« Svar #297: 16 Jan 2009, 16:42 »

Jeg er begyndt i et træningscenter, og jeg er cirka dernede hveranden dag. Jeg har ikke noget program, men træner løst på forskellige maskiner. Jeg kører hver maskine 3 gange med 15 gentagelser.

Vil jeg få noget ud af dette? Både styrke og muskelmasse?

Gosser
Manager

« Svar #298: 16 Jan 2009, 16:43 »

Ja, hvorfor skulle du ikke det?

Jharn
Landsholdsspiller

« Svar #299: 16 Jan 2009, 16:46 »

Jeg har læst en del på forskellige fitnesssider, og de er meget skeptiske overfor maskiner. De skriver nærmest, at man ingenting får ud af dem.

Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 71 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010