home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 557 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Styrketræning
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 71 Udprint
Forfatter Emne: Styrketræning  (Læst 130726 gange)
louis65
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Styrketræning
« Svar #30: 11 Jun 2007, 17:12 »

de fleste helsecentre har det...Smiley også nogle få sportsbutikker..Smiley men lad endelig være med at købe af privat, man aner aldrig hvad der er i det.. Ubeslutsom

Tak.. men hvad koster  det og hvor hyppigt skal man købe det, hvis det drikkes tre gange om dagen ?  Tunge
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Styrketræning
« Svar #31: 11 Jun 2007, 17:15 »

Tak.. men hvad koster  det og hvor hyppigt skal man købe det, hvis det drikkes tre gange om dagen ?  Tunge
Har aldrig selv brugt det, så ved det faktisk ikk..Smiley
Logged

louis65
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Styrketræning
« Svar #32: 11 Jun 2007, 17:20 »

Har aldrig selv brugt det, så ved det faktisk ikk..Smiley

Nåhh okay..  Græder
Logged

Suicide
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #33: 11 Jun 2007, 17:37 »

Jeg styrketræner selv, og har gjort det i et halvt år nu !
Dog har jeg haft en periode på 14 dage, med sygdom, og så var jeg lige et smut i Norge, så derfor har jeg ikke lige fået trænet her på det seneste.
Men normalt træner jeg 6 dage i ugen.
Mandag: Bryst, triceps og mave
Tirsdag: Biceps og Ryg
Onsdag: Skulder, nakke, ben og mave
Torsdag: Bryst og triceps
Fredag: Biceps, ryg og mave
Lørdag: Skulder, nakke og ben

Jeg tager protein pulver 2 gange dagligt, en gang efter træning og en gang om aftenen, inden jeg går i seng.
Jeg tager 80 gram om dagen, og blander det op med vand.
Jeg plejer at købe bøtter med 2,2 kg. i, jeg bruger viking protein, fra en internet side, som jeg syntes er veldig godt og meget billigt i forhold til dets renhed.


Jeg har styrketrænet i mere end et halvt år, og for at man kan sige man "styrketræner", så handler det altså ikke om at løfte nogle håndvægte i ny og næ. Styrketræning skal foretages hyppigt, med en hvis stabilitet og så skal det, for at være effektivt, foregå med flere sæt og over mere end en halv time.

Jeg har som sagt styrketrænet et halvt år i et styrkecenter, og resultaterne kommer hurtigt, hvis man gør det på den rette måde. Jeg tager tre sæt af alle mine øvelser, hvor gentagelserne i hvert sæt lyder på 10, 8 og så i sidste sæt 6. Vægten forøges fra sæt til sæt. Jeg tager 6 proteinpiller efter hver træning, for at få de nødvendige proteiner til at genopbygge mine muskler. Begynder også snart på at tage kreatin - et mirakelmiddel.

Træner hveranden dag, hvilket er det hyppigste man kan gøre det, hvis det altså er de samme muskelgrupper man træner fra gang til gang.

Kreatin, er ikke det rene mirakkel middel !!
Jeg har brugt kreatin, men opnåede ikke en effekt, da der er ca 1/4 det ikke virker på, fordi vi iforvejen har et højt trifosphat niveau !
Du skal virkelig også have styr på din kost, hvis du vil have effekt. Der med mener jeg INGEN koffein, INGEN kaffe, INGEN Cola og så videre.

Tak.. men hvad koster det og hvor hyppigt skal man købe det, hvis det drikkes tre gange om dagen ? Tunge
Det kommer an på hvilken str. bøtte/spand du køber Smiley

Er en lille smule undervægtig så jeg træner for at tage på. Indtil videre er det blevet til noget træning i skolens center her i vinters, hvor jeg kun trænede 1 gang om ugen. Nu er det et par gange om ugen, men herhjemme med håndvægte.
Du skal have noget Weight Gainer min ven, og så skal du bare fyre havregryn fra morgenen for groft !
Der ud over skal du til at lægge mere i din træning.
Du skal regne dit ligevægts indtag ud og så skal du kører med 500 Kcal i overskud, så skulle der gerne ske noget  Wink

det der burde man altså tage afstand fra..

Helt enig.. Det burde ikke engang blive sagt i sjov ..

Og hvis man endelig vil på krudt, så for Guds skyld vent til du er over 25 !! Man er IKKE færdig udvokset inden !!

Citat
Logged

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

DejanStankovic
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #34: 17 Jun 2007, 16:51 »

Jeg styrketræner selv, og har gjort det i et halvt år nu !
Dog har jeg haft en periode på 14 dage, med sygdom, og så var jeg lige et smut i Norge, så derfor har jeg ikke lige fået trænet her på det seneste.
Men normalt træner jeg 6 dage i ugen.
Mandag: Bryst, triceps og mave
Tirsdag: Biceps og Ryg
Onsdag: Skulder, nakke, ben og mave
Torsdag: Bryst og triceps
Fredag: Biceps, ryg og mave
Lørdag: Skulder, nakke og ben



Makker . det bedst hvis du træner Bryst - triceps - skulder & mave en daq .
Biceps - Ryq & ben nakke underhånd .
Lad os sige . Mandaq træner du bryst osv .
tirsdaq ryg osv .
så en daq pause .
så igen det samme . så pause to dage . så igen
du træner man tirsdaq , onsdaq tors fredaq lørdaq hvornår hviler din krop når du træner bryst ryg osv . du tror bare man skal træne træne træne . det iorden at træne som du gør , men det først når du er blevet stor og er oppe i de store vægte . men når du har trænet i et halvt år , så er det sku ik så godt , du overbelaster din krop og ødelægger den .

Hvor træner du henne ?
Logged

CHaozz
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Styrketræning
« Svar #35: 21 Nov 2007, 23:12 »

Det er bare fordi at jeg synes der kan gå langtid før at man ser resultater, har i de seneste 3 måneder lavet 60 mavebøjninger om aften med 10 kilo vægt på, der er næsten ikke sket noget Huh
Smid nogen flere kilo på. Jo hårdere er desto bedre giver det. Træner selv 5 gange om ugen. Kører et 4 trins skema. Dag 1 er forkuseret meget på mave, arme og bryst. Dag 2 er forkuseret meget på ryg, ben og lidt arme. Bare nogen andre muskler fra dagen før. Har ikke programmet ved mig så jeg kan sige hvad for nogen muskler der bliver trænet dag 1 og dag 2. Men sådan 2 dage i træk og så pause en dag. Og så starter man med 1 igen og 2 dagen efter. osv. Det har givet mig meget på bare en mdr. Men til gengæld kan det virkelig også mærkes i dine muskler hver dag. Så det smag og behag om man vil gøre det hårdt og have ondt eller tage det stille og roligt.
Logged

Andersen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #36: 21 Nov 2007, 23:24 »

Styrkertræner selv lidt i det små.. Med armbøjninger, mavebøjninger også min håndvægt på 12 kg.

Men skal nok snart have købt noget bedre udstyr, eller gå i et center, for vægten er ikke tung nok længere.

Er som Cube undervægtig, så jeg har prøvet proteinpulver. Men jeg synes satme det smagte grimt! Fik en prøvepakke fra BodyWeylab (tror jeg nok), og selvom jeg kun blandede ½ pose-portion i, så smagte det virkelig grimt..
Så det gik jeg væk fra igen.

Logged

CHaozz
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Styrketræning
« Svar #37: 22 Nov 2007, 01:01 »

Styrkertræner selv lidt i det små.. Med armbøjninger, mavebøjninger også min håndvægt på 12 kg.

Men skal nok snart have købt noget bedre udstyr, eller gå i et center, for vægten er ikke tung nok længere.

Er som Cube undervægtig, så jeg har prøvet proteinpulver. Men jeg synes satme det smagte grimt! Fik en prøvepakke fra BodyWeylab (tror jeg nok), og selvom jeg kun blandede ½ pose-portion i, så smagte det virkelig grimt..
Så det gik jeg væk fra igen.


Hvis du starter i et center så det muligt og få protein tilskud gennem noget kakao smag noget. 30 G er protein er der i
Logged

CHaozz
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Styrketræning
« Svar #38: 22 Nov 2007, 01:07 »

Forresten. Er der nogen som kender noget godt protein man kan indtage ? Og hvor kan man købe det ? Træner ret tit. 4-5 gange om ugen á 2 timer a gangen. Har virkelig brug for det da jeg er i gang med og træne mig større da jeg spiller serie 1 pt og har det svært fysisk mod andre.`!
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Styrketræning
« Svar #39: 22 Nov 2007, 01:11 »

Hvis man drikker mælk pænt ofte, kan det så erstatte proteinpulver? Smiley Hvis ikke - hvor meget koster sådan noget stas så?
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

wirenfeldt
Gæst
 
Sv: Styrketræning
« Svar #40: 22 Nov 2007, 01:16 »

Tak.. men hvad koster  det og hvor hyppigt skal man købe det, hvis det drikkes tre gange om dagen ?  Tunge
Du køber en ordenlig satan, så du har nok til en længere periode.. Prisen varierer, læs dig frem til hvad der er bedst.. Hvis du er spinkel af bygning, vil det være en god idé, at få noget pulver med lidt højere fedtindhold i, så du kan omdanne dit fedt til muskler. Hvis din fedtprocent er lav, har musklerne ikke noget og arbejde med..

Til de af jer der diskuterer hvad der er bedst og træne.
Så skulle det angiveligt være bedst og træne ben så tit som muligt, da det forøger din produktion af det stof som er muskelopbyggende i din krop væsentlig mere. Triceps/ryg går sammen, biceps/bryst går sammen. I de øvelser du træner bryst, træner du også biceps. Om det samme gælder når du træner ryg, så bruger du dine triceps.
Nogle træner biceps og triceps sammen, da det giver en god eksplosion i musklerne, da de ligger i nogenlunde samme gruppe. Men da dine muskler har brug for restituering (en pause på mindst 24 timer efter træning), vil det være dumt at træne biceps/triceps dag 1, for så og træne ryg/bryst dag 2, da du skal bruge dine biceps/triceps til dag 2's træning. Dine biceps/triceps er stadig ikke færdige med opbygningen efter dag 1's træning, og vil derfor ikke være lige så godt for dem. Og du vil ikke få det optimale ud af træningen på dag 2, eftersom dine biceps/triceps er i restitueringsfasen.

@ cube
Nej, det kan ikke erstatte proteinpulveret. Eller jo, men det skal være meget mælk. Smiley Men søg på google, så kan du finde priser på protein-pulveret, og måske ligge en kostplan, så du får den rette mængde af kulhydrater, protein og fedt.
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Styrketræning
« Svar #41: 22 Nov 2007, 01:22 »

@ cube
Nej, det kan ikke erstatte proteinpulveret. Eller jo, men det skal være meget mælk. Smiley Men søg på google, så kan du finde priser på protein-pulveret, og måske ligge en kostplan, så du får den rette mængde af kulhydrater, protein og fedt.

Hehe.. jeg er så røv dårlig til at holde mig til en plan. Jeg har i stedet gennem længere tid frådet en masse nødder, peanutbutter og mørk chokolade. Plus at jeg træner lidt mere regelmæssigt - i hvert fald på det sidste. Overvejer dog proteinpulver for altid at sikre overskuddet af kulkydrater - det koster bare Grin
Har taget 2 kilo på de sidste 2 måneder tror jeg..
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

CHaozz
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Styrketræning
« Svar #42: 22 Nov 2007, 01:43 »

Du køber en ordenlig satan, så du har nok til en længere periode.. Prisen varierer, læs dig frem til hvad der er bedst.. Hvis du er spinkel af bygning, vil det være en god idé, at få noget pulver med lidt højere fedtindhold i, så du kan omdanne dit fedt til muskler. Hvis din fedtprocent er lav, har musklerne ikke noget og arbejde med..

Til de af jer der diskuterer hvad der er bedst og træne.
Så skulle det angiveligt være bedst og træne ben så tit som muligt, da det forøger din produktion af det stof som er muskelopbyggende i din krop væsentlig mere. Triceps/ryg går sammen, biceps/bryst går sammen. I de øvelser du træner bryst, træner du også biceps. Om det samme gælder når du træner ryg, så bruger du dine triceps.
Nogle træner biceps og triceps sammen, da det giver en god eksplosion i musklerne, da de ligger i nogenlunde samme gruppe. Men da dine muskler har brug for restituering (en pause på mindst 24 timer efter træning), vil det være dumt at træne biceps/triceps dag 1, for så og træne ryg/bryst dag 2, da du skal bruge dine biceps/triceps til dag 2's træning. Dine biceps/triceps er stadig ikke færdige med opbygningen efter dag 1's træning, og vil derfor ikke være lige så godt for dem. Og du vil ikke få det optimale ud af træningen på dag 2, eftersom dine biceps/triceps er i restitueringsfasen.

@ cube
Nej, det kan ikke erstatte proteinpulveret. Eller jo, men det skal være meget mælk. Smiley Men søg på google, så kan du finde priser på protein-pulveret, og måske ligge en kostplan, så du får den rette mængde af kulhydrater, protein og fedt.
Kan du anbefalde noget pulver ? Er ikke skide god til og finde ud af hvad der passer til hvad ?
Træner som sagt 2 dage i træk. Pause 1 dag. Og 2 dage igen osv. Vejer ca. 70 og er 1.84 høj. Kan du anbefale et godt produkt ? Det lyder jo som om du har styr på det her pis  Grin
Logged

CHaozz
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Styrketræning
« Svar #43: 22 Nov 2007, 01:48 »

Fandt det her. Noget som kan anbefales ? Lyder fornuftigt nok til prisen Opstemt

http://www.workoutshop.dk/product.asp?product=6736&sub=4&page=1
Logged

wirenfeldt
Gæst
 
Sv: Styrketræning
« Svar #44: 22 Nov 2007, 16:31 »

Der findes jo en million slags, og hvad der passer bedst til jer, skal jeg ikke kunne sige. Søg på google, læs lidt på diverse sitets om det, så finder I ud af hvad jeres muskler og krop vil have bedst af, hvilken slags I skal have, hvor tit osv. Smiley
Whey 100 skulle være godt, hvis man finder den rigtige af dem. Smiley
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 71 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010