home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 432 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Styrketræning
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 68 69 [70] 71 Udprint
Forfatter Emne: Styrketræning  (Læst 130699 gange)
Kratos
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Styrketræning
« Svar #1035: 16 Jan 2014, 09:38 »

Tja Witting, Sheiko er jo ren styrke og har kun til formål at øge dit 1RM, hvis det er det du går efter så er det jo selvfølgelig super. Jeg er personligt ligeglad med om min 1RM er +/- 20 kg i forhold til andres. Ren æstetik for mig.
Logged

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Styrketræning
« Svar #1036: 16 Jan 2014, 09:57 »

Det ser super ud det der Manutdman, minder meget om det jeg selv kører hvor jeg også har Upper/lower split hhv. mandag/torsdag og tirsdag/fredag.

Kører ca sådan her:

Upper:

Bænk 5x5
Pulldown/Pullup 3x8-10
Inc Flyes 3x8-10
Row-øvelse 3x8-10
Lat raises 3x8-10
Dips m. vægt 3x8-10
Curl 3x8-10

Lower:

Squat 3x5
Dødløft 3x5
Benpres/Lunge 3x8-10
Hamstringcurl 3x8-10
Lægøvelse 3x8-10
Mave, typisk Abwheel, planke eller kabeltræk på knæ.


Okay fedt Smiley vi har sådan set det samme program Smiley
Træner du også mandag, tirsdag, torsdag og fredag Smiley
Og dødløft har jeg aldrig prøvet skal man starte med stille rolig kilo i den og lave den rigtig

Jeg fik programmet af en venlig sjæl fra forummet her Smiley kender ham også lidt udenfor fmfreaks
Logged

Roxer
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #1037: 16 Jan 2014, 11:51 »

Okay fedt Smiley vi har sådan set det samme program Smiley
Træner du også mandag, tirsdag, torsdag og fredag Smiley
Og dødløft har jeg aldrig prøvet skal man starte med stille rolig kilo i den og lave den rigtig

Jeg fik programmet af en venlig sjæl fra forummet her Smiley kender ham også lidt udenfor fmfreaks
Der er kun en ting at sige og det gør sig gældende inden for alt styrketræning! Teknik over kilo. ALTID! Da jeg startede syntes jeg også det var vigtigt bare at få en masse kilo på for at det skulle se ud af noget, men det kan være farligt, give skader osv. Få styr på din teknik, især i dødløft, squat og bænk. Har du ikke styr på teknikken kan du få skader i ryggen bl.a. Jeg træner stadigvæk min teknik i de 2 første øvelser, det foregår bare med færre kilo end jeg måske egentligt godt kunne tage. Hvis ikke du kender nogle der kan hjælpe dig så vær ikke bange for at spørge i centret, de fleste vil gerne bruge et par minutter på lige at lære dig det. En anden ting du kan gøre er at få en til at optage dig så du kan sammenligne og kigge på hvad du skal gøre bedre. :-)
Logged

manutdman
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Styrketræning
« Svar #1038: 16 Jan 2014, 12:51 »

Der er kun en ting at sige og det gør sig gældende inden for alt styrketræning! Teknik over kilo. ALTID! Da jeg startede syntes jeg også det var vigtigt bare at få en masse kilo på for at det skulle se ud af noget, men det kan være farligt, give skader osv. Få styr på din teknik, især i dødløft, squat og bænk. Har du ikke styr på teknikken kan du få skader i ryggen bl.a. Jeg træner stadigvæk min teknik i de 2 første øvelser, det foregår bare med færre kilo end jeg måske egentligt godt kunne tage. Hvis ikke du kender nogle der kan hjælpe dig så vær ikke bange for at spørge i centret, de fleste vil gerne bruge et par minutter på lige at lære dig det. En anden ting du kan gøre er at få en til at optage dig så du kan sammenligne og kigge på hvad du skal gøre bedre. :-)
Okay tusind tak for din i input Smiley
Jeg er heldigvis en af dem der ikke tager for meget i kilo, men først tænker på teknikken.
Okay jeg prøver se videoer på youtube og spørge dem i centeret Smiley
Logged

Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #1039: 19 Jan 2014, 15:29 »

Er der nogen, der kan forklare, hvad der helt præcist menes med "træningsadaptioner"?
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

nikl0707
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Styrketræning
« Svar #1040: 19 Jan 2014, 17:32 »

Det betyder i bund og grund tilvænning, at tilpasse sig sin træning, den er delt op i 3 faser, øget belastning, gentagelser og specifikt. Det vil sige hvis du træner biceps, så bliver du kun stærkere i bicepsen, ved øget belastning, og gentagelser,  og så specifikt området omkring bicepsen. Håber det er til at forstå Smiley
Logged

vikt0731
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Styrketræning
« Svar #1041: 06 Apr 2014, 11:49 »

Er der nogle, som har nogle gode øvelser for at blive hurtigere? Altså ikke ved hjælp af løb, men hvad hjælp af squat og andre øvelser....
Logged

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #1042: 12 Apr 2014, 12:57 »

Hej drenge!

Jeg skal mandag til københavn med en ven for at købe proteinpulver. Men som jeg ved, er der stor forskel på kvaliteten af de forskellige produkter.

Jeg ville derfor høre om er var nogen mærker i ville anbefale mig at købe, eller om der er nogen mærker i ville anbefale mig ikke at købe?
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

Enzo
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #1043: 12 Apr 2014, 13:28 »

Hej drenge!

Jeg skal mandag til københavn med en ven for at købe proteinpulver. Men som jeg ved, er der stor forskel på kvaliteten af de forskellige produkter.

Jeg ville derfor høre om er var nogen mærker i ville anbefale mig at købe, eller om der er nogen mærker i ville anbefale mig ikke at købe?

Whey 100 Proteinpulver  Thumbs Up
Logged

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #1044: 12 Apr 2014, 13:33 »

Whey 100 Proteinpulver  Thumbs Up

Hvorfor er det bedre end andre mærker? Og er der nogen mærker du vil fraråde mig at købe? Smiley
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

snaever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #1045: 02 Sep 2014, 19:18 »

Hej folkens, jeg har lige et spørgsmål.

Jeg har efterhånden trænet on/off i et par år hvor jeg udelukkende har kørt fullbody programmer tre dage i ugen med 3-4 øvelser til hver enkel muskelgruppe. Sådan en træning tager godt og vel 2,5 timer. Mit spørgsmål er så om det ville være en fordel at skifte til et 2-split program hvor jeg træner fire dage i ugen hvor det er 1,5-2 timer af gangen? Vil det give bedre resultater eller hvordan er jeres erfaring med dette?
Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #1046: 02 Sep 2014, 19:30 »

Hej folkens, jeg har lige et spørgsmål.

Jeg har efterhånden trænet on/off i et par år hvor jeg udelukkende har kørt fullbody programmer tre dage i ugen med 3-4 øvelser til hver enkel muskelgruppe. Sådan en træning tager godt og vel 2,5 timer. Mit spørgsmål er så om det ville være en fordel at skifte til et 2-split program hvor jeg træner fire dage i ugen hvor det er 1,5-2 timer af gangen? Vil det give bedre resultater eller hvordan er jeres erfaring med dette?
Det er svært at sige. Hvis du alligevel træner +3 dage om ugen ville jeg nok tænke i retningen af en slags split-program (evt. det meget populære 3-split - bryst/triceps, biceps/ryg, ben/skulder).

Dertil kan sige at det som udgangspunkt ikke er klogt at benytte det samme program i evigheder. Revurder dig program hver tredje måned og skift et par øvelser ud og tilføj nogle andre.

Men igen; det er forskelligt fra person til person, og hvis du får gode resultater med et fullbody-program, så kan du også sagtens træne efter dette.
Logged

welbz is dat guy

snaever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #1047: 02 Sep 2014, 19:36 »

Hvis jeg skulle lave et splitprogram skulle det nok helst være 2-split, da jeg ikke føler jeg har tiden til at træne mere end det. Men hvordan vil den optimale sammensætning af sådan et program se ud? Hvor mange øvelser til hver gruppe osv.?

Og hvorfor er det vigtigt at lave om i sit program, egentlig? Det behøver vel ikke være hele "kernen" i programmet der skal skiftes ud, men bare et par øvelser, ikke?
Logged

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #1048: 02 Sep 2014, 21:08 »

Hvis jeg skulle lave et splitprogram skulle det nok helst være 2-split, da jeg ikke føler jeg har tiden til at træne mere end det. Men hvordan vil den optimale sammensætning af sådan et program se ud? Hvor mange øvelser til hver gruppe osv.?

Og hvorfor er det vigtigt at lave om i sit program, egentlig? Det behøver vel ikke være hele "kernen" i programmet der skal skiftes ud, men bare et par øvelser, ikke?
Det kan være svært at blive ved med at opleve progression i samme omfang, hvis man følger samme program for længe. Og ja, det er ikke nødvendigt at ændre det grundlæggende. Man kan blot begynde at tage nogle andre øvelser end normalt.

Jeg har ingen erfaring med 2-split, så sammensætningen af et sådan program vil jeg overlade til en anden.
Logged

welbz is dat guy

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Styrketræning
« Svar #1049: 23 Sep 2014, 19:36 »

Skål i skuret, jeg har efter lang tids tov trækkeri med min mor fået anskaffet mig medlemskab til fitness world, er det en venlig sjæl som kan hjælpe med et program, jeg har ikke helt styr på det nemlig. I starten er det fedtet der skal væk, men selvfølgelig skal der noget muskelværk på en gang i fremtiden Smiley Hvis det hjælper kan jeg siger at jeg er omkring 1.96 i højden og vejer lige på den anden side af 100kg Smiley
Logged

Sider: 1 ... 68 69 [70] 71 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010