Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I går
kl. 14:43:02
valverde4ever
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
02 Apr 2025, 18:53
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
27 Mar 2025, 15:21
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
18 Mar 2025, 22:03
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
17 Mar 2025, 14:40
szukizek
Træningsbanen
Fm Tweak
17 Mar 2025, 09:49
Fand23
Baren
cykeltøj/cykelbutikker
22 Feb 2025, 21:22
Broen13
Baren
fm25
Antal Registrerede Brugere:
23547
0 Brugere, 646 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
CrimsonLullaby
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2010
Kategori: Blogs FM2010
Aber fucking deen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
[
2
]
3
Forfatter
Emne: Aber fucking deen (Læst 9490 gange)
SirToby
Manager
Sv: Aber fucking deen
«
Svar #15:
24 Aug 2010, 18:13 »
Citat af: patrick J 23 Aug 2010, 17:00
Super fedt Sir Toby!
Elsker at læse om saves, hvor man er pænt langt fremme...
EDIT:
SS'et af Fraser Fyvie er ikke ham, men derimod Pat Dunne.
Godt set. Det går sgu ikke, at I ikke får et SS af ham. Han er en af mine bedste:
http://i77.photobucket.com/albums/j72/SirToby/deen_fyvie2.png
Og tak i øvrigt.
SirToby
Manager
«
Svar #16:
25 Aug 2010, 20:37 »
This is Aberdeen
Min niende sæson i spidsen for Aberdeen Football Club er i fuld gang, og jeg er faktisk fremme ved 1. februar 2018 nu. Efter en lille krise omkring november-december er holdet nu igen fuld af selvtillid. Desværre ser Celtic ud til at være stukket af, mens vi samtidig har tabt et unødvendigt antal point, men vi har før hentet store forspring.
Det ser sådan ud, at vi efter 22 runder har hentet
50 point
, hvor Celtic efter 23 runder har hentet 61 point. Vi har en indbyrdes kamp på hjemmebane inden længe, og her skulle mine spillere meget gerne tørste efter revanche, eftersom Celtic den 16. december smadrede mit mandskab med 5-0 på Celtic Park.
Men efter lige netop den kamp skulle vendepunktet være. Siden da er det blevet til ni sejre og to uafgjorte. Vi har netop slået Inverness i League Cup-semifinalen, hvorfor der nu venter endnu en walkover i finalen, nemlig Ayr. Inden da havde vi slået Kilmarnock med 6-0, og holdet sprutter af god moral i øjeblikket.
I Europa har vi klaret os rimelig godt. Sidste sæsons 2. plads betød, at vi skulle ud i CL-kvalifikation. Vi slog Twente ud i 3. runde, inden Sevilla ventede i playoffkampene. En rigtig skidt lodtrækning, som også så os blive smidt ud af Champions League. 1-2 hjemme, 1-1 ude. Hæderlige resultater dog.
Det betød EURO Cup-gruppespil, og her sikrede vi en 2. plads lige efter Athletic Bilbao, hvorfor Bordeaux nu venter i første knockoutrunde.
I sommers gjorde jeg mig nogle
transfers
, hvor
Rodrigues
,
Mark Rendell
og
Luc Larrouy
(som jeg kastede mit hidtil største beløb efter: £8.750.000) er de nævneværdige, og her i januarvinduet hentede jeg 21-årige
Neil Hunter
i Hibernian. En massiv svækkelse af sidste års bronzevindere, men en god forstærkning for Aberdeen. Han har spillet syv kampe her i januar og scoret syv mål. I øvrigt har jeg netop sikret mig Kasper Schmeichel på en fri transfer. Han tiltræder dog først til sommer.
Spillerstatistik
(bed om SS, hvis noget frister)
SirToby
Manager
«
Svar #17:
02 Sep 2010, 16:01 »
This is Aberdeen
Jeg er faktisk færdig med min 2018/19-sæson, men først skal I lige have en opdatering om den forrige sæson. Sidst I hørte fra Aberdeen, var vi 11 point efter Celtic. Vi endte ni point og sikrede en
2. plads
efter et skidt slutspil, hvor vi kun formåede at slå Hearts. Nederlaget på 1-0 til Celtic gjorde udslaget. Vi havde ellers haft en fantastisk optakt til slutspillet, men det var ikke nok til guldmedaljer, og man må også sige, at Celtic havde en ekstra god sæson. De fik skrabet hele 92 point.
I EURO Cup var vi tæt på flere overraskelser. Først slog vi Bordeaux ud med samlet 3-1 i første knockoutrunde, inden engelske Everton ventede i næste runde. Vi vandt 3-1 hjemme, og efter 70 minutter på Goodison Park stod det 2-2. Everton behøvede altså tre mål mere. De fik hurtigt scoret til 4-2, men da McDermott reducerede til 3-4 med få minutter igen, lignede det, at billetten til kvartfinalen var sikret. Men så skulle Everton først score i 87 og dernæst 90 og fuldende et absurd comeback. Helt vildt og helt ufatteligt.
Således
klarede mine spillere det. Man må sige, at Neil Hunter var sæsonens helt store spiller, og det er til trods for, at han først kom i januar. Han har været helt ekstra ordinær, siden han skiftede fra Hibernian med 27 mål i 31 kampe! Manden er kun 22 år, og jeg synes, at jeg har gjort mig et fantastisk indkøb. Acuña og Larrouy havde også begge gode sæsoner, mens Fyvie og Chapman, mine to bedste spillere ifølge min assistent, også havde en super sæson. Chapman er virkelig en spiller, som jeg får svært ved at holde på, og han er blot 19 år gammel.
SirToby
Manager
«
Svar #18:
03 Sep 2010, 07:57 »
This is Aberdeen
Nu får i så min tiende sæson for Aberdeen Football Club. Det var sæsonen, hvor jeg rundede min kamp nummer 500, hvor mål nummer 900 blev scoret, og hvor mine samlede transferafgifter for de ti sæsoner nåede de £50.000.000.
Efter at de to forrige sæsoner begge havde kastet sølv af sig, var det ved at være tid til at vinde guldet tilbage. Fem nye spillere var, hvad der var råd til i starten af sæsonen. Kasper Schmeichel ankom på en fri transfer, efter at min førstemålmand Jamie McDonald skiftede til Bolton, også på fri transfer. Derudover ankom følgende:
-
Alois Plasil
(£1.000.000) - supertalent, der allerede nu (til trods for at først lige er fyldt 17) kan få spilletid
-
Peter Braam
(Leje £2.300.000) - en noget nær perfekt angriber, der dog fik det svært i løbet af sæsonen
-
Aldrich Yenga
(£3.800.000) - stærk midterforsvar, der også kan spille på midtbanen
-
Martin Leonard
(£230.000) - spiller med potentiale, som også jagtes af engelsk topklubber
Efter 2. pladsen i sidste sæson gjaldt det atter Champions League-kval, og her fik vi, omvendt sidste sæson, gode lodtrækninger. Fenerbahce fik en samlet sæk på 7-5, mens Austia Wien fik en på 7-2. Vi var klar til gruppespillet, og her ventede Manchester City, Le Mans og Dinamo Kiev. Jeg synes, det var en fantastisk lodtrækning, men det skulle ikke blive så let, og vi skulle sågar ende på 4. pladsen. Det blev kun til en sejr, og det var hjemme imod Kiev. Vi skuffede fælt imod Le Mans, men vi var heller ikke heldige, da vi smed en 2-0-føring på Pittodrie Stadium. Vi var heller ikke effektive nok, da vi i Ukraine tabte 4-1, hvilket var ret uhørt taget chancerne i betragtning.
Og så kunne en fantastisk 4-4-kamp i sidste runde imod City ikke rette op på meget, og vores europæiske eventyr var slut før jul.
Til gengæld nappede vi Scottish Cup for anden gang under mine vinger. Rangers blev slået med 1-0 i kvartfinalen, Dundee med 5-1 i semifinalen, inden Hearts absolut intet havde at sige i finalen, hvor mine drenge vandt 3-0.
Og så til ligaen. Vi fik en ret god start og fik først det første nederlag den 24. november, da Hibernian besejrede os på Pittodrie. Det var meget op og ned med hensyn til 1. og 2. pladsen i løbet af sæsonen, men det var hele tiden sikkert, at det skulle stå imellem Celtic og os. Med to runder igen (efter en super 3-0-sejr over Rangers) sad vi så på den 1. plads - á point med Celtic. Vi behøvede sejre over Falkirk og Hearts, mens Hibernian og Rangers ventede Celtic.
I en kamp, som vi dominerede imod Falkirk, dummede vi os. For det første var vi ikke effektive nok på de chancer, som vi i den grad havde, og så havde Falkirk bare mere held med sig, da de efter 65 minutter udlignede vores 1-0-føring. Det sluttede 1-1, og Celtic havde vundet i Hibernian og bragt sig i spidsen med en margin på to point.
Vi skulle nu vinde ud over Hearts i sidste runde, mens Celtic skulle overvinde Rangers på eget græs. Vi gjorde vores arbejde fantastisk. Et Hunter-hattrick besejrede Hearts med 3-1, og så ventede vi bare på resultatet i Celtic...
Rangers havde fået tæv: 5-0 til Celtic, som igen kunne løfte trofæet.
Det er svært at godkende sæsonen. I Europa var det bestemt ikke godt nok, men vi kunne lige så godt have snuppet guldet, og så vandt vi også cupturneringen. Vi kommer igen til næste sæson og napper guldet.
Neil Hunter fortsatte de suveræne takter fra den forrige sæson og leverede intet mindre end 35 mål og 19 assists. Donal McDermott bliver ved med at imponere på kanten. I denne sæson præsterede han 16 mål og 16 assists. Paddy Purcell havde også sin hidtil bedste sæson for klubben. Den centrale midtbanespiller på blot 20 år scorede 12 mål og lagde op til lige så. Luc Larrouy må heller ej forglemmes: 25 mål, 15 assists.
Spillerstatistik
Slutstilling
«
Seneste Redigering: 03 Sep 2010, 07:58 af SirToby
»
SirToby
Manager
«
Svar #19:
04 Sep 2010, 19:41 »
This is Aberdeen
Jeg kan lige så godt sige det med det samme: Aberdeen er tilbage på tronen som skotske mestre, efter min hidtil bedste sæson og utvivlsomt den mest overlegne i Aberdeens historie.
Sæsonen startede, da jeg den 10. juni hentede højre backen Jiri Dvorak, og derefter tog det fart med
indkøbene
. Jeg indgik et samarbejde med de daværende Champions League-mestre Genoa, og de sendte en rigtig god keeper mod Skotland i form af David Mateo. Han skulle dele keeperposten med Schmeichel, og han endte med at spille 39 kampe imod danskerens 20. Mateo holdt buret rent 22 gange.
Mit midterforsvar har haltet lidt efter i forhold til midtbanen og angrebet, men med indkøbet Klaas Menting blev det markant forbedret. Robin Aslan blev lejet ind til venstre backen, mens wing Colin Strachan og midtbanemand Pelayo også joinede os.
Sommerens helt store transfer var dog, da
Mick Chapman
skiftede til Dinamo Kiev for £11.000.000. Det suverænt største beløb, Aberdeen nogensinde har modtaget for en spiller, men det var ikke med min gode vilje. Min chairman accepterede, og så var der ikke meget at gøre. Chapman er virkelig en verdensklassespille
r, og han var nok vores bedste spiller, og derfor frygtede jeg lidt, at det ville koste ligaguld. Det gjorde det ikke.
I Champions League kvalificerede vi os ubesværet til gruppespillet, hvor vi lagde ud med en 5-0-sejr over Partizan. Derfra gik det desværre ikke, som jeg havde ønsket. Vi tabte 2-0 til Galatasaray og spillede 1-1 og 1-3 imod de foromtalte CL-vindere Genoa. Resultaterne imod italienerne var dog bestemt godkendte. I næstsidste runde tabte vi meget skuffende til Partizan med 2-0, inden vi slog tyrkerne i sidste runde, hvorfor vi endte på 3. pladsen.
Så stod den på Standard i første knockoutrunde, og de fik en samlet sæk på 5-2. Dernæst fik vi en ringe lodtrækning, da Liverpool kom op af bowlen. 0-0 i Skotland og 1-3 i England betød, at vi trods alt røg ud af turneringen med manér. En næsten godkendt omgang i Europa. Næste år kræver jeg dog en plads i gruppespillets top to.
Cupturneringerne. Vi tabte i straffesparkskonkur
rence til Rangers i League Cup-kvartfinalen. En relativt ubetydelig turnering, hvor reserverne får chancen. Til gengæld vandt jeg Scottish Cup for tredje gang. Celtic blev slået med 1-0 i semifinalen, inden Dundee United blev kørt over i finalen med 5-0. Neil Hunter scorede hattrick.
Og så til den historisk gode
ligapræstation
. Mit mandskab nåede lige nøjagtig op på 100 point, hvilket gav et hul på hele 21 point ned til Celtic på 2. pladsen. Aberdeen var simpelthen flyvende hele vejen igennem. Vi tabte kun imod Partick Thistle og Motherwell, hvilket var stærkt uforståeligt, eftersom de ikke er top fire-hold. Vi vandt tre gange over Celtic og fire gange over Rangers.
Vores målscorer på 91-25 var heller ej til at kimse af. Neil Hunter smadrede hele 28 ligamål ind, 39 kasser i alle turneringer. En ny og helt suveræn sæson af den lynhurtige australier. McDermott var også atter forrygende. Han har nu gjorde et fantastisk bidrag over intet mindre end 11 sæsoner. Var der nogen, der sagde Ryan Giggs?
Fraser Fyvie skifter nu til Manchester City på en fri transfer. Det er et vemodigt farvel til kaptajnen, der sluttede fantastisk af. Han lagde op til hele 21 mål. Over 11 sæsoner præsterede Fyvie, som er født i Aberdeen, 105 assists og 31 mål over næsten 400 kampe.
Nu gælder det om at forbedre holdet. Mine unge stjerner har fået flere hår på brystet, men der skal også investeres. Det europæiske gennembrud er hovedmålet næste sæson.
I øvrigt burde jeg også sige, at de europæiske mestre Real Madrid nu to gange har henvendt sig og tilbudt mig kontrakter med svimlende transferbeløb. De mange penge har dog ikke fristet mig.
Spillerstatistik
SirToby
Manager
«
Svar #20:
06 Sep 2010, 20:54 »
This is Aberdeen
15. maj 2021
Med 100 point og en målscorer på +66 skulle man ikke tro, at jeg skulle kunne forbedre ligapræstationen i sæson 2020/21. Men det er dog, hvad jeg nu har formået. Aberdeen har
genvundet mesterskabet
med 100 point (25 point ned til Rangers!) og en målscorer på 105-25. Sjældent har man oplevet en så overlegen sæson. Aberdeen er uden tvivl den nye stormagt i Skotland.
I starten af sæsonen gjorde jeg mig nogle fantastiske køb.
Neil Morgan
kom gratis fra Manchester City og skulle agere fin backup-angriber, mens
Khouma Babacar
ankom far Bologna for £6.500.000. En stor og stærk angriber som gav mig 23 mål. Fra Las Palmas kom en den gang 20 år gammel back i
Abbas Abdul-Hussain
. Han ligner min back mange år frem. Forhåbentlig.
Derudover lejede jeg også Ruud Klijn fra Ajax, men ham blev jeg så glad for, at jeg nu også har købt ham. Peter Braam kom på en fri transfer i sommeren, men han blev solgt i vinteren for £3.800.000, hvilket jeg var svært tilfreds med. Desuden gjorde mig også et stort scoop i at hente den tidligere Tottenham-spiller Sébastien Bassong. Han var en yderst, yderst stabil mand i midterforsvaret.
Jeg fik mig en meget svær CL-gruppe: Manchester City, Leverkusen og Shakhtar. Vi lagde ud med tæv, da vi i Tyskland tabte 5-0, inden vi vandt 2-0 over ukrainerne.
Til stor begejstring for mig kom mit hold bedst ud af de to opgør imod City. Vi tabte 1-0 hjemme og vandt 2-1 i England. Det kunne vi desværre ikke bruge til meget med blot et point i de sidste to kampe, og syv point i alt var ikke en gang nok til 3. pladsen. Igen var vi en skuffelse i Europa.
I League Cup kunne vi præstere en kvartfinaleplads, men for tredje gang i streg kunne vi løfte Scottish Cup-trofæet efter en sejr på 2-1 over Celtic i finalen. To mål af Jason Gemmill - en 19 år gammel gut af egen avl - gjorde forskellen.
Jeg solgte for
£19.000.000
i denne sæson og købte for £15.250.000, hvorfor min økonomi er bedre end nogensinde før. Det kan forhåbentlig hjælpe mig med at få en trup, der også kan begå sig i CL til næste sæson.
Next up: Overblik over truppen inkl. nye spillere!
Spillerstatistik
Guldbrand
Blogmester
«
Svar #21:
06 Sep 2010, 20:59 »
Imponerende sæson. Intet mindre
Men det er ærgerligt at du ikke formår at opnå samme succes i Europa, men jeg lider desværre ofte også selv af samme problem, når jeg er hold fra mindre ligaer..
SirToby
Manager
«
Svar #22:
09 Sep 2010, 16:55 »
This is Aberdeen
15. maj 2022
Nå, nu kom jeg lige til at nappe en sæson mere. I får et lige et meget kort resumé, og så vil jeg i næste opdatering gennemgå og vise jer truppen.
200 ligapoint var, hvad jeg havde fået skrabet sammen i de to forrige sæsoner. Efter denne sæson kunne jeg tilføje yderligere
102 point
. 302 point på tre sæsoner er outstanding. Jeg formåede altså igen at forbedre ligapræstationen, men denne gang var det defensiven, der skinnede igennem. Der blev blot lukket 11 mål ind over de 38 opgør, og min nye målmand Volmir fortjener meget ros for sin debutsæson. Keeperen fra Brasilien leverede 35 clean sheets over 49 kampe, og Schmeichel fik blot seks kampe i løbet af sæsonen.
I Champions League kom gennembruddet endelig. Jeg fik mig følgende resultater i gruppespilet:
8-0 vs. Shakhtar (u)
3-0 vs. Partizan (h)
1-0 vs. Napoli (h)
0-1 vs. Napoli (u)
3-0 vs. Shakthar (h)
1-0 vs. Partizan (u)
Først og fremmest springer den helt suveræne 8-0-sejr i Ukraine i øjnene. Jeg var mundlam efter opgøret. I de to kampe imod Napoli, en af Europas allerbedste hold, gjorde holdet det også fantastisk. Vi endte på 1. pladsen og trak Valencia i ottendedelsfinalen.
Og her var jeg vidne til to historiske kampe. I Spanien fik et hæderligt resultat i form af 3-3, og vi burde sådan set have vundet kampen. Præcis det samme var tilfældet i hjemmekampen. Her spillede vi 4-4, men denne gang burde vi have vundet stort. Statistikken talte ni (!!!!!!!!!!) åbne chancer til mit mandskab imod Valencias ene. Men faktum var altså, at Valencia gik videre på reglen om udebanemål til trods for, at vi havde spillet to helt formidable kampe (den sidste var det bedste angrebsfodbold jeg har oplevet i Aberdeen) - i hvert fald offensivt.
Vi vandt begge cupturneringer. 4-3 over Celtic i League Cup og 2-0 over Rangers i Scottish Cup. Vi er den grad overlegne i Skotland.
Neil Hunter er efterhånden selvskrevet som årets spiller, men jeg vil nu fremhæve Paddy Purcell, midtbanespilleren. 24 mål og 17 assists leverede han, men han var dog lidt af en skurk, da han brændte to straffespark i returkampen imod Valencia.
Første kamp v. Valencia: 3-3
Anden kamp v. Valencia: 4-4
Spillerstatistik
Transfers
SirToby
Manager
«
Svar #23:
09 Sep 2010, 17:37 »
This is Aberdeen
1. september 2022
Det har været en forholdsvis stille sommer i Aberdeen med hensyn til transfers. Ind er kommet Hicham Qist fra Celtic for £7.000.000, mens
Richard Geddes
er smuttet til Arsenal for £5.750.000. Jeg kunne ikke holde på ham, og da han kun havde et år tilbage af kontrakten, var jeg nødsaget til at sælge ham. Geddes var en noget nær perfekt defensiv midtbanespiller.
Desuden har jeg netop sikret mig to tjekkere på 15 og 16 år, men dem vil I først høre om om nogle sæsoner. Og så er Juan José ankommet på en lejeaftale fra venskabsklub Genoa. Han var her i øvrigt også i sidste sæson.
Aberdeen Football Club anno 2022:
Volmir
- Jeg finder nok ikke en bedre målmand til Aberdeen. Det gælder om at holde fast på Volmir.
Gordon Hamilton
- Jeg kunne beholde Schmeichel, så længe Volmir stod så godt, og derfor røg han på en fri transfer, og nu satser jeg på, at 18-årige Hamilton kan gøre det godt nok som backup. Det er en smule satset.
Jiri Dvorak
- Backup højre back. En eftertragtet herre som jeg dog ikke slipper.
Ruud Klijn
- Super backspiller der kan spille i begge sider. Og så er han kun 20 år.
Sébastien Bassong
- Bassong gør det flot, selvom han er en gammel mand. Denne sæson bliver hans sidste for Aberdeen.
Klaas Menting
- Jeg overvejer at sælge ham, da hans kontrakt udløber til sommer. Indtil videre er han dog en god spiller, som jeg gerne vil forlænge med.
Paul Webster
- Webster er kun lige blevet 17 år gammel, men jeg ser ham som førsteholdsspiller. Han vil få de fleste lette kampe.
Abbas Abdul-Hussain
- En fantastisk back som er meget svær at holde på. Hans kontrakt udløber i år 2025, og det er jeg lykkelig over.
Mark Rendell
- Endnu en super back hvis kontrakt først udløber i år 2026.
Rodrigues
- Endnu en spiller som er meget svær at holde på. Han ryger højst sandsynligt efter denne sæson. Med 37 assists over de sidste to sæsoner har han været en af nøglespillerne.
James McArthur
- McArthur har haft sin storhedstid. Hans efterhånden dårlige fysik gør ham til backup.
Paddy Purcell
- Absolut nøglespiller. Hans præstationer i sidste sæson var fantastiske.
Hicham Qist
- Qist viser sig forhåbentlig som et klassekøb. Han var dyr, men han virker lovende.
Andy Stevenson
- En ny ung midtbanespiller som allerede nu er en af profilerne. Det er mig en gåde, at han ikke har fået en seniorlandskamp endnu.
Donal McDermott
- En levende legende. Han er efterhånden henvist til bænken, men han leverer stadig.
Manuel Santana
- Hentet i Barcelona og tager stille og roligt over for McDermott på højre kanten.
Neil Hunter
- 148 mål efter fire og en halv sæson i Aberdeen taler for sig selv. Spiller mere og mere på højre kanten pga. andre klasseangribere.
Jason Gemmill
- Eneste spiller af egen avl på førsteholdet. Jeg frygter, at han med tiden ikke kan klare det mere. Han udvikler sig ikke helt nok, men er dog en eftertragtet forward. Gemmill har givet mig 30 basser over tre sæsoner.
Juan José
- Solid angriber som Genoa sendte af sted mod det nordlige Storbritannien
Ken Molloy
- Et superkøb fra i vinters. En hurtig og driblestærk angriber er guld værd. Ligesom Hunter.
Neil Morgan
- Stærk angriber der også kan noget på egen hånd ligesom Molloy og Hunter.
Pokalskab under mig:
Ligatitler: 5 (2015, 2016, 2020, 2021, 2022)
Scottish Cup: 5 (2016, 2019, 2020, 2021, 2022)
League Cup: 3 (2016, 2018, 2022)
SirToby
Manager
«
Svar #24:
18 Sep 2010, 15:14 »
This is Aberdeen
1. januar 2024
Ny update og denne gang for halvanden sæson. Sæson 2022/23 kan opsummeres kort: Vi nappede igen i utrolig overlegen stil
mesterskabet
,
League Cup
og
Scottish Cup
. For fjerde sæson i træk kom vi op på et trecifret pointantal, og for anden gang i klubbens historie blev der også scoret et trecifret antal mål.
Men det var dog igen i Europa, at vores hovedfokus var. I gruppespillet kom vi op imod Feyenoord, Lech og Manchester City. Vi tabte ude 4-0 til City, men vandt en imponerende 2-1-sejr hjemme. Og så skulle vi i to omgange smadre Lech fuldstændig: 7-1 på udebane og 10-1 på hjemmebane! Lech lukkede i alt groteske 39 mål ind over de seks gruppekampe. Som imod City blev det til en sejr og et nederlag imod Feyenoord. Det betød, at vi med 12 point endte på 2. pladsen.
Vi trak Lyon i første knockoutrunde, og franskmændene var desværre en tand bedre. Vi tabte 1-0 hjemme, men førte overraskende 1-0, da den forlængede spilletid blev fløjtet i gang i returkampen. Neil Morgen havde scoret det mål, der desværre skulle blive udlignet efter 110 minutter. Fem minutter senere lukkede og slukkede Lyon med et mål til 2-1. Champions League-eventyret var atter slut i ottendedelsfinalen.
Men nu er vi altså fremme ved januar 2024, og jeg kan fortælle, at det igen er lykkedes at komme videre fra gruppespillet, denne gang via en imponerende 1. plads. To fantastiske 2-0-sejre over Arsenal lagde grund for en 1. plads, som blev sikret med fire sejre og to uafgjorte. Desværre har vi været forfærdelige uheldige med lodtrækningen og nok trukket den bedste to'er, nemlig Manchester City. Vi havde det ikke nemt mod dem i forrige sæson, men med sejrene over Arsenal i baghovedet tror jeg på sejr.
Der er intet nyt i ligaen - vi er stort set allerede mestre. Vi har ti point ned til Celtic efter 17 runder. Udover at komme længere i Europa i år, er et andet mål for mig at forbedre økonomien i Aberdeen. Derfor har jeg solgt nogle stjerner for store beløb og undladt at bruge for mange penge på spillere selv. Volmir skiftede til Sporting for £12.000.000, Rodrigues fløj til Barcelona for £5.750.000, mens Hicham Qist kun nåede en sæson, inden Werder Bremen hentede ham for £9.250.000.
Den anden vej er kommet
ti spillere
, og vi er tydeligvis ikke svækket i forhold til sidste sæson til trods for salg af de tre stjerner, og samtidig er økonomien markant forbedret. Balancen lyder på £35.000.000, og jeg har stadig næsten 20 millioner pund at købe for. Paddy Purcell (fem mål, syv assists) og Neil Hunter (16 mål, ni assists) er stadig de største profiler i Aberdeen.
TroelsJ
Førsteholdsspiller
«
Svar #25:
18 Sep 2010, 17:25 »
Rigtig god blog og også et godt hold du har fået
C
h
e
l
s
e
a
;
Hate United - Love Glazer!
SirToby
Manager
«
Svar #26:
18 Sep 2010, 19:28 »
Citat af: TroelsJ 18 Sep 2010, 17:25
Rigtig god blog og også et godt hold du har fået
Mange tak. Jeg synes også, at jeg har fået mig et ganske fornuftigt hold.
CL-opdatering om lidt.
SirToby
Manager
«
Svar #27:
18 Sep 2010, 19:38 »
This is Aberdeen
20. marts 2024
De to Champions League-kampe imod Manchester City er færdigspillet, og de forløb således:
Manchester City - Aberdeen 1-1
(Barbu 11 - Ben Thabet 28)
Line-up: Hennessey; Sheridan, Ben Thabet, Menting, Rendell; Purcell, Clifford, Reeves, Santana; Hunter, Molloy
En god indsats og et super udgangspunkt forud for returkampen. Santana brændte straffespark efter ni minutter, og det blev fuldt op af en hurtig scoring til City. Holdet spillede fantastisk i første halvleg, og det var frustrerende, at det ikke blev til flere scoringer. City blev bedre i anden halvleg, og i sidste ende var jeg tilfreds med 1-1.
Aberdeen - Manchester City 6-1
(Molloy 5, 45+1, 45+2, Hunter 12, 23, 66 - Giordano 37)
Line-up: Hennessey; Klijn, Ben Thabet, Menting, Rendell; Purcell, Clifford, Stevenson, Santana; Hunter, Molloy
Hvilket resultat! Sammen med 8-0-sejren over Shakthar i 2021 er dette noget af det mest imponerende og effektive, jeg nogensinde har set fra mine spillere. Vi havde blot syv afslutninger i løbet af kampen, men ufattelig kynisme og koldblodighed fra Molloy og Hunter stod bag en historisk sejr. To verdensklassepræsta
tioner fra de to angribere har sendt os videre til kvartfinalen, hvor Everton venter. Jeg er overbevist om, at vi vinder.
SirToby
Manager
«
Svar #28:
19 Sep 2010, 11:06 »
This is Aberdeen
25. maj 2024
Min 15. sæson i Aberdeen er slut. Det har været nogle succesfulde år, men i år kom vi for alvor på Europakortet:
CL-kvartfinale, første kamp: Aberdeen - Everton 4-2
(Hunter 40, 62, Molloy 51, Clifford 71 - Schröder 53, 90+3)
Line-up: Hennessey; Sheridan, Ben Thabet, Menting, Rendell; Purcell, Clifford, Stevenson, Santana; Hunter, Molloy
Everton har udviklet sig til at være en af Englands bedste hold, og de er endt i top tre de seneste fire år (de vandt guld i 2021), hvorfor de bestemt ikke skulle blive nogen nem modstander. Englænderne var dog også favoritter.
Men vi formåede igen at overraske Europa. Det var ærgerligt, at Everton skulle reducere langt inde i overtiden, men 4-2 var et glimrende resultat.
CL-kvartfinale, returkamp: Everton - Aberdeen 1-0
(Nimely-Tchuimeni 90+3)
Line-up: Hennessey; Sheridan, Ben Thabet, Menting, Rendell; Purcell, Clifford, Fabbri, Frampton; Hunter, Molloy
Kampen forløb, som vi ønskede det. Everton skabte ikke mange store chancer, og da de endelig fik scoret, var det for sent at gøre mere ved det. Vi gik videre til semifinalen efter en samlet sejr på 4-3.
CL-semifinale, første kamp: Aberdeen - Bayern München 1-0
(Morgan 16)
Line-up: Hennessey; Sheridan, Webster, Menting, Rendell; Purcell, Clifford, Fabbri, Santana; Hunter, Morgan
Tyske Bayern var næste modstander. Igen havde vi ingenting at tabe, og alt presset var på tyskerne.
Spillerne gjorde det igen fantastisk. Bayern havde blot fem afslutninger i løbet af kampen, og vi var det dominerede hold. Neil Morgan skulle blive matchwinner med sit mål efter et kvarters spil. Et godt udgangspunkt forud for returen.
CL-semifinale, returkamp: Bayern München - Aberdeen 2-1
(Hauchecome 54, Rogerinho 87 - Hunter 11)
Line-up: Hennessey; Sheridan, Webster, Menting, Rendell; Purcell, Clifford, Fabbri, Santana; Hunter, Morgan
Det blev noget nervøst, da Bayern fik scoret til 2-1 i slutminutterne, men vi holdt stand, og det var jo helt absurd, at vi nu skulle spille i Champions League-finalen. Vi var bedre end Bayern, fordi vi skabte tre åbne chancer imod tyskernes ene.
CL-finale: Genoa - Aberdeen 0-3
(Stevenson 31, Morgan 56, Hunter 69)
Line-up: Hennessey; Sheridan, Ben Thabet, Menting, Rendell; Purcell, Clifford, Stevenson, Santana; Hunter, Morgan
Vi fik Champions League-vinderne fra 2015, 2019 og 2021: Genoa. Altså var der igen tale om et mandskab, som på papiret er bedre end os. 53008 tilskuere var mødt op på Ernst-Happel-Stadion i Wien, og de var vidne til endnu en sensation i Champions League anno 2024.
Vi, de skotske mestre, var Genoa, det italienske hold med flest italienske mesterskaber de seneste ti sæsoner, overlegne. Vi satte tingene fuldstændig på plads, men Genoa gjorde det heller ikke lettere for sig selv, da de efter det andet mål fik en mand vist ud på grund af brok. Neil Hunter var som så mange gange før man of the match. Han lagde op til et mål, og han var manden, der 25 minutter før tid slog det sidste søm i kisten: Aberdeen er Europas bedste hold!
Ligaslutstilling
Spillerstatistik
Guldbrand
Blogmester
«
Svar #29:
19 Sep 2010, 11:35 »
Imponerende med Champions League succesen! Tillykke med det
Har du gjort noget anderledes denne her gang i de europæiske kampe, i forhold til tidligere, siden du oplever så stor succes i europæisk sammenhæng?
Sider:
1
[
2
]
3
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »