home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:43:02 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
02 Apr 2025, 18:53 g00n Blogs Minimalistic 2020
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
18 Mar 2025, 22:03 andersnomanni Blogs SAF Challenge
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
17 Mar 2025, 09:49 Fand23 Baren cykeltøj/cykelbutikker
22 Feb 2025, 21:22 Broen13 Baren fm25
Antal Registrerede Brugere: 23547
  0 Brugere, 646 Gæster Online.

Nyeste Bruger: CrimsonLullaby
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  Aber fucking deen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Aber fucking deen  (Læst 9491 gange)
SirToby
Manager

Aber fucking deen
« : 09 Aug 2010, 17:10 »

This is Aberdeen

Velkommen. Året er 2015. Datoen er 21. november 2015.

The Dandies fra Aberdeen har netop slået Falkirk 2-1 på mål af den unge brasiliener José og megastjerne Acuña, hvilket bringer dem på 2. pladsen, fire point efter de skotske giganter, Celtic.

Jeg står i spidsen for Aberdeen. Et Aberdeen-hold, som I ikke vil kunne kende. Efter fem sæsoners op- og nedture (primært førstenævnte) førte jeg i sidste sæson (nummer seks) holdet til skotsk guld med en margin på fem point ned til Celtic, som havde nuppet guld alle forrige fem sæsoner. Det var en magisk sæson, hvor guldet blev cementeret i femte sidste runde, hvor Celtic fik en sæk på 5-2. Holdet leverede tit underholdende og sprudlende fodbold, og det blev også til imponerende 86 ligakasser i løbet af sæsonen.

Det skulle betyde, at vi røg direkte i Champions League i denne sæson. Her ser det særdeles spændende ud. Vi står á point med Atlético efter fire runder og har to point op til portugisiske Sporting.

Velkommen til Aberdeen - the Clydesdale Bank Premier League holders:

MÅLMÆND

Jamie Langfield - Efter at have været førstemålmand i mine første seks sæsoner har Langfield nu endelig fået lidt modstand. MacDonald er en smule foran Langfield i køen.
Jamie MacDonald - God keeper hentet i Bohemians for blot £40.000. Et scoop.

CENTER BACKS

Zander Diamond - Ligesom Langfield har Diamond også været et sikkert valg i startopstillingen, lige siden jeg startede i klubben.
Ulrich Eriksen - Hentet i Brøndby for £1.700.000, og han gør det rigtig godt. Klubber som Parma og Espanyol er interesserede i ham.
Maranhão - Hentet som en backup i mit tyndt besatte midterforsvar. Han har dog gjort det godt og spillet en del kampe indtil videre.

FULL BACKS

Jonathan Crawford - Har været backup igennem seks og en halv sæson. Til tider har han dog gjort det så godt, at han fik en del spilletid. Som f.eks. i 2011/12-sæsonen, hvor det blev til 34 kampe for højre backen.
Ricky Foster - Er også gået hen og blevet lidt af en backup, men i min første tid i Aberdeen var han fast, og han havde en god sæson i min debutsæson.
Gary Irvine - Jeg spiller med wing back, men jeg har aldrig rigtig kunne finde en, der spillede den som sin favoritplads. I Irvine fandt jeg dog sådan en, og han har været fast mand på højre wing back, siden jeg hentede ham.
Charlie Mulgrew - Endnu en spiller, som jeg har haft siden begyndelse. Han er tit kilden til mål, og så sparker han også tit frispark i kassen. I sidste sæson scorede han seks mål og lagde op til 11.

CENTRALE MIDTBANESSPILLERE

Francois Vincenti - Lejet i starten af denne sæson som backup på midtbanen. Får ikke meget spilletidl.
Ryan Jack - Jack er blot 23 år, men har været med lige siden min begyndelse. Backup-spiller.
Francis Coquelin - Rigtig fornuftigt potentiale, men han har svært ved at få kæmpet sig ind i startopstillingen.
Jamie O'Hara - Rigtig god spiller på sine gode dage, men de følgende tre spillere er stadig foran ham i køen.
Fraser Fyvie - Han var 16 år, da jeg ankom til klubben. Alligevel har han været fast mand lige siden. Fyvie har spillet 202 ligakampe under mig, og det er vel at bemærke kun ligakampe. En spiller, som jeg er stolt af.
Mark Kerr - Den ottende spiller i truppen, som også var her, da jeg startede. Fantastisk spiller. Leverede 14 assists i sidste sæson.
Simon Roger Matondo - Min hidtil dyreste signing. Matondo havde en svært start i klubben. Besøg på natklubber og general dårlig adfærd førte til en skidt første sæson, men så tog fanden ved ham, og han havde en super sæson sidste år.

WINGS

Donal McDermott - En af klubbens største stjerner nogensinde. Jeg hentede ham i City tilbage i 2010, og siden da har han været fuldstændig outstanding. Det er blevet til 71 scoringer fra venstre fløjen samt 51 assists - helt fantastisk.

FORWARDS

José - En fantastisk signing. Blot 19 år, og i sidste sæson blev han topscorer i ligaen takket være et suverænt forår af brasilianeren. 21 mål i ligaen.
Javier Acuña - Klubbens stjerne sammen med McDermott. Jeg hentede ham i Real Madrid tilbage i 2011 for £130.000. Siden da har han scoret 101 mål for Aberdeen. Sidste sæson var hans hidtil bedste. Han scorede 28 mål. 19 i ligaen, ni i Europa.
Koen Bogers - Endnu en super angriber. 16 mål i sidste sæson, og det er svært at lade ham sidde på bænken.
Phil Collins - Det er også svært at lade Collins sidde på bænken, men de tre andre er nu engang en smule foran ham. Stort talent.
Pat Dunne - Pat Dunne havde en suveræn sæson for Falkirk, hvor det blev til 16 mål og 12 assists. Jeg måtte simpelthen hente ham, og det kostede mig £2.500.000. Han har en stor fremtid foran sig.

BEDRIFTER

2009/10: Nummer tre i ligaen
2010/11: Nummer seks i ligaen
2011/12: Nummer to i ligaen
2012/13: Nummer fire i ligaen, nummer fire i Champions League-gruppespil
2013/14: Nummer tre i ligaen
2014/15: Nummer et i ligaen, nummer tre i EURO Cup-gruppespil

Jonaspetersen93
Manager

Sv: Aber fucking deen
« Svar #1: 09 Aug 2010, 17:22 »

meget god blog jeg vil være fast læser hvis du kører videre på den keep up det good work, thumps up og alt det man ellers siger.

Tidligere: Baloo38

SirToby
Manager

« Svar #2: 14 Aug 2010, 23:30 »

This is Aberdeen

Så blev det år 2016 e. Kr., og Aberdeen er i topform. De to seneste kampe har budt på 12 Aberdeen-scoringer, og det var desuden vores tiende ligasejr i træk. Dundee blev den 23. december massakreret med 5-0, inden Ayr blev pulveriseret tre dage senere med 7-0. Javier Acuña nettede fire gange imod Ayr og er nu oppe på 23 sæsonscoringer. Mon ikke han slår sidste sæsons rekord på 29 kasser.

Decembermåned var i det hele taget en god måned, hvor alle syv ligakampe blev vundet med en målscorer på 25-2, men desværre skuffede vi i Europa. Vi havde brug for en sejr ude imod Atlético Madrid i sidste runde, men vi måtte indkassere et nederlag på 5-1. Frontduoen Agüero-Pandev var absolut skræmmende, og vi havde ikke mange chancer. Vi fik dog otte point i gruppen, hvilket er tilfredsstillende. Nu venter Everton i EURO Cup.

Clydesdale Bank Premier League

1. ABERDEEN | 16-0-3 | 54-12 | 48 p
    2. CELTIC | 13-5-1 | 45-15 | 44 p
    3. MOTHERWELL | 11-3-5 | 26-18 | 36 p
    - - -
    7. RANGERS | 6-7-6 | 24-19 | 25 p

Genvinder "The Dandies" mesterskabet?

John Graversen
Reserveholdsspiller

« Svar #3: 15 Aug 2010, 00:27 »

Ser godt ud, har selv spillet i den skotske liga engang, dog med Hibernian, dog efter min mening er deres slutspil ekstremt underligt, men kæmpe respekt for dit arbejde, og det kræver sin mand at slå Celtic af tronen! KUTGW!

Naah.

Fernando
Gæst

« Svar #4: 15 Aug 2010, 10:18 »

lækkert FM08 skin Wink og lækkert at se du fører ligaen.

SirToby
Manager

« Svar #5: 15 Aug 2010, 15:55 »

This is Aberdeen

Så er vi tre måneder længere fremme, og sæsonen går ind i sin afsluttende fase. Og intet er endnu afgjort.

For det første har jeg sikret holdet deres første cuptitel under min ledelse. Tre forholdsvis lette sejre betød pludselig, at holdet var i League Cup-finalen, og her blev Falkirk sat fuldstændig på plads. Efter 18 minutter førte vi 5-0, og da dommeren fløjtede af, stod der 7-1. 52500 tilskuere var på plads på Hampden Park, da Aberdeen sikrede sig cuptitlen. Det var godt nok den mindste af de to skotske cupturneringer, men minsandten om vi ikke ligger lunt i svinget til at nuppe Scottish Cup også. I semifinalen møder vi Ross County, som vi helt sikkert slår, inden modstanderen i finalen så vil være enten Dundee United eller Dunfermline.

Ja, det tegner til den hidtidige bedste sæson for mit vedkommende, men i Europa blev Everton en for stor mundfuld. I England tabte vi 3-1, mens vi hjemme på Pittodrie Stadium fik et hæderligt 2-1-resultat over det engelske tophold. En fin præstation i Europa for denne gang.

I ligaen har vi tabt point - og desværre flere en Celtic. Stillingen ser nu således ud. Vi har netop lidt et meget skuffende 1-0-nederlag hjemme imod Motherwell, og det giver altså Celtic "the upper hand" forud for slutspillet, som tager sin begyndelse om to kampe. Forhåbentlig kan vi for første gang under mig være så heldige at få tre hjemmekampe ud af de fem kampe. Det er endnu ikke sket. Og det er altså min syvende sæson.

Kryds de fucking fingre for en treble.

SirToby
Manager

« Svar #6: 18 Aug 2010, 16:21 »

This is Aberdeen

Seks point. Det var forskellen på Celtic og mit hold, da slutspillet to sin begyndelse. Celtic på 78, vi på 72. Det så dermed unægtelig meget svært ud. Men Aberdeen skulle vise voldsom styrke...

Med sejre på 2-0 og 2-1 over henholdsvis Hibernian og Dundee United i runde 34 og 35 havde vi hentet fire point ind på Celtic, der havde spillet uafgjort to gange. Nu ventede nøglekampen: Celtic imod Aberdeen på Celtic Park. En fantastisk første halvleg udmøntede sig i en 2-0-føring på to kasser af McDermott. Værterne fik reduceret med tyve minutter igen, men de nåede ikke at score det udlignende mål. En sensationel sejr. Min første på Celtic Park.

Nu var vi lige pludselig nummer et med ét point ned til Celtic. Men Celtic var bestemt ikke færdige for denne gang, for de ødelagde Motherwell fuldstændig med en 7-0-sejr, men vi var måske lige så imponerende, da vi slog Rangers med 4-0. Javier Acuña var den store oplevelse (som så mange gange før) i den kamp med et mål og et assist.

Vi kunne altså selv afgøre det, da sæsonens sidste ligakamp bød sig. Vi gæstede Motherwell, som havde været elendige i slutspillet. Diamond skød os i front efter en time, men kort efter blev han udvist, og det gjorde tingene svære. Med godt et kvarter igen skulle Motherwell også få udlignet til 1-1, som blev kampens slutresultat. Nu holdt vi vejret - havde Celtic tabt point? Det havde de med 0-0 i Dundee, og dermed kunne vi atter krones som mestre. Fantastisk.

Men sæsonen var ikke slut. Scottish Cup ventede stadig. Helt som forventet fik Ross County tæv i semifinalen med 4-0, hvorfor vi mødte Dundee United i finalen. 52500 var mødt på Hampden Park, og de rødtklædte fik, hvad de kom efter. Bum, bum, bum - og 3-0 ved pausen til Aberdeen. To mål af Matondo, et af Irvine. På dagen viste det sig at være en walkover, og med tyve minutter igen kunne Dunne lukke og slukkede med en scoring til 4-0. Dundee United fik reduceret, men det nyttede ikke noget, og vi kunne hæve trofæet.

Hvilken sæson. Vi gjorde rent bor i Skotland, og nu mangler succesen i Europa bare. Vores eventyr i Champions League og de medfølgende penge kan forhåbentlig hjælpe til næste sæson. Acuña var atter en superstjerne med 33 mål og 12 assists. McDermott var skadet i en stor del af sæsonen, men han formåede alligevel at gøre en stor indsats med otte mål og 11 assists. Fyvie havde også sin hidtil bedste sæson med 15 assists.

Spillerstatistik
Slutstilling
Bedste 11
Manager Information

Guldbrand
Blogmester

« Svar #7: 18 Aug 2010, 16:26 »

Tillykke med mesterskabet, selvom det var en smule heldigt at Celtic ikke vandt deres sidste kamp.. Men det gør bestemt ikke mesterskabet mindre retfærdigt..

Men bliver spændende at se om du også kan få succes i Europa, når næste sæson skydes igang.. Hvordan regner du med at blive seedet ?

Som det sidste, så må der vel snart være en kæmpe interesse i Acuna, så tror du at du kan holde på ham, også uden at gøre ham utilfreds?

SirToby
Manager

« Svar #8: 18 Aug 2010, 16:37 »

Tillykke med mesterskabet, selvom det var en smule heldigt at Celtic ikke vandt deres sidste kamp.. Men det gør bestemt ikke mesterskabet mindre retfærdigt..

Men bliver spændende at se om du også kan få succes i Europa, når næste sæson skydes igang.. Hvordan regner du med at blive seedet ?

Som det sidste, så må der vel snart være en kæmpe interesse i Acuna, så tror du at du kan holde på ham, også uden at gøre ham utilfreds?

Tak! Og ja, ret heldigt, at Celtic blot vandt en af deres sidste fem kampe.

Jeg er blevet seedet i tredje lag, så det er super. Var i fjerde sidste år.

Det er ikke Acuña, som andre klubber er ude efter. Han præsterer fantastisk, men som du kan se i mit første indlæg, er hans stats overhovedet ikke imponerende. Men det betyder meget, at man både er hurtig og god i luften.

Til gengæld er mange af mine andre spillere eftertragtet. McDermott, Fyvie, José og Eriksen er de hotteste navne. McDermott har jeg været tæt på at miste, og i sidste sæson ville han ikke forlænge. Jeg fortalte ham, at han ikke skulle nogle steder, og så kunne jeg forlænge kontrakten til 2019. Det med at sige, at de ikke skal nogle steder kan være ret effektivt. Har også gjort det med José.

Men nej, Acuña er slet ikke utilfreds. Det er José, Bogers og Eriksen dog desværre i øjeblikket.

SirToby
Manager

« Svar #9: 22 Aug 2010, 19:47 »

This is Aberdeen

Den 1. januar så stillingen således ud - et Aberdeen-hold i fuldstændig kontrol i Skotlands bedste række, og et hold der stormede imod det tredje mesterskab på stribe...

Nu ser billedet dog helt anderledes ud. Vi er klar til hoppe ind i slutspillet, og vi ligger nu på en skuffende 4. plads. Det har dog set meget værre ud, og vi har været hele ti point efter 1. pladsen. Med sejr i de seneste seks ligakampe er det dog begyndt at se væsentligt bedre ud, og der er stadig håb om en top to-placering, som er målet.

I har slet ikke hørt fra Aberdeen i denne sæson, så I må hellere også få nyhederne fra vores europæiske indsats. Vi kom i CL-pulje med Chelsea, Napoli og Basel. To verdensklassemandsk aber (Napoli er forbedret og sikrede i sommers en 2. plads i Serie A) og mindre stærke Basel, som vi også slog i begge kampe. Først 6-1 hjemme i Skotland, senere 2-0 i Schweiz. Vi var meget tætte på at slå både Chelsea og Napoli. I første gruppekamp førte vi 1-0 i Italien, men Napoli fik udlignet med et kvarter igen. Hjemme imod Chelsea førte vi 1-0 indtil minut 86, hvor englænderne udlignede. Det var forfærdeligt frustrerende. Vi endte på 3. pladsen og røg i EURO Cup, hvor Rennes slog os ud med samlet 2-1.

Men Aberdeen er stadig inde i jagten på skotsk guld (og har i øvrigt fået en sølvmedalje i League Cup og skal snart møde Celtic i Scottish Cup-semifinalen), og med seks sejre i ligaen i træk er moralen på plads. For en gangs skyld har vi fået tre hjemmebanekampe i slutspillet. Målet er top to.

McManaman
Lilleputspiller
*

« Svar #10: 23 Aug 2010, 09:27 »

Det er virkelig godt gået. Meget spændende.

PS. Thumbs up for at spille spillet på engelsk, og have euro som valuta, det gør jeg nemlig også :-)

You'll never walk alone

Fik den utaknemmelige 4.plads ved den store VM-konkurrence....

SirToby
Manager

« Svar #11: 23 Aug 2010, 16:19 »

Det er virkelig godt gået. Meget spændende.

PS. Thumbs up for at spille spillet på engelsk, og have euro som valuta, det gør jeg nemlig også :-)

Tak. Og du mener vist pund.  Smiley

SirToby
Manager

« Svar #12: 23 Aug 2010, 16:41 »

This is Aberdeen

Der er tale om et mindre mirakel, og omstændighederne taget i betragtning - til trods for bestyrelsens krav om mesterskabet - stiller jeg mig ganske tilfreds med, at vi nu er endt på en 2. plads i min ottende sæson. Der var før slutspillet lange udsigter til top to-placeringen (og dermed CL til næste sæson), men resultaterne flaskede sig i den grad i slutspillet.

Vi hentede et yderst hæderligt 2-2-resultat på Celtic Park i 34. runde, inden vi smed en 1-0-føring i sidste minut hjemme imod Hibernian; meget kritisk. Men derfra tabte vi ikke flere point: Rangers - de nye skotske mestre - fik (i Glasgow!) en sæk på 3-1, hvilket blev fulgt op af to 1-0-sejre imod Motherwell og Hearts. Hibernian og Celtic sjuskede fælt i slutspillet og endte på henholdsvis 3. og 4. pladsen. Det var en uhyre jævnbyrdig sæson, hvor fire mandskaber spillede med om guld, og det sidste mandskab, som jeg havde regnet med, ville snuppe guldet, var Rangers. Første gang i sæsonen de huserede på 1. pladsen var efter 35. spillerunde, og efter ni runder var de at finde på 5. pladsen. De fik taget sig alvorligt sammen efter nytår og endte med en imponerende margin på fem point ned til os på 2. pladsen.

Vi skuffede desværre i Scottish Cup, hvor Celtic slog os med 2-0 i semifinalen, og vi formåede dermed hverken at forsvare League Cup eller Scottish Cup - begge gange på grund af Celtic.

Taget vores dårlige forår i betragtning er jeg tilfreds med 2. pladsen, men overordnet set var det ikke nogen god sæson, og vi formåede ikke at leve op til den forrige. Ved nytår havde vi været suveræne. Der var heller ikke nogle spillere, der for alvor skinnede igennem. José, Acuña (dog ikke i samme omfang) og McDermott leverede som sædvanlig målene, men Matondo og Fyvie var yderst stabile midtbanespillere.

Økonomien er efterhånden blevet et smukt syn, og jeg regner med, at bestyrelsen stiller de hidtil største transfer- og lønbudget op til næste sæson. Jeg har dog ikke tænkt mig at ændre meget på truppen.

Total game time: 2868
League wins: 2
Cup wins: 2
Games won: 213
Games drawn: 81
Games: 101
Total value of players bought: £24.500.000
Total value of players sold: £22.500.000

---

Attributes (manager):
Club/Player Loyalty: 15
Domestic Player Bias 15
Finalcial Control: 11
Hands On Approach: 16
Squad Discicpline: 16
Tactical Consistency: 17

patrick J
Manager

« Svar #13: 23 Aug 2010, 17:00 »

Super fedt Sir Toby! Wink
Elsker at læse om saves, hvor man er pænt langt fremme... Smiley

EDIT:
SS'et af Fraser Fyvie er ikke ham, men derimod Pat Dunne. Smiley

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

McManaman
Lilleputspiller
*

« Svar #14: 24 Aug 2010, 09:54 »

Det gjorde jeg vist Smiley

You'll never walk alone

Fik den utaknemmelige 4.plads ved den store VM-konkurrence....

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010