home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 456 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  Velkommen til Østerbro Stadion #18
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Velkommen til Østerbro Stadion #18  (Læst 20921 gange)
jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Velkommen til Østerbro Stadion
« Svar #15: 06 Aug 2010, 20:35 »


De små mænd




Hold da kæft!, hvor var jeg øm i mine 56 år gamle krop. Gennem de sidste tre dage, havde jeg på trods af min elendige og svage fysiske form, insisteret på at være med på de samme øvelser som drengene. Men selvom jeg sjældent har været så smadret som nu, er jeg sikker på at min vandren og færden på de danske landeveje og grusstier, har gavnet hele holdet. Nu ved spillerne at jeg er med dem, selv i de situationer hvor det ikke er det mest oplagte. På den måde fik jeg manet al snak til jorden, om at jeg ikke ville være 100% til stede for klubben grundet min fortid i Skjold.

Jeg må dog indrømme, at selvom det har gavnet min person, så fortrød jeg det godt nok på nuværende tidspunkt. Kort efter jeg var kommet hjem, havde jeg smidt mig på sofaen, hvorefter jeg var faldet i en dyb søvn. Det var nu meget rart at sove, men da jeg på ny slog øjnene op fik jeg mig noget af en overraskelse rent fysisk. Hvis jeg var i tvivl om at jeg var øm i leddene før jeg faldt i søvn, så var jeg i hvert fald ikke i tvivl nu. Det føltes som om der sad en lille vred mand i hver eneste fiber i min aldrende krop. De små mænd var tilsyneladende så vrede, at de hver gang jeg bevægede mig, slog og sparkede på alt i deres nærhed, for at få mig til at føle den smerte jeg havde udsat dem for de seneste dage.

På trods af mine nye små venner, fik jeg efter en lang kamp rejst mig op fra den sorte lædersofa. Med store smerter, og vraltende som en and, begav jeg på ekspedition mod computeren. Jeg ville ind og skrive en mail til den teambuilding coach der havde været med os de seneste tre dage. Under de mange øvelser han havde arrangeret, havde jeg lagt mærke til hans suveræne tag på spillerne. Da jeg langt om længe nåede frem til tasterne, gik jeg straks i gang med at straffe samtlige 29 bogstaver på tastaturet. Da jeg sad der midt i skriveriet var jeg slet ikke i tvivl, jeg havde fundet min nye assistent!

Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

asj89
Gæst
 
Sv: Velkommen til Østerbro Stadion
« Svar #16: 06 Aug 2010, 20:39 »

Tak for denne gang!
Det er med stor ærgelse jeg erkender dette. Endnu en gang står jeg med en opsigelse i hånden. Det var ikke helt hvad jeg havde forventet, men der var intet at gøre!
Efter min ene uge i B 93, ville assistenten Jan Carlsen ikke mere. Efter eget udsagn kunne han ikke forene sig med tanken om, at arbejde med en mand der kunne have hjertet i en rivaliserende klub. Dermed skulle jeg ikke blot finde nye spillere, men ligeledes en ny mand til at agere min højre hånd.
Var helt bange for at du ville sige op allerede. Tunge
Logged

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Velkommen til Østerbro Stadion #13
« Svar #17: 06 Aug 2010, 20:40 »


Formaliteterne på plads




Samme aften som jeg havde sendt min mail til teambuilding coachen, der i øvrigt går under navnet "Jak", kom der svar på min mail. Han udtrykte en hvis begejstring for min forespørgsel, og anmodede om at komme til møde dagen efter. Det virkede som en glimrende idé oppe i mit hoved, så derfor arrangerede vi mødet til at ligge klokken 15 dagen efter.

Dagen efter sad jeg i den bløde stol inde på mit kontor. Det var med en hvis ærefrygt, at jeg forberedte mig på mødet. Ikke alene kunne jeg sikre mig den første underskrift i min tid som træner, jeg var også ved at sikre mig en af Danmarks førende coacher som min assistent.

Alt i mens jeg havde bevæget mig ud for at ryge den sidste røde Cecil inden mødet, kunne jeg se en sort Ford Focus rulle ind på parkeringspladsen. Ud af bilen trådte en skikkelse der umiskendeligt lignede "Jak", så jeg smed smøgen i askebægeret og gik ind på mit kontor. Jeg kunne ikke rigtigt finde ud af hvordan jeg skulle agere i denne situation, men efter korte overvejelser, tog jeg de første og bedste papirer nede i skuffen, og begyndte at kigge på dem så jeg lignede en travl mand. Kort efter kom en af damerne fra kontoret og bankede på døren, jeg råbte et sagte "kom ind" hvorefter den middelaldrende dame stak hovedet ind af døren for at fortælle at han var kommet, og blot ventede på at jeg var klar. Jeg bad hende om at sende ham ind, hvorefter hun trak hovedet til sig, og kort efter kom han til syne i døren.

Da han var kommet ind af døren, gik han hen mod den stol der var på den anden side af det brede kontorbord, og plantede sig solidt i sædet. Vi begyndte at småsludre, men efter kort tid kom hans status som coach til syne, da han begyndte at præsentere sig selv. "Jeg hedder Jones Alexander Kewell, også kaldet Jak. Jeg kommer oprindeligt fra Amerika, hvor jeg blev født den 13. i den 12. måned klokken 15:05". Samtidigt med at jeg undrede mig over han retorik, fortalte han at tidspunktet 15:05 var meget vigtigt for ham, da han var den ældste af to tvillinger. Efter en halv times snak, om ambitioner og løn, kom vi til enighed. "Jak" satte sin underskrift på de papirer jeg havde forberedt, og tog hjem for at forberede sig til den første træning dagen efter.

Der var noget der undrede mig. Jak er en bibelsk forkortelse for Jakobs brev, og 12 - 13 er tal man kan bruge til at navigere med i bibelen, og sidst men ikke mindst indså jeg efter at have trukket min støvede bibel ned fra hylden, at Jakobs brev starter på side 1505. Det var sgu underligt, og af ren nysgerrighed begyndte jeg at læse stykket.

Jak, 1, 12-13
Salig er den der holder ud i prøvelse, for når han har stået sin prøve, vil han få livets sejrskrans, som gud har lovet dem, der elsker ham.



Med denne update er vi også nået frem til samme sted som jeg er på FMD.
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Velkommen til Østerbro Stadion
« Svar #18: 06 Aug 2010, 20:43 »

Var helt bange for at du ville sige op allerede. Tunge
Hihi, jeg var ellers sikker så at den ville falde helt til jorden, nu hvor det bare har været en gengivelse indtil nu Smiley

Loving it, gimme more!
Det fik du så Wink

Rigtig, rigtig flot skrevet! Thumbs Up Skal helt klart følge med Smiley
Mange tak skal du have, og det lyder godt at du er på Smiley
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

asj89
Gæst
 
Sv: Velkommen til Østerbro Stadion
« Svar #19: 06 Aug 2010, 21:06 »

Er ikke længere bitter over at du tog vores idé, du fuldfører den fantastisk! Stor respekt! Smiley Havde ikke regnet med det her. Det er jo i en klasse for sig selv, i FM-blogs. Du har en god kreativitet, og er hammer god til at formulere det.

Keep It Up!
Logged

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Velkommen til Østerbro Stadion
« Svar #20: 06 Aug 2010, 21:12 »

Er ikke længere bitter over at du tog vores idé, du fuldfører den fantastisk! Stor respekt! Smiley Havde ikke regnet med det her. Det er jo i en klasse for sig selv, i FM-blogs. Du har en god kreativitet, og er hammer god til at formulere det.

Keep It Up!

Jeg siger rigtig mange tak, og håber jeg kan fortsætte med at indfrie forventningerne Wink
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Velkommen til Østerbro Stadion #13
« Svar #21: 07 Aug 2010, 15:41 »


De vælter ind




Det var så underligt, det var næsten som om at ansættelsen af Jak havde ført noget magisk med sig. Før vi ansætte ham så alting helt anderledes sort ud, ikke mindst på transfermarkedet, hvor vi ikke havde formået at hente en eneste spiller til klubben. Men allerede to dage efter hans hidkommen til klubben, gik den første transfer igennem mirakuløst nok igennem. Og det var ikke en hvilken som helst transfer, det var den tidligere Lyngby spiller Rasmus Marvits, der ellers havde bekendtgjort, at han ville trække sig tilbage fra divisions fodbold, for at spille for sin barndomsklub i Virum. Med sådan en dynamittransfer, virkede alt pludseligt overkommeligt, og det fortsatte da også lige ud af landevejen derefter.

Blot ni dage efter hans ankomst, hvilket vil sige en uge før sæsonstarten, havde vi netop skrevet under med den femte og sidste spiller i dette vindue. Foruden Marvits, var der dog ikke de store overraskelser i indkøbene, der rummede fire af de spillere, vi på forhånd havde haft i kikkerten.

Det hele stoppede dog ikke der, selvom det var fantastisk for os at have sikret de fem spillere, var der sket noget endnu vigtigere. To af de spillere vi på forhånd var visse om, kunne smutte til støre klubber, var blevet i klubben. Både Rang Shawkat, og Emil Dyre havde afslået bud fra henholdsvis AB og HB Køge, efter lange samtaler om ambitionerne i B93. Dermed gik vi ind til sæsonen, med det stærkeste B93 hold nogensinde, så der var ingen vej udenom, vi skulle vinde rykke op hvis sæsonen ikke skulle betegnes som en fiasko.

Tilgange:
->
Rasmus Marvits (Fri transfer)
->Mathias Redsted (Leje Brøndby)
->Morten Thomsen (Leje FC København)
->Josep Manel Ayala (Fri transfer)
->Morten Seifert (Kontraktudløb Avarta)

Afgange:
<-
Casper Abildgaard (Fri transfer AB)


« Seneste Redigering: 07 Aug 2010, 16:41 af jskovc » Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

asj89
Gæst
 
Sv: Velkommen til Østerbro Stadion #14
« Svar #22: 07 Aug 2010, 16:17 »

Igen - god update. Smiley Giv mig mere!

EDIT: Hvorfor har du sat sort over indkøbenes målmandsbedømmelse, moral osv?
Logged

dida
Gæst
 
Sv: Velkommen til Østerbro Stadion #14
« Svar #23: 07 Aug 2010, 16:20 »

Rigtig god blog (; jeg følger klart med.
Logged

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Velkommen til Østerbro Stadion #14
« Svar #24: 07 Aug 2010, 16:27 »

Igen - god update. Smiley Giv mig mere!

EDIT: Hvorfor har du sat sort over indkøbenes målmandsbedømmelse, moral osv?
Først og fremmest mange tak, hvad angår de sorte streger er det fordi SS er taget ved vinterpausen da jeg glemte at gøre det lige da de var kommet til klubben, og så ville det være afslørende for hvordan det var gået Smiley

Rigtig god blog (; jeg følger klart med.

Mange tak, jeg håber da at du bliver ved med at følge Wink
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Velkommen til Østerbro Stadion #14
« Svar #25: 07 Aug 2010, 18:25 »


Dirigenten




Her blot to dage før præmieren, begynder jeg at mærke presset på mine skuldrer. Jeg følte mig som dirigenten på et stort teaterstykke på det kongelige teater. Det eneste jeg manglede var pinden, den pind der giver mig al magt over, hvordan musikken skal spille. Den pind får jeg først på søndag, det eneste jeg kunne gøre nu, var at vælge det orkester, der skulle sikre at musikken spiller i det rette tempo. Alt i mens jeg sidder her og drømmer, skal jeg tage nogle hårde beslutninger, hvem skal ind og hvem skal ud? Det var en utaknemmelig opgave, samtlige af drengene havde gjort det fantastisk til træning, hver og en af dem havde virkelig fortjent en plads på holdet. Desværre kunne jeg ikke tage dem alle med, så jeg måtte igennem det. Jeg valgte at bruge min gamle scorestrategi til at sætte holdet. Udelukkelsesmetoden!

Målmænd, Jacob Thomsen, Simon Bloch.
Umiddelbart var målmandsposten den position jeg er mindst i tvivl om. Der er ingen tvivl om, at det ville være et kæmpe selvtillidsboost, for den blot 17 årige Simon Bloch at blive valgt, frem for den mere rutinerede Thomsen. På den anden side ville det også lidt af et sats at lade en ung knægt, have ansvaret for om der skulle sikres oprykning eller ej. Derfor valgte jeg efter lange overvejelser, at sætte rutinen over ungdommen, og lade Jacob Thomsen starte inde.

Forsvarsspillere, Thomas Høegh, Rang Shawkat, Rasmus Marvits, Mathias Redsted, Jacob Abildgaard, Josep Manel Ayala, Mads Ibenfeldt
Til trods for de mange valgmuligheder, er der ikke det store at være i tvivl om. På de to kanter, var Rang Shawkat, og Josep Ayala de helt sikre valg, og vil sandsynligvis være det gennem hele sæsonen, hvis de holder sig fri for de store skader og karantæner. Samtidigt er Rasmus Marvits det sikre valg i højre side af det centrale forsvar. Derfor er jeg reelt set kun i tvivl om pladsen i venstre side af det centrale forsvar, hvor de varmeste emner må siges at være Mads Ibenfeldt, og Thomas Høegh. Hvis man kigger på Thomas Høegh, er der ingen tvivl om at han vil være en dygtig spiller, når bolden skal drives frem af banen. Desværre for ham, har han slet ikke været på samme niveau til træning som Mads Ibenfeldt, når det kommer til de defensive pligter. Derfor må Høegh se sig forvist til bænken, mens Ibenfeldt tager sig af pladsen ved siden af Marvits.

Nu må det sgu være nok for i dag, mine øjne begynder at flimre rundt i hovedet på mig, som en konsekvens af den sved der render ned fra panden på mig. Derfor besluttede jeg mig for at vælge bruseren og sengen, frem for midtbanen og angrebet. Det måtte sgu vente til i morgen!


Fortsættes...

Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Velkommen til Østerbro Stadion #15
« Svar #26: 07 Aug 2010, 22:51 »


Vådt hår og åbne vinduer




Næste morgen...

Det var fandme for dumt. Efter det dejlige lange bad i går aftes, havde jeg ikke lyst til andet, end at hoppe direkte på hovedet i seng. Det var såment også dejligt at falde i søvn, men set i bakspejlet, burde jeg nok have tænkt på de faldende temparaturer, mit fugtige hår, og det åbne vindue, inden jeg svævede ind i drømmeland. Jeg tror aldrig jeg har haft så meget slim i halsen på samme tid, som det er tilfældet netop nu, og alt det kunne være undgået med en hårtører.

På vejen mod skabet, der rummer Panodiler, Samarin, og mine små gule rednings bolcher, Strepsils, begynder tankerne straks at gå over på holdet. Uret siger 09:18, hvilket vil sige at holdudtagelsen skal viderebringes til spillerne, om mindre end seks timer. Jeg kaster et bolche i kæften, lægger resten af pakken i skjortelommen, og iler ind mod skrivebordet for at få de to sidste kæder på plads. Halsbetændelse eller ej, ville det være et rigtig dårligt signal at sende, hvis jeg ikke havde mine ting i orden.

Midtbanen, Yassin Chehabi, Mourad El Bakari,Emil Dyre, Mauricio Ortiz, Kofi Dakinah,  Thomas Høy
Grundet den meget smalle midtbane vi har til rådighed, er der heller ikke nogen tvivl om hvem der er kaptajner, og hvem der er vandbærere. På henholdsvis højre og venstre fløj, spiller den rutinerede Emil Dyre, samt argentineren Mauricio Ortiz. De to kommer primært til at fungere som fremadrettede wings, der skal supplere, de to boksspillere i front. På den centrale midtbane, har vi på den defensivt orienterede position Yassin Chehabi, der kommer til at fungere som spilfordeler. Ved siden af Yassin har vi Kofi Dakinah, der bliver det offensive pust, på positionen lige bag angriberne.

Angrebet, Geert Baunsgaard, Morten Seifert , Henrik Lyngsø, Morten Thomsen, Bashkim Kadrii
Så gælder det den sidste kæde på banen, den som nogle vil betegne som den vigtigste hvis man vil vinde kampene, nemlig angrebet. På trods af at vi stiller til start i en 4-4-2 formation, har jeg valgt at sætte tre angribere på kortet. Jeg besluttede at gøre det på den måde, da jeg ikke kan bestemme mig for, om jeg skal lade Morten Seifert eller Henrik Lyngsø starte på banen. På den ene side, har jeg en indre fornemmelse af at Morten går en kanon sæson i møde, men på den anden side kan Henrik gøre forskellen, da han har været i klubben et godt stykke tid. Én ting der er helt sikker, er dog at det unge stjernefrø Bashim Kadrii kommer til at starte på banen, da han hele vejen igennem opstartsfasen har vist sig som en spiller der har kvaliteterne til at score mål, ligegyldigt hvem modstanderen måtte være.

Det var en befrielse, endeligt havde jeg sat det sidste bogstav på holdkortet. Nu manglede der bare én ting. At viderebringe det til de forventningsfulde knægte, efter den sidste træningen her i eftermiddag. Det bliver spændende, men jeg håber at holdet kan holde stand, og sende HIK hjem med en ordentlig lussing, som bevis på at vi ikke er til at spøge med.


Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

lasseher
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Velkommen til Østerbro Stadion #16
« Svar #27: 08 Aug 2010, 00:06 »

Jeg har kun et ord at sige: FANTASTISK!
Logged

Citat
Hawk1nZ har virkelig styr på det varme sæd

 crazy

asj89
Gæst
 
Sv: Velkommen til Østerbro Stadion #16
« Svar #28: 08 Aug 2010, 00:19 »

Du skriver jo fantastisk! Smiley Det er utroligt at du kan finde så god billeder til alle situationer. Wink
Logged

PhilipFlink
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Velkommen til Østerbro Stadion #16
« Svar #29: 08 Aug 2010, 00:31 »

Dette er godt nok det værste pis jeg nogensinde har læst Smiley?
- du har jo ingen fantasi, intet talent for at skrive, og så er det røv keddeligt ?
Du har også hugget bloggen her fra -> www.jegskriverenhom oblog.dk
------------------------------------------------------
Ja det er en god blog du har gang i her , glæder mig til at se dig komme igang med kampene, og se hvad du kan udrette på "fodboldbanen" og ikke bag tasteturet Wink
Logged


Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010