home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:26:24 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  1 Bruger, 969 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour De France 2011
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 33 Udprint
Forfatter Emne: Tour De France 2011  (Læst 101221 gange)
Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #285: 17 Jul 2011, 00:47 »

Det virker bare underligt, at Voeckler topper sin karriere på dette tidspunkt i en alder af 32 år. Tidligere resultater har ikke indikeret, at der var en mulig senere Tour de France-vinder i ham. Han har vundet to etaper i det franske løb, nogle mindre etapeløb og endagsløb og en enkelt bjergkonkurrence i Paris-Nice. Ikke ligefrem frygtindgydende resultater af franskmanden.
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #286: 17 Jul 2011, 00:50 »

Vi skal dog også passe på, for i 2004 lavede han - i nogen grad - samme nummer. Der tog Armstrong så over, og Voeckler så man ikke mere til. Han overgår dog nummeret fra 2004 med disse resultater. 
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #287: 17 Jul 2011, 01:27 »

Ja også er han da en bedre rytter nu, end han var dengang. Som 32 årig kan man jo sagtens være med, plus han har fået en støre modenhed og bedre taktisk viden.
Det er klart at hvis Andy og Contador er på toppen og giver fuld gas, ja så kan han ikke følge med. Men det kan de åbenbart ikke gøre.
Nu den stigning i dag, passede jo faktisk også Voeckler udmærket, altså den flader noget ud til sidst, så det har selvfølgelig hjulpet på den. Der hvor den var rigtig stejl blev der ikke for alvor angrebet,
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #288: 17 Jul 2011, 01:31 »

Det er også det eneste, som får mig til at tro, at Voeckler rent faktisk kun kører på pasta og ris - at vi måske endelig  har en flot favoritter, som kører med god samvittighed og er gennembankede efter 2 vanvittig hårde uger. Men jeg vil forblive skeptisk, hvis han bliver ved med denne kørsel.

Kald også bare mig naiv, men jeg er helt sikker på, at det vi har set i de sidste par dage, er resultatet af det skrappe anti-doping program, der er blevet indført i de sidste mange år og det faktum, at holdene er begyndt at skrive i rytternes kontrakter, at de skal betale erstatning, hvis de bliver nappet.

Bevares, der vil altid være nogle fjolser, men der er dog jo inden for alle sportsgrene  Peace

I 2004 var det måske også en ren Voeckler, vi så, men matchen mod en uren Armstrong blev for meget det år. I år kører han på lige vilkår med de andre og lad os ikke glemme, at den gule trøje er kendt for at give rytteren vinger (moral), se bare på Hushovd, men det er stadig tvivlsomt, at Voeckler kan holde den hele vejen til Paris.
Logged

Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #289: 17 Jul 2011, 01:33 »

Det utrolige var jo så også, at det enkelte gange var Voeckler, der lukkede hullerne, når de andre angreb. En enkelt gang gik han endda selv med på et angreb, da Ivan Basso forcerede. Det ligner ikke en middelmådig bjergrytter at kunne gøre det. Men den gule trøje må give vinger, som det forlyder, når en rytter, der fører Tour de France, overpræsterer.
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #290: 17 Jul 2011, 02:04 »

Både Péraud og Rolland sidder jo også med op over, det vil de jo heller ikke normalt gøre. Siden 04 har Voeckler vel heller ikke prøvet og give sig fuld ud på de store tour etaper, i hvert falde ikke til og køre med de bedste. Det med at den gule trøjer giver vinger, det er der sku noget om, man ser i hvert falde tit at rytteren med den gule trøje kører over evne.
Som jeg skrev før, så tror jeg de to etaper på torsdag og fredag bliver for meget for ham, men hvis der ikke bliver kørt igennem torsdag, så skulle det ikke undre mig at han kan holde trøjen der. Så må vi se fredag, hvad trætheden siger.
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #291: 17 Jul 2011, 03:10 »

Hvis Voeckler vinder Tour de France har han haft fingrene nede i kagedåsen uden tvivl. Voeckler er en fighter og kører habil opad, men det han har præsterede under dette års Tour de France har været helt outstanding. Det skriger af doping.

Jelle Vanenderts sejr var godt gået, men det så heller ikke ud til at nogle af favoritterne var godt kørende udover Sanchez. Andy Schleck slog et lille hul til sidst men det var også det eneste.

Det glæder mig at Contador kan præstere på samme niveau som Andy, Fränk, Evans og Basso og det er selvom han har kørt den hårdest Giro i mands minde. Jeg håber Contador er helt fit til Alperne hvor han med sit punch kan sætte de andre til vægs. 

Til sidst vil jeg sige at jeg ikke har været synderligt imponeret af de to brødre indtil videre og det er selvom de har planlagt hele deres løbskalender efter Tour de France. Mon ikke Leopard Trek står tilbage med en tredjeplads og en meget flov Jens Voigt efter Tour'en, efter hans udtalelser om at Contador ikke ville køre top 3.
« Seneste Redigering: 17 Jul 2011, 03:15 af sebbe » Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #292: 17 Jul 2011, 11:56 »

Nu den stigning i dag, passede jo faktisk også Voeckler udmærket, altså den flader noget ud til sidst, så det har selvfølgelig hjulpet på den. Der hvor den var rigtig stejl blev der ikke for alvor angrebet,

Det er altså samtidigt en stigning som Pantani, Armstrong x2 og som Contador har vundet på. I 2007 smadrede Rasmussen og Contador modstanden med et hæsblæsende tempo - og Voeckler, der dog ikke kørte for noget, endte i gruppettoen.

At Schleck går ud og siger, at den ikke var hård nok giver jeg ikke en meter for. Der var stigningsprocenter på 10 % på enkelte steder af stigningen, men hvis man konstant holder igen for at få sin bror med, så er det klart.. så bliver det svært at sætte de øvrige. 
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #293: 17 Jul 2011, 12:00 »

Det er altså samtidigt en stigning som Pantani, Armstrong x2 og som Contador har vundet på. I 2007 smadrede Rasmussen og Contador modstanden med et hæsblæsende tempo - og Voeckler, der dog ikke kørte for noget, endte i gruppettoen.

At Schleck går ud og siger, at den ikke var hård nok giver jeg ikke en meter for. Der var stigningsprocenter på 10 % på enkelte steder af stigningen, men hvis man konstant holder igen for at få sin bror med, så er det klart.. så bliver det svært at sætte de øvrige. 

Det ændre stadig ikke på at den flader ud til sidst, hvilket passer Voeckler fremragende. Der bliver jo ikke bliver givet gas fra bunden af. Andy giver først rigtig gas til aller sidst, og der er den altså til at tale med.

Jeg har meget svært ved at tro på at Voeckler skulle være den eneste af de rytter der dopede sig. Jeg tror nærmer at de ikke doper sig, så derfor kan ingen gøre forskellen, og en mand som Voeckler i sit livs form kan kæmpe sig med over.
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

coKey
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #294: 17 Jul 2011, 12:01 »

Jeg tror personligt at sleckerne tabte touren igår... tror ikke at hverken fränk eller andy kan sætte Evans nok på de sidste 2 til at have en chance på enkeltstarten .... interessant udmelding fra Armstrong der mener at Voekler er blandt favoritterne til at vinde touren nu.

Contador skal godt nok finde det som Brian Holm kalder Diamand benene frem i alperne, han er i mine øjne blot en outsider nu.
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #295: 17 Jul 2011, 12:06 »

Det ændre stadig ikke på at den flader ud til sidst, hvilket passer Voeckler fremragende. Der bliver jo ikke bliver givet gas fra bunden af. Andy giver først rigtig gas til aller sidst, og der er den altså til at tale med.

Jeg har meget svært ved at tro på at Voeckler skulle være den eneste af de rytter der dopede sig. Jeg tror nærmer at de ikke doper sig, så derfor kan ingen gøre forskellen, og en mand som Voeckler i sit livs form kan kæmpe sig med over.

En stigning passer jo ikke en rytter, bare fordi den flader ud. Plateu de Beille burde på papiret være en af de stigninger, der passer ham mindst. Havde de kørt langsomt nok, så kunne Rojas og Hushovd sidde med (crazy). I 2004 var de her også, og her havde han også trøjen, men han smed alligevel næsten fem minutter til Armstrong og Basso.

Rene bjergryttere blev sat før Voeckler. Cunego blev sat på det styke, hvor den flader ud - og på det stykke er han altså normalt en af feltets bedste.
Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #296: 17 Jul 2011, 12:14 »

I øvrigt: De kørte stigningen på 45'04" ifølge Wikipedia. Langsommere end Contador i 2007 og Pantani i 1998, men hurtigere end Armstrong 2002 og 2004. I 1998 kørte de dog 33 meter mindre.

http://en.wikipedia.org/wiki/Plateau_de_Beille#Tour_de_France_stage_finishes
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #297: 17 Jul 2011, 14:08 »

En stigning passer jo ikke en rytter, bare fordi den flader ud. Plateu de Beille burde på papiret være en af de stigninger, der passer ham mindst. Havde de kørt langsomt nok, så kunne Rojas og Hushovd sidde med (crazy). I 2004 var de her også, og her havde han også trøjen, men han smed alligevel næsten fem minutter til Armstrong og Basso.

Rene bjergryttere blev sat før Voeckler. Cunego blev sat på det styke, hvor den flader ud - og på det stykke er han altså normalt en af feltets bedste.

Jamen der kørte stadig kun for alvor der hvor den flader ud, og du kunne jo tydeligvis se det passede Voeckler ganske udemærket..
Så du mener at Voeckler skal være dopet før han kan sidde med der eller hvad? Hvad med Peraud og Rolland? Cunego skuffer jo altid i touren, så jeg kan ikke forstå den sammenligning. Han kan være mere træt end Voeckler, plus han ikke har så meget og køre for.

Voeckler har da bestemt staturen til at køre ganske fint opad, og han kører super godt på små stigninger, siden han var ung, har han ikke prøvet og køre med de bedste i touren, og nu beviser han at det går ganske udemærket.
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #298: 17 Jul 2011, 14:25 »

Jamen der kørte stadig kun for alvor der hvor den flader ud, og du kunne jo tydeligvis se det passede Voeckler ganske udemærket..
Så du mener at Voeckler skal være dopet før han kan sidde med der eller hvad? Hvad med Peraud og Rolland? Cunego skuffer jo altid i touren, så jeg kan ikke forstå den sammenligning. Han kan være mere træt end Voeckler, plus han ikke har så meget og køre for.

Voeckler har da bestemt staturen til at køre ganske fint opad, og han kører super godt på små stigninger, siden han var ung, har han ikke prøvet og køre med de bedste i touren, og nu beviser han at det går ganske udemærket.

Nej, jeg mener ikke at Voeckler nødvendigvis skal være dopet. Men etapen passede ham ikke, og det har han trods alt vist et par gange. Fx da han fik store slag i 2004, hvor han også var i trøjen. Han havde en fantom dag, once in a lifetime. For anden gang i sit liv. Han er en fighter, bestemt ikke en bjergrytter. At han sidder med ændrer ikke på det: Etapen er altå ikke en etape, han under normale omstændigheder vil køre top10 på.

Mht. Peraud: Han er bestemt en bedre bjergrytter end Voeckler, men ja, han er også en overraskelse, der hovedsaligt kommer grundet passiv kørsel. Tjek lidt op omkring Peraud, og du vil se at han de to sidste år har kørt stærkt, dog hovedsaligt i små etapeløb. Han skulle have kørt Tour de France i 2010, men et styrt satte ham ud af spillet.

At Cunego flopper hver gang, ah, skulle vi nu ikke lige. Han har kørt tre gange: En gang blev han bedste ungdomsrytter, en gang var han i elendig form og udgik, og en gang kørte han ikke klassement og gik efter etapesejre. Det lykkedes ikke, men at kalde det et flop er jeg ikke enig i. Cunego blev måske hypet som etapeløbsrytter efter hans 2004-sejr i Giro d'Italia, men den vogn har jeg nu aldrig rigtig været med på. Giro d'Italia 2004 endte med Gonchar på andenpladsen, hvilket vidner om et fravær af de helt hårde etaper (og en Petacchi, der vandt ni etaper).

I øvrigt kan jeg ikke se hvorfor det skulle ind. Han skuffer altid, men har han skuffet indtil videre? Han har kørt stærkere end længe, og lige netop på det flade stykke burde han jo have en klar fordel.

Voeckler kører GODT på små stigninger. Ikke super godt. Han er fx ikke en spiller under Ardennerne for alvor. Voeckler kører LANGT over evne. Jeg siger ikke at det er doping, men når han pludselig sidder med de bedste på et af de hårdeste bjerge - uanset om den flader en anelse ud eller ej - så har han i den grad fundet diamantbenene frem.

EDIT: Men som sagt:
I øvrigt: De kørte stigningen på 45'04" ifølge Wikipedia. Langsommere end Contador i 2007 og Pantani i 1998, men hurtigere end Armstrong 2002 og 2004. I 1998 kørte de dog 33 meter mindre.

http://en.wikipedia.org/wiki/Plateau_de_Beille#Tour_de_France_stage_finishes

Vidner det om et renere felt?
« Seneste Redigering: 17 Jul 2011, 14:29 af JG7 » Logged

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2011
« Svar #299: 17 Jul 2011, 14:36 »

Er sikker på at Voeckler knækker og når han knækker, så mister han 10-15 min.
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Sider: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 33 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010