home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 465 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  Reading!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Reading!  (Læst 10087 gange)
rasmussidelmann
Gæst
 
Sv: Reading!
« Svar #15: 14 Jul 2010, 22:14 »

MATCHDAY ONE HOME 08/08-09
vs. NOTTINGHAM FOREST
FEDRICI; GRIFFIN, ZURAB, PEARCE, COLEMAN; BERTRAND, KARACAN, MUAMBA, MCANUFF; LONG, CHURCH
Jeg tror det var i FIFA08 at kommentartorene altid sagde noget i stil af "It's the first game of season and everybody thinks they can win the championship". Sådan havde jeg det lidt før min første betydningsfulde kamp for Reading. Jeg regner dog med at Newcastle vinder ligaen, men da holdene fra 3.-6. pladsen spiller playoff om den tredje Premier League plads er det ret åbent hvem der kan rykke op. Min første betydningfulde kamp var ikke alt for spændende, da begge hold neutraliserede hinanden uden at komme frem til nogen chancer. Der skulle gå en halv time før vi kom frem til kampens første rigtige chance. Shane Long fik trukket to forsvarsspillere med sig og lavet et hul som Church løb ind i. Church fik bolden, men i stedet for at skyde sendte han den videre til en helt fri Bertrand. Bertrand afsluttede første gang og bolden sad helt ude ved stolpen, og så var vi foran 1:0. Ikke mange minutter efter føringsmålet lavede Zurab Khizanishvili et groft frispark på en Nottingham spiller, og da Zurab var sidste mand fik han marchordre. Det åbnede kampen helt op og der skete hele tiden noget i begge ender. I anden halvleg havde specielt Nottinghams Robert Earnshaw et par gode muligheder for at udligne, men Federici og stolpen reddede begge gange. Med en mand i undertal i en lille time og 8 debuterende spillere i startopstillingen kan jeg kun være tilfreds med en 1:0 sejr over Nottingham.
Logged

rasmussidelmann
Gæst
 
Sv: Reading!
« Svar #16: 15 Jul 2010, 00:30 »

MATCHDAY TWO AWAY 15/08-09
vs. NEWCASTLE
FEDRICI; BALL, ZURAB, PEARCE, COLEMAN; MCANUFF, KARACAN, CISSÉ, HENRY; LONG, CHURCH
Dette er nok en af de sværeste udebanekampe jeg kommer til at spille i dette års Championship og hvis vi kunne hente point her, ville det se lovende ud. I midtugen havde selvtilliden dog fået et knæk efter 120 minutters spil mod Hudderfield i Liga Cuppen, som dog endte med en smal 2:1 sejr. Dette gjorde at jeg ufrivilligt blev nødt til at lave nogle ændringer i startopstillingen og det kunne ses i kampens hede. Newcastle viste os den klare forskel på et middelmådigt Championsship hold og en Premier League nedrykker. Federici havde fået afværget Newcastles første par forsøg, men da Peter Løvenkrands slap alene igennem var han chanceløs, og så var vi bagud 0:1. Problemerne i defensiven fortsatte og kort efter stod der 0:2. Jeg var i vildrede, men vi fik reddet os frem til pausen uden at lukke flere mål ind. Vi kom bedre ud fra pausen, end ind til den, men det hjalp os dog ikke meget. Carroll scorede sit andet mål til 0:3 efter en times tid og nu var kampen reelt lukket. Det vidste jeg godt og jeg sørgede nu bare for at vi ikke ville lukke flere mål ind. Missionen lykkedes, men vi var blevet udstillet af Newcastle og jeg er nu i tvivl om vores egentlige styrke.
Logged

ItaliensLarsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Reading!
« Svar #17: 15 Jul 2010, 01:10 »

God blog, måske lidt uoverskueligt, men jeg synes indholdet i dine updates er gode. Normalt kan jeg ikke lide blogs, hvor der ikke er billeder, synes normalt ikke de er så gode, men jeg vil bestemt følge med i din Smiley

KIU Smiley
Logged


rasmussidelmann
Gæst
 
Sv: Reading!
« Svar #18: 15 Jul 2010, 01:21 »

Godt at du følger med selvom der nok ikke kommer specielt meget grafik i bloggen. Vil du forklare hvordan du finder det uoverskueligt?
Logged

ItaliensLarsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Reading!
« Svar #19: 15 Jul 2010, 01:29 »

Godt at du følger med selvom der nok ikke kommer specielt meget grafik i bloggen. Vil du forklare hvordan du finder det uoverskueligt?

Det er skam bare mig, som finder det uoverskueligt, når der kommer sådan 10-12 linjer lige klods op ad hinanden Smiley
Ikke noget som sådan trækker ned, ville bare lige nævne det Wink
Logged


rasmussidelmann
Gæst
 
Sv: Reading!
« Svar #20: 15 Jul 2010, 01:44 »

Efter at have siddet og kigget lidt på de seneste to updates kan jeg egentligt godt se hvad du mener. Tak for at du sagde det og det er noget jeg lige skal have arbejdet med. ;-)
Logged

rasmussidelmann
Gæst
 
Sv: Reading!
« Svar #21: 15 Jul 2010, 05:15 »

LEAGUE CUP ROUND TWO 26/08-09
vs. DONCASTER
FEDRICI; GRIFFIN, ZURAB, CISSÉ, COLEMAN; MCANUFF, KARACAN, CISSÉ, HOWARD; SIGURDSSON, CHURCH

Vores resultater ser ud til at svinge som dag og nat. Efter 0:3 nederlaget ude mod Newcastle skulle vi møde Swansea ude. Vi fik en mareridtsstart og faldt hurtigere sammen end på St. James Park. Vi endte med at tabe 0:4 og vores selvtillid fik endnu et knæk. Da Sheffield United så kom på besøg i 3. runde var jeg nervøs for kampens udfald, da et nederlag mere kunne sende os ind i en mindre krise. Drengene spillede dog god fodbold og specielt Long og Church var i hopla, med hhv. 1 og 2 basser. En flot 3:0 sejr og de to klare nederlag har ikke helt ødelagt holdånden.

Jeg skulle nu have overført vores gode spil til Liga Cuppen mod Doncaster. På hjemmebane burde vi være de stærkeste og vi styrede da også kampen. Vi var dog ikke for alvor farlige og Doncaster blev ved med at få plads til at forsøge fra distancen. Gylfi Sigurdsson var valgt i angrebet pga. en Rasiak skade og et godt indhop mod Sheffield, men han havde specielt problemer med sit spil på hans nye position. Det begyndte at ligne ekstratid, men så skete noget jeg aldrig har set før. Der kommer et skud lige ind på Federici som ikke kan holde bolden. Han kaster sig ned over bolden, men den smutter under ham og nu forsøger han bare at få bokset bolden væk fra målet. Han får ikke bokset hårdt nok til bolden, så den kommer ud i fødderne på Billy Sharp som bare skal sætte indersiden på, og han svigter ikke. Det vildeste målmandsdrop jeg har set i FM og da vi ikke kunne få udlignet, er vi røget ud af Liga Cuppen på det drop. Federici har været, mildt sagt, lort i de første kampe og jeg overvejer et panikindkøb af en ny målmand, da der er masser af penge tilbage til indkøb.
Logged

xaagaard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Reading!
« Svar #22: 15 Jul 2010, 07:47 »

Spændende, savner dog lidt grafik - jeg følger med Smiley
Logged

rasmussidelmann
Gæst
 
Sv: Reading!
« Svar #23: 15 Jul 2010, 15:54 »

Godt at hører du følger med, men der kommer nok ikke specielt meget grafik. Vil dog ikke udelukke at der kunne komme noget senere, men det bliver i hvert fald ikke imens jeg spiller i Championship. ;-)
Logged

rasmussidelmann
Gæst
 
Sv: Reading!
« Svar #24: 15 Jul 2010, 18:44 »


MATCHDAY 11 HOMe 03/10-09
vs. MIDDLESBROUGH
FEDRICI; COLEMAN, KHIZANISHVILI, MILLS, GRIFFIN; HENRY, KARACAN, MUAMBA, BERTRAND; LONG, CHURCH

Jeg er nu kommet lidt længere ind i ligaen og overordnet er jeg tilfreds med vores indsats. Min angrebsduo, Shane Long og Simon Church, har været flyvende i de første kampe af sæsonen og har hver fået laver 7 basser. Samtidig har 20-årige James Henry fået slået McAnuff væk fra højrekanten, med flere imponerende præstationer. Mens det fungerer offensivt er jeg ikke helt tilfreds med defensiven. Alle har været meget svingende i deres præstationer og det har været svært at komme med en konstellation der fungerede. Fabrice Muamba har dog været en kæmpe oplevelse defensivt, da han i gennemsnit har 88% succesfulde afleveringer og 9.21 vundne tacklinger per kamp, som er ligaens højeste.
Kampe

Pga. vores lidt svingende resultater var jeg en smule nervøs da Middlesbrough kom på besøg. De kom med en sejrsrække på 7 kampe i træk og så egentlig rigtig stærke ud. Vi fik dog hurtigt pillet dem ned på jorden, da Henry gav os en drømmestart. Long trak, som så mange gange før, ned i banen og fik lavet et hul til en medspiller, og da Henry fik bolden satte han den bare hårdt ind i fjerneste hjørne. Det fik gæsterne længere frem og selvom de var tæt på at udligne kom det næste mål også fra os. Bertrand fik sendt Church afsted med en lang aflevering, en situation som mindede lidt om Simon Kjærs aflevering til Rommedahl under VM, og Church skar hårdt ind i banen og lobbede bolden over Brad Jones til 2:0. Efter pausen så det ud til at Middlesbrough skruede ned for tempoet, og foran 2:0 havde jeg ikke behov for at komme frem og skabe nogen chancer. Med sejren holder vi os inde i playoff pladserne, dog er ligaen meget tæt, så vi skal passe på.
Ligastiling
« Seneste Redigering: 15 Jul 2010, 19:14 af rasmussidelmann » Logged

rasmussidelmann
Gæst
 
Sv: Reading!
« Svar #25: 15 Jul 2010, 21:16 »

MATCHDAY 12 AWAY 17/10-09
vs. WEST BROMWICH
FEDRICI; COLEMAN, KHIZANISHVILI, MILLS, GRIFFIN; HENRY, KARACAN, CISSÉ, BERTRAND; LONG, CHURCH

Efter en lille landsholdspause skulle vi til at i krig mod endnu en oprykningskandidat og nedrykker - West Bromwich. Vi kunne ikke helt stille i stærkeste opstilling, da Fabrice Muamba var røget i karantæne efter et gult kort mod Middlesbrough, men jeg havde dog ingen bekymringer over, at Kalifa Cissé skulle spille i denne svære udebanekamp.

Der var ikke gået lang tid før begge hold havde brændt en kæmpe chance hver, og det gav mig et praj om hvad der ventede. Efter et kvarter fik Simon Church scoret vores første mål på hjørnespark, men minuttet efter havde Andwèlè Slory udlignet. Endnu et kvarter gik og så fik Long endnu en gang bragt os foran, men igen gik der ikke lang tid før hjemmeholdet havde udlignet - denne gang ved den græske landsholdsspiller Dimitris Salpingidis. Church fik for tredje gang bragt os foran kort før pausen, og da han også omsatte et straffespark, som Meïtè fik et rødt kort for, efter pausen så kampen ud til at være afgjort. Det var den desværre ikke og 5 minutter efter straffesparket stod der 4:4. Salpingidis havde nemlig lavet en fantastisk enmandspræstation og fået de to hurtige mål. Nu trak West Bromwich sig tilbage og da vi ikke kunne udnytte vores 11 spillere på banen, endte min mest hektiske kamp i Reading, 4:4.
Logged

rasmussidelmann
Gæst
 
Sv: Reading!
« Svar #26: 16 Jul 2010, 02:47 »


MATCHDAY 22 AWAY 19/12-09
vs. BRISTOL CITY
FEDRICI; COLEMAN, KHIZANISHVILI, PEARCE, BALL; HENRY, KARACAN, MUAMBA, BERTRAND; LONG, CHURCH

Jeg har fået spillet to måneder frem og alt er egentlig som det plejer i Reading. Simon Church bomber stadigvæk, er lige nu på 16 ligamål i 18 kampe, og forsvaret halter. Derfor har jeg lejet, en af mine FM yndlingsspillere, Jordan Spence i West Ham og solgt Ívar Ingimarsson til Reggina, i håb om at løse problemet. Spence har kontraktudløb efter sæsonen og jeg håber stærkt på at kunne udnytte mine 3 måneder til at sikre ham permanent ved årsskiftet. Min danske angriber, David Boysen, har også endeligt vist noget potentiale. Boysen har været langt væk fra startopstillingen med Church og Longs flotte spil og utallige skader, men ude mod Sheffield Wednesday ændrede det sig. Han formåede at lave et flot hattrick, som blev fulgt op af endnu et mål runden efter. Lige nu er Juventus og Valencia meget interesserede i ham, men ingen bud er endnu modtaget.
Kampe

Dagens kamp var mod den, for mig, overraskende nummer et - Bristol City. Jeg havde en god fornemmelse inden kampen og vi kunne tage et godt skridt mod oprykning med en sejr. Det ødelagde vi godt nok for os selv, da vi spillede en pinligt ringe første halvleg. Vi var bagud 0:2 og Khizanishvili havde scoren 3.9 efter to kæmpe drop, og jeg fortrød lidt at jeg ikke havde valgt Spence eller Mills i midterforsvaret. Efter pausen var vi heldige med en hurtig reducering, ikke overraskende, fra Church og så levede håbet igen. Bristol stillede med 5 forsvarsspillere til kampen og bortset fra reduceringen havde de fuldstændig kontrol over Church, Long og senere Boysen. Vi fik desværre ikke det udlignende mål og min skuffelse er enorm. Khizanishvili skulle have sparket den bold til 0:1 væk 10 ud af 10 gange, men alligevel fejlede han. Kæmpe øv!
Ligastiling
Logged

rasmussidelmann
Gæst
 
Sv: Reading!
« Svar #27: 16 Jul 2010, 15:18 »

MATCHDAY 23 HOME 26/12-09
vs. SWANSEA
FEDRICI; COLEMAN, SPENCE, PEARCE, BALL; HENRY, KARACAN, MUAMBA, BERTRAND; LONG, CHURCH

Juleaften er netop passeret i England og Reading fansene har fået deres julegave. Planen var at sikre Jordan Spence på en fri transfer, men da han den 20. december forlængede kontrakten med West Ham, så den plan ud til at krakelere. Jeg bød dog for sjov på ham og, efter korte forhandlinger, fik jeg et bud på £3 mio. accepteret. Det er mange penge for en spiller, som jeg ikke tror har niveauet til at starte inde, men jeg valgte alligevel at hente ham. Spence indkøbet har halveret mit transferbudget, men jeg håber ikke at det kommer til at påvirke jagten på mit næste transfermål - en ung kantspiller fra Hibernain.

Nå, men dette års traditionelle "Boxing Day" kamp var mod Swansea på The Madejski Stadium. Sidst jeg mødte Swansea blev vi som bekendt ydmyget, 4:0, så der var en smule hævntørst i luften. Vi var heldige med at James Henry hurtigt åbnede målscoringen til vores fordel. Der blev godt nok ikke scoret mere i første halvleg, tiltrods for et tungt Reading pres og et par farlige Swansea kontraer. Efter pausen fortsatte dette billede, men alligevel var uheldet ude. I det 81. minut fik gæsterne nemlig udlignet og jeg tænkte "Fuck it", og smed alle mand frem. To minutter inde i overtiden kom det til at give pote, da min indskiftede danske guldklump, Boysen, afdriblede to Swansea forsvarer og trykkede af fra distancen. Den sad helt oppe i hjørnet, uden chance for Dorus de Vries (Swansea målmanden red.), og med sådan en basse fik vi vores hævn.
Logged

rasmussidelmann
Gæst
 
Sv: Reading!
« Svar #28: 16 Jul 2010, 17:58 »

MATCHDAY 25 HOME 09/01-10
vs. NEWCASTLE
FEDRICI; COLEMAN, MILLS, PEARCE, BALL; HENRY, KARACAN, MUAMBA, TABB; LONG, CHURCH

Højt at flyve, dybt at falde. Efter for anden kamp i træk at vinde på en overtidsscoring var jeg overlykkelig, men det viste sig at være en dyr fornøjelse. Ude mod Plymouth havde Bertrand nemlig scoret vindermålet i det 3. tillægsminut, men blev samtidig skadet i skudøjeblikket, så han er nu ude de næste 2-3 måneder. Jeg ved ikke om det var Bertrands skade, eller hvad det var, men i den efterfølgende kamp spillede vi elendigt. Vi havde trukket Swindon i FA Cuppen og de formåede at forsvare sig til 0:0 på The Madejski Stadium.

Derfor havde vi ikke fået den optimale optakt til den vigtige kamp mod Newcastle. Første halvleg var en underholdende affære, uden de store chancer, men med masser af flot spil. Sekunder før pausen fik Shane Long scoret et føringsmål og vi var foran 1:0 ved pausen. Anden halvleg var også en rigtig underholdende affære, dog med en del flere chancer. Federici stod, desværre for en gæsterne, en flot kamp og har virkelig spillet sig op i løbet af efteråret, så da Jem Karacan gjorde det til 2:0 kunne jeg kun være tilfreds. Resultatet holdte kampen ud og endnu tre vigtige point i oprykningskampen blev sikret!
Logged

rasmussidelmann
Gæst
 
Sv: Reading!
« Svar #29: 16 Jul 2010, 20:07 »

FA CUP ROUND 3 REP 13/01-10
vs. SWINDON
FEDRICI; KELLY, PEARCE, SPENCE, BALL; MCANUFF, MUAMBA, SIGURDSSON, TABB; BOYSEN, LONG

Efter at vi kun havde fået 0:0 hjemme mod Swindon, skulle vi nu ud i en omkamp på The Country Ground (Swindons hjemmebane red.). Det lå allerede fast at det hold, som trak sig sejrrigt ud af vores kamp, skulle møde Premier League holdet Everton på deres respektive hjemmebane.

Første halvleg var præcis som første kamp. Spillet hang ikke sammen og det var de undertippede modstandere som var tættest på målet til 1:0. Jeg var rasende ved pausen og det fik spillerne at vide, som ikke helt gav den ønskede reaktion. Vi spillede nu endnu dårligere og da Swindon kom foran tænkte jeg "FUCK!". Målet gjorde at holdet vågnede op, og specielt Boysen begyndte at vise noget. Bolden ville dog ikke ind, og vi måtte vente helt til det 87. minut med udligningen, da Boysen smukt spillede Rasiak alene igennem. Det betød 30 minutters mere spilletid og vi bibeholdte téten fra den ordinære spilletid. Det udnyttede Boysens til at slippe alene igennem og brænde en kæmpe chance, som det første i den ekstra spilletid. Returbolden røg dog ud til McAnuff, som resolut sendte bolden ind i målet. Den formåede klasseforskel viste sig nu og vi er videre i FA Cuppen. Det var langt fra imponerende, spillerne er meget trætte nu og Everton ligner "Mission Impossible" hvis man kigger på de to Swindon kampe, men mon ikke vi kan skabe en pokaloverraskelse eller to.
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010