home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 423 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: VM 2010
| | | |-+  VMs drømmehold
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: VMs drømmehold  (Læst 18639 gange)
N17
Manager
********

Offline Offline


 
VMs drømmehold
« : 06 Jul 2010, 16:15 »

JA, jeg ved godt, at VM ikke er ovre endnu, men alligevel bør det allerede nu være muligt, at placerer sit drømmehold. Så jeg venter med spænding på, at I bringer jeres hold i spil, så vi kan få en fin diskussion om de enkelte hold.

Målmand: Fernando Muslera, Uruguay
Den 24-årige Lazio målmand har for alvor vist sit værd med gode redninger og generelt sikkert målmandsspil. Han kan blive meget vigtig i holdets bestræbelser på at slå Holland.
FV: Yuji Nakazawa, Japan
Han har været en utrolig stærk back - og nåede at imponerer mig stort i de kampe jeg så. Han er kompromiløs, men alligevel så teknisk god, at han tit vinder det uden at lave frispark.
FH: Philip Lahm, Tyskland
Den tyske anfører kan man ikke komme udenom. Han arbejder hele tiden både fremme og tilbage, og er generelt en sikker mand, når man skal sætte sit hold.
FC: Antolin Alcaraz, Paraguay
Sammen med sit land har Alcaraz imponeret. Og han har gjort det rigtig flot. Han har klart været en af VMs bedste spillere i defensive.
FC: Diego Lugano, Uruguay
Uruguay har været imponerende gode defensivt - og det kan de takke en hårdtspillende Lugano for. Han er altid garant for en 100% indsats.
MV: Mesut Özil, Tyskland
Ja, ham kan man ikke komme udenom. Han har været VMs bedste spiller indtil videre - og han kan blive manden der sænker Spanien.
MH: Thomas Müller, Tyskland
Han har fungeret helt perfekt i rollen på højreside hos Tyskland. Derfor skal han også have en plads på mit hold, da han ikke mindst også har scoret en del mål.
MC: Xavi, Spanien
Har bundet det spanske spil sammen - og han har været på sit højeste. Han har haft taktstokken og formåede at svinge den rigtige, så Spaniens velsmurte maskine har været holdt igang.
MC: Sami Khedira, Tyskland
Den unge midtbanespiller er trådt i karakter efter skaden til Ballack før turneringen. Derfor er jeg heller ikke i tvivl om, at han skal være en del af midtbanen på VMs drømmehold.
AC: Keisuke Honda, Japan
Jeg har været meget imponeret over Japans troldmand. Han sparker frispark og kreere chancer for sine medspillere. En fremragende spiller, som jeg ser frem til, når han skal slå sine folder i en bedre liga end den russiske.
AC: David Villa, Spanien
VMs topscorer har været helt suveræn i denne turnering og scoret på det meste. Et brændt straffespark trækker dog ned, men slet ikke nok til, at han skulle miste sin plads på holdet.
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

2770-Realfan
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: VMs drømmehold
« Svar #1: 06 Jul 2010, 16:20 »

FV: Yuji Nakazawa, Japan
Han har været en utrolig stærk back - og nåede at imponerer mig stort i de kampe jeg så. Han er kompromiløs, men alligevel så teknisk god, at han tit vinder det uden at lave frispark.

Godt initiativ, og vil helt sikkert bidrage med mit bud senere på dagen. Har ikke lige tid nu, da Touren er lidt vigtigere. Men Nakazawa på backen Huh Manden er midterforsvar, så ham kan du da ikke rigtig kaste ud på backen, bare fordi du ikke lige synes der har været en venstreback der springer i øjnene på en. Ellers synes jeg også det er lige lovlig voldsomt at have to japanere på ens drømmehold, da de ikke rigtig imponerede i nogen kampe. Ellers synes jeg at mange af dine andre bud på de bedste spillere rammer meget godt plet.
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VMs drømmehold
« Svar #2: 06 Jul 2010, 16:21 »

Hmmm synes sgu da, at det var ham der spillede overfor Rommedahl i den sidste kamp?
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

2770-Realfan
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: VMs drømmehold
« Svar #3: 06 Jul 2010, 16:33 »

Skal ikke kunne sige om han gjorde det i den kamp, men han er en udpræget midtstopper og så havde de Abe og Komano på backs.
Logged

SørenA
Gæst
 
Sv: VMs drømmehold
« Svar #4: 06 Jul 2010, 16:35 »

MÅLMAND : Maarten Stekelenburg, troede han var hollands sværeste punkt, men det har han modbevist, men en solid og sikker indsats i alle kampene.
HØJRE BACK : Phillip Lahm, det er svært at finde en anden der har været på hans niveau, han er god både defensivt og offensivt.
CENTRAL FORSVAR: Gerard Pique - han er så bomstærk og god med bolden, og det er præcis det han har vist i denne turnering. Diego Lugano - går forrest hver gang for sit hold, og tvivler på at Uruguay ville være i semifinalen, hvis han ikke var med i forsvaret.
VENSTRE BACK : Gio van Bronckhorst, på trods af sin høje alder, har han spillet uden fejl, og med hans rutine har han været rigtig god for Holland.
HØJRE MIDT: Thomas Müller - Så fremragende en spiller, hans boldomgang og dybdeløb, har været enestående.
VENSTRE MIDT : Arjen Robben, har stort set ikke spillet, og alligevel har han afgjort kampe for hollænderne - det er klasse!
CENTRAL MIDT : Xavi - Synes ikke han har spillet helt op til hans niveau fra EM, men stadig er han helt fantastisk med bolden, og ser afleveringer, før vi andre overhovedet tænker dem. - Wesley Sneijder, vandt kampen mod brasserne nærmest alene, og scorede målet mod Japan, han har holdt formen fra sæsonen i Inter
ANGRIBER : Miroslav Klose - Den skal stort set bare ramme ham, så går den i mål, fremragende er han oppe foran. - Gonzalo Higuain, hans første VM, og han var helt klart Argentinas bedste, bla. scorede han et hattrick, han har været rigtig skarp foran mål. Smiley
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VMs drømmehold
« Svar #5: 06 Jul 2010, 17:09 »

Målmand: Fernando Muslera
Han har imponeret mig meget sammen med Uruguay, og da jeg ikke kender ham, syntes jeg at han har stået rigtig godt og har næppe lavet nogle fejl. Han har virket som en sikker skanse.

Højre back: Phillip Lahm
Sammen med Tyskland har Lahm været utrolig stærk både defensivt og offensivt, og er en vigtig faktor i Tysklands spil.

Central forsvar: Gerard Piqué
Piqué har været en ren og skær oprydder i forsvaret for Spanien. Han har taget de hårde taklinger og har fået en del knobs (stav) ud af det, men har samtidig også været solid for Spanien og er med til, at deres forsvar er super stærkt!

Central forsvar: Diego Lugano
Lugano, synes jeg har været rigtig stærk nede bag i Uruguays forsvar. Desværre er han ude med en knæskade og skulle vist være tvivlsom til kampen i aften. Hvis han ikke er med - tror jeg ikke Uruguay har en chance mod Holland. Han er ikke sjov at mangle nede bag ved.

Venstre back: Michele Bastos
Det her har været en svær opgave at pege på en, men jeg synes Michele Bastos har været god i Brasiliens offensiv. Jeg er ikke sikker på han har spillet venstre back, men han har imponeret mig med den hjælp han har givet Brasilien i offensiven.

Højre midt: Thomas Müller
Ham kan man ikke komme udenom, og med Tysklands generationsskifte, ja så har han virkelig været en overraskelse.

Central midtbane: Xavi
Xavi har været kreatøren og har arbejdet konstant i maskinrummet og har haft nogle gode aktioner og har været fantastisk med bolden.

Central midtbane: Wesley Sneijder
Holland har været stærke, takket være Sneijder bl.a. Han har formen fra sin sæson i Inter og har scoret vigtige mål for Holland og er samtidig uhyre skarp på dødbolde.

Venstre midtbane: Mesut Özil
Måske VMs bedste spiller lige pt. - det siger sig selv med den form!

Angriber centralt: David Villa
Topscoreren ved VM skal slet ikke glemmes! Jeg har haft store forventninger til Villa under dette VM, og har så sandelig vist sig, hvilken målsluger han er. Det brændte straffespark kunne have givet ham et hat-trick, men det er ikke nok til han bliver smidt væk.

Angriber centralt: Miroslav Klose
Podolski, Luis Fabiano, Honda, Higuian osv. kunne sagtens nævnes her, men Klose har været rigtig skarp og er utrolig farlig.

Træner: Bliver vinderen af VM.
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VMs drømmehold
« Svar #6: 06 Jul 2010, 17:10 »

Eduardo
Lahm - Alcaraz - Lugano
Robben - Sneijder - Özil - Müller
Klose - Villa - Higuain

Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: VMs drømmehold
« Svar #7: 06 Jul 2010, 17:18 »

Eduardo

Helt enig her.. Han har godt nok overrasket mig positivt.. Inden VM tænkte jeg at han ville være det svageste led på holdet, men hold da fest nogle kampe han har stået.. Faktisk mener jeg at det er hans fortjeneste at Portugal overhoved gik videre fra gruppen..

Stor og stærk, rutineret, refleksstærk, og samtidig god i feltet.. VM's klart bedste målmand, og ærgerligt at Smørhår og co ikke kunne leve op til det ude i spillet på banen!

Er derudover enig med dig JS hvis du fjerner Xavi og sætter Schweinsteiger ind.. Smiley
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Quixotry
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: VMs drømmehold
« Svar #8: 06 Jul 2010, 17:41 »

Eduardo
Lugano - Lucio - Pique
Robben - Schweinsteiger - Khedira - Sneijder - Ôzil
Klose - Villa

Joachim Löw
Logged

Åh VK. Du forstår sandelig at skifte imellem den sympati og idioti som ingen andre.

mgk-99
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: VMs drømmehold
« Svar #9: 06 Jul 2010, 18:00 »

Eduardo
Lugano - Lucio - Pique
Robben - Schweinsteiger - Khedira - Sneijder - Ôzil
Klose - Villa

Joachim Löw

Holdet ser egentlig ganske fint ud men jeg synes ikke at man kan tillade sig at tage Robben med, han har spillet to kampe, og han har ikke imponeret, så hellere tage Thomas Müller med!
Logged

LOVE UNITED - HATE GLAZER

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: VMs drømmehold
« Svar #10: 06 Jul 2010, 19:13 »

Casillas
Lahm - Lucio - Lugano - v. Bronckhorst
de Jong
Schweinie - Ôzil - Müller
Villa - Klose

J. Löw

Tyskerne har gjort det rigtig godt, derfor de mange pladser. Lugano synes jeg også har spillet en rolle i Uruguays semi, og generelt har Hollands defensiv været god, så derfor Bronckhorst. Ville gerne have haft en argentiner ind, men jeg ved ikke rigtig hvor der er plads, måske skulle Heinze foretrækkes i stedet for Bronck.?
Ellers siger resten af pladserne vel sig selv.
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: VMs drømmehold
« Svar #11: 06 Jul 2010, 19:45 »

Neuer
Lahm-Lugano-Lucio-Bastos
Khedira
Müller-Özil
Sneijder
Villa-Vittek
Logged

kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: VMs drømmehold
« Svar #12: 06 Jul 2010, 20:29 »

Det er rigtigt nok tidligt at sætte det, for hvis Holland f.eks. vinder er der jo et par flere af deres spillere der fortjener det.

Jeg laver nu alligevel et foreløbigt hold og kommer så med mit endelige bud efter VM. Holdet bliver i den 4-2-3-1 som Löw har haft så stort held med.

På kassen har der været ufattelig mange drops, så hvis en målmand har undgået dem, er han allerede i top 10. Den bedste har været Diego Bengalio fra Schweiz. Han stod fantastisk i alle 3 kampe og utroligt at der kun gik et mål ind mod ham. Selv mod Honduras blev han testet en del, da Schweizerne stasede og holdt dem inde i slutrunden. Eduardo er et andet fint bud og Neuer og Muslera fra to af semifinalisterne har også været stabilt gode og kan med to gode kampe, snuppe pladsen.

Højrebacken må være uden for diskussion. Philip Lahm har været fantastisk. En vigtig del af det offensive spil for tyskerne og samtidig kanon defensivt. Dejlig spiller.

Venstrebacken har været mere åben, men ummidelbart giver jeg den til Carlos Salcido fra Mexico. Havde mange gode ryk fremad og virkede stabil defensivt. Heinze fra Argentina var også god,men gik ikke, på ordre fra Maradona, med frem og derfor er det kun hans fine defensive spil og farlige dødboldsevner, man kan vurdere ham på. Det samme med Van Bronckhorst, som man måske kunne have spået som et svagt led, men han er ikke blevet bragt i de store problemer og hans rutine har båret ham langt. Bastos var også god og overstrålede næsten MAicon.

Midti får Carvalho en stensikker plads. Han er hjernen i den fantastiske portugisiske defensiv, der ikke lukkede mål ind overhovedet mod bl.a. Brasilien, Spanien og Elfenbenskysten, før David Villa i offsideposition scorede. Den anden plads får Gary Medel fra Chile - pitbullen. Han var rigtig god og vigtig for Chile i deres specielle flydende system og man kunne virkelig se at han manglede mod Brasilien. Hans plads kan også overtages af Heitinga/Mathijsen med to gode slutkampe. Måske også Puyol, mens Pique har været et stykke fra hans niveau. Bl.a. et håbløst klodset straffe mod Paraguay. Tulio fra Japan var også rigtig god og dominerende i hovedspillet.

Schweinsteiger får selvfølgelig en sikker plads midtpå i det system, han fungerer så godt i. Den anden plads er også ret åben. Mascherano formåede som den eneste defensive argentiner udover forsvaret, at holde modstanderne så godt fra scoringer at de vandt deres 4 første kampe. Og selv om han havde fint fat i Özil i lange tider, så betød den manglende hjælp af tyskerne konstant var i overtal og derfor til sidst udspillede Argentina. Giver pladsen til Van Bommel, som sammen med De Jong har været sikker og stabil stopklods foran forsvaret og samtidig god til at sætte spillet i gang fremad banen. Hvis Spanien går hele vejn, vil en Xavi self. også presse sig på her eller som den offensive midt, hvilket han jo reelt mere har spillet.

Som den venstre offensive spiller kan der kun være en. David Villa har været hovedmanden bag at Spanien overhovedet står i semifinalen og hans ryk ind i banen fra venstre er der ikke mange hold, der har kunnet styre.

Højrekanten er tæt mellem Carlos Tevez og Thomas Müller. Tevez var rigtig god i de første fire kampe og scorede måske slutrundes mål mod Mexico, mens Müller virkelig har trådt i karakter efter gruppespillet. Hvis Müller leverer lidt i Tysklands sidste kamp, får han pladsen.

Pladsen bagved angriberen er der mange der kan tage. MEget afhænger af hvem, der kan stå tilbage med sejren for alle disse hold har haft en stjerne på denne plads. Forlan/Sneijder/Özil/Xavi.

Eneangriberenpladse n giver jeg til Asamoah Gyan. Til dels en træstpræmie efter hans missede straffe mod Uruguay, men også fordi han har været den bedste til netop at spille den eneangriber-rolle og har ene mand kunne true alle de forsvar han har spillet imod. Et andet bud er Luis Fabiano, der også udfyldte sin rolle som målscorer fint. Vittek har været godt og Klose kan måske spille sig på med et mål eller to flere.

Træneren er serben Rajevac der fik Ghana til en kvartfinale og meget tæt på en semi. Han er den eneste afrikanske landstræner, der reelt har fået en orginsation på sit hold, hvilket måske hænger sammen med at han har fået tiden og tilliden til det. En evt. vinder af turneringern ville måske kunne presse sig på her. Måske Tabarez, hvis Uruguay vinder.

Facit:

---------------Benaglio---------------
Lahm---Carvalho---Medel---Salcido
------Van Bommel---Schweini-------
Tevez(Müller)--------?-----------Villa
.-------------Asamoah Gyan---------

Træner:Rajevac
Bænk:
Eduardo
Tulio
Bastos
Mascherano
Müller(tevez)
Offensiv midt(?)
Vittek/Luis Fabiano
Logged

It's gonna be legendary

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: VMs drømmehold
« Svar #13: 15 Jul 2010, 01:03 »

Med slutrunden færdig må det velvære tid til at komme med det endegyldige drømmehold.

Jeg har valgt Brasiliens formation, der udover at være spændende og dynamisk også fungerede rigtigt godt.

---------------Casillas--------------
Maicon--Lucio--Lugano--Coentrao
--------------Khedira---------------
---Iniesta---------Bastian----------
------------Sneijder------Villa------
------------Forlan-------------------

Formationen er relativt defensivt, med en midtbanespiller der udelukkende er orienteret mod det defensive (Khedira), samt en der i høj grad også har fokus på sine defensive pligter, omend han også skal deltage i det fremadrettede spil (Schweinsteiger). Derudover er formationen lidt skæv, med Iniesta eller Maicon til at give bredde i højresiden, mens Villa giver bredden i venstresiden. Som det sås hos Brasillien, kan angriberne bytte position efter behov.

Spillergennemgang:
Casillas - Mange har tendens til at vælge de mindre kendte målmand, hvilket er fair nok. Casillas har dog i mine øjne været den ubestridt bedste keeper, der udover at være fantastisk på stregen også har været klart bedst til at komme ud af sit felt, seneste illustreret i finalen. Om ikke andet kunne man næsten vælge ham ud fra udelukkelsesmetoden, da mere eller mindre samtlige andre målmænd har floppet i større eller mindre grad.

Maicon - Jeg var meget tæt på at vælge Ramos, men Maicon er dog i en klasse for sig selv. På et brasilliansk hold der i den grad manglede offensiv klasse, bidrog han med utroligt meget offensivt, samtidig med at han har en utrolig fysik og er fantastisk defensivt.

Lucio - Jeg kan ikke huske at have set en eneste angriber få noget ud af en duel med Lucio på noget tidspunkt i slutrunden. Har tidligere ikke brudt mig om ham fordi hans spil er en kende tilfældigt, men i denne formation, hvor der er 1-2 defensive midtbanespillere, der kan fylde hullerne, har han været fabelagtig.

Lugano - Der var ingen oplagt kandidat til denne plads, og jeg overvejede bl.a. Bruno Alves, Juan, Godin Pique og Puyol (før finalen), men i sidste ende fik Lugano pladsen, synes han har været rigtigt god.

Coentrao - Igen en plads med lidt konkurrence, Bastos og Salcido var også tæt på at få pladsen, men Coentrao vandt kampen qua hans offensive kvaliteter.

Khedira - Der var ingen tvivl overhovedet her, Khedira har været lidt af en åbenbaring her til VM.

Iniesta - Er rigtigt svær at komme udenom, især efter en Man of the Match præstation i finalen, en af mine absolutte favoritspillere, og synes bestemt han har gjort det godt her til vm, omend jeg egentlig mener han til tider spiller på et endnu højere niveau normalt.

Schweinsteiger - Ikke en spiller jeg nogensinde har lagt synderligt mærke til, og grinte lidt da min avis før VM nævnte ham iblandt de andre store stjerner, men hold kæft hvor har han været vild. Xavi er den eneste anden der kunne kandidere til pladsen, men han bidrager ikke med nær så meget defensivt.

Sneijder - Jeg har ikke været alt for imponeret over Sneijder ved slutrunden, en del af hans mål har været en kende heldige, og Özil kandiderede kraftigt til positionen tidligt i slutrunden, men hans kollaps i de sidste 2,3 kampe af slutrunden kostede ham pladsen, og Sneijders bidrag til Hollands finaleplads er trodsalt utroligt svært at komme udenom.

Villa
- Villa har helt klart fortjent en plads på holdet, men havde egentlig ikke på forhånd regnet med at han ville præstere så godt, eftersom han jo i perioder var forvist til en plads længere ude på kanten end normalt. Müller var selvfølgelig også kandidat til pladsen, og det var ligefør det blev til lodtrækning mellem ham og Villa.

Forlan - Hold op hvor jeg elsker Forlan efter de kampe han har spillet her, jeg synes virkelig han har været god, er livlig og udgør en stor trussel for modstanderen. Eventuelle andre kandidater var Higuain, som jeg egentlig ikke kan fordrage, men som fremviste en fortrinlig målnæse, samt Gyan, der har overrasket men bortset fra det slet ikke været på niveau med Forlan.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Manniche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: VMs drømmehold
« Svar #14: 15 Jul 2010, 01:11 »

Jeg vil bare smide et hold op, og så må i endelig kommentere hvis i er uenige Thumbs Up

Casillias
Lahm-Alcaraz-Lugano-Brockhorst
Khedira
Bastian-Xavi
Sneijder
Villa-Forlan
Logged

Liverpool
- You'll never walk alone <3

Self. Alt for verdens rigeste freak  Thumbs Up

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010