Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I går
kl. 18:13:03
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
I går
kl. 15:36:37
ydersog
Klubsøgnin...
Manchester United
22 Dec 2025, 20:20
RasmusA12
Blogs
Operation Pro Vercelli...
20 Dec 2025, 16:11
Brodtgaard
Omklædning...
Underlige ting
17 Dec 2025, 14:29
warmon
Blogs
#27 Youth to Gold
16 Dec 2025, 23:21
Kenitho
Blogs
Los Leones - Athletic ...
16 Dec 2025, 20:43
warmon
Blogs
[19] Mit AS Roma-event...
Antal Registrerede Brugere:
23194
0 Brugere, 664 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
GoogleClassroo...
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
Arsenal tråden
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
284
285
[
286
]
287
288
...
1043
Forfatter
Emne: Arsenal tråden (Læst 1314983 gange)
verdenskrig
Manager
Sv: Arsenal tråden
«
Svar #4275:
15 Dec 2008, 22:05 »
Citat af: Hawk1nZ 15 Dec 2008, 22:02
Jeg tror du hentyder til at vi ofte spiller 4-4-1-1, især i CL kampene, og især på udebane. Vi har aldrig spillet 4-2-3-1, netop fordi at det ville blive for offensivt. Vores 4-4-1 er en kontrolleret defensiv hvor vi håber på at kunne sætte en enkelt kasse ind på nogle enkelte chancer, men desværre er vores éne angriber slet ikke god nok til at kunne ligge alene på toppen. Det har vi set med både Bendtner og Ade der har klaret det helt håbløst alene på toppen. De har begge brug for en lille hurtig afslutter til at ligge ved siden af dem, og der kan både Van Persie, Eduardo og til dels også Vela passe godt ind. Jeg kan ikke se hvordan du kan mene at vi har én klasseangriber. Van Persie er da minumum på højde med Adebayor, hvis ikke bedre.
Kan godt være, det opfattede jeg bare som 4-2-3-1, men min fejl
.. Dog forholdsvis enig i det andet, mener dog i taber mere på en dårlig defensiv, end mindre god offensiv
Adebayour er i mine øjne slet ikke den klasseangriber, som Arsenal skal bruge, for at blive et storhold... Jeg mener i burde sælge ham, og hente en som arbejder for holdet, men samtidigt scorer kasser, sådan at i har en angriber som også kan bruges når i ikke presser modstanderen helt ned i det lille felt
Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden
Citat af: verdenskrig 29 Jun 2012, 15:34
men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år
Hawkins
FmFreaks' Venner
«
Svar #4276:
15 Dec 2008, 22:06 »
Citat af: verdenskrig 15 Dec 2008, 22:01
Altså jeg konstatere bare at jeres forsvar har det svært.. Og hvis i havde to spillere til at bakke op for det i stedet for en, ville meget se anderledes ud...
Medmindre ham i har som def, ikke laver andet end at stå foran forsvarskæden, hele kampen(ala gisla)
Nej du konstaterede at vi havde haft én defensiv midtbanespiller og én offensiv midtbanespiller og at problemet lå deri. Jeg kan godt citere dig hvis du ikke selv kan huske det...
Ja, vores forsvar har haft det svært, men det er fordi at vi ikke har spillet med en mere defensivt orienteret midtbanespiller. En Flamini type som sagtens kan gå fremad, men som er en smule mere defensivt orienteret end Denilson og Fabregas er. En som kigger sig lidt omkring før han stormer frem hvilket ingen af de to førnævnte er særlig gode til. Jeg mener personligt at løsningen ligger i en Diaby, som bør kunne omskoles til en Vieira type, men Wenger mener nu åbenbart at Song er løsningen, og har forsøgt det i de sidste kampe. Desværre har Song vist at han ikke har overblikket eller pasningsevnen til at kunne mestre opgaven. Deri ligger problemet. Det har intet med formationen at gøre.
Jeg ved godt at du nægter at indrømme når du tager fejl, men prøv denne gang VK
Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.
DimitarBerbatov
Gæst
«
Svar #4277:
15 Dec 2008, 22:08 »
Hm jeg er enig med Hawk1nz og VK til tider ...
Arsenals midterforsvar er langt ude og skide i forhold de andre topholds..
Gallas har skabt store problemer for sig selv, og at man har købt en afdanket franskmand fra Man Utd er mig helt ubegribeligt..
NU må wenger snart få de nationalistiske briller af og købe verdensklasse istedet for ..
Men offensivt har I nogle kæmpe talenter, bliver spændende at se i løbet af nogle år .. Tror dog et andet problem er der mangler rutine på holdet og et rutine der er (*host*) Gallas skaber flere skandaler end hvad godt er ..
Hawkins
FmFreaks' Venner
«
Svar #4278:
15 Dec 2008, 22:09 »
Citat af: verdenskrig 15 Dec 2008, 22:05
mener dog i taber mere på en dårlig defensiv, end mindre god offensiv
Jamen det mener jeg da også helt sikkert. Vi har, som tidligere nævnt, brug for mindst én verdensklasse DC'er som kan spille ved siden af Touré (Djourou senere hen) og så få skibet Gallas afsted. Ja, vi taber på den defensive, og jeg synes da derfor heller ikke at vi bør købe angribere. En fløj eller to og så en DC'er, så bør det hjælpe på det. Men problemet med vores 4-4-1-1 formation har været at vores angribere ikke er éne angribere, som en Drogba f.eks. er det.
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.
verdenskrig
Manager
«
Svar #4279:
15 Dec 2008, 22:11 »
Citat af: Hawk1nZ 15 Dec 2008, 22:06
Nej du konstaterede at vi havde haft én defensiv midtbanespiller og én offensiv midtbanespiller og at problemet lå deri. Jeg kan godt citere dig hvis du ikke selv kan huske det...
Ja, vores forsvar har haft det svært, men det er fordi at vi ikke har spillet med en mere defensivt orienteret midtbanespiller. En Flamini type som sagtens kan gå fremad, men som er en smule mere defensivt orienteret end Denilson og Fabregas er. En som kigger sig lidt omkring før han stormer frem hvilket ingen af de to førnævnte er særlig gode til. Jeg mener personligt at løsningen ligger i en Diaby, som bør kunne omskoles til en Vieira type, men Wenger mener nu åbenbart at Song er løsningen, og har forsøgt det i de sidste kampe. Desværre har Song vist at han ikke har overblikket eller pasningsevnen til at kunne mestre opgaven. Deri ligger problemet. Det har intet med formationen at gøre.
Jeg ved godt at du nægter at indrømme når du tager fejl, men prøv denne gang VK
Ja hvad har jeg ellers sagt
...
Ja helt enig i det med Diaby.. Og så med Fabregas ved hans side, og nasri foran dem, samt to offensive kanter, er i sikret offensivt, samt defensivt, og kan lægge pres på...
Kan godt være jeg ik har ret, men derfor kan vi da stadig godt diskutere det.. Hvorfor skulle jeg bare sige: Okay jeg tager 100 % fejl, i alt.. For det gør jeg ikke.. Det jeg siger mener jeg rent faktisk ville fungere aldelses glimrende i praksis
Szczesny
Manager
«
Svar #4280:
15 Dec 2008, 22:19 »
Jamen for pokker i sådan en formation ville Diaby jo skulle dække to fløje og to centrale midtbanespillere. Det ville jo aldrig gå godt!
Er meget enig med Hawk1nZ!
Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika
Chakana
Manager
«
Svar #4281:
15 Dec 2008, 22:24 »
Citat af: verdenskrig 15 Dec 2008, 21:49
Deler lige dit indlæg op
.. Ellers er det sku for uoverskueligt
"Ja, men kig på alle de ekstra mål han scorede sidste år, kig på alle de assists han lavede. Vi kommer i undertal for hurtigt, derfor skal vi have en def midt."
Jeg har aldrig sagt at han skal være defensiv midtbane.. Det skal Diaby... Selvom han ligger der, kan han sagtens lave mange assists samt mål.. Fordelen er netop at han her har langt mere plads, plus at han kan komme bagfra.. For at sammenligne det lidt, så er det den rolle Retov besad da vi vandt guld i 05.. Det er noget ala det jeg vil have fabregas til
-----------------------------
Det du siger med at jeg overvurderer Fabregas' offensive evner, er noget værre ævl. Han er en af de mest kreative midtbanespillere der findes, han slår afleveringer som ingen andre, han har et overblik som man kun kan beundre, han slår aldrig fejlafleveringer."
Ingen tvivl om at han har et genialt pasningsspil.. Det kan ingen sige i mod...
... Det er netop det jeg siger jo.. Det er hans styrke, men jeg mener slet ikke man udnytter den balance han skaber på et hold.. Og i følge min vurdering er han den eneste i Arsenals trup, som besider evnen, at skabe balance på holdet
--------------------------------------------
"Han kan ikke markere, som en def midt, han tackler ikke som en def midt, hans forudseenhed defensivt er ikke prangende, så det er jo ikke smart at han skal løbe rundt dernede."
Og han skal ikke være defensiv midtbanespiller
... Det skal diaby.. Det er ham som skal tackle, kæmpe, klemme på osv.. Fabregas skal i stedet sørge for at stå de rette steder, og samle anden bolde op, og derefter sætte dem sikkert i gang, som han kan, pga hans i særklasse pasningsspil!
------------------------------------------------
"I stedet for at begge de centrale midt skal sprinte frem og tilbage hver gang der bliver skiftet boldholder, så synes jeg at den offensive, skal koncentrere sig om det offensive, og ikke trække HELT med tilbage. "
Altså nu går jeg ud fra at Arsenal, er et hold der skal lægge pres på når de andre erobre den ( har du i al fald sagt til mig).. Det formår i netop ikke nu, da i har en alt for tynd midtbane... Når der er 2 dernede i stedet for en, er det langt nemmere og lægge pres på, plus at i har to offensive kanter som presser op på backsene.. I har kort sagt mulighed for at lægge presset højere op på banen, med denne opstilling, hvilket må være en fordel, for så har i ik så lang ttil målet når i erobre den
--------------------------------------
"Den defensive skal koncentrere om at stå foran forsvaret, så han kan ligge pres på de andre, så forsvaret kan nå at komme i position, for jeg har set en del mål der er gået ind pga. at forsvarskæden ikke kom i position, så de nærmest løber ind i hinanden og sejler rundt."
Og når i har mulighed for at lægge et højere pres på modstanderen, så har de længere vej til jeres mål, og dermed bliver jeres forsvar aflastet... Medmindre de smider den hen over hovedet på jeres to centrale forsvarsspillere, og hvis det sker bør i nok skifte dem ud
------------------------------------------
"Fabregas skal ikke skabe BALANCE, for med de evner han har offensivt, er det ikke smart at han skal bruge 50% af hans defensive evner defensivt (som ikke kan måle sig med de fremadrettede) og 50% af hans geniale offensive evner."
Men hvis det er til holdets bedste, så mener jeg det er det rigtige at gøre, da det hjælper jer til at kunne lægge et højere pres, så i har kortere til modstanderens mål, og de har længere til jeres.. Med kun to på den centrale bliver det pres svværere at lave, for en angriber som adebayour er ikke meget bevendt i presspillet!.. Men nu har i i stedet to kanter som støder helt op, en adebayour samt nasri, der står centralt og blokkere der, og en fabregas, samt diaby, som skubber holdet op, og gør at i ikke kommer i undertal på midten
!
-------------------------------------------------
"Det skal være noget nær 25% defensivt og 75% offensivt, i løbet af en kamp. Det modsatte skal den defensive gøre."
Hvilket er grunden til at i har alt alt for store huller på jeres midtbane... Der er simpelthen for stor afstand mellem den forreste og den bagerste midtbanespiller
.. Dette undgås med to mand der er side om side, men med to forskellige opgaver..!
Men du er jo nok ik enig, jeg mener bare at man skal se hvordan spilleren tilbyder holdet noget på den bedste måde, og i stedet for udelukkende at se på hvor han er STÆRKEST!! For Fabregas har mange ting han er god til.. At drible er han dog ik skarp til(eller bare og sætte folk af) og derfor mener jeg at det er Nasri som skal bestride den plads som 10'er
(Undskyld for stavefejl osv, men gider ik se det igennem!
Så deler jeg også lige op
-----
"Jeg har aldrig sagt at han skal være defensiv midtbane.. Det skal Diaby... Selvom han ligger der, kan han sagtens lave mange assists samt mål.. Fordelen er netop at han her har langt mere plads, plus at han kan komme bagfra.. For at sammenligne det lidt, så er det den rolle Retov besad da vi vandt guld i 05.. Det er noget ala det jeg vil have fabregas til
"
Nej for det er jo det der er problemet i år, nu er det faktisk dig der prøvet at støtte den taktik vi bruger nu (altså i hvert fald mht. de to centrale) for vi skal ikke bruge ham til det der balancespil, det dur sgu ikke. Ligesom at jeg mener at vi ikke udnytter Walcotts hurtighed nok, så KAN vi simpelthen ikke udnytte fabregas' kvaliteter nok, og derfor skal vi have en defensiv midt som tager sig af det. ellers bliver det bare det samme som i år. At Fabregas skal sprinte frem og tilbage, laver ikke så mange assists, laver ikke så mange mål (han har kun lavet ét på hovedstød i år right?).
-----
"
... Det er netop det jeg siger jo.. Det er hans styrke, men jeg mener slet ikke man udnytter den balance han skaber på et hold.. Og i følge min vurdering er han den eneste i Arsenals trup, som besider evnen, at skabe balance på holdet
"
Men hvis hans styrke er det offensive, hvorfor skal han så skabe balance? Det hænger ikke helt sammen i min verden. (forhåbentlig heller ikke i din) Jeg kan bare gentage mig selv, fra før.
-----
"Og han skal ikke være defensiv midtbanespiller
... Det skal diaby.. Det er ham som skal tackle, kæmpe, klemme på osv.. Fabregas skal i stedet sørge for at stå de rette steder, og samle anden bolde op, og derefter sætte dem sikkert i gang, som han kan, pga hans i særklasse pasningsspil!"
Diaby er faktisk fremragende offensivt OG defensivt, han er et godt eksempel på beggevejs-spiller, men han er nu også god til at koncentrere sig til én af tingene. Det kan han så ikke i år fordi at Fabregas også er sat til at være beggevejsspiller, som ikke er for smart. Spild af evner imo.
-----
"Altså nu går jeg ud fra at Arsenal, er et hold der skal lægge pres på når de andre erobre den ( har du i al fald sagt til mig).. Det formår i netop ikke nu, da i har en alt for tynd midtbane... Når der er 2 dernede i stedet for en, er det langt nemmere og lægge pres på, plus at i har to offensive kanter som presser op på backsene.. I har kort sagt mulighed for at lægge presset højere op på banen, med denne opstilling, hvilket må være en fordel, for så har i ik så lang ttil målet når i erobre den
"
Tjaaa.. de fleste hold skal vel ligge pres på når de erobrer den. Ellers er der noget helt galt! Presset kan godt udføres uden at Fabregas skal rende rundt nede bagved.. Når forsvaret så får erobret kan den defensive føre den frem, som Flamini gjorde til perfektion, og så kan Fabregas trække med frem og få den langt oppe på banen. Derefter kan han slå guldbolde eller fyre et langskud af. Den mulighed har han ikke fået i år. That's the problem!
-----
"Og når i har mulighed for at lægge et højere pres på modstanderen, så har de længere vej til jeres mål, og dermed bliver jeres forsvar aflastet... Medmindre de smider den hen over hovedet på jeres to centrale forsvarsspillere, og hvis det sker bør i nok skifte dem ud
"
Kan jeg skrive noget her?
det er rigtigt, men vi skal have en der koncentrerer sig om det defensive HELE tiden, og ikke 50/50 som jeg før har nævnt. Det kommer ikke til at ske hvis vi bliver ved med det vi har gang i nu.
-----
"Men hvis det er til holdets bedste, så mener jeg det er det rigtige at gøre, da det hjælper jer til at kunne lægge et højere pres, så i har kortere til modstanderens mål, og de har længere til jeres.. Med kun to på den centrale bliver det pres svværere at lave, for en angriber som adebayour er ikke meget bevendt i presspillet!.. Men nu har i i stedet to kanter som støder helt op, en adebayour samt nasri, der står centralt og blokkere der, og en fabregas, samt diaby, som skubber holdet op, og gør at i ikke kommer i undertal på midten
"
Det er så det der er vores problem, og jeg kan snart ikke nævne det flere gange; Fabregas skal IKKE rende rundt som halv defensiv, beggevejs-spiller... Men hvis du siger at vi tit er for får spillere i feltet, så forstår jeg ikke at vi skal spille med Ade alene på toppen, for hvis de offensive midtbaner så skal trække med frem som du siger, så er det at det går galt på kontra imod os, spillerne kan ikke nå tilbage, og Diaby og FABREGAS, står tilbage, altså en beggevejsspiller og en offensiv midt.
-----
"Hvilket er grunden til at i har alt alt for store huller på jeres midtbane... Der er simpelthen for stor afstand mellem den forreste og den bagerste midtbanespiller
.. Dette undgås med to mand der er side om side, men med to forskellige opgaver..!
Men du er jo nok ik enig, jeg mener bare at man skal se hvordan spilleren tilbyder holdet noget på den bedste måde, og i stedet for udelukkende at se på hvor han er STÆRKEST!! For Fabregas har mange ting han er god til.. At drible er han dog ik skarp til(eller bare og sætte folk af) og derfor mener jeg at det er Nasri som skal bestride den plads som 10'er
"
Men tror du det bliver bedre af at vores kanter står så højt på banen, og at vi har en beggevejs-spiller og en playmaker på midten? Det kan da KUN blive værre, så forstår ikke helt hvordan det skal kunne hjælpe os på rette spor.
Nej jeg er bestemt ikke enig, hvilket vel også kan ses. Selvfølgelig skal en spiller bruges udelukkende til det han er bedst til (i hvert fald hvis man er en af de bedste i verden til noget bestemt, som Fabergas jo er). Så i denne situation ville det være G-E-N-I-A-L-T, og jeg kan endnu en gang nævne sidste sæson som et eksempel. Det gik forrygende, Flamini som oprydder og fighter. Fabregas som nummer 10 og playmaker.
EDIT 11 nye indlæg! STYR JER!
eller skriv langsommere xD xD
Arsenal Football Club
verdenskrig
Manager
«
Svar #4282:
15 Dec 2008, 22:50 »
Citat af: NicolasFelipe 15 Dec 2008, 22:24
Så deler jeg også lige op
-----
"Jeg har aldrig sagt at han skal være defensiv midtbane.. Det skal Diaby... Selvom han ligger der, kan han sagtens lave mange assists samt mål.. Fordelen er netop at han her har langt mere plads, plus at han kan komme bagfra.. For at sammenligne det lidt, så er det den rolle Retov besad da vi vandt guld i 05.. Det er noget ala det jeg vil have fabregas til
"
Nej for det er jo det der er problemet i år, nu er det faktisk dig der prøvet at støtte den taktik vi bruger nu (altså i hvert fald mht. de to centrale) for vi skal ikke bruge ham til det der balancespil, det dur sgu ikke. Ligesom at jeg mener at vi ikke udnytter Walcotts hurtighed nok, så KAN vi simpelthen ikke udnytte fabregas' kvaliteter nok, og derfor skal vi have en defensiv midt som tager sig af det. ellers bliver det bare det samme som i år. At Fabregas skal sprinte frem og tilbage, laver ikke så mange assists, laver ikke så mange mål (han har kun lavet ét på hovedstød i år right?).
-----
"
"
Men hvis hans styrke er det offensive, hvorfor skal han så skabe balance? Det hænger ikke helt sammen i min verden. (forhåbentlig heller ikke i din) Jeg kan bare gentage mig selv, fra før.
-----
"Og han skal ikke være defensiv midtbanespiller
... Det skal diaby.. Det er ham som skal tackle, kæmpe, klemme på osv.. Fabregas skal i stedet sørge for at stå de rette steder, og samle anden bolde op, og derefter sætte dem sikkert i gang, som han kan, pga hans i særklasse pasningsspil!"
Diaby er faktisk fremragende offensivt OG defensivt, han er et godt eksempel på beggevejs-spiller, men han er nu også god til at koncentrere sig til én af tingene. Det kan han så ikke i år fordi at Fabregas også er sat til at være beggevejsspiller, som ikke er for smart. Spild af evner imo.
-----
"Altså nu går jeg ud fra at Arsenal, er et hold der skal lægge pres på når de andre erobre den ( har du i al fald sagt til mig).. Det formår i netop ikke nu, da i har en alt for tynd midtbane... Når der er 2 dernede i stedet for en, er det langt nemmere og lægge pres på, plus at i har to offensive kanter som presser op på backsene.. I har kort sagt mulighed for at lægge presset højere op på banen, med denne opstilling, hvilket må være en fordel, for så har i ik så lang ttil målet når i erobre den
"
Tjaaa.. de fleste hold skal vel ligge pres på når de erobrer den. Ellers er der noget helt galt! Presset kan godt udføres uden at Fabregas skal rende rundt nede bagved.. Når forsvaret så får erobret kan den defensive føre den frem, som Flamini gjorde til perfektion, og så kan Fabregas trække med frem og få den langt oppe på banen. Derefter kan han slå guldbolde eller fyre et langskud af. Den mulighed har han ikke fået i år. That's the problem!
-----
"Og når i har mulighed for at lægge et højere pres på modstanderen, så har de længere vej til jeres mål, og dermed bliver jeres forsvar aflastet... Medmindre de smider den hen over hovedet på jeres to centrale forsvarsspillere, og hvis det sker bør i nok skifte dem ud
"
Kan jeg skrive noget her?
det er rigtigt, men vi skal have en der koncentrerer sig om det defensive HELE tiden, og ikke 50/50 som jeg før har nævnt. Det kommer ikke til at ske hvis vi bliver ved med det vi har gang i nu.
-----
"Men hvis det er til holdets bedste, så mener jeg det er det rigtige at gøre, da det hjælper jer til at kunne lægge et højere pres, så i har kortere til modstanderens mål, og de har længere til jeres.. Med kun to på den centrale bliver det pres svværere at lave, for en angriber som adebayour er ikke meget bevendt i presspillet!.. Men nu har i i stedet to kanter som støder helt op, en adebayour samt nasri, der står centralt og blokkere der, og en fabregas, samt diaby, som skubber holdet op, og gør at i ikke kommer i undertal på midten
"
Det er så det der er vores problem, og jeg kan snart ikke nævne det flere gange; Fabregas skal IKKE rende rundt som halv defensiv, beggevejs-spiller... Men hvis du siger at vi tit er for får spillere i feltet, så forstår jeg ikke at vi skal spille med Ade alene på toppen, for hvis de offensive midtbaner så skal trække med frem som du siger, så er det at det går galt på kontra imod os, spillerne kan ikke nå tilbage, og Diaby og FABREGAS, står tilbage, altså en beggevejsspiller og en offensiv midt.
-----
"Hvilket er grunden til at i har alt alt for store huller på jeres midtbane... Der er simpelthen for stor afstand mellem den forreste og den bagerste midtbanespiller
"
Men tror du det bliver bedre af at vores kanter står så højt på banen, og at vi har en beggevejs-spiller og en playmaker på midten? Det kan da KUN blive værre, så forstår ikke helt hvordan det skal kunne hjælpe os på rette spor.
Nej jeg er bestemt ikke enig, hvilket vel også kan ses. Selvfølgelig skal en spiller bruges udelukkende til det han er bedst til (i hvert fald hvis man er en af de bedste i verden til noget bestemt, som Fabergas jo er). Så i denne situation ville det være G-E-N-I-A-L-T, og jeg kan endnu en gang nævne sidste sæson som et eksempel. Det gik forrygende, Flamini som oprydder og fighter. Fabregas som nummer 10 og playmaker.
EDIT 11 nye indlæg! STYR JER!
eller skriv langsommere xD xD
"Nej for det er jo det der er problemet i år, nu er det faktisk dig der prøvet at støtte den taktik vi bruger nu (altså i hvert fald mht. de to centrale) for vi skal ikke bruge ham til det der balancespil, det dur sgu ikke. Ligesom at jeg mener at vi ikke udnytter Walcotts hurtighed nok, så KAN vi simpelthen ikke udnytte fabregas' kvaliteter nok, og derfor skal vi have en defensiv midt som tager sig af det. ellers bliver det bare det samme som i år. At Fabregas skal sprinte frem og tilbage, laver ikke så mange assists, laver ikke så mange mål (han har kun lavet ét på hovedstød i år right?)."
Jo for i har ikke andre balancespillere end ham, og det er tydeligt at jeres hold mangler balance!.. Det er for let at skabe chancer i mod jer, og et holds forsvar starter allerede i offensiven!.. Det er for nemt bare at give de 4 bagerste skylden!
Forstå nu at han IKKE skal være def midt.. Men central midt.. Han skal kort sagt vinde anden bolde, og sætte spillet i gang, som han er så genial til, pga hans pasningsspil... Vel lidt ala den rolle Xavi har i barca.. Han er også en playmaker, og her spiller han fint i den rolle(Sådan ser jeg den i al fald
)
-----------------------------------------------
Fordi i ikke har andre på holdet der magter den opgave, og indtil i får det, bør det være hans rolle.. Og jeg mener også at hans offensive evner kommer i kraft her, for her har han hele holdet foran sig, hvilket betyder langt flere afleveringsmulighed
er, bare der er bevægelse nok!.. Det er her han skal kombinere op i banen, med Nasri!
-----------
"Diaby er faktisk fremragende offensivt OG defensivt, han er et godt eksempel på beggevejs-spiller, men han er nu også god til at koncentrere sig til én af tingene. Det kan han så ikke i år fordi at Fabregas også er sat til at være beggevejsspiller, som ikke er for smart. Spild af evner imo"
Jeg må lige pointere en ting.. Fabregas skal IKKE være tovejsspiller.. Der er forskel på en tovejs spiller og en balance spiller... Se den her sammenligning: To vejsspiller= Holmen... Balance=Retov... Balancen kan også kaldes spilfordeler!..
Så i har altså en balancespiller, samt en flækker... Hvilket er PRÆCIST det en central midtbane i en 4-2-3-1 gerne skal bestå af
..
---------------
Ja men hvad kan du bruge Flamini til.. I har ham ikke og får ham sikkert aldrig igen, ergo skal du forholde dig til det i har!
JEg kan ik se din frygt for at Fabregas ikke kommer nok med frem... Han skal nok komme frem, og jeg tror faktisk at denne rolle ville gøre at ha blev endnu bedre, da man her både udnytter, hans situationsfornemmel
se, placeringsevne, samt pasningsspil på en og samme tidspunkt!.. Hvis Fabregas er så offensiv som du vil gøre ham til og i har to angribere, og kun en anden central midt, skal han netop også halse tilbage!.. Ellers hænger kæderne jo slet ikke sammen!.. Plus at i nu både har Nasri, samt Fabregas til at slå guldbolde, fra centralt
..
------------------
"Det er så det der er vores problem, og jeg kan snart ikke nævne det flere gange; Fabregas skal IKKE rende rundt som halv defensiv, beggevejs-spiller... Men hvis du siger at vi tit er for får spillere i feltet, så forstår jeg ikke at vi skal spille med Ade alene på toppen, for hvis de offensive midtbaner så skal trække med frem som du siger, så er det at det går galt på kontra imod os, spillerne kan ikke nå tilbage, og Diaby og FABREGAS, står tilbage, altså en beggevejsspiller og en offensiv midt"
Øhhh der er lige en lille ting vi skal have klarlagt.. Fabregas er IKKE offensiv midt typen, som Kaka, Ronaldinho, Nasri... Han er den kloge spiller som aldrig smider bolden væk, og konstant overvejer, samt tænker over hvad han gør.. Men man ser imo yderst sjældent at han sætter en mand af, som en offensiv midt skal kunne, plus at han rent hurtigheds mæssigt heller ikke er god nok!... Fabregas er i min bog central balancespiller/spilfordeler, og det er her vi går galt af hinanden.. Du mener han er offensiv midt, jeg mener det jeg lige skrev...
Det jeg i øvrigt siger er at KANTERNE skal fylde på som anden angriber i feltet!.. Altså hvis walcott slår et indæg skal Nasri, samt van persie støtte op om Adebayour!.. Så kan Fabregas lure uden for feltet!
----------------------------------
"Men tror du det bliver bedre af at vores kanter står så højt på banen, og at vi har en beggevejs-spiller og en playmaker på midten? Det kan da KUN blive værre, så forstår ikke helt hvordan det skal kunne hjælpe os på rette spor.
Nej jeg er bestemt ikke enig, hvilket vel også kan ses. Selvfølgelig skal en spiller bruges udelukkende til det han er bedst til (i hvert fald hvis man er en af de bedste i verden til noget bestemt, som Fabergas jo er). Så i denne situation ville det være G-E-N-I-A-L-T, og jeg kan endnu en gang nævne sidste sæson som et eksempel. Det gik forrygende, Flamini som oprydder og fighter. Fabregas som nummer 10 og playmaker."
Ja det tror jeg netop, for så tvinger de modstanderne til at panikke.. Hvis modstanderne får tid og plads kan de roligt opbygge et angreb, som ender helt nede ved jeres forsvar, som har set sårbart ud..
Og så har i en spiller centralt hvor den ene er yderst placeringsstærk, samt klog, og dermed kan vinde andeboldende, og sætte dem i gang med hans klasse pasningsspil, mens den anden kan tage duellerne, hvor Fabregas så samler det løse op!... Hvilket forhåbentligt ofte vil ske på modstanderens banehalvdel!
100 % enig i det sidste, men jeg mener overhoved ikke man forklejner Fabregases kvaliteter, ved at lade ham spille den plads, og argumenterne har jeg fremført
Og igen!.. I har ikke Flamini mere... Jeres manager har heller ikke luftet tanken om at købe en ny Flamini, så derfor må man prøve sig med noget andet!
Puha
Hawkins
FmFreaks' Venner
«
Svar #4283:
16 Dec 2008, 11:28 »
Fremragende "reklame" vi har fået laver her:
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/sportvideos/article2039181.ece
Se videoen, den er faktisk god griner
Læs i øvrigt ArseBlog (igen) i dag. Han har fat i noget af det rigtige. Copy/paste lidt af den her:
Vieira:
Arsene has never spent big money and it’s been the same for 10 years. Even the likes of me, Thierry Henry and others — we weren’t big, Arsenal made us big.
The difference is Vieira and Henry arrived into teams which had experience and quality already. The famous defence, Ian Wright, Dennis Bergkamp, Marc Overmars - all quality players who allowed the younger guys to develop without so much pressure on them.
Great as they were would Vieira have become as good as he did if he'd been playing with the equivalent of Alex Song beside him? Would Henry have scored as many goals if he'd been looking for service from Denilson and Diaby?
What Wenger has done is buy quality for relatively low prices. Sagna and Eduardo are the two perfect examples of that. More or less unknown, pretty cheap in the grand scheme of things, but they both had experience and quality. And I don't think any Arsenal fan (beyond some of the more Champoinship Manager obsessives) has ever advocated him spending £30m on one player, even when he said himself he had the spending power to do that.
We just want more Eduardos and Sagnas and less Songs and Diabys. That's what makes January so interesting as well as so vital. We know all about Arsene's legendary scouting system and impeccable knowledge of players around the world. Can he find us what we need, Eduardo style? We shall just have to wait and see.
g00n
FmFreaks' Venner
«
Svar #4284:
16 Dec 2008, 11:42 »
Suk.. hvad sker der for lange indlæg.
Diaby troede man kunne være løsningen på den defensive midtbane - og den vogn hoppede jeg med på. Det har han så bare selv punkteret med sin evigt dovne attitude og ufatteligt lave bundniveau.
Jeg gruer for den dag han bliver sat ind på den plads, for det vil han slet ikke kunne klare. Modstanderne ville løbe forbi ham, mens han spankulerede rundt med sine lange ben, og så ville han højst sandsynligt sparke dem ned lige udenfor vores felt. Kald mig bare spåkælling! Nej, Diaby er bedst i rollen lige bagved angriberne, som vi også har set de gange han har spillet den plads.
Den bedste vi har lige nu til den defensive midtbane er Alex Song. Det smerter mig at sige det, men det siger bare så meget om vores trup, og om nødvendigheden af at hente en (eller 2!) til den plads. Enten i form af nuværende stjerner, eller i form af at nyt "Sagna-køb".
PS: Djourou har gjort det glimragende i forsvaret, og jeg spår ham en stor fremtid i Arsenal.
g00n
FmFreaks' Venner
«
Svar #4285:
16 Dec 2008, 11:43 »
I øvrigt savner jeg Gilberto LANGT mere end fx Hleb.
Szczesny
Manager
«
Svar #4286:
16 Dec 2008, 13:32 »
Genial video, genialt formål og endnu mere genialt valg af kamp!
Det viser blot at det ikke er et lille publicity-stunt, da det jo nok er en af de 4 mest indbringende kampe over en hel sæson (CL undtaget). Jeg synes det er stort af klubben og af spillerne. Gad godt se den slags fra en af de andre klubber, men de er sgu nok for selvhøjtidelige.
Beagoonerbeagiver!
Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika
g00n
FmFreaks' Venner
«
Svar #4287:
16 Dec 2008, 13:37 »
Jeg må nok hellere se den med lyd på når jeg kommer hjem, men hvad sker der for at Fabregas skriver med venstre hånd...
Og så kunne det nok være interessant at vide hvordan de har skruet den kasket ned over Sagnas fine perler i håret!
JKJ
Gæst
«
Svar #4288:
16 Dec 2008, 16:56 »
Bendtner nu på vej til Inter??
Det ene øjeblik er han ikke god nok til Arsenal, mens han det næste øjeblik rygtes til Inter!!
Jeg ved ikke rigtig hvad man tro og sige om det... Det mest rigtig for Bendtner tror jeg er at han kommer til at spille hver uge, og tænker ikke kun som indhopper, men derimod fast og fra start hver uge. Om det så bliver i Arsenal, Inter eller en helt 3. klub er vel underordnet.
Imo skal han som sagt bare til at have noget spilletid hvis hans udvikling ikke skal gå i stå og han dermed bliver endnu et talent der ikke kommer videre fordi han ikke får spilletid...
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/italienskfodbold/article1099245.ece
Hawkins
FmFreaks' Venner
«
Svar #4289:
16 Dec 2008, 19:18 »
Det kan jeg ikke se noget problem i... Han er ikke god nok til Arsenal, og hvis vi kan få en god deal med et ringere hold så synes jeg da bare at vi skal slå til. Ade, Van P, Eduardo og Vela bør alle stå foran ham i angrebskøen, så han er en overskudsspiller som dog har et stort talent. Vi skal skippe enten Ade eller Bendtner eller begge, så gerne Bendtner for min skyld.
Sider:
1
...
284
285
[
286
]
287
288
...
1043
Vælg et område:
Football Manager 2026
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Klubsøgning og -erfaring
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »