home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 519 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2010
| | | | |-+  "Jeg fatter ikke en meter"...
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: "Jeg fatter ikke en meter"...  (Læst 8327 gange)
nikolajl
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: "Jeg fatter ikke en meter"...
« Svar #15: 20 Jul 2010, 22:51 »

Jeg har virkelig også problemer med mit forsvar.
Hvordan skal man sidde sit forsvar op, altså roller, mentalitet osv. ?
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: "Jeg fatter ikke en meter"...
« Svar #16: 20 Jul 2010, 23:03 »

Jeg har virkelig også problemer med mit forsvar.
Hvordan skal man sidde sit forsvar op, altså roller, mentalitet osv. ?

Jeg har det mega simpelt.

Jeg kører 4-4-2, så det afhænger selvfølgelig også af ens spillestil, men jeg har mine backs sat som 'Full Back' med 'Automatic' som opgave. De centrale er begge sat som 'Central Defender' med defensive opgaver. Mere er der sådan set ikke ved det. Hvis jeg spiller mod hold, hvor jeg forventer stort pres, så beder jeg mine backs om at mandsopdække deres direkte modstander. De centrale skal ALTID mandsopdække. Ellers er resten af holdet på zone-opdækning som udgangspunkt. Men står jeg pludselig overfor en meget kreativ midtbanespiller, så får jeg min ene midtbanespiller til at dække ham op.

Mere skal der ikke til, for jeg har fin succes. Jeg lukker under 1 mål ind pr kamp i ligaen og cup'en (er FCK), mens jeg lukker lidt flere ind i europæiske kampe. Men jeg har så også svært ved at få min taktik til at fungere i internationale kampe crazy
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

nikolajl
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: "Jeg fatter ikke en meter"...
« Svar #17: 20 Jul 2010, 23:12 »

Jeg har det mega simpelt.

Jeg kører 4-4-2, så det afhænger selvfølgelig også af ens spillestil, men jeg har mine backs sat som 'Full Back' med 'Automatic' som opgave. De centrale er begge sat som 'Central Defender' med defensive opgaver. Mere er der sådan set ikke ved det. Hvis jeg spiller mod hold, hvor jeg forventer stort pres, så beder jeg mine backs om at mandsopdække deres direkte modstander. De centrale skal ALTID mandsopdække. Ellers er resten af holdet på zone-opdækning som udgangspunkt. Men står jeg pludselig overfor en meget kreativ midtbanespiller, så får jeg min ene midtbanespiller til at dække ham op.

Mere skal der ikke til, for jeg har fin succes. Jeg lukker under 1 mål ind pr kamp i ligaen og cup'en (er FCK), mens jeg lukker lidt flere ind i europæiske kampe. Men jeg har så også svært ved at få min taktik til at fungere i internationale kampe crazy
Jeg har læst andre steder at nogen bruger boldvindeneforsvar, opbakker osv. Hvad er forskellen?
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: "Jeg fatter ikke en meter"...
« Svar #18: 20 Jul 2010, 23:20 »

Jeg har læst andre steder at nogen bruger boldvindeneforsvar, opbakker osv. Hvad er forskellen?

Boldvindende er en begrænset forsvarsspiller, der vinder boldene og skiller sig af med den. Han er så at sige en destroyer, der ikke skal tænke, bare slås.

En opbakker er mere en forsvarsgeneral, der i lige så høj grad forsøger at skille sig fornuftigt af med den, som han fokuserer på at få forsvaret til at hænge sammen. Han er en intelligent forsvarsspiller, der måske ikke går forrest i duellerne, men til gengæld placerer sig bedre end sin modsætning.

Du kan meget groft sætte dem op sådan, at den boldvindende forsvarsspiller er musklen i forsvaret, mens opbakkeren er hjernen. De to arbejder rigtig godt sammen som team, da den ene presser alt og alle, mens den anden samler løse bolde op og sender den sikkert videre i et hurtigt angreb.

Personligt bruger jeg to 'standard' centrale forsvarspillere. Men det er jo op til den enkelte at vurdere hvad de skal bruge!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

nikolajl
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: "Jeg fatter ikke en meter"...
« Svar #19: 20 Jul 2010, 23:33 »

Boldvindende er en begrænset forsvarsspiller, der vinder boldene og skiller sig af med den. Han er så at sige en destroyer, der ikke skal tænke, bare slås.

En opbakker er mere en forsvarsgeneral, der i lige så høj grad forsøger at skille sig fornuftigt af med den, som han fokuserer på at få forsvaret til at hænge sammen. Han er en intelligent forsvarsspiller, der måske ikke går forrest i duellerne, men til gengæld placerer sig bedre end sin modsætning.

Du kan meget groft sætte dem op sådan, at den boldvindende forsvarsspiller er musklen i forsvaret, mens opbakkeren er hjernen. De to arbejder rigtig godt sammen som team, da den ene presser alt og alle, mens den anden samler løse bolde op og sender den sikkert videre i et hurtigt angreb.

Personligt bruger jeg to 'standard' centrale forsvarspillere. Men det er jo op til den enkelte at vurdere hvad de skal bruge!
Jeg mente boldspillende, er det stadigvæk det samme?
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: "Jeg fatter ikke en meter"...
« Svar #20: 20 Jul 2010, 23:41 »

Jeg mente boldspillende, er det stadigvæk det samme?

Jeg spiller den engelske udgave, så nej, så er det ikke det samme.

Så skal du læse opbakkeren som den 'primitive' forsvarspiller og den boldspillende som den 'tænkende' forsvarsspiller.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010