home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  2 Brugere, 412 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2010
| | | | |-+  Taktiske Teorier
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint
Forfatter Emne: Taktiske Teorier  (Læst 64019 gange)
NiklasV
Gæst
 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #75: 23 Maj 2011, 21:54 »

Jeg kom ind i en stime med 11 sejre i træk, bla. sejr over både BARCA og MADRID Opstemt
Sluttede også 4ér i ligaen lige efter atl. madrid.
Logged

ronnie_1989
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #76: 28 Aug 2011, 20:23 »

Synes ikke rigtig jeg kunne finde det.. Men hvis du spiller 4-5-1 med def/off midtbanespiller rykker du så også rundt på dem ?

Offensiv taktik = Offensiv midtbanespiller ?
Deffensiv taktik = Deffensiv midt banespiller ?
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #77: 28 Aug 2011, 20:25 »

Ikke helt sikker på at jeg forstår dit indlæg..

Men som udgangspunkt så ændre jeg ikke på taktikken med hensyn til opstillingen. Men nogle roller kan godt være sat til "automatisk" og så bliver den jo ændret alt efter om jeg spiller defensivt eller offensivt..
Logged

ronnie_1989
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #78: 28 Aug 2011, 20:31 »

Okay tak for svaret.. Jeg vil lige prøve det af.. Smiley
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #79: 28 Aug 2011, 21:29 »

Har nu prøvet at følge denne teori i de seneste 7 kampe med mit Ajax-hold og det går forrygende...

Det startede mod City i Champions League hvor jeg spillede 1-1 ude, derefter har jeg vundet 6-0, 3-0, 6-0, 2-0, 4-3, 6-0! Hvor to af 6-0-sejrene har været i Champions League mod Hapoel Tel-Aviv.

Inden jeg læste denne har jeg altid stillet op med en flydende filosofi fordi jeg ikke har været 100 % sikker på betydningen af dette... Kan selvfølgelig godt være det bare er tilfældigt, men det er længe siden jeg har stået så godt defensivt!
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #80: 18 Sep 2011, 09:45 »

Har nu prøvet at følge denne teori i de seneste 7 kampe med mit Ajax-hold og det går forrygende...

Det startede mod City i Champions League hvor jeg spillede 1-1 ude, derefter har jeg vundet 6-0, 3-0, 6-0, 2-0, 4-3, 6-0! Hvor to af 6-0-sejrene har været i Champions League mod Hapoel Tel-Aviv.

Inden jeg læste denne har jeg altid stillet op med en flydende filosofi fordi jeg ikke har været 100 % sikker på betydningen af dette... Kan selvfølgelig godt være det bare er tilfældigt, men det er længe siden jeg har stået så godt defensivt!

Lyder godt med dine resultater..   Thumbs Up

Er det i FM 10 eller 11 at du bruger teorierne?
Logged

Know112233
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #81: 18 Sep 2011, 10:48 »

Det her er virkelig nogle lækre teorier, kan bare ikke rigtig finde ud af:
Tæt opgør: Hvis dine odds for sejr er mellem 2.50–3.00, Balancerert/flydende
Tæt opgør: Hvis dine odds for sejr er mellem 2.20–2.50, Balancerert/stift
Jeg ved aldrig, hvis mine odds for sejr er mellem 2.50-3.00, om jeg skal tage balanceret eller flydende.. Kunne du måske hjælpe der, hvis jeg nu siger jeg spiller med OB? Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #82: 18 Sep 2011, 10:54 »

Hvis dine odds er mellem 2.50-3.00 så ville jeg bruge balanceret/flydende..

Men en god tommelfingerregel, som jeg også selv anvender er, at hvis man er i tvivl så start med balanceret/standard, og så vurdere kampens start og justere efter det.

Logged

Know112233
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #83: 18 Sep 2011, 11:06 »

Okay, vil jeg prøve, tak Smiley
Logged

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #84: 22 Okt 2011, 12:15 »

I taktiske teorier 10 siges: "In very simple terms, sides that want to improve their shape and defensive stability may prefer rigid philosophies; sides which want to add more attacking flair will prefer more fluid ones" synes det virker modsat af teorien i denne tråd. Jeg ved godt, at det samtidig siges, at virkeligheden er noget mere nuanceret... Så jeg prøver måske en "stiv filosofi" med Ajax i 12eren. Andre bedre forslag?
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #85: 22 Okt 2011, 12:24 »

I taktiske teorier 10 siges: "In very simple terms, sides that want to improve their shape and defensive stability may prefer rigid philosophies; sides which want to add more attacking flair will prefer more fluid ones" synes det virker modsat af teorien i denne tråd. Jeg ved godt, at det samtidig siges, at virkeligheden er noget mere nuanceret... Så jeg prøver måske en "stiv filosofi" med Ajax i 12eren. Andre bedre forslag?

Jeg har endnu ikke fået testet teorierne i FM12, men såfremt de stadig skulle virke som i både 10'eren og 11'eren, så skal det afhænge af din modstander (baseret ud fra oddsene til kampene)

Nu hvor du er Ajax, så vil det være forventet at du er storfavoritter i de fleste kampe. Det vil betyde at hvis du spiller offensivt samt flydende, så vil du få mange spillere med frem. Dette giver selvfølgelig en lang række fordele i og med at du kan lægge et højt pres på modstanderne. Men problemet er også, at hvis de får brudt dit angreb, så vil du være i ubalance defensivt, hvilket nemt vil kunne udnyttes.

Dette er ofte årsagen til at man ser en kamp hvor ens hold har 20-30 afslutninger, mens modstanderne kun har 2-3 afslutninger og de så alligevel vinder kampen. Simpelthen fordi de pakker sig ned, og udnytter at du står langt fremme og har for få spillere tilbage i defensiven.

Spiller du derimod offensivt/stift, så vil du netop holde dine spillere tilbage, hvilket betyder at det bliver væsentligt svære for din modstander at bryde igennem på kontra.


Ellers er det rigtigt som der står, at flydende er mere offensivt, og stift er defensivt. Dog er spillet og verden lidt mere nuanceret som du siger, for det er ekstremt vigtigt at man også tænker på det defensive - Også selvom man ønsker at spille offensivt.   Smiley

Håber det giver dig et billede af hvad teorien blandt andet handler om..   Wink

Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #86: 22 Okt 2011, 12:26 »

Derudover kan jeg kun opfodre folk til at komme med tilbagemeldinger på, hvorvidt disse teorier virker i FM 12 også, som de har gjort det i 10'eren og 11'eren.

Logged

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #87: 22 Okt 2011, 12:27 »

Guldbrand du er fmfreaks svar på Alex Ferguson - manden der altid kan vinde Thumbs Up
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #88: 22 Okt 2011, 12:33 »

Guldbrand du er fmfreaks svar på Alex Ferguson - manden der altid kan vinde Thumbs Up

Ha ha..  tak tak, den kommentar er lige til ens signatur   Wink
Logged

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #89: 22 Okt 2011, 12:50 »

Når man så spiller stift, hvad gør man så med "roaming"? "Stick to position"?
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010