home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 478 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2010
| | | | |-+  Taktiske Teorier
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: Taktiske Teorier  (Læst 64053 gange)
Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #30: 28 Jul 2010, 12:59 »

For det første vil jeg rose Guldbrand, for hans meget flotte indlæg, som jeg har set før, men aldrig rigtig kommenteret.

Jeg er enig med dig i mange af tingene, men er dog ikke ligeså defensivt og tilbageholdende, selvom jeg spiller mod stærkere hold, men det er jo ikke udelukkende spilfilosofien osv. Der afgør ens succes, da vi alle sammen kan have succes på forskellige måder af taktikker. Jeg er dog heller ikke helt enig med dig i, at FM går på, at man skal finde modstanderens styrke/svaghed og gør det modsatte, men igen, vi har hver vores erfaringer og, som du selv siger, er der jo ingen facitliste, hvilket gør spillet så fantastisk og spændende, da der er mange muligheder i forhold til andre spil. Tror egentlig også det er derfor, at jeg så godt kan lide FM. Wink

På trods af, at jeg altid starter i lidt små klubber, spiller jeg stadig flydende bold, men begrænser det mod stærkere hold, men dog ikke så meget, som du giver udtryk for.

Men som sagt, rigtig flot! Wink
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #31: 19 Okt 2010, 16:43 »

Dine teorier virker ikke vildt godt for mig.. Jeg er York og er rykket op i coca cola league 2, jeg har gode spillere og vil mene at jeg kan rykke op endnu engang, men ligger på 10 pladsen lige efter årsskiftet og har 13 point op til 1 pladsen. Så det er ikke helt optimalt  Ubeslutsom Nogen der gider hjælpe?
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #32: 24 Okt 2010, 00:15 »

Dine teorier virker ikke vildt godt for mig.. Jeg er York og er rykket op i coca cola league 2, jeg har gode spillere og vil mene at jeg kan rykke op endnu engang, men ligger på 10 pladsen lige efter årsskiftet og har 13 point op til 1 pladsen. Så det er ikke helt optimalt  Ubeslutsom Nogen der gider hjælpe?

Lyder ærgerligt at du ikke har samme succes med denne "taktik" som jeg og mange andre har.. Prøv evt at smid et SS af din formation, og lidt om hvilke roller du har givet de forskellige spillere. Prøv evt også at uddyb hvad det er der ikke helt fungere for dig, da det vil gøre det nemmere for mig at kunne hjælpe dig.
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #33: 24 Okt 2010, 14:32 »

Lyder ærgerligt at du ikke har samme succes med denne "taktik" som jeg og mange andre har.. Prøv evt at smid et SS af din formation, og lidt om hvilke roller du har givet de forskellige spillere. Prøv evt også at uddyb hvad det er der ikke helt fungere for dig, da det vil gøre det nemmere for mig at kunne hjælpe dig.
Det er lige meget nu, har fundet en god taktik inde på fmbase som virker rigtig godt og rykkede op i coca cola league 1  Smiley Så no worries  Peace
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #34: 28 Okt 2010, 13:14 »

Nogen der har afprøvet disse teorier i FM 11??

Har ikke selv fået spillet så meget endnu, men de første tre kampe med disse teorier med FCM er endt med to 4-0 sejre(Randers ude, Lyngby hjemme), samt et nederlag på 3-1 til FCK i Parken.

Jeg har også prøvet den i få kampe med OB, dog uden succes. Men dette tror jeg skyldes forsvaret, som pga. deres manglede hurtighed, gør at man skal lave justeringer for at få det til at virke, hvilket jeg allerede er igang med at teste..   Hævet Øjenbryn

Men indtil videre er jeg positiv over for at dette sagtens kan anvendes i FM 11, men det kunne være rart hvis andre har nogle flere og længerevarende erfaringer med det for at kunne slå det fast..?
Logged

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #35: 03 Nov 2010, 21:39 »

Har prøvet den med Lyon i det nye manager og det køre bare super ligesom i Fm10. 15 kampe spillet, 14 kampe vundet og 1 tabt Smiley
Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #36: 03 Nov 2010, 21:50 »

Har prøvet den med Lyon i det nye manager og det køre bare super ligesom i Fm10. 15 kampe spillet, 14 kampe vundet og 1 tabt Smiley


Lyder godt.. oplever også selv succes med det hvor jeg er OB. 9 kampe, 7 sejre, 1 uafgjort og et enkelt nederlag.. Jeg har dog måtte justere på den defensive linje da OB har et langsomt forsvar, for at få det til at virke. Men det var nøjagtigt det samme som jeg også oplevede i FM10..

Men indtil videre har jeg kun haft succesoplevelser med disse teorier i FM11 med henholdsvis FCM og OB.
« Seneste Redigering: 03 Nov 2010, 22:00 af Guldbrand » Logged

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #37: 04 Nov 2010, 12:05 »

ja, måtte også lave lidt om på det defensive, men så køre det også bare super Smiley
vil lige se om jeg kan nå og teste den med et lidt mindre hold i den franske.
Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #38: 04 Nov 2010, 12:44 »

ja, måtte også lave lidt om på det defensive, men så køre det også bare super Smiley
vil lige se om jeg kan nå og teste den med et lidt mindre hold i den franske.

Lyder rigtig godt..   Thumbs Up

Lige af nysgerrighed, hvor hurtigt er dit centrale forsvar i Lyon? For kunne være rart at få konstatere om det er nødvendigt at justere forsvaret hver gang, eller når det kun er ved langsomme forsvarer..  Smiley
Logged

fallen77
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #39: 07 Nov 2010, 14:59 »

Dette systemet med fluod vs rigid mener jeg kommer veldig ann på formasjon og andre innstilninger. I utgangspungtet er fluid ment å være mer offensift, da de instruksjoner som virker offensift beveges mer mod høre når man velger fluid enn om man velger rigid. Dvs bredde, hurtighet, press osv. Men for meg er det serdeles viktig å bruke fluid med masse bevegelse ettersom jeg ofte spiller 4231 eller 41221 og har behov for at midtbanen beveger seg meget både i angrep og bakover. I dag spiller de fleste mange større lag disse formasjonene dvs Arsenal, Liverpool, Barcelona, Spania, Frankrike, mfl. Det viktige er å kontrolere midtbanen hvor man kan angripe med stor kreativ frihet og mye bevegelse fremover. Dette er en moderne måte å spille på som skaper mer trygghet bakover samt er det vanskelig å forsvare seg mot lag der angrepspillere er mer bevegelige og hvor det er vanskelig å plukke ut deres løp om markere dem ut. Spiller man en av disse formasjonene med en underdog er det bedre med rigid ettersom man da har god kontrol bakover, har mye ballvinning og kan kontre på kjappe winger og angriper og såledess ikke trenger for mangen angripere ettersom man ikke behøver å angripe etablert, men kjører først og fremst overganger.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #40: 07 Nov 2010, 19:06 »

Det mine teorier bygger på, er at det ikke er nødvendigt at spille flydende når man er klare favoritter. Dette er fordi at ens angribere bør være bedre end deres forsvar, ens midtbane bedre end deres midtbane osv. Derfor burde det i første omgang ikke være nødvendigt at få backs med frem i et angreb, da ens angribere og andre offensive kræfter bør være i stand til at gøre arbejdet.

Fordelen ved dette er at man derved ikke lukker unødvendigt op i bagkæden, og gør sig ekstra modtagelig over for kontra angreb. Ved hele tiden at have 3-4 mand tilbage, så bør man kunne afværge et angreb fra modstanderen, mens ens eget angreb, burde være i stand til at score selv..

Det er klart du ikke vinder med 5-6 mål, men du sørger for at holde tæt i forsvaret.
Logged

Know112233
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #41: 11 Nov 2010, 15:25 »

Jeg fandt lige det her på min computer, som Guldbrand havde skrevet inden crashet kom. Og jeg synes lige at jeg vil dele det med jer Smiley :

Hjemmebane:
• Stor favorit hvis deres odds er >3.10 – Enten Standard/meget stift eller Offensivt/meget stift

• Lille favorit hvis deres odds er <3.10– Enten Standard/stift eller Offensiv/stift

• Lille underdog hvis deres odds er >1.00 bedre end dine odds – Enten Standard/balanceret eller Standard/flydende

• Stor underdog hvis deres odds er >2.50 bedre end dine odds – Enten Standard/flydende eller Standard/meget flydende eller Defensiv/flydende



Udebane:
• Stor favorit hvis deres odds er >3.10 – Enten Standard/stift eller Offensivt/stift

• Lille favorit hvis deres odds er <3.10 – Enten Standard/balanceret eller Balancerert/stift

• Lille underdog hvis deres odds er >1.00 bedre end dine odds – Enten Standard/balanceret eller Standard/flydende

• Stor underdog hvis deres odds er >2.50 bedre end dine odds – Enten Standard/flydende eller Standard/meget flydende eller Defensiv/flydende
Logged

Know112233
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #42: 13 Nov 2010, 16:18 »

Guldbrand, hvad plejer du at gøre når der står de spiller med forskellige slags afleveringer?
Logged

RasmusA12
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #43: 13 Nov 2010, 16:31 »

Lyder rigtig godt..   Thumbs Up

Lige af nysgerrighed, hvor hurtigt er dit centrale forsvar i Lyon? For kunne være rart at få konstatere om det er nødvendigt at justere forsvaret hver gang, eller når det kun er ved langsomme forsvarer..  Smiley

Det er ikke de hurtigste i verden, så de bliver tit sat af ved de hurtige angriber, men ikke mere efter jeg fik sat dybte på Smiley
Logged

Den aktive manager/den dovne manager
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=39735.0

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Taktiske Teorier
« Svar #44: 13 Nov 2010, 16:52 »

Guldbrand, hvad plejer du at gøre når der står de spiller med forskellige slags afleveringer?
Ikke noget specielt, da jeg betragter det som værende "normalt"   Wink
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010