Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I dag
kl. 08:52:56
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37
Broen13
Blogs
Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56
simka
Omklædning...
Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08
szukizek
Blogkonkur...
Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43
valverde4ever
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere:
23579
1 Bruger, 616 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
geowalker
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Kategori: Nostalgi
Deportivo La Coruña
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Afstemning
Spørgsmål:
Opfylder jeg mine egne forventninger, om at spille Champions League næste år?
Ja
5 (71,4%)
Nej
2 (28,6%)
Antal Stemmer: 7
Sider:
[
1
]
2
Forfatter
Emne: Deportivo La Coruña (Læst 2000 gange)
MeeLo
Gæst
Deportivo La Coruña
«
:
29 Jul 2006, 12:28 »
Deportivo La Coruña
Præsentationen
Journalister fra hele Spanien, var mødt op Riazor stadion i Coruña, den 30. juni 2005. Der var indkaldt til pressemøde, og de fleste havde allerede gættet, hvad det skulle omhandle. Et par uger inden, havde manageren i klubben været oppe og tottes med bestyrelsen, fordi han mente at han skulle have bedre midler til indkøb.
Der blev helt stille da præsidenten Augusto César Lendeiro trådte ind i lokalet. Ganske som journalisterne havde forventet annoncerede Augusto fyringen af Joaquín Caparrós(til højre) grundet 'uenigheder'. Som afløser havde pressen da også et gæt, og det lød på Irureta, som tidligere har trænet klubben, men for en gangs skyld tog de fejl.
Præsident Augusto kunne informere om, at man havde ansat præsidentens danske svoger Nicolas Knoblauch, som indtil videre kun havde haft erfaring med at træne Avarta i Danmark. Da brød helvede løs; alle journalisterne sloges om at få svar på deres spørgsmål, og det blev kun endnu værre da hovedpersonen Nicolas Knoblauch trådte ind i lokalet. Der blev dog udmeldt at, der ville blive lejlighed til at stille spørgsmål til Knoblauch senere på sommeren, når der var faldet ro på sagerne.
«
Seneste Redigering: 30 Jul 2006, 19:13 af MeeLo
»
DelPiero
Gæst
Sv: Deportivo La Coruña
«
Svar #1:
29 Jul 2006, 12:32 »
En ny blog :O
Men det ser da godt ud indtil videre, held og lykke!
cube
Manager
«
Svar #2:
29 Jul 2006, 12:38 »
Spændende klub. Vil jeg glæde mig til at læse mere om
Tjek mit kunst/design ud på
KasperPyndt.dk
MeeLo
Gæst
«
Svar #3:
29 Jul 2006, 12:40 »
Citat af: DelPiero 29 Jul 2006, 12:32
En ny blog :O
Men det ser da godt ud indtil videre, held og lykke!
Jo tak!
Citat af: cube 29 Jul 2006, 12:38
Spændende klub. Vil jeg glæde mig til at læse mere om
Fint. Håber, du ikke bliver skuffet!
MeeLo
Gæst
«
Svar #4:
29 Jul 2006, 19:20 »
Truppen og taktikken
Et par dage efter ansættelsen af danskeren Nicolas Knoblauch, fik journalisterne endelig lov til at stille spørgsmål, til et pressemøde. Knoblauch kunne blandt andet meddele at truppen generelt ser meget stærk ud. Dog kunne et potentielt problem være alderen på topspillerne, da de fleste har rundet de 30 år. Derudover ser angrebet tyndest ud.
Omkring Knoblauchs foretrukne system, blev der meddelt at, der vil blive satset på offensiv fodbold. Dette vil blive set i form af en flad fireback kæde, med halvoffensive backs. En defensiv skraldemand, og en offensiv kreatør, der dog også vil have et vist defensivt ansvar. Til sidst vil der være to offensive kantspillere og to deciderede angribere.
Om forventningerne til sæsonen, kunne præsident Augostine sige at mindst en respektabel placering i midten af tabellen vil være acceptabelt. Knoblauchs egne forventninger var at komme i Champions League!
MeeLo
Gæst
«
Svar #5:
29 Jul 2006, 21:45 »
Juli, 05
Blot tre dage efter min ansættelse, som manager i Deportivo skulle jeg stå på sidelinien, til den klubbens første kamp. Det var i UEFA Intertoto Cuppens anden runde, og vi skulle møde Zalgiris fra Lithauen på hjemmebane. På papiret skulle det uden problemer blive til en sejr, og det blev det også. Kampens offensive kreatør Valerón var i sit es og scorede et hattrick, og senere kunne indskifteren Momo og skraldemanden Duscher score hver et mål til en 5-0 sejr.
Efter min udtalelse om angrebets manglende bredde, er rygterne nu i fuld gang i Spaniens aviser. Blandt andet har Fernando Llorente, César Delgado været nævnt som mulige handler, men som jeg har sagt til pressefolkene, har jeg ingen kommentarer før noget er officielt.
Den 9. juli skulle vi så spille revanche kampen mod Zalgiris, og da var det tydeligt at se, at vi havde vundet 5-0 i den tidligere kamp. Der blev ikke rigtigt gået til den, men samtidig blev der heller ikke givet nogen chancer til modstanderen. Det endte dog med en 2-0 sejr på mål af Diego Tristán og Munitis.
Så er de første handler gjort færdigt. Den 11. juli ankom 16-årige Alexis Sánchez fra den chilenske klub Cobreloa. Drengen der selv er chilener er kun 16 år, spiller som enten venstre kant eller angriber, og har masser af potentiale. Vi fik ham for sølle 2 mio. danske kroner.
Dagen efter fik vi det engelske angrebstalent Cameron Jerome(til højre), som vi havde fået anbefalet af en af klubbens kontakter. Camerons forcer ligger i hans hurtighed og kynisme ved afslutninger. Vi fik ham for 27 mio. danske kroner.
I Intertoto Cuppens tredje runde skulle vi møde italienske Lazio, og det skulle blive vores exit. Vi sluttede i Europa før vi gik igang. Efter den første kamp, var der ellers stor optimisme i truppen efter at have vundet 2-0 på udebane, men drengene var for ukoncentrerede på hjemmebane, og det endte i et 1-3 nederlag der gjorde det endelige resultat til 3-3, men med Lazios tre udebanemål er de altså videre.
Selvom det her er en update for juli måned, tillader jeg mig lige at skride lidt ind i august. Nærmere betegnet den 3. august. Dagen, hvor jeg fik min tredje og sidste handel i hus. Endnu engang er det et talent, men denne gang drejer det sig om en tysker. Nemlig 22-årige Alexander Meier,(til venstre) der kommer fra Frankfurt og har kostet 47 mio. kr. Meier spiller som offensiv midtbanekreatør, og skal som Valerón bliver ældre overtage hans position på holdet.
Meiers forcer ligger i hans dybe stikninger, hans gode teknik og fremragende spilforståelse. Derudover er han hurtig og fysisk stærk. Egenskaber, som jeg gerne ser ham forbedre er bl.a. hans omgang med bolden og skud fra distancen.
Berendt
Manager
«
Svar #6:
29 Jul 2006, 21:49 »
Ser godt ud...
god læsning... Glæder mig til at læse mere, og følge et hold, jeg selv havde tænkt på at være...
.. Yes, he is back ..
MeeLo
Gæst
«
Svar #7:
30 Jul 2006, 00:02 »
August, 05
Pedro Muniti er i øjeblikket hjemme
for at ordne sin skilsmisse.
Denne måned har stort set kun været træning for drengene. Eftersom vi havde regnet med at nå længere i Intertoto Cuppen, havde vi aflyst alle vores træningskampe, så måneden gik med normal træning, blandet med træningskampe mod B-holdet.
I starten af måneden kom min kantspiller Pedro Munitis og meddelte mig at han havde personlige problemer. Han var ved at blive skilt fra sin kone, og det ville helt sikkert gå ind og påvirke hans humør til træning og i kampe, så jeg gav ham lov til at tage hjem og få det overstået og komme tilbage bagefter.
Sæsonens første kamp i La Priméra Division var mod Mallorca på udebane hvor 23.000 mennesker var mødt op. Første halvleg var utrolig tæt og endte også med 1-1, men i anden halvleg viste vi overskud og vandt til sidst
2-4
. Vores mål blev scoret af Valerón, Jerome og Tristán.
Zone 43
Manager
«
Svar #8:
30 Jul 2006, 00:42 »
Det lyder ikke tosset.
KUTGW
Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
- Daniel Agger.
MeeLo
Gæst
«
Svar #9:
30 Jul 2006, 11:35 »
September, 05
Jorge Andrade har været i søgelyset
hos mange klubber.
Interessen for min portugesiske forsvarsspiller Jorge Andrade har mærkeligt nok, været enorm siden transfervinduet lukkede. Hold som Juventus, Milan og Barcelona har været ude med følehornene, men kun engelske Manchester United har givet et konkret bud. Det lød på et lille beløb, nærmest kun symbolsk når man snakker om en spiller af Jorges kalibre. Derudover ville de så give Silvestre i bytte. Jeg takkede pænt nej da jeg mener at de to spillere er jævnbyrdige, og hvorfor så bytte?
Pedro Munitis har nu fået styr på sit liv, og er vendt tilbage til truppen. Så kan han forhåbentligt spille med mod Athletico Madrid i næste runde.
Og man kunne vel ikke have bedt om en bedre start mod
Athletico Madrid
. Kun 5 minutter inde i kampen bragte Diego Tristán os foran. Flot præstation af både Tristán og Valerón, der lagde bolden i dybden til Tristán. I resten af kampen så det ud til at resultatet skulle ende sådan, men i slutningen af kampen var Mateja Kezman desværre så heldig at score til
1-1
, der blev det endelige resultat.
I
Valencia
, skulle vi nu møde en større udfordring. Og så endda på Mestalla - Valencias hjemmebane. Vi lagde dog godt ud og Victor bragte os foran med 0-1, men før vi havde set os om var vi bagud 3-1. I anden halvleg kom Gallardo ind for Victor og scorede ironisk nok, men det var ikke nok og kampen endte
3-2
.
Skader indvaderer i øjeblikket min midtbane og efter kampen mod Valencia er hele fire af mine midtbanespillere ude med skader.
-Victor
fik sig en hjernerystelse og vil være ude i op til en uge.
-Munitis
fik sig også en flænge i hovedet og vil være ude imellem 5 dage og en uge.
-Meier
har fået overrevet en hasene til træningen og vil være ude i op til to måneder.
-Sergio
er ude med en forstrukket ryg, og vil ikke være spilledygtig i op til fire uger.
Med alle de skader, var det en med en klart svækket midtbane, vi tog imod
Real Betis
. Den eneste stamspiller på midtbanen var kreatøren Valerón, men ham lagde man stort set ikke mærke til i kampens hede. Til gengæld blev publikum vidne til et fantastisk langskud fra den argentinske skraldemand Duscher. Et skud der ovenikøbet gik i nettet. Senere i anden halvleg kunne Momo der var sat ind som reserve for Munitis score til
2-0
der blev det endelige resultat.
Som den sidste modstander i denne måned, skulle vi nu møde
Zaragoza
, og denne kamp bar meget præg af vores svaghed på midtbanen. Vi kom da også til et par chancer, men Zaragoza kom klart til flest. Heldigvis stod Munúa upåklageligt og det så ud til at vi skulle tage hjem med et 0-0 resultat. Det skulle vi ikke, for med fem minutter tilbage af kampen lavede Coloccini straffespark som sikkert blev udnyttet til
1-0
.
Juller
Landsholdsspiller
«
Svar #10:
30 Jul 2006, 13:37 »
Spændende hold du har valgt. Jeg glæder mig til at følge din blog.
Bademesteren
Manager
«
Svar #11:
30 Jul 2006, 13:57 »
Det lyder skam rigtig godt, får selv lyst til en dyst i det spanske, men ved bare, at registreringsregler
ne får mit pis i kog...
DelPiero
Gæst
«
Svar #12:
30 Jul 2006, 14:06 »
Samme her, men jeg overtog alligevel Real Madrid i mit fck game.
6 eller 7 af de startene er brasilienere og der er en spansk spiller :O
MeeLo
Gæst
«
Svar #13:
30 Jul 2006, 17:28 »
Oktober, 05
Her den 1. oktober, hold jeg et møde med klubbens præsident Augusto César Lendeiro om, klubbens præstationer indtil videre, og om økonomien.
Først og fremmest kunne han sige at han hverken var overlykkelig eller ked af holdets placering i tabellen. Vi ligger som nr. 6, men kun med fire points op til nr. 1 og der er jo lang tid tilbage af sæsonen, men jeg fik dog en forsikring om at jeg ikke skulle bryde mig om at dykke længere ned i tabellen.
Om økonomien var der underskud i kassen. Det lød på omkring
35 mio. kroner
, og det så han gerne at der blev rettet op på. Til sidst kunne jeg til hans glæde forsikre ham om at vi til slutningen af sæsonen vil være både højere i tabellen og med overskud i kassen.
Dagen efter mødet, fik jeg allerede chancen for at bevise noget overfor Augusto. Vi skulle møde
Osasuna
på hjemmebane, og det blev intet problem at slå dem. Blandt andet spillede Valerón en god kamp, med masser af stikninger til angriberne, men Duscher blev første målscorer. I anden halvleg kunne Jerome så udnytte en af Valerons stikninger og score til
2-0
.
Efter den lette kamp mod Osasuna var det nu på tide at tage imod mestrene fra Catalonien;
Barcelona
. De lagde overraskende ud med en defensiv formation med to defensive skraldemænd, men alligevel formåede Ronaldinho at score efter kun 3 minutters spil. Efter lidt pingpong kunne vores fans så bryde ud i jubel da Victor udlignede, men de blev ret så stille igen da Messi et par minutter efter scorede på et straffespark. Vi gik bagud pause med et resultat på 1-3, men formåede i anden halvleg at udligne med to mål af Tristán og Taborda. Uheldigvis scorede Edmilson i overtiden og sikrede Barcelona de tre points! Det endelige resultat blev
3-4
.
Efter en hård kamp mod Barcelona, var det tid til lidt leg. Vi skulle spille vores første kamp i Copa del Rey, og det var mod
Barakaldo
. Der var sparet på kræfterne og flere reserver var sat ind. Blandt andet Javier Arizmendi der udnyttede sin chance ved at score to mål. Han var dog meget træt efter første halvleg, så han røg ud og ind kom Tristán. Tristán gjorde akkurat som Arizmendi og scorede to mål. Sidst i kampen lukkede vi et dumt mål ind, men vandt alligevel sikkert
1-4
Før kampen mod
Real Sociedad
vidste vi, at vi skulle til at tage os sammen for at gøre os forhåbninger om at opfylde forventningerne om at ende i en top4. Derfor var alle opsat på at gå ind og spille en god kamp, og det var lige hvad vi gjorde. Allerede efter 4 minutter driblede Valerón sig fra midtercirklen op til feltet og scorede. Små tyve minutter senere var midtbanekreatøren igen indblandet i et mål, da han lagde bolden ind til Cameron Jerome der smukt headede bolden ind til det endelige resultat
0-2
.
I Copa del Reys fjerde runde, skulle vi møde et hold der er betydeligt stærkere end Barakaldo. Det var nemlig den traditionsrige klub
Athletic Club Bilbao
. Det skulle dog ikke blive meget sværere, nej til gengæld endte det i et målorgie. Første halvleg sluttede med et beskedent resultat på 1-1, men i anden halvleg gik spillere som Tristán og Valerón amok og scorede i alt fire mål. Vi gik videre med resultatet
5-2
.
Deportivos stjerneangriber Tristán,
vil være ude i op til en måned.
Skader hærgrer igen i Deportivo. Denne gang fordeler de sig over alle positionerne.
-Romero
fik et trykket riben i kampen mod Bilbao, og vil være ude i op til en uge.
Capdevila
forstrak et lår, også i kampen mod Bilbao og vil være ude i op til to uger.
Munitis
fik et trykket riben til træningen og vil være ude i op til en uge.
Meier
er stadig ude med sin hasene, men vil nu kun være ude i op til to uger.
Tristán
forstuvede en ankel mod Bilbao og vil først være klar om ca. en måned.
Som den sidste modstander i oktober skulle vi tage imod
Getafe
på hjemmebane, og det skulle blive et rigtig kedeligt opgør. Der blev ingen mål, og der var ingen sådan rigtig store chancer til hverken os eller Getafe. Så det var vel et fair resultat selvom, jeg helst så en sejr mod et hold af deres niveau!
0-0
Vi har nu spillet 15 kampe for holdet og medierne har været så venlige at lave en lille statistik:
MeeLo
Gæst
«
Svar #14:
30 Jul 2006, 17:29 »
Citat af: Bademesteren 30 Jul 2006, 13:57
Det lyder skam rigtig godt, får selv lyst til en dyst i det spanske, men ved bare, at registreringsregler
ne får mit pis i kog...
Så er Deportivo okay. Der er til at starte med tre foreign spillere, men den ene bliver hurtigt EU-spiller, og en anden er gammel og skal bare vrages da han hverken nytter noget eller kan sælges for det store. Så har du pludseligt plads til to
Derudover er Celta Vigo altså også sjove at spille med.
Sider:
[
1
]
2
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »