home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
09 Jan 2025, 18:03 g00n Blogs Minimalistic 2020
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 11:47 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
Antal Registrerede Brugere: 23490
  1 Bruger, 1042 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejdevanaha...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Liverpool Tråden
0 Brugere og 50 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 769 770 [771] 772 773 ... 1222 Udprint
Forfatter Emne: Liverpool Tråden  (Læst 1956165 gange)
verdenskrig
Manager

Sv: Liverpool Tråden
« Svar #11550: 03 Jan 2012, 23:53 »

Derudover er jeg ganske sikker på at Adam snart løber ind i en overbelastningsskad e.. Der bliver ganske enkelt kørt rovdrift på ham, og selv når han ligner en som er gået død, skal han stadig spille hver gang.. Enhver fodboldspiller ved at det er døden at spille i en kamp hvor du ikke har overskud rent fysisk.. Det gør ganske enkelt at du ikke kan spille din spillestil fuldt ud.. Og det kan ende med overbelastninger..

Alligevel vælger han at bruge Adam, frem for Gerrard som har set klar og fit ud i den tid han har fået på banen.. Jeg kan simpelthen ikke sætte mig ind i jeres tankegang.

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

HansenLFC
Gæst

« Svar #11551: 03 Jan 2012, 23:57 »

Hansen @
Det JKJ siger det har jeg til fulde modargumenteret, og jeg synes slet ikke der kan herske nogen tvivl om at det jeg siger er rigtigt..

Men hvis i er tilfredse med dagens indsats, taktik, måde at gribe det hele an på, så siger jeg da velbekommen..

JKJ@

Når Gerrard lige har været inde og gøre en forskel i to kampe, og nærmest blev mom for os den ene, hvorfor skulle han så ikke kunne gå ind fra start i dag.. Hvad er det som afholder jer fra at mene det..

Jeg kunne forstå jeres argument hvis det her var hans første kamp efter sin pause.. Det lyder lidt som det, når i fortæller om det..

Angående Bellamy synes jeg han så fantastisk frisk og livlig ud da han kom ind.. At han ikke kunne have spillet en stor del af kampen er jeg dybt uenig i..

Men min største anke er og bliver Kuyt frem for Maxi.. Det udstiller Kenny så uendeligt meget, at han vælger at bruge Kyut som ikke længere besidder klassen til PL, frem for en spiller som er god til både at søge og skabe chancerne.

Jeg ved ikke om du kan huske tilbage VK.

Gerrard har tidligere haft en del skader, og er blevet brugt for hurtigt og for meget efter en skade. Det kunne være at KK har lært af tidligere gange og derfor er lidt mere rolig med Gerrard her i det tætte januar program, der bliver jo rig mulighed for at bringe manden i spil i mange vigtige kampe forude.

Nu har Bella jo selv udtalt at han ikke for godt kan spille to kampe for tæt på hinanden, med for meget spilletid ihvertfald. Mere kan jeg ikke svare dig på, han ved vel bedst selv?

Nu vælger KK så at sætte dem begge på bænken fra start, og kunne senere hen bringe dem ind i spil og derved gøre forskellen. Men tvivler på det var med i planen at Reina skulle droppe og Johnson ikke skulle dække op. Uden det havde de jo ingenting i førstehalvleg og havde den stået 0-0 i pausen eller blot 1-0, så ville de to herre jo i den grad have kunne lagt tryk på.

Maxi er ikke hvad han har været, lidt ala Kuyt og ser faktisk bare dem begge smutte. Gerne allerede i dette vindue, og Maxi viser jo endnu en gang idag hvor uskarp han er.

Scholesy
Landsholdsspiller

« Svar #11552: 03 Jan 2012, 23:58 »

Hansen @
Det JKJ siger det har jeg til fulde modargumenteret, og jeg synes slet ikke der kan herske nogen tvivl om at det jeg siger er rigtigt..

Men hvis i er tilfredse med dagens indsats, taktik, måde at gribe det hele an på, så siger jeg da velbekommen..

JKJ@

Når Gerrard lige har været inde og gøre en forskel i to kampe, og nærmest blev mom for os den ene, hvorfor skulle han så ikke kunne gå ind fra start i dag.. Hvad er det som afholder jer fra at mene det..

Jeg kunne forstå jeres argument hvis det her var hans første kamp efter sin pause.. Det lyder lidt som det, når i fortæller om det..

Angående Bellamy synes jeg han så fantastisk frisk og livlig ud da han kom ind.. At han ikke kunne have spillet en stor del af kampen er jeg dybt uenig i..

Men min største anke er og bliver Kuyt frem for Maxi.. Det udstiller Kenny så uendeligt meget, at han vælger at bruge Kyut som ikke længere besidder klassen til PL, frem for en spiller som er god til både at søge og skabe chancerne.
Vel fordi hele staben har mere indsigt i hans form, hans skadessituation og hvad der ellers hører med, end du har. Jeg tror nu nok du skal regne med, at vurderede de ham klar, havde han også startet inde. Andet er der vel ikke og sige til det?
Og Bellamy kan åbentbart ikke spille 2 kampe indenfor kort tid, jamen så er den da også løst. Så kan du da ikke klandre manageren for ikke at bruge dem?

Jeg synes da også det ikke ligefrem var den bedste mindtbane i stillede med i dag, men er det hvad han har at arbejde med, er det vel ikke mere at sige til det. En Maxi ville måske lave mere kreativt end nr. 1 hadespiller Kuyt, men samtidig vil i nok miste vigtigt defensivt arbejdskraft bagud. Og det er trods alt City i mødte.

verdenskrig
Manager

« Svar #11553: 04 Jan 2012, 00:05 »

Vel fordi hele staben har mere indsigt i hans form, hans skadessituation og hvad der ellers hører med, end du har. Jeg tror nu nok du skal regne med, at vurderede de ham klar, havde han også startet inde. Andet er der vel ikke og sige til det?
Og Bellamy kan åbentbart ikke spille 2 kampe indenfor kort tid, jamen så er den da også løst. Så kan du da ikke klandre manageren for ikke at bruge dem?

Jeg synes da også det ikke ligefrem var den bedste mindtbane i stillede med i dag, men er det hvad han har at arbejde med, er det vel ikke mere at sige til det. En Maxi ville måske lave mere kreativt end nr. 1 hadespiller Kuyt, men samtidig vil i nok miste vigtigt defensivt arbejdskraft bagud. Og det er trods alt City i mødte.

Det første giver jeg ikke en dyt for.. Staber, trænere og managers er ofte lige så uvidende og blinde på deres fag som fans kan være det.. Man behøver vel bare sigte mod Arsenal for at vise hva jeg mener om "en medicinsk stab" for det har længe været diskuteret at deres stab ikke gør deres job godt nok.. Fordi personer abrejder indenfor en PL klub er det ikke ens betydende med at de altid træffer de rette beslutninger.

Så fordi Kenny vælger de valg han gjorde i dag, gør det dem ikke til de rigtige.. Efter at have set Gerrard i de to første kampe er jeg ikke et sekund i tvivl om at han kunne have spillet længe i dag.. I stedet bruger man så Adam som om nogen er endnu mere smadret end Gerrard er pt.. Hva hvis Adam løber ind i en skade? Så står vi pludselig med en midtbane hvor man åbenbart ikke tør bruge Gerrard, og en Adam som ikke kan spille, hvilket efterlader os uden en " spilfordeler"...

Derudover er jeg uenig i at Kuyt bringer mere defensivt. Se bare 1-0 målet.. Kuyt aner jo igennem de 90 min i dag ikke hva han laver.. Det er så tydeligt at det hele bare går for stærkt for ham..

Jeg fastholder det jeg hele tiden har sagt.. Det var Kenny som fejlede i dag, og spillerne fulgte desværre trop efterfølgende.

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

HansenLFC
Gæst

« Svar #11554: 04 Jan 2012, 00:08 »

Det første giver jeg ikke en dyt for.. Staber, trænere og managers er ofte lige så uvidende og blinde på deres fag som fans kan være det.. Man behøver vel bare sigte mod Arsenal for at vise hva jeg mener om "en medicinsk stab" for det har længe været diskuteret at deres stab ikke gør deres job godt nok.. Fordi personer abrejder indenfor en PL klub er det ikke ens betydende med at de altid træffer de rette beslutninger.

Så fordi Kenny vælger de valg han gjorde i dag, gør det dem ikke til de rigtige.. Efter at have set Gerrard i de to første kampe er jeg ikke et sekund i tvivl om at han kunne have spillet længe i dag.. I stedet bruger man så Adam som om nogen er endnu mere smadret end Gerrard er pt.. Hva hvis Adam løber ind i en skade? Så står vi pludselig med en midtbane hvor man åbenbart ikke tør bruge Gerrard, og en Adam som ikke kan spille, hvilket efterlader os uden en " spilfordeler"...

Derudover er jeg uenig i at Kuyt bringer mere defensivt. Se bare 1-0 målet.. Kuyt aner jo igennem de 90 min i dag ikke hva han laver.. Det er så tydeligt at det hele bare går for stærkt for ham..

Jeg fastholder det jeg hele tiden har sagt.. Det var Kenny som fejlede i dag, og spillerne fulgte desværre trop efterfølgende.

Aaaargh..

Du mener altså du har samme forstand på en sag du ikke ved noget som helst om, som dem som arbejder med dem.

Amen tror du skal sove på den VK.

PhilipFlink
Manager

« Svar #11555: 04 Jan 2012, 00:08 »

Jaaaaa. Jeg tror så bare Alle/Alle Liverpool fans, skal stoppe med at diskutere med dig Smiley... Det kommer man i hvert fald ingen vegne med Opstemt

Scholesy
Landsholdsspiller

« Svar #11556: 04 Jan 2012, 00:11 »

Så i store træk går diskussionen på, at du har mere viden om spillernes situation, end dem der til dagligt arbejder med dem. Det er sku alligevel en røver, tror jeg.  Wink

verdenskrig
Manager

« Svar #11557: 04 Jan 2012, 00:17 »

Aaaargh..

Du mener altså du har samme forstand på en sag du ikke ved noget som helst om, som dem som arbejder med dem.

Amen tror du skal sove på den VK.

Havde jeg bestemt i dag havde vi i hvert fald stilt op med et mere slagkraftigt hold, og resultatet viste i hvert fald at Kenny og staben fejlede til dagens kamp.. Enhver kan se at Gerrard og Bellamy kunne have spillet fra start. Man kan ikke leve i evig frygt for at lynet slår ned, og at bringe de to i dag havde ikke engang været en chance.. Det havde i mine øjne været et åbenlyst valg.
Og nej nogle gange synes jeg godt man kan blive i tvivl om hvem der er stab, og hvem der er fans. Ordet ofte var måske nok en tilsnigelse det indrømmer jeg Opstemt.  
Jaaaaa. Jeg tror så bare Alle/Alle Liverpool fans, skal stoppe med at diskutere med dig Smiley... Det kommer man i hvert fald ingen vegne med Opstemt
Så ville jeg da slippe for at spilde tid på at forklare åbenlyse facetter af spillet.

Cool

PhilipFlink
Manager

« Svar #11558: 04 Jan 2012, 00:25 »

Så ville jeg da slippe for at spilde tid på at forklare åbenlyse facetter af spillet.

Ja, det er synd for os, at vi ikke kan se at du åbenbart har større indsigt i hvad der sker omkring klubben og spillerne, end Liverpools stab har... Du burde sende en ansøgning afsted med det samme! Det er jo bare dumt at skrive, at staben ikke har styr på spillernes form, eller om de er klar til at spille ...

-KNM-
Manager

« Svar #11559: 04 Jan 2012, 00:50 »

Jeg er personligt ret glad for Dalglish og synes egentlig, at der er meget godt i Liverpools spil.
Det høje pres virkede godt i dag og vi vinder mange bolde højt oppe på den konto. Derudover spiller Carroll en god 1. halvleg. Han vinder mange dueller og fungerer bedre i opspillet end han plejer. Desværre lider han under manglende bredde især i slutningen af 2. halvleg. Det er dog tydeligt, at han er en bedre spiller, når det er ham, spillet bliver lagt efter.

Det er ærgeligt, at Kuyt mister bolden i forsvaret, men selv om det ser dumt ud, så tror jeg på, at det er bedre at give den slags en gang i mellem end skyde bolde ned til modstanderens forsvar 20 gange i en kamp. Bortset fra det, så synes jeg, forsvaret holder fantastisk godt fast i bolde under pres. Især venstresiden fungerer rigtigt godt.

Jeg ved ikke hvor fit Gerrard er, så kan ikke sige om han burde spille. Jeg forstår imidlertid godt valget af Kuyt, da han bidrager med meget i presspillet.

Dog var der ting i dag, der irriterede mig grænseløst: til slut har vi udelukkende offensive spillere, der søger mod midten.
Vi slutter med Bellamy og Downing, der begge søger indad. Samtidig er Spearing blevet taget ud så Maxi kan komme ind som en offensiv satsning. Det har dog den bivirkning, at Enrique og Johnson må stå længere tilbage, da vi nu ikke har en holding spiller til at hjælpe forsvaret. Så reelt spiller vi pludseligt med 4 mand tilbage, når vi angriber i stedet for 3.  
Kombinationen af den midtersøgende offensiv og mangler på dybdeløb fra backsne gør, at vi pludseligt ikke har noget fløjspil. De sidste 10-15 minutter går derfor med, at vi prøver at presse os gennem en gennemfyldt midte og ikke får udnyttet Carrolls styrker. Derudover får City pludselig mere kontrol over kampen, da vi mangler et bindeled mellem angreb og forsvar.

Jeg må indrømme, at jeg synes, det er for dumt at gøre banen mindre, når man er en mand i overtal.

Er der åbenlyse facetter af spillet, jeg skulle have misforstået må man meget gerne forklare dette for mig.

EDIT: Det er så lang tid siden, jeg har skrevet herinde, at jeg havde glemt hvor sejt mit billede er (jo, det er sejt)

Antchev
Juniorspiller
**

« Svar #11560: 04 Jan 2012, 01:01 »

Nu vil jeg ikke kaste mig ud i en diskussion om hvad Kenny Dalglish burde eller ikke burde gøre ..
Jeg vil blot konstatere at I havde bolden en hel del uden at skabe en skid !! Det er simpelthen ikke godt nok at kreativitet på et liverpool hold er en by i Rusland så snart Suarez ikke er der..
Man kan og vil absolut intet med bolden..
City spillede sig ikke engang ud og alligevel vinder de forholdsvis nemt over jer. Derudover kommer de en mand i undertal og alligevel er de bedre end jer idag 10 mod 11..
Den eneste reelle farlige chance I havde var vel da Joe Hart viste usikkerhed og gav en returbold ..

Månedens bruger: Oktober 2010

patrick J
Manager

« Svar #11561: 04 Jan 2012, 12:11 »

Nu vil jeg ikke kaste mig ud i en diskussion om hvad Kenny Dalglish burde eller ikke burde gøre ..
Jeg vil blot konstatere at I havde bolden en hel del uden at skabe en skid !! Det er simpelthen ikke godt nok at kreativitet på et liverpool hold er en by i Rusland så snart Suarez ikke er der..
Man kan og vil absolut intet med bolden..
City spillede sig ikke engang ud og alligevel vinder de forholdsvis nemt over jer. Derudover kommer de en mand i undertal og alligevel er de bedre end jer idag 10 mod 11..
Den eneste reelle farlige chance I havde var vel da Joe Hart viste usikkerhed og gav en returbold ..
og Downings chance i starten. Men ellers er jeg enig med dig! Smiley

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

JeppeA
Landsholdsspiller

« Svar #11562: 04 Jan 2012, 12:55 »

Jeg havde selvfølgelig også set Gerrard i startopstillingen efter to rigtige gode indskiftninger. Men vi bliver simpelthen nødt til at være realistiske. Han har været ude i lang tid og skal spilles ind på holdet stille og roligt uanset hvor godt han ser ud. Staben er selvfølgelig eksperter indenfor deres områder, så de må jo vide lidt om det, så det gider jeg ikke diskutere.

Downing starter med at brænde en stor chancer, hvorefter Aguero scorer på en kvart chance. Derefter var jeg bange for at holdet kollapsede, men det gjorde de ikke. Heller ikke efter en dødbold, hvor der altid kan se noget farligt og de scorer stortset på samme kombination som på Anfield. Her var jeg næsten sikker på at det blev en lorte kamp, men vores spillere formåede alligevel at spille.

Vi skaber mindst lige så meget som City, men de er bare mere effektive end os og det havde jeg nu også regnet med. Det kan ikke komme som nogen overraskelse, at det er det der koster os point idag selvom det er frustrerende. Derudover synes jeg vores midtbane, hvor især Henderson og Spearing gjorde en god figur. Carroll lå igen alene på toppen og selvom han er en stor fyr skal han altså lige op imod Toure og Kompany først, som ikke ligefrem er små. Dog vinder han mange af sine dueller, men der er simpelthen ikke folk omkring ham til at få fat i anden boldende, men KK havde vel ikke rigtig andre muligheder end at spille med ham som ene mand på toppen.

Kuyt skal bare ud og kan tage Maxi med! Længere er den ikke.

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

Swizz CataR
Manager

« Svar #11563: 04 Jan 2012, 13:05 »

@JeppeA:

Jeg er dybt, dybt uenig med dig Smiley Jeg synes I spiller en rigtig skidt kamp, hvor I, ja, godt nok producerer chancer, men I er jo reelt set kun farlige et par enkelte gange i kampen, hvor især Downings chance var stor. Havde I flere chancer på mål? Modsat er City farlige i langt flere situationer, selvom jeg dog heller ikke synes at de spiller så godt som normalt.
Jeg synes jeres offensiv spillede dårligt. Det blev meget hurtigt forudsigeligt, hvordan I ville bruge Carroll, og selv om jeg er helt enig i måden I gik til opgaven på, så var udførelsen bare ikke god nok. Stort set samtlige indlæg fra højre side blev pandet væk af Kompany forrest i feltet, på trods af at Carroll ofte klogt stillede sig bagerst i duel med Kolo Toure. Det er skidt. Især Adam og Bellamy har også været slemme til at slå for korte indlæg på frispark og hjørne. Det er skidt.

Når det så er sagt, så er jeg enig med dig i, at I igennem hele kampen virker til at kunne komme tilbage i kampen. Dette blev dog afbrudt ved straffesparket til City, hvilket jeg i øvrigt mener er forkert. På det ene kamera kunne man tydeligt se, at der ikke var kontakt mellem Skrtel og Toure. Jeg synes at I især tabte kampen på midtbanen, da det var dem der kostede utrolig mange afleveringer, og sjældent var særligt kreative. Henderson er i mine øjne slet ikke god nok for tiden. Han minder mig om en for ung spiller uden selvtillid. Prøv og se klip fra kampen igår, og læg så mærke til, hvor ofte han står helt stille, og hvis han endelig får bolden spiller han den første gang videre til en medspiller tæt på, uden at det bidrager positivt til spillet. Jeg synes han skal ud.

Som min Liverpool-mate sagde til mig igår: Det virker som om at Kenny har sat sig fast på, at nu skal Carroll og Henderson have masser af spilletid, da han tror på at de kan blive gode om nogle sæsoner - men i øjeblikket er de elendige, og I kunne simpelthen spille bedre med enten en anden opstilling/taktik eller ved simpelthen at putte bedre spillere på banen..

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

JeppeA
Landsholdsspiller

« Svar #11564: 04 Jan 2012, 13:18 »

@JeppeA:

Jeg er dybt, dybt uenig med dig Smiley Jeg synes I spiller en rigtig skidt kamp, hvor I, ja, godt nok producerer chancer, men I er jo reelt set kun farlige et par enkelte gange i kampen, hvor især Downings chance var stor. Havde I flere chancer på mål? Modsat er City farlige i langt flere situationer, selvom jeg dog heller ikke synes at de spiller så godt som normalt.
Jeg synes jeres offensiv spillede dårligt. Det blev meget hurtigt forudsigeligt, hvordan I ville bruge Carroll, og selv om jeg er helt enig i måden I gik til opgaven på, så var udførelsen bare ikke god nok. Stort set samtlige indlæg fra højre side blev pandet væk af Kompany forrest i feltet, på trods af at Carroll ofte klogt stillede sig bagerst i duel med Kolo Toure. Det er skidt. Især Adam og Bellamy har også været slemme til at slå for korte indlæg på frispark og hjørne. Det er skidt.

Når det så er sagt, så er jeg enig med dig i, at I igennem hele kampen virker til at kunne komme tilbage i kampen. Dette blev dog afbrudt ved straffesparket til City, hvilket jeg i øvrigt mener er forkert. På det ene kamera kunne man tydeligt se, at der ikke var kontakt mellem Skrtel og Toure. Jeg synes at I især tabte kampen på midtbanen, da det var dem der kostede utrolig mange afleveringer, og sjældent var særligt kreative. Henderson er i mine øjne slet ikke god nok for tiden. Han minder mig om en for ung spiller uden selvtillid. Prøv og se klip fra kampen igår, og læg så mærke til, hvor ofte han står helt stille, og hvis han endelig får bolden spiller han den første gang videre til en medspiller tæt på, uden at det bidrager positivt til spillet. Jeg synes han skal ud.

Som min Liverpool-mate sagde til mig igår: Det virker som om at Kenny har sat sig fast på, at nu skal Carroll og Henderson have masser af spilletid, da han tror på at de kan blive gode om nogle sæsoner - men i øjeblikket er de elendige, og I kunne simpelthen spille bedre med enten en anden opstilling/taktik eller ved simpelthen at putte bedre spillere på banen..
Ja city var mere farlige, da de scorer på deres chancer - det ved jeg godt Smiley
Selvfølgelig er det forudsigeligt hvordan vi brugte Carroll, da er blevet anvendt sådan i alle hans kampe. Enig med indlæg, men det har jeg heller ikke skrevet noget om. Mener talte op til 4 gange indenfor 2 minutter, hvor Adam smider den ind i panden på modstanderen der står ved første stolpe, hvor Carroll står bagerst. Der blev også bandet lidt. Mht. Henderson så er jeg lidt uenig med dig - hvertfald første halvleg, hvor han nogle gange tager et par ryk fremad banen for at skubbe spillet fremad og derudover har en også en god aflevering til Downing.

Mht det sidste du nævner. Ja selvfølgelig skal de bruges. For det første er det begrænset hvad vi ellers har. Derudover skal de også vænne sig til spillestilen, hvilket er meget forskellig fra spiller til spiller. Lucas skulle åbenbart bruge et par år. Når Suarez kommer tilbage håber jeg de går over til en alm. 4-4-2, så de kan bruge Suarez og Carroll. Carroll vil formentlig stå overfor én enkelt modstander, da Suarez også vil trække en modstander til sig og det vil give mere plads til dem begge..

Edit: Kuyt havde et skud hvor Kompany blokerede. Ellers ville han havde scoret..

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

Sider: 1 ... 769 770 [771] 772 773 ... 1222 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010