home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1063 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Liverpool Tråden
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 1077 1078 [1079] 1080 1081 ... 1222 Udprint
Forfatter Emne: Liverpool Tråden  (Læst 1875318 gange)
Gemma
Førsteholdsspiller

Sv: Liverpool Tråden
« Svar #16170: 11 Feb 2013, 23:35 »

Touché. Troede du skrev EL. Jeg fjoller rundt.

Sterling
Juniorspiller
**

« Svar #16171: 11 Feb 2013, 23:36 »

Touché. Troede du skrev EL. Jeg fjoller rundt.
Hehe, det er også næsten midnat Wink

Gemma
Førsteholdsspiller

« Svar #16172: 11 Feb 2013, 23:46 »

Men Liverpool er vel ikke andet end en middelmådig klub lige nu. Det skal man nok have for øje. Det er ikke ligesom i starten af 00'erne, hvor de var en del af toppen.

Sterling
Juniorspiller
**

« Svar #16173: 11 Feb 2013, 23:59 »

Men Liverpool er vel ikke andet end en middelmådig klub lige nu. Det skal man nok have for øje. Det er ikke ligesom i starten af 00'erne, hvor de var en del af toppen.
Nej det er de ikke, men når jeg ser på Liverpool-truppen og sammenligner den med Arsenal, Everton og Tottenham, så ser jeg ikke en ringere trup! Derfor er det frustrerende!

Gemma
Førsteholdsspiller

« Svar #16174: 12 Feb 2013, 11:22 »

Wow. Bare wow. Tottenham er på stort set samtlige pladser bedre end Liverpool. Det være sig på målmandsposten, forsvaret og midtbanen. Angrebet er vel eneste sted, hvor LFC er bedre. Nævn én spiller, der kunne gå ind på Tottenhams hold fra de pladser jeg er bedre. Det er måske kun Gerrard, der kan gå ind.

Arsenal er også bedre. Deres midtbane og forsvar er bedre. Målmanden måske. Angrebet nej.

Everton skyldes en bedre manager og et fast koncept. Det mangler i.

Sterling
Juniorspiller
**

« Svar #16175: 12 Feb 2013, 11:36 »

Wow. Bare wow. Tottenham er på stort set samtlige pladser bedre end Liverpool. Det være sig på målmandsposten, forsvaret og midtbanen. Angrebet er vel eneste sted, hvor LFC er bedre. Nævn én spiller, der kunne gå ind på Tottenhams hold fra de pladser jeg er bedre. Det er måske kun Gerrard, der kan gå ind.

Arsenal er også bedre. Deres midtbane og forsvar er bedre. Målmanden måske. Angrebet nej.

Everton skyldes en bedre manager og et fast koncept. Det mangler i.
Det er jo en vurderingssag, og der er vi åbenbart uenige Smiley

Nu ser jeg langt fra ligeså mange kampe med Tottenham, som jeg gør med Liverpool. I de kampe jeg har set, mener jeg ikke, at der er stor niveauforskel på Kyle Walker og Glen Johnson, Daniel Agger (bortset fra de seneste par kampe) og Steve Caulker, Jose Enrique og Kyle Naughton. Midtbanen er svært at vurdere på i denne sæson, da der har været så mange udskiftninger. Spillere som Gylfi Sigurdsson og Clint Dempsey har været elendige i de kampe jeg har set.

Jeg mener bestemt ikke, at Tottenham har en bedre trup end Liverpool. Og jeg mener slet ikke, at Arsenal har et bedre forsvar end Liverpool - spiller for spiller.

ptrN
Manager

« Svar #16176: 12 Feb 2013, 11:56 »

Det er jo en vurderingssag, og der er vi åbenbart uenige Smiley

Nu ser jeg langt fra ligeså mange kampe med Tottenham, som jeg gør med Liverpool. I de kampe jeg har set, mener jeg ikke, at der er stor niveauforskel på Kyle Walker og Glen Johnson, Daniel Agger (bortset fra de seneste par kampe) og Steve Caulker, Jose Enrique og Kyle Naughton. Midtbanen er svært at vurdere på i denne sæson, da der har været så mange udskiftninger. Spillere som Gylfi Sigurdsson og Clint Dempsey har været elendige i de kampe jeg har set.

Jeg mener bestemt ikke, at Tottenham har en bedre trup end Liverpool. Og jeg mener slet ikke, at Arsenal har et bedre forsvar end Liverpool - spiller for spiller.
Det vil jeg tilgengæld mene i har.

Gibbs (>) Enrique
TV5 > Agger
Mertesacker/Kos (>) Skrtel/Carragher
Sagna > Glen Johnson

Gibbs er ikke voldsomt meget bedre end Enrique, der dog ikke har været for god i denne sæson. Mertesacker og Kos vurderer jeg også bedre end Skrtel og Carragher, dog ikke så markant bedre som eksempelvis Sagna kontra Johnson og Vermaelen kontra Agger.

welbz is dat guy

Sterling
Juniorspiller
**

« Svar #16177: 12 Feb 2013, 12:01 »

Sagna har været elendig denne sæson?

Han har kostet næsten hver kampe, jeg har set Arsenal i år Smiley

anders100
Landsholdsspiller

« Svar #16178: 12 Feb 2013, 12:23 »

PtrN: Johnson er da langt bedre end Sagna. Sagna har været en katastrofe efter hans skade.

Liverpool F.C

Skipper
Gæst

« Svar #16179: 12 Feb 2013, 12:55 »

Det vil jeg tilgengæld mene i har.

Gibbs (>) Enrique
TV5 > Agger
Mertesacker/Kos (>) Skrtel/Carragher
Sagna > Glen Johnson

Gibbs er ikke voldsomt meget bedre end Enrique, der dog ikke har været for god i denne sæson. Mertesacker og Kos vurderer jeg også bedre end Skrtel og Carragher, dog ikke så markant bedre som eksempelvis Sagna kontra Johnson og Vermaelen kontra Agger.

Ligeså god som Gibbs er offensiv, dobbelt så god er Enrique defensiv. Personligt vil jeg hellere have en defensiv god back end en offensiv. Gibbs kan ingenting defensivt og Enrique er elendig offensivt Grin
Sagna er ikke bedre end Glen Johnson, har været, men er det ikke længere. Sagna er faldet meget, og ligner slet ikke sig selv denne sæson, men Johnson nok har gang i sin absolutte bedste sæson.

Er ikke decideret uenig med dig når det kommer til forsvaret, vil slå ihjel for at have Vermaelen i Liverpool, elsker den mand Thumbs Up
Ser dog ikke Kos og Mertesacker som decideret bedre, men heller ikke dårligere. Vil ikke bytte lade mig sige det på den måde  Smiley

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #16180: 12 Feb 2013, 12:59 »

Vil ikke bytte lade mig sige det på den måde  Smiley

This. Det er nok den gængse måde at se tingene på, når der ikke er tale om en decideret klasseforskel den ene eller den anden vej. Jeg ville ikke bytte vores forsvarskæde for jeres, og I har det sikkert på samme måde Smiley

ptrN
Manager

« Svar #16181: 12 Feb 2013, 14:05 »

Ligeså god som Gibbs er offensiv, dobbelt så god er Enrique defensiv. Personligt vil jeg hellere have en defensiv god back end en offensiv. Gibbs kan ingenting defensivt og Enrique er elendig offensivt Grin
Sagna er ikke bedre end Glen Johnson, har været, men er det ikke længere. Sagna er faldet meget, og ligner slet ikke sig selv denne sæson, men Johnson nok har gang i sin absolutte bedste sæson.

Er ikke decideret uenig med dig når det kommer til forsvaret, vil slå ihjel for at have Vermaelen i Liverpool, elsker den mand Thumbs Up
Ser dog ikke Kos og Mertesacker som decideret bedre, men heller ikke dårligere. Vil ikke bytte lade mig sige det på den måde  Smiley
Det var dog den værste omgang vås jeg længe har læst.

Her ser vi at,
  • Kieran Gibbs vinder under vurderingskriteriet "tacklinger pr. kamp" med 3,1 pr. kamp, mod Jose Enrique's 2,6.
  • Kieran Gibbs dominerer vurderingskriteriet "interceptions pr. kamp" med 3,2 pr. kamp mod Jose Enrique's 1,2.
  • Kieran Gibbs laver minimalt flere "frispark pr. kamp" med 0,7 pr. kamp mod Jose Enrique's 0,6.
  • Kieran Gibbs vinder under vurderingskriteriet "vundne offsides pr. kamp" med 0,6 pr. kamp mod Jose Enrique's 0,2
  • Kieran Gibbs dominerer vurderingskriteriet "clearinger pr. kamp" med 3,2 mod Jose Enrique's 1,4.
  • Kieran Gibbs "vinder" under vurderingskriteriet "bliver driblet af modstanderen antal gange pr. kamp med 0,9 mod Jose Enrique's 0,2.
  • Kieran Gibbs vinder under vurderingskriteriet "blokerer antal skud pr. kamp" med 0,4 mod Jose Enrique's 0,2.

Det vurderes at ovenstående vurderingskriterier er valide at vurdere ud fra, når der tales om kapabiliteten til at forsvare.

Tages der fat i første vurderingskriterie, antal tacklinger pr. kamp ses det, at Kieran Gibbs fuldfører 0,5 - altså en halv flere tacklinger pr. kamp en Jose Enrique. Denne egenskab, altså evnen til at tackle, er vital for at kunne agere som en forsvarsspiller.

Tacklinger kan til en vis grad sammenlignes med interceptions, der ligeledes går ud på at vinde bolden, dog uden den fysiske kontakt der opstår ved tacklingen. Også i denne kategori er Kieran Gibbs bedre, faktisk ganske meget bedre, da det ses at Kieran Gibbs udfører 3,2 interceptions pr. kamp, hvilket er hele to bedre pr. kamp end Jose Enrique.

Hvorvidt en forsvarsspiller skal roses for at lave frispark eller ej, er svær at tage stilling til og afhænger selvfølgelig af situationen. Situationen kan der ikke vurderes ud fra, når der kigges på statistikkerne, men faktum er at de to spillere laver ca. lige mange frispark pr. kamp, dog med forbehold for, at Kieran Gibbs laver 0,1 flere frispark pr. kamp.

Tages i betragtning at Arsenal og Liverpool begge er hold der oftest er favoritter og at de begge står med en høj forsvarslinje, er næste vurderingskriterie "vundne offsides pr. kamp". Dette kriterie kan påvirkes af mange faktorer, såsom at andre spillere i bagkæden trækker offsiden og lignende. Men faktum er, at evnen til at kunne trække en offside(taget holdene i betragtning) helt klart er en nødvendighed.

Clearinger er en aktion der kan vurderes både godt og skidt taget holdets filosofi i betragtning. Arsenal og Liverpool er begge hold der kan lide at holde i bolden, hvorfor en clearing måske kan virke negativ. Dog kan clearing være helt afgørende i den defensive fase, hvorfor at det må ses som et positivt defensivt træk at kunne cleare bolden når det er nødvendigt.

Næste vurderingskriterie, nemlig "antal gange spilleren er blevet afdriblet af en modstander pr. kamp" falder ud til Jose Enrique's fordel. Kieran Gibbs har ladet dette ske i gennemsnit 0,9 gange pr. kamp i modsætning til Jose Enrique som kun lader det ske 0,2 gange pr. kamp.

Sidste defensive vurderingskriterie er evnen til at blokere modstanderens skud. Her scorer spillerne næsten lige, dog med forbehold for at Kieran Gibbs blokerer modstanderens skud oftere end Jose Enrique.

Hvad man kan konkludere ud fra det her er ikke endegyldigt at Kieran Gibbs er en bedre forsvarsspiller end Jose Enrique selvom statistikkerne peger mod det. Statistikkerne kan være misvisende hvis de ikke bruges rigtigt. Eksempelvis kan det jo forekomme at holdene oftest angriber i den modsatte side af Jose Enrique. Dertil skal ligges at ikke alle vurderingskriterier ne skal vægtes lige høj, men tagesdisse in mente og forklaringerne ovenfor mener jeg, at postulatet "Gibbs kan ingenting defensivt" er et sølle forsøg på at lukke diskussionen og samtidigt en indikator for, at du overhovedet ikke har sat dig ind i disse ting inden du svarede. Dertil kan ligges at jeg nægter at tro på, at du har set nok at Arsenal's kampe til at kunne vurdere Kieran Gibbs på én enkelt linje som du gjorde ovenfor.

Jeg gider ikke til at gennemgå det lignende for spillerne offensive statistikker, men hvis du kigger på nedenstående forekommer noget ganske sjovt.

Ovenstående statistik fortæller, hvis der redegøres på sammen måde som gjort for de defensive aspekter, at Jose Enrique er en marginalt bedre angribende back end Kieran Gibbs. Ligeledes kan det, ud fra ovenstående defensive statistikker og overvejelser vurderes at Kieran Gibbs er en (noget) bedre forsvarende back end Jose Enrique. Dette synes jeg er lidt sjovt, når du jo så fint i din første post skrev at;

Citat
Personligt vil jeg hellere have en defensiv god back end en offensiv.
I så fald bør du jo foretrække Kieran Gibbs frem for Jose Enrique.

welbz is dat guy

Skipper
Gæst

« Svar #16182: 12 Feb 2013, 14:29 »

Hold da op Shockeret I stand corrected...

Jeg undskylder, er begrænset hvor mange kampe jeg har set med Gibbs men i dem jeg havde jeg fået indtrykket af at han ikke var så solid defensiv, men tabellerne viser jo tydeligt du har ret. Hvis det her er rigtig så ja, vil jeg foretrække Gibbs frem for Enrique. Også alder taget i betragtning Smiley

LucasLeiva
Landsholdsspiller

« Svar #16183: 12 Feb 2013, 14:40 »

Enrique har dog spillet rimelig mange kampe på midtbanen.

Dog synes jeg at han er verdens værste back, så jeg ville gerne have Gibbs til LFC, i stedet for Enrique.

Kolo Abib Touré

verdenskrig
Manager

« Svar #16184: 12 Feb 2013, 16:11 »

Hvor mange gange skal vi have den debat på fmf før folk forstår at vi aldrig bliver enige?
Altså hvis jeg skulle bytte vores forsvar ud med et andet er Arsenal da så absolut en af de sidste klubber jeg ville se i, for det er ofte lige så uorganiseret og kaotisk som vores eget.

Enrique og Gibbs synes jeg er på niveau med hinanden. De har begge deres hjerneblødninger, og begge deres gode moments. Synes ikke nogen af dem er noget specielt.
Vermalene og Agger er det samme. Fine offensivt, med en god lyst til at deltage, men ofte katastrofale beslutninger og placeringer defensivt, og ofte alt for satset i spillestilen.

Koscielny/Merte & Skrtel / Carra har alle 4 det til fælles at man aldrig ved hvad man får. Enten spiller de en brandkamp eller også koster de 3 mål i samme kamp og snubler over deres egne ben hvert andet minut. Ingen af de 4 burde være gode nok til en klub a Arsenal og Liverpools størrelse, og hvis jeg kunne vælge ville jeg ikke have nogen af dem. Du får ingen stabilitet overhoved med nogen af de tre af dem, og Carra er oppe i årene.

Glen Johnson synes jeg tilgengæld er bedre end Sagna, og en Arsenal fan vil sikkert til enhver tid hævde det modsatte. Johnson er bedst offensivt, hvor jeg ser Sagna en smule bedre defensivt, men ingen af dem er katastrofale med omvendt fortegn.

Men generelt er det en dum diskussion, som jeg ikke kan udlede andet fra end at stort set alle de nævnte spillere har alt for mange katastrofale hjerneblødninger i deres spil.

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Sider: 1 ... 1077 1078 [1079] 1080 1081 ... 1222 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010