home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  2 Brugere, 690 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour De France 2010
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: Tour De France 2010  (Læst 45073 gange)
m-jessen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2010
« Svar #45: 02 Jul 2010, 20:05 »

Nu synes jeg efterhånden der har været nok snak om doping  Wink
Er der ikke nogen der er med på en lille liga-konkurrence hos DR eller TV2?

...så vi kan få bekræftet at jeg er den bedste  Grin
Logged

xaagaard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2010
« Svar #46: 02 Jul 2010, 20:13 »

Nu synes jeg efterhånden der har været nok snak om doping  Wink
Er der ikke nogen der er med på en lille liga-konkurrence hos DR eller TV2?

...så vi kan få bekræftet at jeg er den bedste  Grin


Jeg har lavet et hold på TV2, deres udgave er i år blevet forbedret, helt fint. Der er allerede lavet en FMFreaks liga, 12 tilmeldte så vidt jeg ved, der skal gerne komme flere.

Navn: FmFreaks
Kode: fmfreaks


Så må vi jo se om du er den bedste Peace
Logged

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2010
« Svar #47: 02 Jul 2010, 20:19 »

Bliver der ikke lavet en ruppe på DR? Smiley
Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2010
« Svar #48: 02 Jul 2010, 21:00 »

Hvem vil i sige der er de bedste enkeltstartsrytter? udover Cancellara selvfølgelig. Thumbs Up
Larsson, Vino, Zabriskie
Logged

Liverpool F.C

Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour De France 2010
« Svar #49: 02 Jul 2010, 21:06 »

stadig skuffet over at de ikke kører samme koncept som sidste år herinde på fmfreaks .
Logged

Vi skal alle være her.

xaagaard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2010
« Svar #50: 02 Jul 2010, 21:09 »

Larsson, Vino, Zabriskie
.. samt David Millar og Bradley Wiggins!
Logged

korzika
Gæst
 
Sv: Tour De France 2010
« Svar #51: 02 Jul 2010, 21:24 »

På trods af mit begrænsede kendskab til cykling, så vil jeg sige, at Armstrong ikke er nogen dårlig rytter på enkelstarten.
Logged

ItaliensLarsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2010
« Svar #52: 02 Jul 2010, 21:32 »

Kan godt være, at Armstrong havde fået nogle OK resultater før hans kræft, men han havde dog ikke gennemført TdF, i de 2 forsøg han havde, før kræften slog til.
Logged


søgaard
Gæst
 
Sv: Tour De France 2010
« Svar #53: 06 Jul 2010, 20:14 »

Dagens etape har uden tvivl været en af de bedre, som jeg har set i Touren i de seneste år!

Blod, sved og tårer fløj omkring i dagens løb, hvor man så flere favoritter tabe tid, mens andre i den grad kørte sig ind i klassementet og nu ligner folk næsten bør komme på podiet.
Armstrong ligner klart den helt store taber efter dagens etape. Han er 50 sekunder efter Contador og 1.21 efter Andy Schleck, hvilket umiddelbart bliver svært at indhente, når man tænker på, at både Contador og Andy burde være bedre i bjergene end Armstrong.

Saxo Bank mistede dog også Frank Schleck, som nogle åbenbart ikke ser som en synderlig svækkelse, da det vil betyde, at prioriteringen hos Saxo Bank er helt klar og der ikke behøves at spildes kræfter på Frank, men derimod fokuseres 100% på Andy. Det betyder dog også, at de danske ryttere hos Saxo Bank nok får en endnu større rolle. Chris Anker og Fuglsang må anses for at være de bedste bjergryttere hos Saxo Bank nu, udover Andy. Det vil sige, at de skal være med længere op ad bjerget end før, hvor de formentlig bare skulle have sat pres på i starten af en stigning og så var det op til Frank og Andy selv at afgøre tingene.
Jeg tror, at vi får et mere defensivt Saxo Bank hold at se, end hvis Frank havde været med, da de nu formentlig kun har en rytter tilbage, når favoritterne er de eneste tilbage i bjergene. Det svækker dem jo væsentligt og så vil initiativet formentlig være lagt mere over på Radioshacks skuldre.

Det er dog også spændende, hvordan Contador vil agere i bjergene, hvis Andy og Evans beholder deres forspring til ham indtil Alperne. Vil han tage nogle få sekunder her og der eller sætte alt på et bræt og prøve at smide dem fuldstændig på en etape? Jeg er meget spændt på, hvordan han vil agere, da hans hold ikke er så stærkt, som de forgående år og han ikke har mange ryttere tilbage, når vi kommer et stykke op ad bjerget. Han vil faktisk være næsten ligeså alene, som Schleck.

Selvom det er blevet kritiseret, så har disse tre hidtidige etaper altså skabt kaos og spænding i klassementet. Vi har forhåbelig set de uheld, som vi skulle se i løbet af Touren og vil være forskånet for nogle resten af løbet. Der er vel næsten ikke den favorit, som ikke har været nede endnu? Spørgsmålet er om det kommer til at koste i løbet senere hen, hvor vi får at se, hvor meget disse styrt reelt har kostet, når det kommer til kræfter og smertegrænsen i de høje luftlag.

Jeg tror dog på ingen måde, at vi går en kedelig Tour i måde! Tværtimod!
Logged

ItaliensLarsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2010
« Svar #54: 06 Jul 2010, 20:25 »

Synd for Frank Schleck, men godt for dette års Tour de France, da Andy nu selv skal bevise hvad han duer til.
Contador tabte ikke afgørende tid til Andy, men dog tabte han en god sjat.

Dagens etape har været en af de få virkelig spændende flade etaper, der har været de seneste par år, og forstår ikke kritikerne, brosten er jo en del af Frankrig, og selvfølgelig skal rytterne ud på det nogle gange. 

Efter dagens etape glæder jeg mig specielt meget til 17. etape, som på en måde bliver Andys rigtige "manddomsprøve". Her skal han bevise, at selvom alle hans hjælperyttere er væk, så kan han stadig følge med Contador. Jeg ser det dog ikke som en god ting, at Andy er kommet foran Contador i klassementet, da det nu er Contador som vil angribe, hvilket jeg tror han allerede gør på lørdag, og der tager han også den gule trøje. Men hvis Andy kommer i gult, skal han hen og forsvare den i bjergene, og skal koncentrere sig om alle angreb der kommer, hvilket jeg ikke tror han kan eller har energien til.

Men det er da bestemt, blevet en meget mere spændende Tour efter idag, ingen tvivl om det Smiley
Logged


JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Tour De France 2010
« Svar #55: 06 Jul 2010, 20:58 »

Dagens etape har uden tvivl været en af de bedre, som jeg har set i Touren i de seneste år!


Sandt. Egentligt lidt sørgeligt, for Giro d'Italia anno 2010 havde 3-4 etaper på det her underholdningsnivea u crazy
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2010
« Svar #56: 06 Jul 2010, 21:00 »

Sandt. Egentligt lidt sørgeligt, for Giro d'Italia anno 2010 havde 3-4 etaper på det her underholdningsnivea u crazy
Korrekt. Det husker jeg også. Det er fantastisk underholdning, når der bliver kørt sådan på cykel!
Logged

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2010
« Svar #57: 06 Jul 2010, 21:28 »

Nu er jeg ikke så god til det med citater, men enten Roger de Vlaeminck eller Rudi Altig sagde noget lignende: En Tour de France-rytter er hverken en Roleur, Puncheur eller sprinter. Han er en all-round rytter. Det er jo meget godt illustreret idag, tillad mig at romantisere lidt. I gamle dage var alt terræn angrebsterræn, og det ser det ud til at være ved at blive igen idag. Jeg kan ikke understrege nok, hvor meget jeg bifalder etapen idag og igår, for det er stik modsat hvad løbet ellers var på vej hen mod. Lige så meget vi har bandet af ASO og ikke mindst Prudhomme, lige så meget ros fortjener han nu.

I alt for mange år har løbet været lavet efter en særlig tour-opskrift, som har lullet løbet i søvn, til fordel for mere ensretning og professionalisme. En prolog, 4-5 etaper til sprinterne, Pyrenæerne, mellemetaper, Alperne og en form for afrunding. Det har bare fjernet alt initiativ fra rytterne selv. Vi har set tours, hvor der foruden forskellige former for tidskørsler kun har været 4 etaper, hvor der for alvor er blevet kørt om klassementet. I mine øjne skal en tour-vinder være opportunistisk, og vi skal for alt i verden undgå vindere, som vinder touren på tidskørsler. Disse dages nyskabning inviterer til angreb og brug af hele holdet, som vi så med Cancallara idag. Indurain og Armstrong kunne sikkert have kørt for de dårligste hold og stadig vundet touren. Selvfølgelig skal vi ikke tilbage til de gamle amatørdage, men vi er godt på vej mod en mere afvekslende tour. Det eneste jeg synes vi mangler er en rigtig klassiker-distance, så rytternes holdbarhed kan blive testet, jeg tror bl.a. det vil volde Contador besvær.

Og mht. styrtene er det en del af gamet. Touren er i høj grad baseret på tilfældigheder, og det må vi leve med. Vi kan ikke pakke rytterne ind i vat, og cykling har til alle tider været en benhård sport, og det er vilkårene. Det rammer vilkårligt og skaber anderledes resultater, og på den måde får vi set ryttere fra andet geled, men deres arbejde synes jeg også fortjener en plads i solen, for de har lige så meget ære af touren, som deres kaptajner har.
Logged

ItaliensLarsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour De France 2010
« Svar #58: 06 Jul 2010, 21:32 »

I gamle dage var alt terræn angrebsterræn

I gamle dage var etaperne 500 km lange  Opstemt
Logged


absalonsen
Gæst
 
Sv: Tour De France 2010
« Svar #59: 06 Jul 2010, 22:47 »

Faldt sku i søvn lige da de kørte ind i Frankrig. Ved I hvor jeg kan se de sidste 30 km? Opstemt
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010