home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
I går kl. 23:32:33 warmon Blogkonkur... [15] Journeyman - We a...
I går kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
17 Maj 2024, 18:03 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
17 Maj 2024, 18:01 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 355 Gæster Online.

Indlæg: 1132743 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  Birmingham City
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Birmingham City  (Læst 11878 gange)
T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Birmingham City
« : 08 Jun 2010, 22:35 »

1


BIRMINGHAM CITY



Efter nogle mindre vellykkede forsøg på at få ordentligt gang i en blog, havde jeg egentlig bestemt mig for at droppe at blogge mere i denne version af spillet, eller i hvert fald indtil efter sommerferien. Men så var det lige at siden gik ned. Det gav mig af en uforklarlig årsag lysten til at give det et forsøg mere. Derfor vil jeg nu starte endnu en blog, som forhåbentlig vil blive en succes.

Da jeg skulle vælge hold ville jeg egentlig prøve noget nyt, men alligevel faldt valget som så mange gange før på et engelsk hold. Jeg har en underlig trang til altid at hælde mod England når der skal vælges et nyt hold. Denne gang er valget faldet på Birmingham City, som ligger i den bedste engelske række. Birmingham blev stiftet helt tilbage i 1875, men de har aldrig formået at få den store succes i Premier League. Klubben har i de seneste mange år været et vaskeægte elevatorhold, men det kan jeg forhåbentlig lave om på. Birmingham skal til tops, ikke bare i England, men til tops i hele fodboldverdenen.

Til dem som læste med i min Sunderland-blog, dengang den eksisterede på forummet, kan jeg sige, at det bliver nogenlunde samme stil jeg kommer til at køre i denne blog. Til jer andre, i må vente og se om det er noget for jer.
Logged

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Birmingham City
« Svar #1: 08 Jun 2010, 23:08 »

Jeg regner helt bestemt med at kigge med her, da du plejer at skrive nogle spændende blogs - og så er Birmingham jo også et ganske interessant hold! Ser frem til, at der kommer gang i bloggen.
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Birmingham City
« Svar #2: 09 Jun 2010, 00:25 »

Jeg regner også med at kigge med her. Du plejer at skrive nogle fine blogs og Birmingham er bestemt et spændene hold, så jeg følger da med Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

LukasPodolski
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #3: 09 Jun 2010, 00:30 »

Uhh.. Kigger lidt med her, ser spænende ud Opstemt

Birmingham har et godt hold og god mulighed for at opnå noget stort
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #4: 09 Jun 2010, 12:23 »

Dejligt med et par kommentarer, også selvom jeg ikke er kommet med noget særligt endnu. Jeg arbejder på en update, som nok er klar når jeg engang har spist frokost. Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #5: 09 Jun 2010, 14:34 »

2


BIRMINGHAM CITY

INDKØB



Før enhver sæson er det en managers opgave at gøre hvad han kan for at styrke hans hold til den kommende sæson. Dette har også været tilfældet i Birmingham, hvor jeg mener, at der har manglet en del kvalitet. Derfor har jeg haft den store tegnebog fremme og spenderet hele 245 millioner kroner på nye spillere. Både spillere der går direkte ind på førsteholdet, men også spillere, som er købt ind til fremtiden.

For at starte med førsteholdet, har jeg forstærket over det stort set hele linjen. I forsvaret har holdet fået tilgang af hele tre nye spillere. Først og fremmest er Luke Wilkshire blevet hentet tilbage til engelsk fodbold fra Dynamo Moskva, for hele 31 millioner kroner. Backen kan spillere i begge sider, samt på midtbanen, så han er rigtig god at have på holdet. I midterforsvaret er både Jonathan Spector og Mathias 'Zanka' Jørgensen nye spillere. Englænderen kan dække både til højre og centralt i forsvaret, mens den unge dansker udelukkende kan spille centralt.



På midtbanen er der kommet to nye spillere til. Første nye ansigt er Hedwiges Maduro, som er købt i Valencia for den beskedne sum af 13 millioner kroner. Hollænderen har aldrig haft den store succes i spansk fodbold, så der skulle ikke rækkes langt ned i lommen efter penge til transferen. Maduro kan også spille i det centrale forsvar, hvilket gør ham til en super god backup i tilfælde af skader. Den anden nye midtbanespiller er ligeledes hollænder. Unge Nacer Barazite blev hentet fra Arsenals reservehold, hvor han i flere år har gjort en god figur. Barazite kan spille alle fremadrettede pladser på midtbanen, og han bliver i første omgang backup til kantspillerne.

I angrebet har jeg hentet to unge drenge ind. Først er Andy Carrol blevet købt for 26 millioner kroner fra Championship-klubben Newcastle. Den hovedstødsstærke angriber forventes at få plads i angrebet ved siden af enten Chritián Benítez eller Cameron Jerome. Den anden indkøbte angriber er den purunge 17-årige angriber Chris Wood. Han er kommet til klubben fra West Bromwich, og han skal i første omgang tage ved lære af de andre angribere, men han skal nok få sin chance på førsteholdet.

Derudover har jeg hentet syv nye spillere til klubben, som i første omgang skal spille på reserve- eller ungdomsholdet. Der er tale om Christian Eriksen, Jesper Juelsgård, Erik Sviatchenko, John Bostock, Matt James, Josh Payne og John Routledge. De kan forhåbentlig i fremtiden bidrage til succes på førsteholdet.








Mathias 'Zanka' Jørgensen    •    Christian Eriksen    •    Jesper Juelsgård
Hedwiges Maduro    •    Erik Sviatchenko    •    Luke Wilkshire    •    Jonathan Spector
John Bostock    •    Chris Wood    •    Andy Carroll
Nacer Barazite    •    Matt James    •    Josh Payne    •    John Routledge





Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #6: 09 Jun 2010, 14:39 »

det sku nogle dejlige indkøb du har fået lavet dig der Smiley
Logged

FCK

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #7: 09 Jun 2010, 16:55 »

3


BIRMINGHAM CITY

SALG



Der er selvfølgelig ikke kun blevet købt spillere i denne sæson. Syv spillere har forladt klubben til fordel for andre steder i Europa. Klubben har i alt tjent 87,5 millioner kroner på solgte spillere, så jeg er godt tilfreds.


Første spiller til at forlade holdet var målmanden Maik Taylor. Den 37-årige målmand har 77 landskampe for Nordirland på CV'et, men han har ikke alderen på sin side, og derfor var han med min ankomst fortid i klubben. Overraskende nok bød Barcelona på ham, men han valgte, næsten mere overraskende, at vælge catalanerne fra og i stedet skifte til Southampton.

I forsvaret har jeg sagt farvel til to spillere. Første spiller er højrebacken Stephen Carr. Han er efterhånden blevet 32 år, og eftersom jeg er stærk tilhænger af at have et ungt hold, blev Carr solgt til Liverpool for 20 millioner kroner. Venstrebacken Franck Queudrue har ligeledes forladt klubben, af samme årsag som Carr. Han er blev 31 år, og efter tilgangen af blandt andre Luke Wilkshire, var der ikke udsigt til meget spilletid til franskmanden.

På midtbanen har jeg også skildt mig af med to spillere. Sebastian Larsson og Lee Bowyer er navnene. Selvom de begge to havde niveau til at begå sig på holdet, blev de alligevel fundet i overskud efter indkøbene, og derfor er jeg glad for salgene. Larsson er solgt til italienske Napoli for 21 millioner kroner, mens Lee Bowyer er blevet lejet ud til franske Lille for hele den kommende sæson. Jeg regner dog ikke med at han vil komme tilbage i truppen efter sit udlån, men derimod at jeg kan komme permanent af med ham til den tid.

I angrebet har jeg købt både Andy Carroll og Chris Wood, og derfor har jeg naturligvis også solgt to angribere. Kevin Phillips er med sine 36 så tæt på pensionistalderen som man kan være, og derfor så jeg, på trods af hans formidable afslutningsevner, ingen grund til at beholde ham. Den 10 år yngre Garry O'Connor er skiftet til Championship-klubben Newcastle for 20 millioner kroner, og der kan han forhåbentlig få mere spilletid, end han havde udsigt til i Birmingham. Han var egentlig en udemærket angriber, men han havde ingen spidskompetencer, og derfor gider jeg ikke have ham på mit hold.







Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #8: 09 Jun 2010, 16:58 »

Kan du lave et SS af det overordnede transfercenter ?
Logged

Schmidt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #9: 09 Jun 2010, 17:14 »

Spændende. Jeg følger med Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #10: 09 Jun 2010, 17:25 »

Kan du lave et SS af det overordnede transfercenter ?

Det kommer i den næste update, som omhandler trup, taktik og målsætninger. Smiley

Spændende. Jeg følger med Smiley

Fedt at høre. Smiley
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #11: 09 Jun 2010, 19:19 »

rRgtig god blog du har gang i med et fedt hold, men kan ikke lide af du har solgt Larsson spiller selv med Birmingham og er i November hvor han har lavet 8 assist og scoret 5 mål Smiley
Logged

FCK

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #12: 09 Jun 2010, 22:21 »

4


BIRMINGHAM CITY

TRUP




Med alle sommerens handler på plads, er det tid til at gøre status, og komme med en gennemgang af de spillere, som skal føre klubben til succes i den kommende sæson.

På målmandsposten har der ikke været brug for forstærkning, eftersom holdet i forvejen rummer over Joe Hart og Colin Doyle. Joe Hart er førstevalg til pladsen mellem stængerne. Han er desværre kun på lån fra Manchester City, så hvis ikke det lykkes at få ham på en permanent kontrakt efter sæsonen, skal jeg ud og finde en ny målmand.

I forsvaret er vi også godt besat. På backpladserne skal Jonathan Spector, Stuart Parnaby, Luke Wilkshire og Grégory Vignal kæmpe om en fast plads på holdet, og her har Spector og Vignal en lille fordel fra start. Alle spillerne er dog på nogenlunde samme niveau, så det bliver tæt kamp om de to pladser. I midterforsvaret har holdets anfører, Roger Johnson, den ene plads, mens Scott Dann, Zanka og Liam Ridgewell skal kæmpe om pladsen ved siden af ham.

På de to centrale midtbane er der mange bejlere. Hedwiges Maduro, Teemu Tainio, Barry Ferguson, Craig Gardner og Míchel er alle gode bud på en startplads, og jeg har endnu ikke bestemt mig for, hvem der skal start. Jeg kan dog godt forestille mig, at jeg vil skifte mellem spillerne, alt efter hvilket hold jeg skal møde. Mod et storhold vil defensiven være i fokus, og derfor vil Maduro, Tainio og Gardner være at foretrække, hvorimod Ferguson og Míchel er bedre i det fremadrettede spil, og de vil derfor være gode at bruge i de kampe, som jeg forventer at vinde. På kanterne spiller unge James O'Shea og skotten James McFadden henholdsvis til højre og venstre. Nacer Barazite og Keith Fahey er begge gode afløsere, men de mangler begge lidt for at kunne gøre sig gældene i startopstillingen.

I angrebet er Andy Carroll og Chris Wood kommet til, og de skal ind og kæmpe med Christián Benítez og Cameron Jerome om de to pladser oppe foran. Som det ser ud nu bliver Andy Carroll spillet som targetman på den ene af de to pladser, mens Benítez og Jerome skal kæmpe om rollen som den hurtige skarprette ved siden af Carroll. Chris Wood er kun 17 år, og han vil blive sat som tilgængelig for reserveholdet, så han er sikker på at få spilletid, trods den hårde modstand på førsteholdet.

Klubben forventede i første omgang at vi klarede os fri fra nedrykning, men jeg hævede ambitionsniveauet en smule, hvilket betyder, at jeg skal opnå en sikker midterplacering i Premier League i denne sæson. Det bliver svært, men jeg tror bestemt på det. Derudover skal vi nå 5. runde af FA Cuppen og 4. runde af Ligacuppen.








Handler          •          Trup          •          Taktik





Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #13: 10 Jun 2010, 13:01 »

rRgtig god blog du har gang i med et fedt hold, men kan ikke lide af du har solgt Larsson spiller selv med Birmingham og er i November hvor han har lavet 8 assist og scoret 5 mål Smiley

Hver mand sit valg. Smiley Jeg følte at holdets andre spillere var bedre, og jeg håber selvfølgelig at jeg har taget det rigtige valg. Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #14: 11 Jun 2010, 00:45 »

5


BIRMINGHAM CITY

1. DECEMBER 2009



Efter en meget lang og hård kamp for point, ser lykken ud til endelig at vende for os efter de første femten kampe. Holdet har virkelig skulle kæmpe for sejrende, som der af den grund har været meget få af. Jeg har muligvis overvurderet mine egne og holdets evner, hvilket har ført til at indtil videre succesfuldt systemskift.


Vi startede egentlig meget fint, men efter en sejr over Wolves og to spinkle - og lidt ufortjente - nederlag til Manchester City og Tottenham, begyndte rutscheturen. Nederlag på nederlag kendetegnede vore sæsonstart, og det var første i 14. spillerunde, at vi igen fik tre point på kontoen. En justering i taktikken gav os to vigtige sejre over henholdsvis Burnley og Bolton. Begge sejre var med de uimponerende cifre 3-2, men en sejr er en sejr, og i vores position er jeg ligeglad med, om vi så lukke 6 mål ind, så længe vi score ét mere.

Perioden blev sluttet af med et spinkelt 1-0 nederlag til Liverpool. Vi kunne egentlig godt have snuppet et enkelt point med hjem til os selv, men det kendetegner et storhold som Liverpool, at de får point, selv når de spiller dårligt.

Holdets topscorer er Cameron Jerome med syv mål, men efter en længere måltørke har han mistet sin plads til Benítez, som har været i målhumør på det seneste. Andy Carroll er pt nummer to på listen med 5 træffere. Det er sjovt nok også de tre angribere, som har fået de højeste gennemsnitsbedømmel ser. Her topper Carroll listen med et gennemsnit på 7.17 i tretten kampe.







Ligatabel          •          Spillerstatistik          •          Taktik


Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010