home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:12:09 warmon Blogkonkur... 9# Hjertet banker kun ...
I dag kl. 09:53:49 warmon Blogkonkur... [32] Journeyman - Førs...
23 Maj 2024, 23:07 warmon Blogkonkur... The beautiful game
23 Maj 2024, 20:17 Bubbles Blogkonkur... #9 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23311
  0 Brugere, 499 Gæster Online.

Indlæg: 1132795 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: HenryJames45
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  Birmingham City
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Birmingham City  (Læst 11917 gange)
T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #15: 11 Jun 2010, 17:47 »

6


BIRMINGHAM CITY

1. JANUAR 2010



Så er vi kommet forbi nytår og har taget hul på det nye år. der spillet 21 kampe i Premier League, og samlet set, er det gået nogenlunde som forventet. Vi ligger nemlig ved slutningen af året på en fin trettendeplads, hvilket passer meget godt ind med bestyrelsens forventninger om en slutplacering midt i tabellen. Dette skyldes i høj grad systemskiftet som jeg foretog. Herefter er resultaterne nemlig blevet meget bedre.

Fulham 1-2 Birmingham
Birmingham 2-2 Sunderland
Portsmouth 1-1 Birmingham
Birmingham 1-2 Stoke
Wolves 3-4 Birmingham
Birmingham 2-1 Tottenham


Vi har blandt andet vundet en flot 2-1 sejr over storklubben Tottenham, hvilket må siges at være yderst tilfredsstillende. Vi var det klart bedste hold i første halvleg, men efter et brændt straffespark og en friløber som endte med et stolpeskud, mistede jeg lige så stille optimismen. Da Crouch så bragte Tottenham i front kort efter pausen mistede jeg troen på at vi kunne sejre. Heldigvis ville Cameron Jerome det anderledes, og med to mål sikrede den hurtige angriber os sejren.

Ud over sejren mod London-klubben har vi vundet 2-1 over Fulham og 4-3 over Wolves. Kampene blev desværre alt for spændende, og vores forsvar har bestemt ikke spillet på et tilfredsstillende niveau. Heldigvis har alle holdets angribere mål i støvlerne. det blev yderligere til to uafgjorte resultater mod Sunderland og Portsmouth på henholdsvis 2-2 og 1-1, samt et nederlag på 1-2 mod Stoke, hvor Stoke scorede begge deres mål på straffespark.

Cameron Jerome er stadig indehaver af topscorer for klubben. Jerome har scoret 10 mål. Christián Benítez og Andy Carroll følger efter med henholdsvis 8 og 6 scoringer. Nacer Barazite har spillet en flot sæson indtil videre, og han er også spilleren med flest oplæg indtil nu. Hollænderen har således stået for 6 af holdets målgivende aflevering. Efter ham kommer James McFadden og Craig Gardner på en delt 2.plads, begge med 5 oplæg. Holdets bedste spiller er stadigvæk Christián Benítez med et gennemsnit på 7.43. Han bliver efterfulgt af Cameron Jerome, Andy Carroll og Joe Hart. Sidstenævnte har gennem efteråret reddet holdet op til flere gange.









Ligatabel          •          Spillerstatistik



Logged

-Benja-
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #16: 11 Jun 2010, 18:32 »

Fedt med en Birmingham blog, og du ved jeg er fast læser T1de Wink

Spændende indkøb og det skal nok blive godt, bare ærgerligt med en dårlig start.
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #17: 11 Jun 2010, 21:38 »

Fedt med en Birmingham blog, og du ved jeg er fast læser T1de Wink

Spændende indkøb og det skal nok blive godt, bare ærgerligt med en dårlig start.

Fedt at høre at du holder ved. Wink

Ja det er lidt ærgeligt, men mon ikke jeg formår at vende det? Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #18: 12 Jun 2010, 16:05 »

7


BIRMINGHAM CITY

5. JANUAR 2010



Med endnu et lukket transfervindue er det tid til at gøre status over, hvad der er sket i løbet af januar-måned. Vi har nemlig ikke ligget på den lade side på transfermarkedet, hvor fire handler er blevet gennemført. Derudover er der selvfølgelig også blevet spillet nogle fodboldkampe, både i Premier League og i FA Cuppen.


Men lad os starte med handlerne. Allerede før transfervinduet åbnede, havde jeg sikret mig to unge talenter, som forhåbentlig kan udvikle sig til gode førsteholdsspillere i fremtiden. Første spiller hedder Daniel Kearns, og han blev købt i West Ham for sølle 800.000 kroner. Han er en ung og talentfuld højrekant, som med den rette træning kan udvikle sig til en god førsteholdsspiller. Den anden spiller hedder Joe Bennett. En ung venstreback, som blev hentet i Middlesbrough kun 400.000 kroner, hvilket må siges at være en rigtig god handel. Jeg tror og håber virkelig meget på denne spiller, som besidder et stort talent.

Jeg har også følt et behov for at styrke førsteholdets defensiv. Spillere som Roger Johnson, Zanka og Scott Dann har leveret alt for svingende præstationer i efteråret. Derfor har jeg købt den 21-årige forsvarsspiller og deffensive midtbane Damien Marcq i franske US Boulogne Côte d'Opale. Marcq har kostet klubben 60 millioner kroner, og jeg forventer, at han får en startplads, enten på den defensive midtbane eller i det centrale forsvar. Efter hans ankomst er Scott Dann blevet udlejet til Roma, hvor han skal spille resten af foråret. Derudover er det lykkedes for mig at skrive kontrakt med en verdenskendt spiller, som ankommer til sommer. Jeg vil endnu ike afsløre navnet, men jeg kan sige så meget, at han blandt andet har spillet i Barcelona.

I Premier League har vi i foråret spillet fire kampe indtil videre. Vi har vundet to kampe mod Blackburn og Wigan på henholdsvis 2-1 og 4-0, og tabt mod Mancester City og Everton. Derudover har der også været gang i FA Cuppen. I tredje runde scorede Christián Benítez to mål mod Fulham, hvilket var nok til at sikre os videre deltagelse, via en 2-1 sejr. I 4. runde ventede Tottenham, og også her blev det til en sejr, og dermed også videre deltagelse i turneringen. Andy Carroll, Míchel og Christián Benítez scorede vores tre mål i 3-2 sejren over London-klubben. Sidstnævnte har i øvrigt scoret 15 sæsonmål, og er dermed et stort skridt foran konkurrenterne på klubbens interne topscorerliste.










Ligatabel     •     Spillerstatistik     •     Damien Marcq     •     Daniel Kearns     •     Joe Bennett

Logged

Schmidt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #19: 12 Jun 2010, 17:07 »

Endnu en god update. Ang. spilleren som du har købt vil jeg gætte på at det er Giovani dos Santos! Wink
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #20: 12 Jun 2010, 22:49 »

Endnu en god update. Ang. spilleren som du har købt vil jeg gætte på at det er Giovani dos Santos! Wink

Tak for rosen. Smiley

Ja nu får vi se om du har ret. Det bliver afsløret om to updates, højst sansynligt først imorgen. Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #21: 12 Jun 2010, 23:07 »

8


BIRMINGHAM CITY

13. JUNI 2010



Min første sæson i England er nu slut, og det har bestemt ikke været et godt forår for Birmingham-fans. Foråret har været et rent skadeshelvede, nok det værste jeg nogensinde har oplevet i FM, og det siger ikke så lidt. Vi har i flere kampe i streg været nødsaget til at spille med en virkelig uimponerende angrebsduo, bestående af Chris Wood og unge Jake Jervis, som er en ung spiller uden nogen form for fremtid indenfor professionel fodbold, og det beskriver meget godt vores skadessituation.

Det har været en skuffende
sæson for Birmingham

Alle disse skader har naturligvis resulteret i dårligt spil og en helvedes masse pointtab, som har været med til at gøre det hele lidt for spændende. Vi er nemlig endt nede i den mindre sjove ende af ligaen, og vi klarede os matematisk set først fri fra nedrykning, inden sidste spillerunde. Det er selvfølgelig slet ikke godt nok at blive nummer 16, når bestyrelsen forventer en placering midt i tabellen.

Hvor der har været langt mellem succeshistorierne i Premier League, gik det en del bedre for os i Englands traditionsrige cupturnering, FA Cuppen. Har slog vi både Fulham, Tottenham, Reading og Aston Villa ud af turneringen på vores vej til semifinalen, hvor Hull City ventede. Her forventede jeg en sejr, men sådan gik det desværre ikke. Hull vandt kampen 3-1 og vi havde intet at byde på i kampens 90 minutter. Vores eneste mål blev scoret af Luke Hubbins, som til dagligt er reserve for 2. holdets angribere.

Efter en samlet set skuffende sæson, dog med få lyspunkter, er det tid til at se fremad. Hvis bestyrelsen lader mig få endnu en sæson i sædet, på trods af resultaterne, skal der virkelig ske noget nyt. Jeg har planer om en stor udrensning blandt de mange spillere, som har skuffet i løbet af sæsonen, og det er ikke bare et par stykker, men måske omkring 10-12 spillere, som ingen fremtid har i klubben efter sommerpausen. Der skal ske store forandringer, hvis klubben skal løfte sig op til at højere niveau.








Ligatabel          •          Spillerstatistik          •          Kampe


Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #22: 12 Jun 2010, 23:25 »

*Jeg beklager at Joe Hart og Teemu Tainio ikke er med på spillerstatistik-SS'et, men de var taget tilbage til deres klubber, inden jeg fik taget SS'et. Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #23: 13 Jun 2010, 16:33 »

9


BIRMINGHAM CITY

UDRENSNING - SALG 2010



I modsætning til den fyring, som jeg frygtede lå og ventede i kulissen efter sidste sæson, blev jeg i juni både tilbudt en ny fireårig kontrakt i Birmingham, samt et tilbud om at træne den hollandske klub SC Heerenveen. Jeg valgte naturligvis at fortsætte i Birmingham, som jeg har store visioner med, og jeg stopper ikke, får Birmingham hører til i toppen af Premier League.

Den store udrensning som blev varslet ved udgangen af sidste år var ikke ren bluf. Ni spillere har forladt klubben til fordel for nye græsgange, mens seks spillere har forladt klubben ved kontraktudløb. Først og fremmest er Joe Hart og Teemu Tainio taget tilbage til henholdsvis Manchester City og Sunderland, efter deres lejeaftaler udløb. Joe Hart gjorde det ellers godt sidste år, men man kan jo ikke forhindre et kontraktudløb.

Fra reserveholdet har Lee Bowyer, David Murphy, Marcus Bent og Lee Carsley forladt holdet. De tre førstenævnte var alle udlejet sidste år, mens Carsley fik det meste af sæsonen ødelagt af en skade. Carsley er med sine 36 år ikke meget værd mere, så han fik ikke forlænget sin kontrakt, og er derfor klubløs. Bowyer er blevet solgt til Lille for 25 millioner kroner, Murphy er skiftet til Hibernian for 16 millioner kroner og Bent er blevet solgt til Southampton for 1,8 millioner kroner.

Jeg har også skilt mig af med et par førsteholdsspillere inden denne sæson. Først og fremmest har jeg solgt holdets anfører Roger Johnson til Napoli for 37 millioner kroner. Johnson har langt fra imponeret, og jeg forventer et langt højere niveau for holdets anfører. Barry Ferguson stod i sidste sæson i skyggen af Michél, og derfor har også han søgt nye græsgange. Han er blevet solgt til Wolves for 4,5 millioner kroner. Også Grégory Vignal er blevet solgt. Han er ligesom Johnson taget til Italien, nærmere bestemt Cagliari, som betalte 12 millioner kroner for backen.

Derudover er Chris Wood skiftet til FC Metz på en lejeaftale, som gælder for resten af sæsonen, mens reserverne Gary McSheffrey, Jacob Rowe, Shaun Timmins, Jared Wilson og Artur Krysiak alle har fået ophævet deres kontrakter.







Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #24: 13 Jun 2010, 20:09 »

10


BIRMINGHAM CITY

INDKØB 2010



Så er vi nået til det. Det er tid til at afsløre hvilke spillere, som i den kommende sæson skal hjælpe Birmingham op af jordhullet og op gennem tabellen. Det er dem som skal give det ekstra til holdet, som vi tidligere har manglet. Der er alt i alt kommet syv nye spillere til klubben denne sommer, hvoraf fem allerede nu skal indgå i førsteholdstruppen, mens de to sidste i første omgang skal spille med klubbens ungdomsspillere.

Der er to pladser, hvor der for alvor har været brug for forstærkninger, nemlig målmandsposten og den defensive midtbane. Mellem stængerne var mit førstevalg egentlig at øbe Joe Hart permanent, men Manchester City krævede et fuldstændig urealistisk beløb, lydende på 210 millioner kroner, og derfor blev den tanke hurtigt droppet. Dernæst forsøgte jeg at købe Craig Gordon, men Sunderland-keeperen ville åbenbart hellere fortsætte i den nedrykkede klub, ligesom Lee Cattermole og Michael Turner i øvrigt. Til sidst faldt valget på Wayne Hennessey fra Wolves, som på trods af sin forholdsvis unge alder, allerede har 30 landskampe for Wales på sit CV. jeg måtte desværre slippe hele 50 millioner for Hennessey, men det er der jo ikke så meget at gøre ved.

På den defensive midtbane har jeg hentet et af Brasilliens aller største midtbanetalenter. Sandro er kun 21 år gammel, men han er allerede nu en rigtig god spiller med store kvaliteter defensivt såvel som offensivt. Sandro kostede klubben hele 125 millioner kroner, men jeg er sikker på, at jeg har fået fat i den helt rigtige spiller. Den hårdtarbejdende midtbaneslider har 19 ungdomslandskampe for Brasilien på CV'et, og det kan ikke vare længe, før han får debut på A-landsholdet.

Et andet sted der har manglet bredde er på kanterne, og derfor har jeg været ude og erhverve to nye spillere hertil. Første spiller er den unge englænder Junior Stanislas, som er blevet hentet i West Ham for 37 millioner kroner. Dernæst hentede jeg en forholdsvis ukendt normand ved navn Erik Huseklepp. Jeg har aldrig nogensinde hørt om ham før, men alligevel skulle jeg betale 80 millioner kroner for den 25-årige kantspiller for at få ham væk fra Sevilla. Han kan også spille på toppen, hvilket er meget praktisk hvis vi løber ind i et skadeshelvede blandt angriberne.

Sidst men ikke mindst har Birmingham fået en ny 10'er. En spiller, som tidligere har optrådt i blandt andre Barcelona og Villarreal i den bedste spanske række. På trods af sine 32 år har Juan Román Riquelme stadig en teknik der er outstanding, og jeg tror at han bliver nøglen til succes for os. Jeg var virkelig overrasket da han stod til rådighed på listen over spillere med kontraktudløb, og selvom han kræver en ret stor løn, var jeg ikke langsom til at skrive kontrakt med ham. Med 51 landskampe for Argentina mangler han bestemt heller ikke erfaring, så jeg kan ikke være meget mere tilfreds.

Til sidst har jeg købt de to unge spillere Rhys Bennett og Paul Pogba, som forhåbentlig kan udvikle sig tilstrækkeligt til at de kan gøre sig gældende på aller højeste niveau.









Juan Román Riquelme     •     Rhys Bennett     •     Paul Pogba     •     Junior Stanislas

Sandro     •     Erik Huseklepp     •     Wayne Hennessey



« Seneste Redigering: 13 Jun 2010, 20:12 af T1de » Logged

Schmidt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #25: 13 Jun 2010, 21:55 »

Spændende. Og gode updates. Bliv endelig ved Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #26: 13 Jun 2010, 22:12 »

Spændende. Og gode updates. Bliv endelig ved Smiley

Jeg har skam heller ikke tænkt mig at stoppe. Wink Med kun en eksamen at læe op til er der jo masser af tid til FM her i læseferien. Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #27: 17 Jun 2010, 15:00 »

Jeg undskylder at der er gået lidt siden sidste update, men jeg har en kemi-eksamen der skal læse op til. Jeg vender dog stærkt tilbage i weekenden. Wink
Logged

Schmidt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #28: 17 Jun 2010, 16:01 »

Bare i orden Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Birmingham City
« Svar #29: 18 Jun 2010, 23:19 »

11


BIRMINGHAM CITY

TRUP ANNO 2010/2011



Med et lukket transfervindue er der ikke længere mulighed for at købe nye spillere til kubben, og derfor må jeg klare mig med følgende spillere indtil januar 2011, hvor vinduet igen bliver åbnet.

På målmandsposten er nyerhvervelsen Wayne Hennessey fast mand mellem stængerne. Han er klart bedre end Colin Doyle, så der er ingen tvivl her. Jeg er dog af den overbevisning, at hvis det bliver nødvendigt, er Colin Doyle kompetent nok til at gøre det godt mellem stængerne.

I forsvaret er der mange gode bud på fire startere. Som det ser ud lige nu er Luke Wilkshire og Jonathan Spector de bedste bud på to backs, men de bliver åndet i nakken af Suart Parnaby og Jesper Juelsgård. Sidstnævnte er netop blevet rykket op fra reserveholdet. I midterforsvaret skal Liam Ridgewell, Scott Dann, Zanka og Hedwiges Maduro kæmpe om en startplads. Dann er holdets anfører, men derfor skal han også præstere, hvis han vil spille fast. Derudover er der helt lige kamp blandt de andre spillere.

På den defensive midtbane er Sandro en sikker starter, og han er ummidelbart ikke i fare for at blive sat af til fordel for Damien Marcq, som skuffede fælt i foråret. På den centrale midtbane er Juan Riquelme også en sikker starter. Míchel og Craig Garner kan komme i spil i de kampe, hvor der skal en mere løbestærk midtbane til, men ellers er Riquelmes startplads ikke i fare.

På kanterne kæmper Junior Stanislas, Nacer Barazite, James O'Shea, James McFadden, og til dels også Erik Huseklepp, om de to pladser. O'Shea og McFadden spillede begge godt i sidste sæson, men der manglede bredde, hvilket der må siges at være nu. Jeg er endnu ikke sikker på hvem der kommer til at starte inde, men det kan venskabskampene forhåbentlig give mig et peg om.

Angrebet ser stort set ud som det gjorde sidste år. Chris Wood er blevet udlejet til fransk fodbold, og han er blevet erstattet af norske Erik Huseklepp, men ellers ser det ud som det plejer. Der bliver højst sandsynligt roteret en del på de to pladser, men jeg regner med at starte med Cristián Benítez og Andy Carroll på toppen.

Forventningerne til denne sæson bliver lige som sidste år at opnå en sikker midterplacering, og jeg er sikker på, at jeg bliver nødt til at opfylde kravet, hvis jeg vil beholde mit job. Derudover forventer klubben at vi når til femte runde i både FA- og Ligacuppen.








Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010