home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Jan 2025, 22:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23501
  3 Brugere, 686 Gæster Online.

Nyeste Bruger: joshithoms
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Manchester United tråden
0 Brugere og 18 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Manchester United i år?
Premier League
- 82 (18,6%)
FA Cuppen
- 24 (5,4%)
Liga Cuppen
- 5 (1,1%)
Champions League
- 5 (1,1%)
Charity Shield
- 19 (4,3%)
The Double
- 46 (10,4%)
The Treble
- 37 (8,4%)
Ingen
- 224 (50,7%)
Antal Stemmer: 442

Sider: 1 ... 697 698 [699] 700 701 ... 1162 Udprint
Forfatter Emne: Manchester United tråden  (Læst 1449912 gange)
jemil
Landsholdsspiller

Sv: Manchester United tråden
« Svar #10470: 11 Feb 2011, 22:10 »

Hvis de Qatar folk vil styre alt det sportslige som at købe spillere, så skal de holde sig langt væk. Fergie har stået for det i pænt mange år nu, og vi det har os skaffet os nogle hæderlige placeringer i årenes løb Tunge

19-18!

DavidMadsen
Manager

« Svar #10471: 12 Feb 2011, 00:00 »

Et muligt salg til Qatar Holdings har ligesom to aspekter såvel som udfald. Her antager vi, at vi bliver solgt - selvom det indtil videre kun er Daily Express, der har bragt nyheden, mens resten af verdens fodboldsider har brugt Daily Express' unavngivne kilde som deres egen kilde (link til de(n) oprindelige nyhed(er) i bunden) - og spekulerer derefter om, hvad der kunne ske.

Scenarie: Vi bliver købt for en uhyrlig sum på 1,6 milliarder pund (14 milliarder danske kroner), hvorefter Glazer-familien forlader klubben med en gigantisk profit (faktisk over det dobbelte af købsprisen). Vi slipper hermed af med en gigantisk gæld, som på sin vis har tynget vores handlekraft på transfermarkedet siden 2005. Jeg har i øvrigt hørt at to ud af seks investorer skulle være glødende United-fans, hvilket absolut ikke gør mig noget.

Mulighed 1) Sheikerne fra Qatar overtager klubben, men lader de professionelle udføre det arbejde de er hyret til. Bestyrelsen driver klubben, Fergie styrer taktik, indkøb mm. og så videre - you get the point, right? Alt kører som under Glazer-familien, vi er bare ikke gældsplagede, og ved generationsskifter - som fx det forestående - hvor vi pludseligt kunne have brug for penge til at hente en stjerne eller to ind, står de til rådighed. Alt er fred og harmoni. Qatar styrker deres image op til VM-slutrunden i 2022, hvor de som bekendt skal holde VM i fodbold.

Mulighed 2) Qatar Holdings overtager klubben, men vil vise tegnedrengen frem, da de har nok at gøre med. Dette fører til unødvendige indkøb, og bestyrelse såvel som manager bliver overrumplet i en magtkamp. Dette kunne ligeledes meget vel føre til massiv udvandring blandt personalet - inkl. Alex Ferguson, der næppe vil finde sig i diktatur i SIN klub. I værste tilfælde vil de også til at diktere, hvem der skal spille på banen. Man køber et dreamteam, og skider på talentudvikling såvel som nationalitet (britiske spillere bliver overset). Qatar fremstår som et gigantisk galehus, og FIFA vil næppe lade det gå gennem fingrene, med tanke på at Qatar skal holde VM i 2022. Dette kan altså skade Qatar som land, og muligvis fremtvinge en ny lokalitet til VM-slutrunden.

Det er ridset op meget sort og hvidt. Best- og worst case-scenario. Qatar er næppe interesserede i at ligne en flok imbecile børnehavebørn, men samtidigt vil man måske også godt blære sig lidt. Jeg tror på det bedste i et eventuelt salg. Qatar er virkeligt et land i fremgang, og så skulle de angiveligt være det rigeste land i verden (pr. indbygger - så vidt jeg husker). Qatar Holdings ejer derudover også (fx) Harrods i London, så de kan skam sagtens finde ud af at drive forretning, som jeg ser det. Jeg frygter ikke at et salg skulle føre til diktatur, og har længe skreget efter at Glazer-familien skulle ud. In Fergie we trust.

http://www.express.co.uk/posts/view/228404/Manchester-United-s-1-6billion-Sheikh-up
http://www.express.co.uk/posts/view/228390/Arabs-close-in-on-Manchester-United

Desuden ser det bare ud til at være en and:
http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Manchester-United-rubbish-rumours-of-1-6bn-sale-to-Qatar-Holdings-article694979.html

Der findes dog noget sjov læsning om et andet evt. ejerskab her:
http://www.mirrorfootball.co.uk/news/Manchester-United-legend-Sir-Bobby-Charlton-has-taunted-Manchester-City-ahead-of-derby-day-by-suggesting-their-billionaire-owner-Sheikh-Mansour-bought-the-wrong-club-article694913.html
« Seneste Redigering: 12 Feb 2011, 00:29 af DavidMadsen » Logged

DavidMadsen
Manager

« Svar #10472: 12 Feb 2011, 00:26 »

Lidt gøgl inden optakten til morgendagens derby: Vi har tilsyneladende signet Adnan Januzaj fra Anderlecht. Han er kun lige fyldt 16 år, og skulle have skrevet under på en 4½-årig kontrakt (kan man det som 16-årig?!), hvor han får 120.000 pund om året. Han er allerede blevet døbt "Belgiens Beckham"... Ud fra det burde han jo være et kæmpe talent, men jeg tager det med et gran salt. Man ved sgu aldrig med de aviser nu til dags. Bliver dog spændende at se om han bliver til noget. Desuden har vi underskrevet en ny sponsoraftale med firmaet DHL der bl.a. skal stå for at brande os, distribuere merchandise og sådan lidt.

Ferguson er i øvrigt enig med mig i, at den ubesejrede stime kan have fyldt noget i spillernes hoveder, og håber - ligesom jeg - at vi nu kan fokusere på at vinde i stedet for. (Link)

Det håber jeg allerede kommer til udtryk i morgendagens derby mod bysbørnene fra City (så nåede vi sgu til optakten). Balotelli og De Jong skulle være tvivlsomme for City, mens Rio, Evans og muligvis også Chicharito(!!!) misser kampen for os. Ferguson har allerede konstateret at Vidic og Smalling starter i forsvaret, hvorfor jeg "konkluderer" at vi stiller op med VDS - Rafael, Vidic, Smalling og Evra som de bagerste fem, ligesom at Rooney og Berbatov starter i front. Vores midtbane er som sædvanligt ét stort spørgsmålstegn. Håber lidt at Nani, Giggs (Valencia), Anderson og Carrick (Hargreaves) starter inde. Wink Jeg vil helst ikke spå om midtbanen, da jeg bare tager fejl. Dog håber jeg, at Anderson får lov at starte i så stor en kamp. Nå, men here goes:

VDS
Rafael - Vidic - Smalling - Evra
Nani - Anderson - Carrick - Giggs
Rooney - Berbatov

Vi vinder forhåbentligt 4-3 på et mål i det 99. minut af Michael Owen (eller en eller anden anden, det ville stadigvæk være pisse fedt). Og nu hvor vi snakker om sidste sæsons 4-3 derby, der må være en af de bedste kampe jeg nogensinde har set, vil jeg lige dele endnu et link med folket. Skysports' fanzone fra 4-3 kampen.

Har også kigget på en fandens masse statistikker, men vinduet med en masse links lukkede sgu lige før, så I må tage mine ord for gode varer, når jeg skriver, at statistikkerne taler for en United-sejr i morgen. Kig f.eks. på vores hjemmebanestatistik i PL i år eller vores 5 seneste indbyrdes opgør mod City i PL.

Derudover vil jeg anbefale jer at se optakt på 6'eren i morgen, da en United-fan (fra forummet på oldtrafford.dk) og en City-fan bliver hevet i studiet både før og i halvegen af kampen for at diskutere lidt om klubberne, hvis jeg har forstået det rigtigt. Det skal nok blive bedre end det sædvanlige gøgl.

Go' kamp!
Jeg glæder mig virkeligt meget.
« Seneste Redigering: 12 Feb 2011, 00:28 af DavidMadsen » Logged

JKJ
Gæst

« Svar #10473: 12 Feb 2011, 11:35 »

Vores midtbane er som sædvanligt ét stort spørgsmålstegn. Håber lidt at Nani, Giggs (Valencia), Anderson og Carrick (Hargreaves) starter inde. Wink Jeg vil helst ikke spå om midtbanen, da jeg bare tager fejl. Dog håber jeg, at Anderson får lov at starte i så stor en kamp. Nå, men here goes:

Er han i live endnu? Wink

Nej troede han var skadet resten af sæsonen, men det er han jo så ikke kan jeg forstå Wink

Men er det ikke lidt risikabelt at smide en ind i et så vigtigt opgør som har været ude så længe og vel også er noget skrøbelig som han jo er.
Imo vil det være et kæme sats hvis Sir A vælger dette.

Erzael
Manager

« Svar #10474: 12 Feb 2011, 11:40 »

Glæder mig sku som en sindssyg til kampen idag. Det er længe siden der har været så stor en iver for at komme til at se en kamp. Nøøj det bliver godt. Der skal virkelig varmes op inden kampen, hvorefter jeg intenst skal følge med i klædt den røde trøje.

Bare vi vinder, vil jeg skide på resultat Wink

DavidMadsen
Manager

« Svar #10475: 12 Feb 2011, 11:42 »

Er han i live endnu? Wink

Nej troede han var skadet resten af sæsonen, men det er han jo så ikke kan jeg forstå Wink

Men er det ikke lidt risikabelt at smide en ind i et så vigtigt opgør som har været ude så længe og vel også er noget skrøbelig som han jo er.
Imo vil det være et kæme sats hvis Sir A vælger dette.
Det med Valencia og Hargo er selvfølgelig bare ønsketænkning. Jeg savner dem begge som bare fanden, men Valencia skulle i det mindste være på vej tilbage. Jeg har intet hørt om Hargo, siden han angiveligt gik ud med en forstrækning, da han sidst startede inde. Hvis det bare var en forstrækning, må han dælme snart være på vej tilbage.

Desuden er Park også lige blevet skadet til træning efter hans hjemkomst, så ham må vi også undvære i 4 uger, selvom han var i spil til kampen i dag. Pisse frustrerende med skader, men det er nu engang en del af spillet.

DavidMadsen
Manager

« Svar #10476: 12 Feb 2011, 12:07 »

Vi har fandeme et vigtigt program i den nærmeste fremtid.

12/2: City (H) - PL
19/2: Crawley (H) - FA
23/2: Marseille (U) - CL
26/2: Wigan (U) - PL
1/3: Chelsea (U) - PL
6/3: Liverpool (U) - PL
15/3: Marseille (H) - CL

Thore
Manager

« Svar #10477: 12 Feb 2011, 12:18 »

Puha 4 udekampe i træk, det bliver ikke godt  Wink
Ahh mon ikke de kan tage sig sammen mod Chelsea og Liverpool!

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

verdenskrig
Manager

« Svar #10478: 12 Feb 2011, 12:25 »

Puha 4 udekampe i træk, det bliver ikke godt  Wink
Ahh mon ikke de kan tage sig sammen mod Chelsea og Liverpool!

I får maks et point i den kamp Wink

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

DavidMadsen
Manager

« Svar #10479: 12 Feb 2011, 12:30 »

I får maks et point i den kamp Wink
Is that a bet? Djævel Cool

verdenskrig
Manager

« Svar #10480: 12 Feb 2011, 12:36 »

Is that a bet? Djævel Cool

Hvis du tør  Hævet Øjenbryn Grin

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

DavidMadsen
Manager

« Svar #10481: 12 Feb 2011, 12:46 »

Hvis du tør  Hævet Øjenbryn Grin
IT'S ON! Det fungerer bare ikke så godt, når det foregår over nettet. Forlegen

Newton Heath
Manager

« Svar #10482: 12 Feb 2011, 12:56 »

DERBYDAY!

Hvor vil jeg gerne ødelægge City idag, men når alt kommer til alt, skal vi bare have tre point på tavlen. Jeg har en fornemmelse af at det bliver rigtig svært idag, men lad os håbe at vores fantastiske hjemmebanespil fortsætter idag mod bysbørnene. Spændende bliver det i hvert fald!

Håber på:
VDS
Rafael-Smalling-Vidic-Evra
Nani-Fletcher-Anderson-Giggs
Rooney-Berbatov

Scholes og Carrick kan også komme i spil på den centrale midtbane, men ellers tror jeg egentlig at resten af opstillingen er fastlagt.

UNITED!

DavidMadsen
Manager

« Svar #10483: 12 Feb 2011, 13:00 »

Har kigget lidt efter nogle opstillinger på redcafé, og umiddelbart ser det sådan her ud:

#MCFC team to play #MUFC: Hart; Richards, Kompany, Lescott, Zabaleta; Milner, Barry; Silva, Y Toure, Kolarov; Tevez

VDS
O'Shea Smalling Vidic Evra
Fletcher Scholes Anderson
Nani Rooney Giggs

Det er fandeme lidt åndssvagt. Hvor er Rafael? Hvor helvede er Berbatov?
Edit: Det fik jeg så selv svar på, ved at læse videre i tråden...
SUBS: Lindegaard, Rafael, Brown, Carrick, Owen, Hernandez, Berbatov.

Newton Heath
Manager

« Svar #10484: 12 Feb 2011, 13:01 »

For helvede Fergie.

Jeg er ikke enig i opstillingen - Rafael har det med at være vores bedste i store kampe (indtil han bliver smidt ud) og Berbatov er ligatopscoreren. Hvad sker der?

Sider: 1 ... 697 698 [699] 700 701 ... 1162 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010