home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:39:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  0 Brugere, 695 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Real Madrid tråd
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 581 582 [583] 584 585 ... 664 Udprint
Forfatter Emne: Real Madrid tråd  (Læst 966294 gange)
Scholesy
Landsholdsspiller

Sv: Real Madrid tråd
« Svar #8730: 12 Dec 2011, 21:00 »

Nej - for Real Madrids vej frem mod at være top2 i verden har skyldtes de engelske holds niveau-nedgang, samt Perez pengepung som har givet dem Ronaldo, Kaka', Xabi Alonso, Khedira, Özil, Dí Maria, Benzema osv.. Real Madrid har ikke haft nogle europæriske top-opgør hvor de har bevidst at de er bedre end de engelske hold. De har kun slået Tottenham og AC Milan som er nævneværdige (såvidt jeg husker). De har ikke mødt Manchester, Arsenal og Chelsea de sidste mange år, og nu er deres niveau så faldet. Chelsea og nu City er dog stadig spændende hold.
Og Mourinhos indkøb har da ikke været fantastiske. Carvalho er ved at blive rigtig gammel, Altintop har ikke vist noget (mener han har været skadet), Di Maria lever udelukkende på sin hurtighed og Sahin har højt talent, men der er ikke plads til at vise det. Omkring indkøb er der ikke sket noget specielt.
Hvilket vel lige præcist er det, som Real har manglet de seneste mange år. Er vi ikke enige om, at hvert år de sidste del år, har undskyldningen været, at når det her stjernespækket hold endelig har spillet ordentligt sammen i en årrække, så vil man se resultatet. Jeg synes, at det er det, man har hørt hvert år, men hver sommer bruger Real jo enormt mange penge, og så står man med det samme nye hold. Endnu mere stjernespækket med individualister hvis muligt.
Derfor er det nu fantastisk, at det endelig er træneren der bestemmer hvilken spillere der skal købes, og ikke en eller anden der skal imponere de andre slipsefolk med et stjernekøb, der enlig ikke er nødvendigt. Jeg ser Real's fremtid langt mere lys under Mourinho, da han endelig har fået den magt en træner skal have, og bringer derfor rigtig god stabilitet ind i holdet, hvilket han om nogen er god til.

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #8731: 12 Dec 2011, 21:44 »

Nej - for Real Madrids vej frem mod at være top2 i verden har skyldtes de engelske holds niveau-nedgang, samt Perez pengepung som har givet dem Ronaldo, Kaka', Xabi Alonso, Khedira, Özil, Dí Maria, Benzema osv.. Real Madrid har ikke haft nogle europæriske top-opgør hvor de har bevidst at de er bedre end de engelske hold. De har kun slået Tottenham og AC Milan som er nævneværdige (såvidt jeg husker). De har ikke mødt Manchester, Arsenal og Chelsea de sidste mange år, og nu er deres niveau så faldet. Chelsea og nu City er dog stadig spændende hold.
Og Mourinhos indkøb har da ikke været fantastiske. Carvalho er ved at blive rigtig gammel, Altintop har ikke vist noget (mener han har været skadet), Di Maria lever udelukkende på sin hurtighed og Sahin har højt talent, men der er ikke plads til at vise det. Omkring indkøb er der ikke sket noget specielt.

Jeg synes du modargumenterer sig selv konstant. Real Madrid har verdens klart 2. bedste hold, men alligevel ikke, fordi de har jo ikke bevidst det endnu trods semifinale sidste år, men fair nok. Så nævner du, at det er klart de alligevel er det 2. bedste hold på grund af indkøbene, men du mener alligevel ikke at Mourinho har købt nogle gode spillere, hvor du så nævner fucking Hamit Altintop? Come on, manden er købt som rent backup og det vidste alle fra starten. Havde du regnet med at det skulle være ham, der skulle løfte Real op på Barcas niveau? Køb som Ozil, Di Maria, Carvalho, Varene og Khedira har været intet mindre end fantastiske. Samtidig er jeg ikke i tvivl om at Sahin nok skal blive et klassekøb, men han skal selvfølgelig lige komme sig over skaden. Men igen, du starter med at sige at successen skyldes indkøbene, men afslutter med at der ikke er sket noget specielt med indkøbene. WTF? Huh

Hala Madrid!

Ibraa
Førsteholdsspiller

« Svar #8732: 12 Dec 2011, 23:48 »

Jeg synes du modargumenterer sig selv konstant. Real Madrid har verdens klart 2. bedste hold, men alligevel ikke, fordi de har jo ikke bevidst det endnu trods semifinale sidste år, men fair nok. Så nævner du, at det er klart de alligevel er det 2. bedste hold på grund af indkøbene, men du mener alligevel ikke at Mourinho har købt nogle gode spillere, hvor du så nævner fucking Hamit Altintop? Come on, manden er købt som rent backup og det vidste alle fra starten. Havde du regnet med at det skulle være ham, der skulle løfte Real op på Barcas niveau? Køb som Ozil, Di Maria, Carvalho, Varene og Khedira har været intet mindre end fantastiske. Samtidig er jeg ikke i tvivl om at Sahin nok skal blive et klassekøb, men han skal selvfølgelig lige komme sig over skaden. Men igen, du starter med at sige at successen skyldes indkøbene, men afslutter med at der ikke er sket noget specielt med indkøbene. WTF? Huh
Ronaldo, Kaka', Benzema osv er ikke købt af Mou. Dem jeg nævnte var købt af Mou, og det var jo ikke nogen som havde tilført holdet noget ekstraordinært i forhold til holdet før.

Jeg siger at Real Madrid har verdens 2. bedste hold, spillemæssigt men men men, de mangler dog stadig at bevise sig mod Chelsea, City, United, Arsenal men men men, de hold (pånær City) er delvist svækket i forhold til hvis man havde mødt dem for nogle sæsoner siden. Jeg tror dog at Real Madrid ville slå dem i dag, selvom de dog stadig ikke har bevidst det, men omvendt har de jo ikke mødt dem.

Men forstår stadig ikke hvordan et 4-0 mod Lyon og 1 overtidssejr ud af 8 mulige mod Barca kan tilfredsstille en Madridista.

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #8733: 13 Dec 2011, 09:40 »

Ronaldo, Kaka', Benzema osv er ikke købt af Mou. Dem jeg nævnte var købt af Mou, og det var jo ikke nogen som havde tilført holdet noget ekstraordinært i forhold til holdet før.

Jeg siger at Real Madrid har verdens 2. bedste hold, spillemæssigt men men men, de mangler dog stadig at bevise sig mod Chelsea, City, United, Arsenal men men men, de hold (pånær City) er delvist svækket i forhold til hvis man havde mødt dem for nogle sæsoner siden. Jeg tror dog at Real Madrid ville slå dem i dag, selvom de dog stadig ikke har bevidst det, men omvendt har de jo ikke mødt dem.

Men forstår stadig ikke hvordan et 4-0 mod Lyon og 1 overtidssejr ud af 8 mulige mod Barca kan tilfredsstille en Madridista.

Okay, du forstår heller ikke særlig meget. Læs dog forhelvede alle indlæggene der er skrevet, hvor folk forklarer alt det Mourinho har gjort. Og at Ozil, Di Maria og Khedira ikke har gjort Real bedre, og Ozil endda har slået Kaka af, som du mener har forbedret Real Madrid, er mig en gåde.

Hala Madrid!

Zone 43
Manager

« Svar #8734: 13 Dec 2011, 10:30 »

Hvorfor i alverden skulle man dog ikke være glad og tilfreds med at slå et stærkt Lyon hold med 4-0? Det er da noget mærkeligt noget at skrive. Skal man så heller ikke være tilfredse i Barcelona med at slå Milan 2-3? Og i såfald, hvad er forskellen, mellem at slå Lyon 4-0 og Milan 2-3?

Og selvfølgelig er en sejr over Barcelona i otte kampe ikke tilfredsstillende, det kan du sige dig selv. Var det omvendt ville der næppe være megen glæde over dette i Barcelona.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Ibraa
Førsteholdsspiller

« Svar #8735: 13 Dec 2011, 12:05 »

Hvorfor i alverden skulle man dog ikke være glad og tilfreds med at slå et stærkt Lyon hold med 4-0? Det er da noget mærkeligt noget at skrive. Skal man så heller ikke være tilfredse i Barcelona med at slå Milan 2-3? Og i såfald, hvad er forskellen, mellem at slå Lyon 4-0 og Milan 2-3?

Og selvfølgelig er en sejr over Barcelona i otte kampe ikke tilfredsstillende, det kan du sige dig selv. Var det omvendt ville der næppe være megen glæde over dette i Barcelona.
Det er ikke det, det handler om. Det handler om at Mourinho - for mig at se - ikke har leveret noget specielt siden han kom til klubben. Hvert fald ikke noget som nogen anden ikke kunne have gjort.

Desuden er dit citat helt forkert sat op. Der var en som nævnte at nu hvor man havde Mourinho var det lykkes Real at slå Lyon hele 4 0!!! waaauw! Med det hold i har fået, og det hold Lyon er blevet til, er det ikke noget specielt, og ikke noget godt argument i en sag om at Mourinho har gjort en forskel.
« Seneste Redigering: 13 Dec 2011, 12:07 af Ibraa » Logged

Zone 43
Manager

« Svar #8736: 13 Dec 2011, 12:35 »

Det er ikke det, det handler om. Det handler om at Mourinho - for mig at se - ikke har leveret noget specielt siden han kom til klubben. Hvert fald ikke noget som nogen anden ikke kunne have gjort.

Desuden er dit citat helt forkert sat op. Der var en som nævnte at nu hvor man havde Mourinho var det lykkes Real at slå Lyon hele 4 0!!! waaauw! Med det hold i har fået, og det hold Lyon er blevet til, er det ikke noget specielt, og ikke noget godt argument i en sag om at Mourinho har gjort en forskel.

Mourinho har leveret det man har kunne forvente af ham indtil videre, plus-minus i enkelte kampe primært mod Barcelona. En træner på højeste niveau bliver målt på titler, og her er Mourinho foran de to forgængere, Ramos og Pellegrini via pokaltitlen sidste år - plus han også fik holdet videre fra 16-delsfinalen i CL, faktisk helt til semifinalen. Han har også præsteret et historisk efterår, hvor man som det første hold i mange år gik ubesejret igennem sin CL-gruppe, og udlignede en rekord fra 60'erne med flest sejre i træk. Hvis det ikke er at 'leverer noget specialt', så ved jeg ikke hvad der skal til.

Uagtet at Lyon har haft et par svingende år siden de hentede deres 7. mesterskab i træk, så kan vi hurtigt blive enige om at de har en fantatisk hold, og derfor er 4-0 et flot og tilfredssstillende resultat. Og det viser, sammen med det ovennævnte, at han har leveret og præsteret det forventede til dato. Men det er klart at vinder man hverken La Liga eller Champions League, så er snakken værd at tage op igen - vinder man minimum en af dem, er der stadig intet at sætte på hans arbejde til dato.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #8737: 13 Dec 2011, 12:51 »

@Ibraa

Der er noget du helt har misforstået inden for trænergerningen, for mig at se.

Ting tager tid. Mourinho er verdens bedste træner, sammen med Sir Alex i min optik. Hans taktiske kunnen er i absolut verdensklasse! Hans spilmateriale er fremragende i Madrid, men han skal stadigvæk have tid til, at indgravere spilkonceptet i spillernes mentalitet. Han skal have tid og plads og skal ikke stresset. Alle omkring Madrid er ekstremt forventningsfulde, hvilket de naturligvis også skal være, da det er en storklub, som skal agere sig i øverste lag i fodboldverdenen, da truppen har kvaliteten til det. Når det så er sagt, så skal de som sagt give tiden til Mourinho, for man finder ikke nogen bedre træner, og hvis man valgte at kaste ham på porten til sommer, hvis I står uden trofæer, så er det en falliterklæring i min verden. Hvis der kommer en ny træner ind, skal han opbygge et nyt koncept, hvilket bare ruinere det hele endnu mere. Barcelona er pt. måske det bedste hold nogensinde, og dem får man jo ikke bare væltet af pinden. Du siger at han ikke har leveret noget specielt? Han har vundet Copa del Rey og har stået i en Semifinale i CL i hans første sæson i Madrid, og ligger nu bedre placeret end Barcelona, hvis de ellers vinder i Sevilla.

Nøgleordet er altså tid for mig. Tid er noget fornødent for enhver træner som skal foretage et revolutionerende skifte og dermed opnå klubbens tidligere succes.

Ibraa
Førsteholdsspiller

« Svar #8738: 13 Dec 2011, 12:54 »

Mourinho har leveret det man har kunne forvente af ham indtil videre, plus-minus i enkelte kampe primært mod Barcelona. En træner på højeste niveau bliver målt på titler, og her er Mourinho foran de to forgængere, Ramos og Pellegrini via pokaltitlen sidste år - plus han også fik holdet videre fra 16-delsfinalen i CL, faktisk helt til semifinalen. Han har også præsteret et historisk efterår, hvor man som det første hold i mange år gik ubesejret igennem sin CL-gruppe, og udlignede en rekord fra 60'erne med flest sejre i træk. Hvis det ikke er at 'leverer noget specialt', så ved jeg ikke hvad der skal til.

Uagtet at Lyon har haft et par svingende år siden de hentede deres 7. mesterskab i træk, så kan vi hurtigt blive enige om at de har en fantatisk hold, og derfor er 4-0 et flot og tilfredssstillende resultat. Og det viser, sammen med det ovennævnte, at han har leveret og præsteret det forventede til dato. Men det er klart at vinder man hverken La Liga eller Champions League, så er snakken værd at tage op igen - vinder man minimum en af dem, er der stadig intet at sætte på hans arbejde til dato.
Med den offensiv Real Madrid har, giver jeg ikke forfærdeligt meget for de rekorder og stor-sejre. Så længe man stadig ikke kan slå Barcelona (ud af 8 mulige), så har man ikke leveret. Der er ikke meget kongelig stolthed over dét resultat.

Inden Pep satte sig ved roret havde Barcelona ikke slået Real Madrid i to år, og selvom holdet fik 5 nye spillere, var der intet problem med at besejre Real Madrid. Men jeg kan da godt se - når Mourinho (som nogen mener er verdens bedste træner FORDI HAN HAR LAVET RESULTATER MAN IKKE UMIDDELBART FORVETNEDE), så er 1 OVERTIDS-sejr over Barcelona længe nok. Især når man tænker på at de på papiret har verdens bredeste offensiv! Alt den ro og orden Madridistas fabler om, og at nu er spillestilen på plads osv, kunne enhver anden træner have gjort. Mourinho mangler stadig at vise hvorfor det ham der blev ansat.
Besytrelsen: Hvis vi nu siger at vi møder Barcelona 8 gange inde for dine første 1½ år, så forventer vi at du vinder én gang i forlænget spilletid.
Kongeklub med verdens bedste taktiske træner, eller hvad?

Ibraa
Førsteholdsspiller

« Svar #8739: 13 Dec 2011, 12:58 »

@Ibraa

Der er noget du helt har misforstået inden for trænergerningen, for mig at se.

Ting tager tid. Mourinho er verdens bedste træner, sammen med Sir Alex i min optik. Hans taktiske kunnen er i absolut verdensklasse! Hans spilmateriale er fremragende i Madrid, men han skal stadigvæk have tid til, at indgravere spilkonceptet i spillernes mentalitet. Han skal have tid og plads og skal ikke stresset. Alle omkring Madrid er ekstremt forventningsfulde, hvilket de naturligvis også skal være, da det er en storklub, som skal agere sig i øverste lag i fodboldverdenen, da truppen har kvaliteten til det. Når det så er sagt, så skal de som sagt give tiden til Mourinho, for man finder ikke nogen bedre træner, og hvis man valgte at kaste ham på porten til sommer, hvis I står uden trofæer, så er det en falliterklæring i min verden. Hvis der kommer en ny træner ind, skal han opbygge et nyt koncept, hvilket bare ruinere det hele endnu mere. Barcelona er pt. måske det bedste hold nogensinde, og dem får man jo ikke bare væltet af pinden. Du siger at han ikke har leveret noget specielt? Han har vundet Copa del Rey og har stået i en Semifinale i CL i hans første sæson i Madrid, og ligger nu bedre placeret end Barcelona, hvis de ellers vinder i Sevilla.

Nøgleordet er altså tid for mig. Tid er noget fornødent for enhver træner som skal foretage et revolutionerende skifte og dermed opnå klubbens tidligere succes.
Det er ellers ikke undskyldningen man hører mere, og det går meget godt mod alle andre hold, må man sige.

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #8740: 13 Dec 2011, 13:15 »

Det er ellers ikke undskyldningen man hører mere, og det går meget godt mod alle andre hold, må man sige.
Lige præcis! Dette destruere også dit håbløse postulat om, at manden ikke har leveret noget endnu.

Men det ændrer stadigvæk ikke på, at han skal have masser af tid, hvis han skal kunne foretage en revolution og skabe langsigtet succes.

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #8741: 13 Dec 2011, 13:25 »

Du modargumenter dig selv så flot her igen. Det går godt mod de andre hold, netop! Fordi man ikke har slået Barca endnu, så har han fået bygget alt det op, som man skal bygge op, inden man kan gå ud og slå Barca. Og Barca bliver desuden bare bedre og bedre, men alligevel klarer Real det fantastisk og fører i øjeblikket over Barca, så hvordan fanden kan du blive ved med at sige at Mourinho skuffer, bare fordi de ikke lige vandt deres seneste kamp mod Barca. De ligger til at vinde mesterskabet og spiller fantastisk fodbold, så hvis han ikke er god nok, fordi Barca er blevet en besættelse, så vil der aldrig nogensinde være en træner som er god nok.

Du kan da desuden slet ikke sammenligne Guardiolas situation med Mourinhos. Det gider jeg ikke engang diskutere.

Hala Madrid!

Batigol
Manager

« Svar #8742: 13 Dec 2011, 13:30 »

Ting tager tid. Mourinho er verdens bedste træner, sammen med Sir Alex i min optik. Hans taktiske kunnen er i absolut verdensklasse! Hans spilmateriale er fremragende i Madrid, men han skal stadigvæk have tid til, at indgravere spilkonceptet i spillernes mentalitet.

Hvis spillermaterialet er fremragende og Mourinho er verdens bedste træner, med den bedste taktiske kunnen, giver det ikke megen mening at han er blevet kørt over af Pep adskillige gange. Uanset hvor megen 'tid' han har fået. Pep skulle ikke bruge lang tid på at forvandle et Barcelona, hvor spillet hang i laser og omklædningsrummet var ved at falde fra hinanden, til et vinderhold. Det jeg grundlæggende vil frem til, er at Mourinho i mine øjne har mødt sin overmand i form af Guardiola. Sid Lowe satte nogle meget fine ord på det i sin blog på The Guardian's hjemmeside forleden dag:

Guardiola has been defined in many terms but rarely as, simply, "a winner". Yet under him, Barcelona have lost only one of 12 clásicos, the aggregate score against Mourinho's Madrid is 17-8, and Barça have won 12 trophies of 15. The three they lost? A Copa del Rey semi-final on away goals, a Copa del Rey final in extra time and a European Cup semi-final with a goal ruled out in the last minute. That reinforces the approach which, in turn, reinforces the success.

Misforstå mig nu ikke. Jeg anfægter slet ikke at Mourinho skulle være en absolut top træner, men verdens bedste synes jeg ikke han er - i hvert fald ikke i skrivende stund.

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

JeppeA
Landsholdsspiller

« Svar #8743: 13 Dec 2011, 13:32 »

Hey madridista's Smiley

Hvordan stiller I op i aften? En der ved hvad man kan forvente? Smiley

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

Ibraa
Førsteholdsspiller

« Svar #8744: 13 Dec 2011, 13:47 »

Du modargumenter dig selv så flot her igen. Det går godt mod de andre hold, netop! Fordi man ikke har slået Barca endnu, så har han fået bygget alt det op, som man skal bygge op, inden man kan gå ud og slå Barca. Og Barca bliver desuden bare bedre og bedre, men alligevel klarer Real det fantastisk og fører i øjeblikket over Barca, så hvordan fanden kan du blive ved med at sige at Mourinho skuffer, bare fordi de ikke lige vandt deres seneste kamp mod Barca. De ligger til at vinde mesterskabet og spiller fantastisk fodbold, så hvis han ikke er god nok, fordi Barca er blevet en besættelse, så vil der aldrig nogensinde være en træner som er god nok.

Du kan da desuden slet ikke sammenligne Guardiolas situation med Mourinhos. Det gider jeg ikke engang diskutere.
At det går godt mod andre hold er en naturlig ting. Enhver træner med den spillertrup havde lavet samme resultater som Mourinho, især fordi at Real Madrid har været heldige med deres CL-lodtrækning og derfor kun har haft Barcelona som et hold de kunne måle deres fulde styrke i mod. og 1 ud af 8 gange er det lykkes at slå dem. Er det imponerende for en mand som Mourinho? Nej det synes jeg heller ikke.

Der er en grund til at Real Madrid og dens fans var totalt knust lørdag aften. For det var NU at Real Madrid skulle slå Barcelona, det var NU at Real Madrid skulle give Barcelona de prygl tilbage de selv har fået i Peps regeringstid. Og jeg er sikker på at samtlige Real Madrid fans var sikker på at det skulle til at ske. Hjemmebane, Mourinho som træner, en klasse spillertrup der kun kan finde ud af at vinde, og nu også et tidligt 1-0 mål. Scenen var sat til at verdernsmagten inde for fodbold ville tage et skifte. Nemlig tilbage hvor det hører til (ifølge jer), kongeklubben med verdens bedste historie. Ja, og siden Mourinho er kommet til er det stadig kun historien i kan hæfte jer ved. Og dog - en Copa del rey er det man har gået og ønsket sig i snart 20 år i Madrid!!  3-1 og Barcelona viste igen at de var det bedste hold, og de viste så sandelig og så at Real Madrid ikke har rykket så synderligt meget siden sidste sæson. I ligaen vinder og vinder de, og mod Barca kæmper de til ingen verdens nytte. Mou-effekt? Ikke specielt.

Sider: 1 ... 581 582 [583] 584 585 ... 664 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010