home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
11 Sep 2025, 13:54 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  1 Bruger, 757 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Real Madrid tråd
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 357 358 [359] 360 361 ... 664 Udprint
Forfatter Emne: Real Madrid tråd  (Læst 1002811 gange)
ZiDaNe5
Førsteholdsspiller

Sv: Real Madrid tråd
« Svar #5370: 13 Jun 2009, 15:00 »

Han er EN af de bedste i verden på sin plads, når han spiller bedst... Ingen har sagt at han er DEN bedste...

verdenskrig
Manager

« Svar #5371: 13 Jun 2009, 15:03 »

Han er EN af de bedste i verden på sin plads, når han spiller bedst... Ingen har sagt at han er DEN bedste...

Skrev også det var i topform han er verderns bedste på sin plads.

Eller var der Wink Grin

Men jeg mener ikke engang han er i nærheden af at være det pt Smiley.. dertil var hans forsvarsspil i den forgangne sæson simpelthen ikke godt nok..

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Kongesoennen7
Landsholdsspiller

« Svar #5372: 13 Jun 2009, 15:08 »

Men altså jeg forstår dig på en måde godt.. Jeg ved jo selv at man ofte prøver at gøre ens spillere bedre end de måske er..

altså jeg kan bare sige at jeg er 100 % neutral her.. Om det er barca eller real er mig ligegydligt da ingen af klubberne siger mig noget som helst Peace..

Men at kalde ham verdens bedse back når hans forsvarsspil faktisk ikke er bedre end det er (man er aldrig bedre end sin sidste kamp) syntes jeg er misvisende.. Hvad ramos var for et år siden ved jeg ik da jeg ikke så real dengang, fordi jeg ikke havde kanalen.. Men nu er MIN dom klar.. Han, og flere andre duer simpelthen ikke lige pt.. Om han kan komme til det ved jeg ikke, han virker bare ikke som typen der har nok defensiv tankegang, til at kunne gøre jeres højre forsvarsside rigtig sikker Peace

Fik ændret mit indlæg, åbenbart efter du citerede mit indlæg, til at der står når han er i topform. Vi kan være enige at han har været overdrevet dårlig i den forgange sæson, men hvis man så ham, de 2 forrige sæsoner, så var han altså vild, og det kommer han også til at være igen, er jeg sikker på.

Det mærkeligt at du siger du holder dig 'neutral', men du kommer med Barcelona-spillerne til eksempler hele tiden. .. og så siger du at Alves er lige så god defensivt, som offensivt? Jeg vil erkende at enhver Barcelona-fan, som ikke kigger på det med blå-røde briller, vil være uenig med dig i det. Og jeg siger ikke at han er dårlig defensivt, men derimod er der meget forskel på hans offensive og defensive kvaliteter, hvor han er, som sagt, meget bedre offensivt!

verdenskrig
Manager

« Svar #5373: 13 Jun 2009, 15:14 »

Fik ændret mit indlæg, åbenbart efter du citerede mit indlæg, til at der står når han er i topform. Vi kan være enige at han har været overdrevet dårlig i den forgange sæson, men hvis man så ham, de 2 forrige sæsoner, så var han altså vild, og det kommer han også til at være igen, er jeg sikker på.

Det mærkeligt at du siger du holder dig 'neutral', men du kommer med Barcelona-spillerne til eksempler hele tiden. .. og så siger du at Alves er lige så god defensivt, som offensivt? Jeg vil erkende at enhver Barcelona-fan, som ikke kigger på det med blå-røde briller, vil være uenig med dig i det. Og jeg siger ikke at han er dårlig defensivt, men derimod er der meget forskel på hans offensive og defensive kvaliteter, hvor han er, som sagt, meget bedre offensivt!

Ja men som sagt.. Hva kan du bruge det til ?... Hvis i ikke henter det klasse forstærkninger til forsvaret, vil det jo stadig sejle, og her er han imo et usikkerhedsmoment når han ikke har tre andre stabile spillere at læne sig op af Smiley

Jeg siger netutral i den forstand at jeg ikke holder med nogle af holdene Smiley.. Men jeg syntes da det er glimrende at sammenligne med barcaspillere da det er dem i skal jagte i kampen om det spanske mesterskab.. så selvom jeg sammenligner med barcaspillere er det jo ikke fordi jeg kan lide dem mere..

Ja det mener jeg set ud fra den betragtning at han gør sit job solidt i begge ender.. Ku nok have sagt det på en anden måde, men det jeg virkelig mente var bare at han er hamrende god offensiv og solid defensivt.. Syntes i hvertfald han overskygger ramos både off og def Smiley..

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Szczesny
Manager

« Svar #5374: 13 Jun 2009, 15:15 »

Jeg synes du mangler at sætte tingene i perspektiv vk. Hvor ofte har Ramos ikke været efterladt alene i højresiden i undertal? Han får stort set ingen back-up fra den mand du siger er den bedste, Pepe. Han er efterladt gang på gang - derudover tror jeg heller ikke at Pepe er særlig god til at dirigere, det er han simpelthen for mentalt svingende til.

Ramos har ikke haft en god sæson, men at du sværger til Alves forstår jeg ikke. Jeg har godt nok ikke set voldsomt meget af ham i denne sæson, men semifinalen i CL lavede han ikke en offensiv aflevering til en medspiller og hans indlæg fik Rommedahl til at ligne en verdensstjerne. Han plejer dog at være rigtig god offensivt. Jeg synes dog at han er meget excentrisk i sit defensive spil, hvilket gør at han kan blive udstillet til tider - Barcelona har bare haft bolden 80 % af hele sæsonen, så han er jo ikke blevet sat på prøve.

Og lige til den med at man ikke er bedre end sin sidste kamp - tror du at Ronaldo, Gerrard eller Zlatan bliver sat af, selvom de skulle spille som en serie 4-spiller en enkelt gang? næppe Peace

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

ZiDaNe5
Førsteholdsspiller

« Svar #5375: 13 Jun 2009, 15:22 »

Lige siden Ramos kom i 2005, har han været lyspunktet i vores forsvar... Det er kun sisdte sæson, hvor hans niveau er dalet, ellers har han i de første tre år som Real Madrid spiller været meget stabil... 

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #5376: 13 Jun 2009, 15:26 »

Jeg synes du mangler at sætte tingene i perspektiv vk. Hvor ofte har Ramos ikke været efterladt alene i højresiden i undertal? Han får stort set ingen back-up fra den mand du siger er den bedste, Pepe. Han er efterladt gang på gang - derudover tror jeg heller ikke at Pepe er særlig god til at dirigere, det er han simpelthen for mentalt svingende til.

Ramos har ikke haft en god sæson, men at du sværger til Alves forstår jeg ikke. Jeg har godt nok ikke set voldsomt meget af ham i denne sæson, men semifinalen i CL lavede han ikke en offensiv aflevering til en medspiller og hans indlæg fik Rommedahl til at ligne en verdensstjerne. Han plejer dog at være rigtig god offensivt. Jeg synes dog at han er meget excentrisk i sit defensive spil, hvilket gør at han kan blive udstillet til tider - Barcelona har bare haft bolden 80 % af hele sæsonen, så han er jo ikke blevet sat på prøve.

Og lige til den med at man ikke er bedre end sin sidste kamp - tror du at Ronaldo, Gerrard eller Zlatan bliver sat af, selvom de skulle spille som en serie 4-spiller en enkelt gang? næppe Peace

Tak! Mange tak! Tror det er det mig og Kongesoenne7 har prøvet at få frem.
Ramos har været nødt til at deltage for meget i det offensive for at få det til at fungere, og derfor bliver han tit efterladt i defensiven og kommer alt for sent, fordi han jo altså bliver fanget for langt fremme.

Vuelve la ilusión

verdenskrig
Manager

« Svar #5377: 13 Jun 2009, 15:27 »

ja i know, og nej det har jeg ikke glemt, da jeg har sagt at jeres forsvar sejlede sidste sæson, og at alle andre også spillede under niveau... Angående pepe er jeg enig.. det skrev jeg faktisk noget om i et tidligere indlæg.. Syntes pepe er en fin forsvarsspiller men han er ikke en leder der løfter sit forsvar.. Han er en kompromiløs type der kaster sig ind i alt, og spiller med musklerne, men imo skal han bruge en rutineret forsvarsstyrmand ved sin side Smiley..

Husker tydeligt kampen mod chelsea, og det er den dårligste kamp jeg ever har set ham spille rent offensivt.. Defensivt var han dog fin i den kamp Smiley... Hvilket leder mig hen på min næste ting.. Som back kan du have en offday rent offensivt, men så skal det defensive altså stadig sidde i skabet.. Det har jeg i hvertfald altid ment, at en back skal ... det defensive skal uanset hvad være i orden, så er det ok at have en offday rent offensivt af og til Smiley

Jeg forholder mig også bare til hans evne til at placere sig når barca så ikke har bolden.. Der syntes jeg han er dygtig, og han har modsat ramos fin taktisk forståelse.. samtidigt med det vinder han næsten alle sine dueller.. Jeg kan slet ikke se hvordan der kan herske tvivl om at alves er verdens bedste højreback, og jeg syntes faktisk ikke du finder en mere komplet spiller end ham derude Smiley

Dårlig tolkning på mit citat,  det jeg rent faktisk mente var at man ikke kan bruge hva der skete for 1 år siden til noget.. det er her og nu det gælder Smiley

Cool

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #5378: 13 Jun 2009, 15:31 »

Aaaaarh.. pas nu på. Smiley Alves er hamrende dygtig offensiv, og hans indlæg er normalt rigtig giftige.. defensivt har han også forbedret sig klart under Guardiola, men han har stadig plads til forbedring. Smiley

verdenskrig
Manager

« Svar #5379: 13 Jun 2009, 15:37 »

Tak! Mange tak! Tror det er det mig og Kongesoenne7 har prøvet at få frem.
Ramos har været nødt til at deltage for meget i det offensive for at få det til at fungere, og derfor bliver han tit efterladt i defensiven og kommer alt for sent, fordi han jo altså bliver fanget for langt fremme.

Omvendt vil jeg mene at det kendetegner en verdensklasses back som i vil gøre ramos til, at man magter begge opgaver nogenlunde lige godt Smiley ?

Cool

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #5380: 13 Jun 2009, 15:46 »

VK, der er ingen højreback som også spiller højrekant og kan gøre begge ting perfekt. Det har været en kæmpe fejl af Real Madrid at spille uden højrekant, og derfor har alt arbejdet ligget til Ramos. Når Ramos spiller for det spanske landshold, kun som back, gør han det fantastisk. Måske endda bedre end Dani Alves, for her kan han nogle gange komme med frem og gøre angrebet farligt, men også være hjemme og passe sine defensive pligter. Men i denne sæson i Madrid, fik han overladt hele højrekanten til ham selv, og det er for meget. Derfor mener jeg, at han klart er en af de bedste backs i verden.

Hala Madrid!

real ralle
Førsteholdsspiller

« Svar #5381: 13 Jun 2009, 15:58 »

ZiDaNe5
Førsteholdsspiller

« Svar #5382: 13 Jun 2009, 15:59 »

Ramos-Personal awards

* UEFA's Best new player of 2004–05
   * UEFA's 2005–06 All-World Defensive Player of the Year
   * Antonio Puerta Award.[2]
   * ESM Team of the year: 2007–08
   * ESM Team of the Month: April 2007, May 2007, September 2007, October 2007, November 2007, December 2007, January 2008
   * FIFPro World XI: 2007–08
   * Móstoles Sports Elite Award[3]
   * UEFA Team of the Year: 2008[4]
   * FIFA.com Team of the Year: 2008

(hentet fra wikipedia)

Alle de her priser han har fået viser egentligt, hvor god han er... Det er jo eksperter der har givet ham de her titler, og kan så mange priser gør Ramos til ikke en af de bedste på hans plads?
« Seneste Redigering: 13 Jun 2009, 16:00 af ZiDaNe5 » Logged

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #5383: 13 Jun 2009, 16:01 »

Ramos-Personal awards

* ESM Team of the Month: April 2007, May 2007, September 2007, October 2007, November 2007, December 2007, January 2008

(hentet fra wikipedia)

Alle de her priser han har fået viser egentligt hvor god han er... Det er jo eksperter der har givet ham de her titler, og kan så mange virkelig tage fejl af Ramos?

Ja der fik vi vidst beviset på, hvor klasse Ramos er som højreback. Så mange priser tvivler jeg på, at andre højrebacks rundt i verden har.  Wink

Hala Madrid!

verdenskrig
Manager

« Svar #5384: 13 Jun 2009, 16:06 »

Ramos-Personal awards

(hentet fra wikipedia)

Alle de her priser han har fået viser egentligt, hvor god han er... Det er jo eksperter der har givet ham de her titler, og kan så mange priser gør Ramos til ikke en af de bedste på hans plads?

Det er alt sammen meget fint, men det har intet med det jeg siger at gøre.. Det jeg siger er at han pt ikke virker til at være god nok Smiley...

Som jeg så mange gange nu har sagt.. Man kan ikke bruge fortid til noget i fodbold, andet end at søge trøst  crazy(som brøndby fan). 

Lige pt mener jeg ikke han har et niveau der berettiger til sådanne priser.. Om han kan få det hvis han er med bedre spillere kan ingen sige.. Måske, måske ikke... Han skal dog hæve sit defensive niveau ret gevalidgt for at det skal kunne blive en succes igen Peace

Cool

Sider: 1 ... 357 358 [359] 360 361 ... 664 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010