home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1041 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Real Madrid tråd
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 628 629 [630] 631 632 ... 664 Udprint
Forfatter Emne: Real Madrid tråd  (Læst 883135 gange)
Maze
Reserveholdsspiller

Sv: Real Madrid tråd
« Svar #9435: 04 Apr 2013, 10:08 »

Helt enig med Knudsen_0 om en fremragene præstation igår! og den burde være sikker at Real går videre!

Synes Bayern virker til at være den helt store konkurrent til Champions League trofæet. Udover de har et godt hold, så har det også et lille overtag på Real synes jeg..

Men tror da på at La Decima kommer i år Opstemt

Batigol
Manager

« Svar #9436: 04 Apr 2013, 10:34 »

Hvad der måske er lidt mere aktuelt og spændende at debattere, er den verserende sag om ulovlig statsstøtte til Real Madrid. Jeg har her forsøgt at skabe et overblik over sagen:

• 1996: Madrid City Council (MCC) køber 30,000 km2 af Ciudad Deportiva af Real Madrid (RM) for i alt €27,000,000.
  • 1998: MCC betaler €13,500,000 af den oprindeligt aftale overgangssum i kontanter, mens resten af den oprindeligt aftalte sum bliver betalt i form af landområder i Julian Camarillo delen af Madrid. Disse landområder sælger RM videre for i alt €13,000,000.
  • 1998: Som en del af ovenstående aftale modtager RM også 70,000 km2 land i Las Tablas området, som bliver vurderet til at være €421,000 værd.
  • 2000: MCC overtager reelt set først her det fulde ejerskab af de 70,000 km2 land, de har aftalt at give RM.
  • 2000: Noget af det oprindeligt solgte land i Ciudad Deportiva, bliver givet tilbage til RM, hvor der bliver bygget 4 skyskrabere som i høj grad er med til at finansiere det første Galácticos-hold.
  • 2011: MCC opdager at det er juridisk umuligt at skænke RM ejerskabet af de 70,000 km2 land i Las Tablas området.
  • 2011: For at råde bod på deres fejl, tager MCC de 70,000 km2 land tilbage og udregner en passende kompensation til RM. Denne kompensation ender med at lyde på i alt €22,700,000, hvilket er en stigning på i alt 5,400% i forhold til områdets oprindelige værdi. Sammenligner man med andre områdeværdier i Las Tablas på daværende tidspunkt, burde værdien have ligget på lidt over €1,000,000.
  • 2011: Udover kompensationen på €22,700,000 modtager RM også en række landområder som kompensation. Blandt disse landområder er land omkring RM's nuværende træningsfaciliteter i Valdebebas, land i Carabanchel distriktet, samt et stykke land omkring Santiago Bernabéu, som RM tidligere lejede af MCC.
  • 2011: Som en anden del af af aftalen annullere MCC også en bøde til RM på i alt €2,800,000. I aftalen er også på forhånd indregnet et beløb på €6,600,000 til MCC, for byggerettigheder til at ombygge taget på Santiago Bernabéu. Et tag der bliver vurderet til at være i omegnen af €50,000,000 værd om året i sponsorindtægter.
  • 2011: RM og MCC indgår en aftale, der betyder at RM overdrager landet i Carabanchel til MCC, hvor RM i stedet modtager et stykke land i Paseo de la Castellana, hvor RM nu har planer om at bygge 12,250 km2 stort hotel- og shoppingcenterkompl eks.

I december 2011 gik Europa Kommissionen ind i sagen. I følge dennes egne retningslinjer, har man et år til at undersøge sagen, medmindre man afventer yderligere oplysninger i sagen. Gang på gang er sagen dog blevet udskudt af Joaquin Almunia, der i stedet har haft travlt med at undersøge Valencia, PSV Eindhoven og fire andre hollandske klubber.

Det lyder jo umiddelbart ganske lusket, men jeg vil ikke tage stilling til selve sagen, før Europa Kommissionen har gjort det. Jeg finder det dog problematisk at så vigtig og stor en sag, bliver udskudt gang på gang, til fordel for sager involverende langt mindre klubber.

Hvad synes I Real Madrid-fans? Havde I ikke gerne set at sagen for længst hvor overstået, uanset udfaldet af sagen? Jeg ville da i hvert tilfælde synes at det var irriterende, at have sådan en hængende over hovedet i længere tid.

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #9437: 04 Apr 2013, 11:43 »

Spændende indlæg midt i min eksamenslæsning.

Jeg har hørt sagen omtalt en del gange, dog ikke så præciseret som der - fornemt arbejde, omend det er en anelse svært at tjekke om på oplysningerne. Er der evt. en kilde til alle godterne?

Så vidt jeg har forstået på det hele, var sagen egentlig opklaret uden yderligere beviser efter Florentino's første afsked med Real. Sagen er så blusset op igen, enten ved yderligere aktivitet på området eller bare ved Florentino's tilstedeværelse.

Jeg har samtidigt lidt svært ved rigtigt at kommentere min mening ved "skyldig/uskyldig", men jeg synes nok det er et langt større problem at en ulovlig statsstøtte af Real Madrid overhovedet er fundet sted, i forhold til udskydelsen af sagen til fordel for mindre klubber. Der er jo nok en grund til de mindre klubber også skal undersøges, og størrelsen af disse kender vi ikke umiddelbart.

Florentino Perez er om nogen en meget dygtig forretningsmand, og det bliver man som regel ved at gå til grænsen med hvad der er lovligt. Han har altid virket en anelse lusket, og det ville ikke undre mig hvis der er noget bag det. Samtidigt finder jeg det heller ikke underligt at folk generelt gerne vil pille ved imaget på verdens mest succesfulde klub.

Jeg så selvfølgelig gerne der slet ikke var en sag, eller at den bare var afsluttet, men jeg har sgu også lidt svært ved rigtigt at bekymre mig om noget der foregår i kulisserne, når det er Real Madrid som fodboldhold på plænen jeg har forelsket mig i.

Vuelve la ilusión

Batigol
Manager

« Svar #9438: 04 Apr 2013, 15:50 »

Samtlige oplysninger stammer fra The Independents Sam Wallace, som har skrevet denne artikel.

Men det er jo åbenlyst en anden sag end den oprindelige sag, den sag som fandt sted omkring Florentino Pérezs første afsked, som du selv skriver. Dette handler i højeste grad om detaljerne omkring aftalen fra 2011, så det er alligevel en relativt ny sag, selvom det hele startede tilbage i 1996.

I øvrigt mente jeg skam ikke at det er et større problem at sagen er udskudt, end at Real Madrid har modtaget ulovlig statsstøtte. Men det sidste vil jeg lige netop afholde mig fra at pege på, for jeg vil afvente sagens afgørelse, inden jeg selv begynder at dømme Madrid. Det var såmænd blot for at påpege et andet problem i hele affæren - et problem som jeg nok ville være træt af, hvis jeg var madridista.

Hvad angår din afsluttende bemærkning, er det vel bekymrende i den forstand at det potentielt kunne have sportslige konsekvenser for Real Madrid, i og med at fokus på ulovlig statsstøtte er en del af Financial Fair Play. At UEFA så, sandsynligvis, hverken har nosser eller råd til rent faktisk at indføre nogen former for sanktioner overfor Real Madrid, er en anden side af sagen, og den side af sagen der gør at FFP bare virker lidt ligegyldigt.

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #9439: 04 Apr 2013, 17:28 »

Netop din sidste bemærkning gør at jeg ikke er videre bekymret.

Efter dit indlæg allerede havde skabt pause i eksamenslæsningen, gik jeg lidt dybere rundt omkring, og der er nu et aspekt jeg ikke synes du har med i din beskrivelse. Real Madrid er Madrid by's fjerdestørste turistattraktion, og af det har byen og Real Madrid fundet sig et tæt samarbejde, hvor det - i modsætning til mange andre byer - er klubben der skaffer turister til byen, men Perez har tilsyneladende formået at få en økonomisk gevinst ud af det. Lidt i samme stil som at Silkeborg kommune medfinancierer et ny stadion til Silkeborg IF - Og så lige i en lidt større skala.

Om det så er en økonomisk fordel som kun har været Real Madrid til gode, og som andre ikke har haft mulighed for på samme vilkår er vel så det der er hele halen i spørgsmålet. Igen det spørgsmål jeg ikke grundlæggende har en mening om.

Vuelve la ilusión

mathiasnh
Førsteholdsspiller

« Svar #9440: 24 Apr 2013, 22:46 »

Av, av, av!

Den gjorde virkelig ondt dybt inde i mit madrilenske hjerte.
Det var bare gennemført elendigt over hele linjen.  Forsvaret sejler, og angrebet gør det sgu ikke meget bedre.
Jeg vil også lige bruge tiden til, at rose Jurgen Klopp. Hold da kæft hvor lagde han bare en supertaktik, der ødelagde alt hvad Real Madrid gerne vil. Måske Mourinho har fundet sin overmand?  Wink

Selvom jeg gerne ville, så tror jeg desværre ikke det er muligt, at nå finalen nu. Jeg kan simpelthen ikke se, hvordan begge hold skulle ændres så meget, hvilket betyder at konklusionen af denne sæson er dybt skuffende!

Nu vil jeg græde mig i seng, og drømme mig til bedre tider i næste sæson...

Neal Caffrey!

DeBuur
Manager

« Svar #9441: 24 Apr 2013, 22:51 »

Dammm ville have været skønt at spille i en Finale nu hvor Barca røg ud - men reelt bliv vi udspillet idag og det ligner en historisk CL finale mellem den gamle tyske general og den nye mand på banen.

Det ligner en Bayern sejr  Peace

YNWA

kanok
Reserveholdsspiller

« Svar #9442: 24 Apr 2013, 22:55 »

Advarsel: Her får frustrationerne frit løb Forlegen

Forfærdeligt resultat, forfærdelig præstation og farvel finale.

Pepe... Uha, uha. Den mand har altid spillet mere spektakulært end sikkert. I dag koster han altså målet til 1-0. Pepe har travlt med at rive Lewandowski i trøjen og når ikke at opfatte at manden flytter sig.
Desuden er 80 % af hans afleveringer frem i banen enten rettet mod en Dortmund spiller eller smækket højt til Higuain. Det kan bare ikke bruges til noget. Dortmund opfanger det lynhurtigt og lukker af for Varane. Normalt vil Ramos så være i midten og kunne føre den frem, men Pepe er altså ikke boldspiller. Første fejl af Mourinho. Han har måske ikke de store muligheder, men Ramos/Varane i centerforsvaret skal ikke skilles ad igen.
I aften lignede han mest af alt en rigtig dårlig forsvarsspiller. Dårlige markeringer, graverende forsvarsfejl og dårlig bolddistribution.

Mourinho fejl nummer 2: Mourinho indser ikke at det Dortmund havde held med i gruppespillet fik de held med igen i dag. Dortmund lukkede fuldstændig ned for Alonso og Mourinho lukkede selv ned for Özil. Han prøvede med Modric for at løsne op for Alonso, men han fandt aldrig sin rigtige rolle. Alt for tit blev det bare sidelæns og det efterlod Ronaldo med for stor afstand til Özil. En af verdens farligste duoer formåede Dortmund at tæmme med dobbeltmarkeringer. Hvorfor kunne de det? Fordi der kun var Higuain, Özil og Ronaldo fremme. Dortmund behøvede jo ikke dække Khedira, Modric, Alonso, Ramos og Coentrao med dobbeltmarkeringer når de stod så dybt. Lewandowski tog sig af Varane og det efterlader Pepe til at føre bolden frem.
Angrebsspillet gik dybest set i stå fordi Schmelzer, Pissækken (kan sgut stave det lort), Hummels, Subotic og Bender var efterladt alene med Ronaldo, Özil og Higuain. End of story.

Tredje fejl af Mourinho: Han går mere og mere defensivt jo større pres holdet er under. Han vil altid tilpasse sit hold, så det bedst muligt neutraliserer modstanderens forcer og taktik. Eksemplificeret med Pepe, Alonso og Khedira  og Lass, Khedira og Alonso på midtbanen mod Barca (begge gange er fejlet). I dag ser vi endnu et eksempel med at ofre Özil-Ronaldo samarbejdet for at få plads til et modtræk til at Dortmund dækker Alonso op. Det virkede mod Manchester fordi han ofrede Arbeloa og ikke Di Maria.

Målet til 1-1 er jo en koger af Dortmund. Holdet skabte stort set ikke noget udover det.

Forstår godt hvis Real Madrid spillerne nogle gange synes at de hver især har 21 modspillere. I dag var vist et rigtig godt eksempel på dette.

Alt i alt tror jeg ikke rigtig holdet er i stand til at score tre på Dortmund uden de scorer på Bernabeu. Ronaldo leverer en acceptabel indsats (mest pga. målet), men ellers er afleveringerne usikre (også Ronaldos) og attituderne opgivende.

Batigol
Manager

« Svar #9443: 24 Apr 2013, 22:58 »

Måske Mourinho har fundet sin overmand?  Wink

Dem har han vidst haft et par stykker af før? Smiley

I øvrigt ville jeg ikke afskrive Madrid endnu. De kan godt vinde 3-0 hjemme over Dortmund. Som de to hold spiller i dag er det givetvis ikke ret sandsynligt, men jeg ville ikke falde død om af ren og skær overraskelse, hvis det rent faktisk skulle ske. Det sagt håber jeg dog at Dortmund går videre - ikke så meget fordi jeg ikke er videre begejstret for Madrid, men nærmere fordi jeg er ekstremt begejstret for netop Jürgen Klopp.

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #9444: 30 Apr 2013, 17:10 »

REMONTADA!!!

Af fuldstændig uforståelige og naive årsager tror jeg simpelthen på det i aften! Hvis der er noget hold i verden der kan lave et comeback i den nødvendige størrelsesorden i aften, så er det Real. Bernabeu har varmet op til kampen, og den kommer til at syde og boble fra første fløjt, og det er der vi tager et tidligt mål. Det bliver 90 minutter i helved for Dortmund med et fuldstændig toptændt Real-mandskab der kun vil fremad banen, og med 80.000 mennesker der er med til at gøre stadionet til et inferno i aften.

Jeg tror på det, Mourinho tror på det, hele Madrid tror på det, og spillerne tror på det. Det kan lade sig gøre...

You are our strength!

Vuelve la ilusión

mathiasnh
Førsteholdsspiller

« Svar #9445: 30 Apr 2013, 17:17 »

REMONTADA!!!

Af fuldstændig uforståelige og naive årsager tror jeg simpelthen på det i aften! Hvis der er noget hold i verden der kan lave et comeback i den nødvendige størrelsesorden i aften, så er det Real. Bernabeu har varmet op til kampen, og den kommer til at syde og boble fra første fløjt, og det er der vi tager et tidligt mål. Det bliver 90 minutter i helved for Dortmund med et fuldstændig toptændt Real-mandskab der kun vil fremad banen, og med 80.000 mennesker der er med til at gøre stadionet til et inferno i aften.

Jeg tror på det, Mourinho tror på det, hele Madrid tror på det, og spillerne tror på det. Det kan lade sig gøre...

You are our strength!

Gid jeg kunne dele din optimisme - jeg tror vi vinder, men desværre bliver det ikke til videre avancement. Øv!  crazy

Neal Caffrey!

Bang
Ynglingespiller

« Svar #9446: 30 Apr 2013, 17:22 »

Sommerfuglene i maven suser frem og tilbage. Min hud er af typen gås. Det er NU spillerne skal vise, hvem de er. Det er NU de skal vise sig som ægte mænd. Det er NU de mange millioner om ugen, de tjener, skal komme til sin ret. Som Granero skrev kort efter kampen i Dortmund: "Jeg har aldrig i mit liv troet mere på dette Real-mandskab, end jeg gør lige nu". Once Juanitos vil invadere banen, og spille offensivt, aggressivt, tændt og ikke mindst smukt fodbold i aften. Jeg tror på det. Alle spillerne tror på det. Alle fansene tror på det.

Are you ready? Let's go for the R3M0NTADA!

"Uno, dos, tres, iHala Madrid!" - Cristiano Ronaldo

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #9447: 30 Apr 2013, 17:25 »

Gid jeg kunne dele din optimisme - jeg tror vi vinder, men desværre bliver det ikke til videre avancement. Øv!  crazy

Her er lidt at få den på så: http://www.youtube.com/v/72pBo3lEfUw

Vuelve la ilusión

Ibraa
Førsteholdsspiller

« Svar #9448: 30 Apr 2013, 17:25 »

Hvis Reals spillere havde samme entusiasme som fansne på denne side, ville 3-0 nok ikke blive noget problem... Problemet er bare... det har de ikke Smiley

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

Scholesy
Landsholdsspiller

« Svar #9449: 30 Apr 2013, 17:31 »

Hvis Reals spillere havde samme entusiasme som fansne på denne side, ville 3-0 nok ikke blive noget problem... Problemet er bare... det har de ikke Smiley
Hvad bygger du det på?

Jeg tror personligt, at spillerne næsten aldrig har været mere opsat på en kamp som til denne. Det er aftener som denne, at de store stjerner skal træde i kraft og vise karakter. Jeg tror bestemt, at der bliver tryk på imod Dortmund i aften. Jeg ville langt fra bliver overrasket, hvis dette ender i videre avancement for Madrid. Omvendt er Dortmund selvfølgelig farvoritter til at gå videre. Det bliver ihvertfald med garanti en god kamp!

Sider: 1 ... 628 629 [630] 631 632 ... 664 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010