Da den anden tråd er slettet sammen med alle de andre vil jeg da oprette en ny.
Leeds er en tidligere engelsk storklub, som i nok alle ved, og befinder sig i FM 10 i Coca-Cola League 1. De har dog lige sikret sig oprykning til Championsship i virkeligheden.
Truppen er klart en af de bedre i League 1, og derfor bør oprykning i første sæson også være en selvfølge. Stjernerne på holdet må uden tvivl være Jermaine Beckford. Han burde gerne bombe en masse mål ind den første sæson og muligvis også hvis du skulle rykke op i Championsship. I virkeligheden er han smuttet til Everton, men det betyder jo ikke at vi der spiller med Leeds ikke kan nyde godt af alle hans mål. Derudover er hans angrebs partner, Luciano Becchio også en yderst farlig mand at have på toppen. Vil foreslå at bruge ham som dybliggende angriber, og Beckford som skarpretter da Beckfords speciale er hans hurtighed.
Af andre stjerne kan der nævnes Jonathan Howson på midtbanen. Howson har spillet hele sin karriere i Leeds, og med sine bare 21 år er han spilfordeleren på Leeds hold.
I forsvaret er Patrick Kisnorbo generalen, og burde være klart første valg for enhver klub i samme række.
Da klubben ikke har voldsomt mange penge at handle med, mener der er omkring 8 millioner kr, er det en klar fordel at leje spillere. Kan anbefale at tage et kig på:
Craig Cathcart - Ung centerforsvar fra Man Utd. Han kan anskaffes på en leje aftale hvor Manchester betaler alt lønnen. Et ekstremt scoop da Cathcart er en nøglespiller i League 1. Hvis han gør det godt, kan han fås på en fri transfer fra slutningen af 1. sæson. Bestemt en spiller der er værd at signe.
Michael Ball - Venstreback, tidligere Manchester City spiller der kan fås på en fri transfer, en spiller jeg stærkt anbefaler at købe! Han gør det helt fantastisk for mig, og man kan sagtens se at han er tidligere Premier League spiller. Han er klasser over resten af ligaens spillere.
Ritchie De Laet - Igen en ung centerforsvar fra Man Utd der kan erhverves på lejeaftale hvor United betale alt spillerens løn. Han gør det bestemt godt i League 1, og er en rigtig god forstærkning at gøre
Mark Wilson - 25 årig skotsk back fra Celtic. Kan som de andre også fås på en lejeaftale, her bliver man dog nødt til at betale en del af lønnen selv. Men han er bestemt det værd, og er ligesom Michael Ball klasser over League 1 spillerne. Så med de to er man godt dækket ind på back pladserne.
Marlon Harewood - Hurtig angriber fra Aston Villa. Endnu engang en spiller der kan hentes på en lejeaftale, og kan bestemt anbefale at gøre det! Hentede ham personligt som reserve til Beckford, men han har gjort det så godt at han ligger i toppen af ligaens topscoreliste selvom han er brugt som reserve. Så med ham, Beckford og Becchio er du i besiddelse af 3 klasse angribere.
Nacer Barazite - Ung offensivmidtbanespi
ller fra Arsenal, der også kan lejes. Igen kan jeg helt bestemt anbefale at gøre det. Han kan bruges på alle pladser på midtbanen, også begge kanter og kan derfor gå hen og være en rigtig vigtig backup spiller på andre pladser hvis man skulle løbe ind i mange skader. Personligt bruger jeg ham på kanten hvor han gør det fantastisk godt!
Som i kan se, er der mange anbefalinger til forsvaret, men det skyldes at jeg mener at Leeds forsvar er det svageste punkt, og derfor valgte jeg selv at opruste kraftigt her. Det betyder også der er et par overflødige spillere der kan sælges for en god sum penge, og hvis man beslutter sig for at leje spillere, burde det skabe et godt overskud. Personligt er mit forsvar det stærkeste i ligaen, så det har bestemt været det værd! En ny målmand kan også anbefales.
Men alt i alt kan jeg klart anbefale Leeds. Det er det klart mest underholdene spil jeg har haft i FM 10, og ja det er en rigtig god udfordring at få det tidligere tophold tilbage til toppen af engelsk fodbold hvor de burde høre til. Selvom den første liga burde være relativ nem uden den store modstand fra andre hold bliver det bestemt meget sværere jo længere du rykker op i rækkerne, men heller ikke umuligt. En rigtig god udfordring, og kan kun anbefale det!