home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 538 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: VM 2010
| | | |-+  USA
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: USA  (Læst 13540 gange)
Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
USA
« : 08 Jun 2010, 17:37 »



I 1998 lancerede det amerikanske fodbold forbund, U. S. Soccer Federation, Projekt 2010. Et projekt der skulle gøre det amerikanske landshold til verdensmestre ved VM 2010. Det skulle ske ved at udvikle mange unge talenter til potentiale profiler, såvel på landsholdet, men også på klubholdet.

Projektet er da også i kraftig fremgang, og Bob Bradleys 23 udvalgte er i mine øjne også en tand bedre end det Steve Sampson havde med i Frankrig i 1998, hvor kun seks mand ikke optrådte i den nyoprettede liga, Major League Soccer. Holdet dengang havde dog dengang enkelte profiler, f.eks. Brad Friedel, Eric Wynalda og Claudio Reyna. Holdet bar dog meget prag af, at fodbolden var ny i 'Guds land'. Dengang tabte man i øvrigt alle tre gruppespilskampe, man mødte Tyskland, Iran og Jugoslavien, som det jo hed dengang.

Ved sidste års Confederations Cup fik vi et meget god billed på, hvad USA har udviklet sig til. 16 mand optrådte ved den lejlighed ude i Europa, en enkelt i Mexico, mens seks mand var at finde i MLS. I Confederations Cup gjorde man et rigtig godt indtryk, hvor man bl.a. stoppede Spaniens ellers lange sejrsstime, og man endte med at tage sølv, efter et 2-3 nederlag til Brasilien.

Holdet minder, i mine øjne, en del om Danmark. Man lever meget på kollektivet, plus man har mange der tjener til føden i udlandet, og niveau mæssigt vil jeg mene, det er rimelig lige spiller for spiller. En ting man bør bide mærke i, er, at kun syv mand af de 23 udtagne har deltaget i en tidligere VM-slutrunde - en kæmpe udskiftning, der er sket efter Bruce Arena stoppede efter VM-slutrunden 2006, i Tyskland.

Og det synes jeg, man kan se truppen præges lidt af. Specialt i offensiven har Bradley har overrasket lidt med, ved at udtage tre mand, der tilsammen har optrådt ni gange. Man kunne sagtens have fundet plads til en mere rutineret herre her, enten Eddie Johnson eller Conor Casey. Der udover kunne det sagtens forsvares, at udtage Sacha Kljestan istedet for Benny Feilhaber, samt udtage Jimmy Conrad på bekostning af Clarence Goodson.
Charlie Davies havde været selvskrevet til truppen, hvis det var fordi, han ifm den sidste kvalifikationskamp, hjemme mod Costa Rica, kom alvorligt til skade i et trafikuheld

USA er havnet i gruppe C, sammen med England, Slovenien og Algeriet. Man bør være gode nok til, at komme videre herfra sammen med England. Andet vil overraske mig meget. I 1/8-delsfinalen vil man sandsynligvis enten møde Tyskland eller Serbien, og det vil nok betyde, at man må tage hjem herefter. Ghana eller Australien bør man kunne slå ud, såfremt dette scenarie skulle ske. 1/8-delsfinalen er dog alt i alt det nok bedste bud på, hvor langt USA kan komme.

Kampprogrammet:
12/6 v. England. 20.30, vises på TV2.
18/6 v. Slovenien. 16.00, vises på Canal 9.
23/6 v Algeriet. 16.00, vises på TV2.

Truppen:
Målmænd: Brad Guzan (16/0), Marcus Hahnemann (9/0), Tim Howard (49/0).

Forsvar: Jonathan Bornstein (30/2), Carlos Bocanegra, anfører (77/12), Steve Cherundolo (58/2), Jay DeMerit (17/0), Clarence Goodson (12/2), Oguchi Onyewu (52/5), Jonathan Spector (24/0)

Midtbane: DaMarcus Beasley (91/17), Michael Bradley (41/7), Ricardo Clark (27/2), Clint Dempsey (60/17), Landon Donovan (121/42), Maurice Edu (13/1), Benny Feilhaber (31/2), Stuart Holden (13/2), José Francisco Torres (9/0)

Angreb: Jozy Altidore (24/8), Edson Buddle (2/0), Robbie Findley (4/0), Herculez Gomez. (3/1)

Man kan sagtens argumentere for Clint Dempsey burde være blandt de tre profiler.
Oguchi Onyewu og Michael Bradley bør man holde et godt øje med.
En potential start-11, formation: 4-2-3-1. Fra venstre mod højre.
Howard; Bocanegra, DeMerit, Onyewu, Spector; Bradley, Edu; Dempsey, Donovan, Holden, Altidore
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: USA
« Svar #1: 12 Jun 2010, 20:25 »

Altidore klar - og med fra start, jo tak!

Howard
Cherundolo - DeMerit - Onyewu - Bocanegra
Bradley - Clark
Donovan       Dempsey
Altidore - Findley

Håber vi vinder, tipper en stille og rolig 2-1 sejr. :-D
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: USA
« Svar #2: 12 Jun 2010, 22:28 »

Dejligt resultat, måske ikke fair - men hey, det tæller sgu altsammen. Tim Howard imponerer mig gang på gang, han er virkelig klasse, på både klub- og landshold. Han kan blive en af slutrundens MVP, ingen tvivl om det.

Ros til hele holdet, de kæmper virkelig for det.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: USA
« Svar #3: 12 Jun 2010, 22:33 »

Flot kamp af amerikanerne, der blev fightet for alle pengene.

Flot holdindsats, og tror sku sagtens at i kan komme videre fra gruppespillet. Nu kender jeg ikke styrken på Algeriet og Slovenien, men tror at USA kan spille sig videre fra den her gruppe, hvis de leverer samme indsats mod de to øvrige hold.
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: USA
« Svar #4: 18 Jun 2010, 18:01 »

Endnu en uafgjort, denne gang noget ufortjent udfra den sidste time, jeg fik set pga arbejde. Jeg frygtede en gentagelse af VM06. Dejligt Donovan og Bradley fik ændret på dette. Bare noget røv, det sidste mål blev fejlagtigt underkendt. Skuffet

Vi står i en situtation, som både kan ende med, at blive en dreng eller pige, alt efter England - Algeriet i aften. Den kamp vinder England sandsynligvis, og derfor må vi også sætte lid til, de også slår Slovenien, mens vi selv slår Algeriet i den sidste runde.

Jeg glæder mig allerede nu, som en gal, til kampen på onsdag mod Algeriet!
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: USA
« Svar #5: 18 Jun 2010, 18:13 »

Hvorfor er det du skriver VI?
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: USA
« Svar #6: 18 Jun 2010, 18:22 »

Fordi jeg holder med dem, sammen med Danmark, ved slutrunden. :-)
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: USA
« Svar #7: 18 Jun 2010, 18:29 »

Hehe okay, men virker stadig, for mig, mærkeligt at skrive VI om et andet land end Danmark Smiley
Jeg holder også med Italien, men tror aldrig jeg kommer til at skrive VI Smiley
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: USA
« Svar #8: 23 Jun 2010, 18:13 »

Project 2010 lever stadig!
Fuldt fortjent sejr i dag, bedømt udfra anden halvleg, som var det eneste, jeg fik set i dag pga arbejde. Bare ærgeligt det skal ske med hjertet uden på trøjen, den slags holder jeg sgu ikke til. :-|

Der er to ting, som Bradley skal arbejde med frem til næste opgør.
1) Skudtræning.
2) Få forsvarskæden længere frem på banen.

Som skrevet i præsentationen, er Ghana og Australien fortsat de hold, jeg helst ser, vi møder i 1/8-delsfinalen. Tysklands offensiv og Serbiens defensiv vil være for stor en mundfuld, kunne jeg sagtens forestille mig. Men alt i alt ser det ganske lovende ud for USA ved slutrunden. Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


ItaliensLarsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: USA
« Svar #9: 23 Jun 2010, 18:16 »


Der er to ting, som Bradley skal arbejde med frem til næste opgør.
1) Skudtræning.
2) Få forsvarskæden længere frem på banen.


Tror sku ikke, at man til træning ved en VM slutrunde, laver skudtræning. :-)
Logged


GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: USA
« Svar #10: 23 Jun 2010, 18:18 »

Tror sku ikke, at man til træning ved en VM slutrunde, laver skudtræning. :-)

Mon ikke det bare er en anden måde at skrive på, at Zone mener at de ikke er skarpe nok? Wink

Så kan man jo godt fokusere træningen lidt mere på nogen spark på kassen, evt fra svære vinkler Smiley

EDIT: Er meget beæret over din signatur, Signe 43 Opstemt
« Seneste Redigering: 23 Jun 2010, 18:30 af Ghertesteas » Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: USA
« Svar #11: 23 Jun 2010, 18:22 »

Tror sku ikke, at man til træning ved en VM slutrunde, laver skudtræning. :-)

Det kan de blive nød til. De har haft mange chancer, men ikke lavet mange mål, hvilket også skal ses i lyset af, at afslutninger ikke har haft klasse over sig. Det var ved at koste en plads i 1/8-delsfinalen, så det er helt sikkert noget, de ikke skal ignorerer i lejren.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: USA
« Svar #12: 23 Jun 2010, 18:51 »

Som England-fan, bliver jeg sgu nok nød til at sige tillykke til Zone, med førstepladsen. Tunge
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: USA
« Svar #13: 23 Jun 2010, 22:22 »

Jo tak, Jakob. :-)

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1367686.ece
Min holdning bliver meget godt beskrevet på de få linier her, som jeg også skrev tidligere i aftes.

Ghana i 1/8-delsfinalen, chancerne synes umiddelbart ganske fine for videre avanchement(staves) til kvartfinalen. Dejligt.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: USA
« Svar #14: 26 Jun 2010, 20:10 »

Ikke mange minutter til hævnen fra VM-slutrunden i 2006, skal begynde! Djævel

Ikke mange overraskelser i dagens start-11, jeg savner dog en Onyewu i start-11, gerne på bekostning af Bornstein. Ellers synes jeg, det ser gerne udemærket ud, og det er vel noget nær det stærkeste, der kan stilles op.

Howard
Cherundolo - DeMerit - Bocanegra - Bornstein
Donovan - Clark - Bradley - Dempsey
Findley - Altidore

Tipper en stille og rolig 2-0 sejr. Altidore og Donovan med målene.
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010