home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23420
  0 Brugere, 584 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: carinasantoro033
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Mødelokalet
| | |-+  Award forslags-tråden
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 36 Udprint
Forfatter Emne: Award forslags-tråden  (Læst 119165 gange)
Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Award forslags-tråden
« Svar #165: 27 Mar 2011, 17:43 »

Hvorfor egentligt ikke? Nu håber jeg ikke det bliver en alt for kedelig pædagogisk diskussion, men det er vel brugerne siden lever af so to speak? I roser folk for at højt niveau, så kan man vel også rose folk for at forbedre sig? Siger ikke det skal være en pris eller noget, måske bare en anerkendelse (hvis der er grund til den vel at mærke).

Igen, bare fordi man ikke har kritiseret nogen, betyder det ikke at man ikke skal rose dem når de tager kritik fra andre til sig Opstemt

Nu har jeg jo så godt nok lige postet det tidligere, men lidt dobbeltkonfekt skader ikke i en god debat Tunge
Jeg synes at man generelt skal forholde det personligt, at give en sådan ros. Du har helt ret i, at siden lever af brugerne, men derfor skal vi jo ikke "slikke røv" på brugerne for at I bliver Smiley Ros er super, og man skal aldrig se sig for god til at give den til dem der fortjener den - jeg ærgrer mig selv gul og blå over at jeg ikke fik min ros givet til Lotte Friis i biffen igår - , men man skal gøre sig fortjent til rosen Smiley Du kan være sikker på, at hvis jeg sidder i en debat med Messi, og jeg har lagt mærke til at han gjorde det skidt tidligere, og nu gør det meget bedre, så vil jeg også rose ham for det. Men rosen vil være min personlige, og ikke sidens ros.

Ved at gøre det til sidens ros synes jeg blot også hurtigt, at det bliver til en mindre anerkendelse. Så minder det for mig mere om, at vi forsøger at holde snor i "mindre gode brugere" ved at manipulere dem gennem ros, vi måske ikke altid mener 100%. Så er det bedre med personlig ros.

Men det er så min holdning, og jeg er som sådan glad for at vi ikke er enige allesammen. Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Award forslags-tråden
« Svar #166: 27 Mar 2011, 17:46 »

I har fokus på det aktuelle niveau, ikke den udvikling en given bruger har taget, jf. den med at man ikke skal belønnes for at opføre sig ordentligt (hvilket jeg self er enig i) Smiley

Man KUNNE, siger ikke man skal, indføre en pris der gik på "Månedens højdespringer" der gik til den der havde hævet sit niveau mest, uanset udgangspunkt Smiley

Og mig bekendt, kan være jeg tager fejl, så er det da ikke sådan, at crewet (og brugerne generelt) smider om sig med roser? Er der ret mange andre end dem der lige har skrevet herinde i denne debat, der direkte har fortalt Messi f.eks., at det er nice at han har løftet sit niveau?
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Award forslags-tråden
« Svar #167: 27 Mar 2011, 17:50 »

Jeg synes at man generelt skal forholde det personligt, at give en sådan ros. Du har helt ret i, at siden lever af brugerne, men derfor skal vi jo ikke "slikke røv" på brugerne for at I bliver Smiley Ros er super, og man skal aldrig se sig for god til at give den til dem der fortjener den - jeg ærgrer mig selv gul og blå over at jeg ikke fik min ros givet til Lotte Friis i biffen igår - , men man skal gøre sig fortjent til rosen Smiley Du kan være sikker på, at hvis jeg sidder i en debat med Messi, og jeg har lagt mærke til at han gjorde det skidt tidligere, og nu gør det meget bedre, så vil jeg også rose ham for det. Men rosen vil være min personlige, og ikke sidens ros.

Ved at gøre det til sidens ros synes jeg blot også hurtigt, at det bliver til en mindre anerkendelse. Så minder det for mig mere om, at vi forsøger at holde snor i "mindre gode brugere" ved at manipulere dem gennem ros, vi måske ikke altid mener 100%. Så er det bedre med personlig ros.

Men det er så min holdning, og jeg er som sådan glad for at vi ikke er enige allesammen. Smiley

Tja det er så bare et spørgsmål om holdning om det skal komme fra hele crewet eller ej Smiley Personligt ville jeg finde det fedt, uanset alder, hvis en sides crew gav mig anerkendelse i den eller anden form. Tænk på, at I ved at anerkende en/flere brugere, bliver mere populære hos den givne bruger, det kan KUN gavne crewet i min optik.

"Du har helt ret i, at siden lever af brugerne, men derfor skal vi jo ikke "slikke røv" på brugerne for at I bliver" - du kommer ikke direkte fra købmandsskolen vel? Peace Mine år som serviceassistent(slave) på Shell og i Bilka fortæller mig, at det er netop det man skal. Man skal gøre hvad der står i ens magt for at fedte for kunderne/brugerne, self forudsat at man ikke bryder egne regler osv Wink

Kan self godt se din pointe lidt mht. at personlig ros måske er bedre, men hvor personlig bliver den hel præcist på et forum uanset om den kommer i en debat, pm eller whatever? Smiley
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Award forslags-tråden
« Svar #168: 27 Mar 2011, 17:51 »

Du har helt ret i, at roserne ikke flyver om ørerne, hverken herinde eller andre stedet på forum Smiley Spørgsmål må så være hvorfor de ikke gør det, og der er der jo nok mange meninger. Personligt er jeg mere til roser på tomandshånd, end ros midt ude på forum. Dem jeg personligt mener bør få ros får den så som regel over PB Smiley Men det er så min metode. Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Award forslags-tråden
« Svar #169: 27 Mar 2011, 17:52 »

Hehe kan godt følge dig, men det at blive rost offentlig har den samme effekt som det at blive kritiseret offentligt, bare med modsat fortegn. Det er en stor anerkendelse Smiley
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Award forslags-tråden
« Svar #170: 27 Mar 2011, 18:02 »

@KongFjong:
Nej, læser til civilingeniør Tunge Men har da arbejdet 2 år i Fakta med god succes. Der hvor jeg blot synes kæden hopper af er, at jeg er bange for, at en sådan ros fra siden bare hurtigt bliver udvandet. Man skal virkelig gøre sig fortjent til den, og det kræver stor disciplin og samarbejde i crewet, for at man kan give en oprigtig fælles ros til en bruger Smiley

Men min personlige filosofi bygger jo så på gensidig respekt. Enhver bruger kan forvente min respekt indtil de ødelægger den Smiley Jeg vil ikke fedte for en bruger for at han bliver på siden, netop fordi vi er en internetside.* De brugere der er her skal gerne selv komme tilbage til siden igen, da vi ingenting kan gøre for at binde jer til siden - Hos Shell skal de bruge benzinen, og hos Bilka skal de jo have noget at leve af...

- Ja ja, vi har også konkurrenter I kan gå til. Men det vi bør bygge på er et forum med gensindig respekt, ikke hvor I kommer for at få vores ros Smiley Hvad jeg prøver på at sige er blot, at I jo gerne skal have lyst til at komme her af egen vilje, og ikke for at få vores anerkendelse Smiley Når man så forbedrer sig, så synes jeg da at man skal have det at vide, men igen, her synes jeg det bør ske personligt. Hvorvidt jeg så siger det personligt (over PB) som et crewmedlem i person, eller om jeg henvender mig som crew via min rolle som crewmedlem, det tror jeg ikke gør den store forskel for den person der får rosen. Smiley Men det kan da godt være du har ret selvfølgelig..



*De IT-virksomheder jeg kender til mere eller mindre personligt omtaler vel ofte, at det er svært at holde på kunderne, netop fordi man ikke har den personlige kontakt og service. Alligevel forsøger man at vinde kunder via god service, og altså en god oplevelse. Det er vel også det vi skal. Vi skal have siden til at være et godt sted at være, et sted hvor vi kan debattere alt mellem himmel og jord, og hvor vi kan få lov at komme med vores meninger i en ordentlig tone. Lysten til denne oplevelse er hvad de IMO skal drive værket, ikke at man kan komme her for at få sit personlige skulderklap.

Jeg tror dog at vi begge går lidt i ekstremer. Set over hvad jeg har skrevet kan det godt virke som, at jeg sætter det å spidsen som ved at vi skal dele store mængder ros ud ofte, hvor du så går den anden vej Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Award forslags-tråden
« Svar #171: 27 Mar 2011, 18:23 »

Man KUNNE, siger ikke man skal, indføre en pris der gik på "Månedens højdespringer" der gik til den der havde hævet sit niveau mest, uanset udgangspunkt Smiley

Det tror jeg personligt ikke kan lade sig gøre. Jeg tror ikke det vil være muligt hver måned at finde en bruger som har ændret sin opførsel så markant.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Award forslags-tråden
« Svar #172: 27 Mar 2011, 19:15 »

Det tror jeg personligt ikke kan lade sig gøre. Jeg tror ikke det vil være muligt hver måned at finde en bruger som har ændret sin opførsel så markant.
Jeg må give dig ret. :-)

Messi1987 skal i hvert fald have ros, for at have ændret sin opførsel og adfærd. Det vil jeg også gerne rose ham for.
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Award forslags-tråden
« Svar #173: 27 Mar 2011, 19:44 »

Det tror jeg personligt ikke kan lade sig gøre. Jeg tror ikke det vil være muligt hver måned at finde en bruger som har ændret sin opførsel så markant.

Det har du ganske givet ret i Smiley
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: Award forslags-tråden
« Svar #174: 27 Mar 2011, 21:02 »

Det er måske lige voldsomt nok at lave en ny pris og som Gazglor nævner så bliver det nok svært at finde en hver måned.

Det er sådan set heller ikke det jeg var ude efter. Jeg savner bare at de brugere som er blevet høvlet ned, også af crewet får lidt anerkendelse når de har forbedret sig så meget som det feks er i Messi1987 tilfælde.

Jeg er da udmærket klar over at min nominering af Messi1987 ville komme til stor debat og det var sådan set også meningen.
Crewet og brugerne herinde er alt for hurtig til at give kritik, og det gælder også mig selv, men når der skal gives ros, for feks en forbedring af ens måde at debattere på herinde så er der absolut ingen respons på noget som helst og der kunne crewet vel godt gå ind og gøre et eller andet.
Det er vel også i jeres interesse at et medlem gør kæmpe fremskridt som feks Messi1987 har gjort. Det gør jo jeres arbejde noget nemmere at i ikke skal bruge så meget tid på at overvåge en som jeg ved i gjorde med ham på et tidspunkt.
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Award forslags-tråden
« Svar #175: 28 Mar 2011, 00:47 »

men når der skal gives ros, for feks en forbedring af ens måde at debattere på herinde så er der absolut ingen respons på noget som helst og der kunne crewet vel godt gå ind og gøre et eller andet.

Det passer vel ikke helt... Theis, Hamza, VK, AFC osv. har alle så vidt jeg husker, fået offentlig anerkendelse fra de andre brugere, fordi de har lagt deres stil om.

Giv Messi drengen lidt tid, hvor lang tid har han været tilbage fra ban, 3 dage? Det skal nok komme, når folk finder ud af han har lagt stilen om, jeg er personligt kun stødt ind i hans navn i en tråd, og det er sgu ikke nok til at jeg finder ud af han er blevet mere nuanceret.
Logged


Enged
Gæst
 
Sv: Award forslags-tråden
« Svar #176: 28 Mar 2011, 12:55 »

Det er måske lige voldsomt nok at lave en ny pris og som Gazglor nævner så bliver det nok svært at finde en hver måned.

Det er sådan set heller ikke det jeg var ude efter. Jeg savner bare at de brugere som er blevet høvlet ned, også af crewet får lidt anerkendelse når de har forbedret sig så meget som det feks er i Messi1987 tilfælde.

Jeg er da udmærket klar over at min nominering af Messi1987 ville komme til stor debat og det var sådan set også meningen.
Crewet og brugerne herinde er alt for hurtig til at give kritik, og det gælder også mig selv, men når der skal gives ros, for feks en forbedring af ens måde at debattere på herinde så er der absolut ingen respons på noget som helst og der kunne crewet vel godt gå ind og gøre et eller andet.
Det er vel også i jeres interesse at et medlem gør kæmpe fremskridt som feks Messi1987 har gjort. Det gør jo jeres arbejde noget nemmere at i ikke skal bruge så meget tid på at overvåge en som jeg ved i gjorde med ham på et tidspunkt.
Hvornår ser du nogensinde, at crewet går ud og kritiserer nogen specifik bruger offentligt? Fordi det har jeg da i min tid aldrig set, ikke hvis jeg lige hurtigt tænker mig om i hvert fald, men oplys mig da gerne.
Edit:
Desuden, hvordan i al verden kan du have nogen indsigt i, om vi, ja vi fordi jeg var stadig i crewet da der var 'problemer', overvågede ham? Som moderator burde jeg da meget gerne have opdaget, hvis vi havde en fælles linje om at holde ekstra øje med nogen.
« Seneste Redigering: 28 Mar 2011, 12:57 af Enged » Logged

3.v evaB
Gæst
 
Sv: Award forslags-tråden
« Svar #177: 29 Mar 2011, 17:25 »

Nu har jeg tidligere nomineret KongFjong, og så kan det selvfølgelig følges op med et alternativ til KongFjong.

En af de brugere der har været med til at opreholde ro og orden på forummet i denne måned har været:
Enged, på trods af at han er gået af som moderator, så er han stadig klar på at give brugerne en hjælpende hånd når det handler om at finde allerede eksisterende tråde og når det handler om at henvise til retningslinjerne.

Det er især noget siden har nydt godt af, i det at 'problemer' tit og ofte allerede har været afklaret i random tråde, sådan at ikke-moderatorererne i crewet bare har kunne gå ind og låse en tråd, uden at skulle gøre så meget andet end at henvise til Engeds indlæg og låse tråden. Fantastisk er det for siden, at have den slags brugere, det minimere den nødvendige indsats fra crewets moderatorer og gør at de ikke behøver at være så synlige. Hvilket vel også er derfor de ikke er det.

Så et lidt anerledes valg af månedens bruger kunne være Enged, og som jeg ser det er han vel det eneste alternativ til KongFjong.
Logged

Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Award forslags-tråden
« Svar #178: 29 Mar 2011, 17:44 »

Angående det med, at brugere ligger stilen om, vil jeg mene, at det for mange kommer med alderen. F. eks. Theis, AFC og jeg selv er jo omkring 14/15/16-års alderen, og jeg husker da fra mig selv, at jeg før i tiden ville skrive indlæg for kun at få flest mulige. Nu er jeg begyndt at skrive færre indlæg i forhold til før i tiden, og føler selv, at jeg er modnet når det kommer til at debattere. Man rammer måske et punkt et år eller to inde i teenage-alderen, hvor man automatisk begynder at modne. Så vil ikke helt give mig selv hele skylden for at jeg er blevet mere seriøs - dog uden at være mega seriøs Smiley
Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Award forslags-tråden
« Svar #179: 31 Mar 2011, 18:09 »

Her på falderebet af måneden, vil gerne give en ros til DNE. Han har debatteret yderst flot i særdeleshed AC Milan- og den danske landsholds-tråd. Jeg holder stadig på, at Verdenskrig skal vinde, men der skal skam også lyde en ros til KongFjong og DNE. Smiley
Logged

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 36 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010