home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 425 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: VM 2010
| | | |-+  Tyskland
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Tyskland  (Læst 48999 gange)
verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Tyskland
« : 08 Jun 2010, 11:44 »





Præsentation
Tyskland er et centraleuropæisk land, der grænser op til Danmark, Frankrig, Luxembourg, Belgien, Holland, Schweiz, Østrig, Polen, samt Tjekkiet.. Landet er med sine 83 millioner indbygger, et af de mest folkerige i Europa, og samtidigt et af de mest kulturelt spændende! Med deltagelse i både Første og Anden verdenskrig har Tyskland spillet en central rolle i europæisk historie de sidste 100 år. Landet blev efter krigen delt i to, og blev først i 1990 genforenet. Landets problematiske fortid står i skarp kontrast til det velfungerende Tyskland vi ser i dag. Landet har naturligvis de samme problemer som andre europæiske lande slås med (Dårlig økonomi, problemer med integration mm) men ser man bort fra det, vil man opleve et land der har en smuk natur, dejlig mad hvor især pølserne er noget man bør prøve, samt et venligt og hjælpsomt folk ( Kan jeg udtale mig om da jeg har boet i Tyskland 6 år  )

Fodboldmæssigt set har Tyskland en lang gloværdig fortid, som startede med VM titlen i 1954 hvor man sensationelt slog klassemandskabet Ungarn 3-2 efter at have været nede 2-0 i finalen.. Også kaldt ” Das wunder von Bern”. Senere har man opfostret store fodboldspillere som Gerd Müller, Franz Beckenbauer, Sepp Maier, Lothar Matthäus, og Jürgen Klinsmann mfl. samt vundet 3 verdensmesterskaber og 3 europamesterskaber. Bundesligaen der er den bedste liga i landet, er i rivende udvikling, og understreger tysk fodbolds nuværende succes. Klubbernes økonomi vokser, store profiler kan findes her, og der er altid fyldt på diverse stadions. Tyskland er både geografisk og fodboldmæssigt en kæmpe i Europa.

Forventninger
Tyskerne har altid en enorm tro på landsholdet, og ser man spiller for spiller og på hvad landsholdet normalt præsterer ved slutrunder så er der grund til optimisme. Optimismen er dog forstummet lidt efter at anfører Michael Ballack blev alvorligt skadet, og den stærke spiller misser desværre VM. Noget af en bet for ” Die nationalelf”.
Tysklands gruppe der indeholder Ghana, Serbien, samt Australien ser på papiret overkommelig ud.. Men det skal man ikke tage fejl af, der venter landsholdet 3 svære kampe mod tre fysisk stærke modstandere, men tyskland burde med deres slutrunderutine være i stand til at klare sig videre her. En førsteplads vil give holdet en kamp mod det næstbedste hold fra Gruppe C, og da England er klare favoritter til førstepladsen er Tyskland favoritter i en kamp mod enten Algeriet, Slovenien eller USA. En eventuel Kvartfinale kan ende med at Tyskland render ind i Argentina nøjagtigt som i 2006. En hadsk spillet kamp, hvor de argentinske frustrationer fik frit spil efter at Tyskland havde elimineret dem efter Straffe. Tyskland har gode muligheder for at stå med guldet til sidst , da holdet er kendt for at have marginalerne, en god taktisk forståelse, og samtidigt har en håndfuld gode spillere der kan afgøre tingene på egen hånd. Den manglende klasse rent defensivt og Ballacks skade gør desværre at jeg ikke tror de kommer så vidt! Realistisk set tror jeg festen slutter i semifinalen.

Gruppe D
Tyskland
Australien
Ghana
Serbien


Kampprogram

13-6-10 Tyskland vs Australien
18-6-10 Tyskland vs Serbien
23-6-10 Tyskland Ghana


Truppen 
Målmænd
Jörg Butt (Bayern München)
Manuel Neuer (FC Schalke 04)
Tim Wiese (Werder Bremen)

Forsvar

Dennis Aogo (Hamburger SV)
Holger Badstuber (FC Bayern München)
Jerome Boateng (Hamburger SV)
Arne Friedrich (Hertha BSC Berlin)
Marcell Jansen (Hamburger SV)
Philipp Lahm (FC Bayern München)
Per Mertesacker (Werder Bremen)
Serdar Tasci (VfB Stuttgart)

Midtbane

Sami Khedira (VfB Stuttgart)
Toni Kroos (Bayer Leverkusen)
Marko Marin (Werder Bremen)
Mesut Özil (Werder Bremen)
Bastian Schweinsteiger (FC Bayern München)
Piotr Trochowski (Hamburger SV)

Angreb
Cacau (VfB Stuttgart)
Mario Gomez (FC Bayern München)
Stefan Kießling (Bayer 04 Leverkusen)
Miroslav Klose (FC Bayern München)
Thomas Müller (FC Bayern München)
Lukas Podolski (1. FC Köln)


Noget der med det samme springer i øjnene er hvor mange spillere der er udtaget fra den hjemlige liga. Et fint bevis på at bundesligaen har nået et godt niveau, og i dag besidder talrige profiler der klart har niveau til VM.
Rent defensivt skal Per Mertesacker og Philip Lahm samme med den urutinerede Manuel Neuer holde sammen på en noget skrøbelig forsvarskæde.. De to forsvarsspillere er de eneste som jeg vil mene kan stå distancen og gøre en forskel. Hvad enten de to andre hedder Friedrich, Tasic, eller Boateng så er det svagt i forhold til de to førstnævnte. Det bliver derudover spændende at se, hvordan Neuer tackler sin hidtil største internationale udfordring.
Midtbane består af kloge pasningsstærke spillere som, Schweinsteiger, og Toni Kroos, mens Khedira skal være skraldemanden i den defensive del. Spillere som Özil, Trochowski, og Marin skal stå for det kreative i offensiven. En god blanding af spillere med mange forskellige brugbare kompetencer.
Til denne slutrunde har Löw valgt at splitte frontparret Klose-Podolski, hvilket jeg personligt mener er ærgeligt.. Men i de venskabskampe jeg har set har det faktisk fungeret ret godt med Podolski på kanten, hvorimod Klose dog ikke helt har fundet VM formen endnu.. Hans status i Tyskland er lidt som Jon Dahls herhjemme.. Folk mener han er over the hill og burde skiftes ud med yngre kræfter.. Cacau banker i hvertfald kraftigt på, efter en fremragende sæson i Bundesligaen!

Det bliver spændende at se hvordan landstræner Joachim Löw tackler en masse positive problemer rent taktisk.


Forventet Opstilling

                                              Manuel Neuer

Philipp Lahm - Arne Friedrich - Per Mertesacker - Baadstuber/Jerome Boateng

                         Bastian Schweinsteiger –Sami Khedira 
                               
Marin/Trochowski      -                      Özil              -       Lukas Podolski

                                              Miroslav Klose

Profiler
Philip Lahm
Den lille back der fik sin debut på landsholdet i 2004 er en af de bedste i verden på sin position.. Han spiller til daglig i Bayern München og er kendt for stabile præstationer rent defensivt, og gode offensive raids frem af banen. Han spiller stort set aldrig en dårlig kamp, og havde en stor andel i Bayerns finaleplads i Champions League. Derudover er han anfører for holdet. Meget står og falder med ham under turneringen.

Lukas Podolski
Fremragende fodboldspiller, der nu er røget ned på kanten efter flere år fremme med Klose. Er hamrende hurtig, dygtig teknisk, og sparker som en hest. Meget kontrastærk spiller, og en spiller der er dygtig til at søge de rette positioner i feltet.
Plejer altid at spille godt under slutrunder og Køln spilleren vil også helt sikkert være toneangivende i denne også.

Bastian Schweinsteiger
Skal være med til at holde styr på den centrale midtbane, samme med Khedira der er med på holdet frem for Ballack. Var tidligere kantspiller men pga hans manglede hurtighed er han flyttede ind centralt hvor han i kraft af hans hurtige tankegang og gode pasningsspil er en central del i både det Tyske og Bayern Münchens spil. Fungerer godt både i fremdrift og i løb tilbage i banen og er en moderne komplet midtbanespiller. Han skal for alvor vise at han kan klare det ansvar der ligger på hans skuldre under dette VM, og jeg spår ham det helt store gennembrud på det tyske landshold under sommerens slutrunde.

Upcoming star
Marko Marin
Den serbisk fødte Marko Marin, er en fodboldspiller Tysk fodbold har sukket efter i mange år. Den unge Bremen spiller har en utrolig flair, et fantastisk blik for spillet og det er klart ham der kan skaber det uventede i den tyske offensiv. Hvad han mangler i højde og drøjde har han i finurlighed og teknisk kunnen. En spiller jeg personligt ser meget frem til at følge og tror han bliver et godt aktiv for Tyskland under slutrunden. Der er dog hård kamp om pladserne så der er ingen garanti for at han starter i alle kampene.. Men når han er på banen, vil folk få set en klassespiller. Jeg er i hvertfald super forelsket i hans evner..

http://www.youtube.com/v/c_89OaRlWKs Opstemt
« Seneste Redigering: 08 Jun 2010, 11:48 af verdenskrig » Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tyskland
« Svar #1: 08 Jun 2010, 11:55 »

Rigtig god tekst Smiley Selv kan jeg også godt lide Marin, men som upcoming star, så har Tyskland jo faktisk mange gode spillere. Synes på den vis også at både Toni Kroos og Mesut Özil burde nævnes ligeså Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tyskland
« Svar #2: 08 Jun 2010, 11:58 »

Rigtig god tekst Smiley Selv kan jeg også godt lide Marin, men som upcoming star, så har Tyskland jo faktisk mange gode spillere. Synes på den vis også at både Toni Kroos og Mesut Özil burde nævnes ligeså Smiley
Smiley

Ja kunne nævne mange, men for at det ikke skulle blive for langt ville jeg hellere nævne ham.. Özil har tilspillet sig en fast plads i den tyske offensiv og er det helt store omdrejningspunkt sammen med Bastian S, så han skulle nok have været under profiler hvis det var, mens jeg ser Marin som en mere spændende spiller end Kroos ud fra det kendskab jeg har til begge Smiley..



Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tyskland
« Svar #3: 08 Jun 2010, 12:00 »

Okay. Jeg vil også give dig ret i, at Özil måske nok er "nået" længere end Marin på landsholdet indtil nu. Og er også fuldt ud enig med dig i, at Marin bliver en super spiller at følge. Personligt synes jeg netop at mange af de unge spillere gør op med fordommene mod landets fodboldstil, da jeg bestemt ikke ser dem som kedelige. Af potentiale, så mener jeg dog Kroos rummer mere end Marin, men det er så min mening. Har dog ikke fulgt Kroos så tæt i år, så skal heller ikke kunne udtale mig om hans niveau lige pt. Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tyskland
« Svar #4: 08 Jun 2010, 12:04 »

Amen danskernes opfattelse af Tyskland er på mange måder helt skæv, fodboldmæssigt er det en af dem Wink .. Synes også Tyskland trup indeholder enormt meget kvalitet og talent.. Savner dog en rigtig god makker til Mertesacker.. Har ikke den mindste tillid til Arne Friedrich.. Mandens evner til at placere sig korrekt i forhold til sin backkæde er ikke eksisterende, og jeg håber ikke han laver samme nr som mod Costa Rica i 06, hvor han ophævede offsiden ved begge deres mål  Skuffet

Angående Marin og Kroos handler det nok lige så meget om hva slags spiller man er til Smiley..Begge har kæmpe talent, men Marin vinder i min bog på hans evne til at gøre det uventede.. Hvis han havde lyst kunne han sætte 8 modspillere af i midtergangen af en fynsk bybus  Grin
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

BlaZZo
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline

 
Sv: Tyskland
« Svar #5: 10 Jun 2010, 06:59 »

Hvor sikkert vil i mene at Sami Khedira vil være i startopstillingen ? Er nemlig igang med at sætte et hold på holdet.dk, og har ham som en mulighed. Har han startet inde i deres sidste kampe op til VM ?
Logged

Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.


verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tyskland
« Svar #6: 13 Jun 2010, 11:33 »

Hvor sikkert vil i mene at Sami Khedira vil være i startopstillingen ? Er nemlig igang med at sætte et hold på holdet.dk, og har ham som en mulighed. Har han startet inde i deres sidste kampe op til VM ?

Jeg er tæt på 100 % sikker på at han starter inde.. Han er blevet udskreget som Ballacks afløser, og er noget nær den eneste midtbanespiller i truppen som kan flække igennem i defensiven.. Så det kan man sagtens regne med..

Så går det løs i dag.. Tyskland møder Australien senere, og hold da ferie jeg glæder mig til at se hvad de unge guttere kan byde ind med her fra start.. Der vil sikkert være lidt nerver her op til første kamp, men jeg håber og tror på sejren..

Sad og så ARD i går hvor de har det tyske VM studie, og alle virkede positive overfor kampen, men en af eksperterne sagde noget rigtigt i mine øre.. Han er sikker på at kampen bliver lidt ala den England havde mod USA.. En kamp som på papiret skal vindes, men hvor modstanderen nok skal gøre det svært for en, og kampen ender sikker med en 1-0 sejr til Tyskland eller noget i den dur..

Men kampen skal vindes og det tror jeg også den bliver.. DEUTSCHLAND DEUTSCHLAND DEUTSCHLAND  Opstemt


Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tyskland
« Svar #7: 13 Jun 2010, 11:34 »

Hvordan ser det ud i angrebet, har Thomas Müller en chance for spilletid? Smiley
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tyskland
« Svar #8: 13 Jun 2010, 11:38 »

Hvordan ser det ud i angrebet, har Thomas Müller en chance for spilletid? Smiley

Ja men ikke fra start.. I træningskampene er han kommet ind på kanten i anden halvleg for det mestre, hvor det pt ser ud til at Cacau er førstereserve til Klose Smiley

Men hvis man skal bruge et mål indenfor de sidste 20 min kan det meget vel være at det er Gomez der kommer ind i stedet pga hans fysiske styrke.. Det er det som er lækkert ved at have så mange kvalificerede muligheder  Wink
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tyskland
« Svar #9: 13 Jun 2010, 11:51 »

Starter Podolski inde? Wink
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tyskland
« Svar #10: 13 Jun 2010, 11:56 »

Starter Podolski inde? Wink
100 % sikkert.. Han er en af de mest sikre startere i truppen, og han starter formentligt på venstrekanten, hvis Löw holder fast i sit 4-2-3-1 system som han nok gør Wink
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tyskland
« Svar #11: 13 Jun 2010, 18:03 »

Den tyske opstilling i den forventede 4-2-3-1:
Manuel Neuer på kassen.
Lahm, Mertesacker, Friedrich og Badstuber i forsvaret.

Khedira og Schweini på den central midtbane.
Thomas Müller og Lukas Podolski på hver sin kant og så Mezut Özil bag Miroslav Klose.
Logged

It's gonna be legendary

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tyskland
« Svar #12: 13 Jun 2010, 18:06 »

Den tyske opstilling i den forventede 4-2-3-1:
Manuel Neuer på kassen.
Lahm, Mertesacker, Friedrich og Badstuber i forsvaret.

Khedira og Schweini på den central midtbane.
Thomas Müller og Lukas Podolski på hver sin kant og så Mezut Özil bag Miroslav Klose.

Håber Löw ved noget jeg ikke ved, for Müller ser jeg ikke som en god ide som starter.. Han er bedst når han kommer ind og modstanderen er møre.. Men spændende lad os se hva der sker
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Ben92
Gæst
 
Sv: Tyskland
« Svar #13: 13 Jun 2010, 18:10 »

Glæder mig til at se Tyskland i aften! En af mine favoritter til at gå hele vejen, også plager de også være garant for mål.

Logged

kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tyskland
« Svar #14: 13 Jun 2010, 18:12 »

Håber Löw ved noget jeg ikke ved, for Müller ser jeg ikke som en god ide som starter.. Han er bedst når han kommer ind og modstanderen er møre.. Men spændende lad os se hva der sker

Måske er det fordi han forventer at Australien bliver meget defensive og at han derfor vil have en angriber mere på banen, da Thomas Müller må formodes at have et bedre målinstinkt end f.eks. Trochowski.
Logged

It's gonna be legendary

Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010