home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:09:38 warmon Blogkonkur... [30] Journeyman - Og g...
I går kl. 15:45:17 szukizek Blogkonkur... 9# Hjertet banker kun ...
23 Maj 2024, 23:07 warmon Blogkonkur... The beautiful game
23 Maj 2024, 20:17 Bubbles Blogkonkur... #9 - Danish Viking War...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23310
  0 Brugere, 571 Gæster Online.

Indlæg: 1132792 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: aineirish
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: VM 2010
| | | |-+  Tyskland
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Udprint
Forfatter Emne: Tyskland  (Læst 50240 gange)
søgaard
Gæst
 
Sv: Tyskland
« Svar #60: 27 Jun 2010, 23:03 »

Jeg forventer at vi ser VM's to største favoritter til titlen, når Argentina og Tyskland mødes.

Tyskland er tilpas kyniske til at de sagtens kan slå samtlige hold, mens Argentina har boldspillerne til at score et mål mere end modstanderen.

Jeg håber at en cocktail mellem disse to ting giver et brag af en kamp, som vil blive husket fremover. Den har potentialet til at gøre dette!
Logged

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Tyskland
« Svar #61: 27 Jun 2010, 23:10 »

Lad os nu se, jeg tror nu stadigvæk at Spanien og Argentina mødes i finalen, og jeg håber det også, for det er altså de to bedste fodboldhold, imo når tyskerne hverken de to eller Brasserne Wink
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tyskland
« Svar #62: 27 Jun 2010, 23:19 »

Lad os nu se, jeg tror nu stadigvæk at Spanien og Argentina mødes i finalen, og jeg håber det også, for det er altså de to bedste fodboldhold, imo når tyskerne hverken de to eller Brasserne Wink
Måske ikke på hold, men hvis du stadig mener det udfra spil indtil videre i denne turnering, forstår jeg dig ikke. Den imo. mest oplagte finale pt. er helt klart Tyskland - Argentina, som jeg er ked af skal mødes allerede. Som jeg ser det pt. så kommer finalen enten til at bestå af Tyskland, Argentina, Spanien eller Brasilien. Men Tyskland og Argentina har imponeret mig klart mest. Smiley
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tyskland
« Svar #63: 28 Jun 2010, 02:23 »

Imponerende med sådan en gentagelse af sidste VM, med hensyn til Argentina og Tyskland - først møder Argentina Mexico i ottendedelsfinalen, som i '06, for derefter at skulle møde tyskerne i kvartfinalen, som også var tilfældet for 4 år siden. Dengang trak Tyskland som bekendt det længste strå efter straffesparkskonkur rence, ganske som de plejer, da Lehmann først tog Ayala's forsøg og kort efter også Cambiasso's. Dengang var det med en lidt yngre og lidt mere korthåret Joachim Löw som assistenttræner, så det er ikke første gang at han står overfor argentinerne.

Tyskerne har dog imponeret mig meget. Når de spiller med Podolski, Özil, Müller og Klose i offensiven, bliver der konstant lavet løb på kryds, på tværs og i dybden, hvilket virkelig skabte store problemer i det engelske forsvar. Desuden kan de tre førstnævnte en del på egen hånd, og i særdeleshed Özil har virket imponerende med sine zig-zag løb og bande-spil, hvilket især har fungeret godt med Müller. Müller har også virkelig overrasket, med sine 3 mål, men det er især hans drive fremad banen og hans målrettethed som har fanget min opmærksomhed. Når han først kommer op i fart går det altså rigtig, rigtig hurtigt og så er han ikke at komme ind på kroppen af. Klose virker også til at være i fremragende form og ser rigtig motiveret ud.

Jeg tror dog at deres spil afhænger rigtig meget af hvordan Bastian Schweinsteiger og Sami Khedira spiller. Det er deres opgave at binde forsvars- og angrebskæderne sammen, og indtil videre har de gjort det rigtig godt. Det bliver dog spændende at se hvordan de vil klare det overfor et mandskab som Argentina, der vil forsøge at lægge et endnu højere genpres, end det englænderne forsøgte at lægge i slutningen af første halvleg og starten af anden halvleg. I netop de perioder havde tyskerne svært ved at få bolden flyttet op over midterlinjen, da der enten var for få spillere mellem forsvaret og angrebet eller også var der simpelthen ikke nogle til at modtage bolden oppe omkring midtercirklen. Klose har dog vist at han er farlig når han ligger og lurer, så jeg tror at argentinerne kan få problemer med hans dybdeløb og de lange bolde, hvis de forsøger at lægge et lidt for højt pres. Demichelis har nemlig vist sig som en rigtig tung og ikke særligt mobil mand, så de lange høje bolde op i bagrummet kan blive rigtig farlige for Maradona og Co.

Til gengæld virker tyskerne også som et hold der er til at tale med, rent defensivt. Mertesacker og Friedrich er ligesom Demichelis langt fra hurtige eller mobile, så de kan virkelig få en svær kamp overfor de teknisk begavede argentinere, såsom Messi, Tévez, Higuaín og Agüero. Desuden virker tyskernes backs også relativt svage rent defensivt. Lahm er lille og let at mase sig forbi, selvom han er hurtig, og jeg tror han vil få store problemer overfor en fysisk stærk mand som Tévez. Omvendt virker det dog med den anden back, Boateng, som lige præcis hverken er lille eller hurtig. Han er derimod stor og virker ærligt talt en kende klodset, så jeg tror også at han kan få problemer overfor en udfordrende Messi eller Maxi.

Generelt tror jeg at tyskerne får det rigtig svært mod Argentina, men Tyskland er bare et af de lande man aldrig skal afskrive. De har disciplinen, de har motivationen, de har den taktiske kunnen og så har de har gejsten - det er jo ikke for sjov at VM bolden fra '06 hedder Teamgeist. De er en del af den firkløver som man altid kan regne med ved en VM slutrunde - Brasilien, Argentina, Italien og Tyskland. En af de fire nationer har været repræsenteret ved hver eneste finale siden det første VM. En imponerende statistisk og et imponerende stykke fakta at kigge på. Dog er Argentina som bekendt også en del af den statistik, så det kan ligeså vel blive fugl som fisk når to af de absolut største fodboldnationer tørner sammen på lørdag. Og er du gal hvor jeg glæder mig!
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Tyskland
« Svar #64: 28 Jun 2010, 07:28 »

Måske ikke på hold, men hvis du stadig mener det udfra spil indtil videre i denne turnering, forstår jeg dig ikke. Den imo. mest oplagte finale pt. er helt klart Tyskland - Argentina, som jeg er ked af skal mødes allerede. Som jeg ser det pt. så kommer finalen enten til at bestå af Tyskland, Argentina, Spanien eller Brasilien. Men Tyskland og Argentina har imponeret mig klart mest. Smiley
Spanien har sku da været bedre end tyskland Huh

Tyskerne var imo kun imponerende i den første puljekamp mod Australien, og både mod Ghana og Serbien havde de problemer, måske ikke helt så meget mod Ghana, men kampens forløb in mente, så kunne de altså godt have fået en uafgjort hjem der Ghana imo, de var klart mest nærgående den første time.

Spanien derimod, har udspillet deres modstandere i alle tre kampe, har kun vundet to, men man skal ikke være fodboldekspert for at kunne se, at kampen mod Schweiz, var en kamp Spanien burde have vundet på spil og chancer. Mod Chile var det måske ikke den decideret udspilning, men det var også mod et "tophold" som  jeg btw. har store forventninger til Wink

Tyskland spillede super godt igår mod England ja, men lad os nu se om ikke de smutter hjem efter næste runde, kan slet ikke forestille mig at de kan true Argentina, og jeg er ret sikker på at Spanien slår Portugal, da de altså bare er et stærkere hold, og har et helt andet kollektivt niveau, hvor jeg føler lidt at Portugals spil, er mere individuelt plan, hvor man forlanger meget af de gode kanter

Men det er jo VM, og erfaringerne siger jo at Tyskland stort set altid er med når det skal afgøres, og de har ofte heldet på deres side, og jeg vil gerne anerkende at Tyskerne har været gode, så hvis de har heldet på deres side, ja hvorfor så ikke Tyskland som verdensmestre? Smiley
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tyskland
« Svar #65: 28 Jun 2010, 09:29 »

Altså nu ved jeg ikke om du har kigget på "skud på mål" og ud fra det vurderet hvem der har været bedst, for Tyskland har scoret flest mål sammen med Argentina. Spanien har haft flest skud på mål, men de har godt nok været ineffektive og deres forsvar har ikke set så sikkert ud som det burde, bestående af Piqué og Puyol i midten. LFC siger at Argentina og Tyskland har imponeret ham mest, og det har de da også klart ved mig. Ja det har de vel ved alle dem som har set deres kampe. De spiller flot offensiv bold og er pisse effektive. Det er næsten kun Özil der er sløj i sine afslutninger, hvis man ser bort fra det fantastiske mål han scorede imod Ghana.

Har som så mange andre danskere altid haft en negativ holdning om Tyskland, men når de med så lav en gennemsnitsalder spiller så smukt offensivt, kan man da ikke have andet end respekt for dem. Derfor ærgrer det mig også at Argentina og Tyskland allerede skal møde hinanden i kvartfinalen, når det egentlig burde at være finalen, hvis man skulle udvælge de to bedst spillende hold, so far, under VM-slutrunden.

Jeg kan ikke se hvorfor at de ikke skulle kunne true Argentina. Demichelis har ikke været for god i de tre gruppekampe og den offensive kvartet i front (Özil, Podolski, Klose og Müller) har vist sig at kunne splitte et forsvar ad, selvom England måske ikke er så svære at splitte ad, så kan de fire finde hinanden som næsten ingen andre. Jeg håber bare på at Danske Spil er lige så uvidende som da de lavede oddsene til Tyskland - England kampen. Jeg gætter på at de sætter Argentina som favoritter - selvom kampen er fuldstændig åben.

Det er også dejligt at se at der er begyndt at komme mange mål. Nu er Italien, Frankrig og England ude. Kan det have et sammenhæng? Det er jeg overbevist om. Nu mangler vi bare Brasilien, og så er de destruktive hold ude af turneringen. Lad os håbe at Chile kan tage revanche fra den sydamerikanske kvalifikation til VM.
Logged


Arsenal Football Club


Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tyskland
« Svar #66: 28 Jun 2010, 10:20 »

Som jeg ser det er Tyskland klart et af de bedste hold i turneringen, og IMO holder sammenligningen med Spanien ikke. Ja, Spanien styrede kampen mod Schweiz hvor de tabte, men det samme gjorde Tyskland da mod Serbien? Ja, Serbien fik gennem kampen lidt flere chancer, især mod slutningen, men at sige at Tyskland ikke selv kom til mange rigtig store muligheder vil være en løgn. Podolski brændte tilmed et straffe. Med in mente skal man også tage, at dommeren gik helt bersærk med latterlige gule kort i den kamp, og det gjaldt på sin vis begge veje, at de skulle ikke altid være særlig hårde, før det gav gult.

Mod Argentina har begge hold lidt det samme problem. De er uhyre gode i offensiven, mens defensiven er udmærket, men har dog sine mangler. Hos Argentina vil alle nok nævne Demichellis, og det er jo rigtigt, at han har spillet skidt og er en mand, der nok vil få problemer mod Özil. Netop det, at Samuel også har været ude gør, at man måske godt kan tillade sig at stille lidt spørgsmålstegn ved hvor godt deres centrale forsvar er sammenspillet.

Tyskland derimod har haft store problemer på venstreback. Både Badstuber og Boateng har ikke set for gode ud defensivt, og med Messi som direkte modstander skal der ske noget hos Tyskland, for at det ikke skal ende som en katastrofe Smiley Jeg glæder mig personligt til at se, om Löw holder fast i forsvaret, eller om han sender Lahm over på Messi, og så istedet spiller med Boateng eller en anden som højre back.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

LosBlancos26
Gæst
 
Sv: Tyskland
« Svar #67: 28 Jun 2010, 10:37 »

Jeg synes nu faktisk, Boateng spillede en rigtig god kamp i går, han lukkede Milner ned, ja jeg ved godt, Milner ikke er Messi, men alligevel  Smiley

Jeg tror sagtens, tyskerne kan besejre Argentina, men en ting er helt sikkert, det bliver en satans god kamp!
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tyskland
« Svar #68: 28 Jun 2010, 11:29 »

Ja det er rigtigt, men modsat var det ham der hang markant efter Upson, da denne reducerede til 2-1 Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

TimE
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tyskland
« Svar #69: 28 Jun 2010, 12:00 »

Messi er blevet nemmere at stoppe efter trænerne har indset hvordan han skal stoppes (Tak Mourinho), siger ikke han ikke er farlig men han er ikke så ustoppelig som han så ud tidligere på sæsonen. Er faktisk lige nu mere bange for Tevez end jeg er for Messi, for hold kæft den mand er farlig, klasse kasse han lavede igår! Men Messi skal nok vise sig at være lige så farlig pga. hans hurtighed overfor det lidt tungere Tyske forsvar.
Jeg ser ikke Argentinas forsvar som et der er vildt meget bedre end Englands, specielt Demichelis har det med hvertfald at lave mindst 1 fejl i hver kamp efterhånden.
Sådan som vi (Tyskland) spillede igår har vi helt klart en mulighed for at få Maradona ned.

Bliver en crazy kamp..
Logged

FC Bayern München
Triplemeister 2012/2013!

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tyskland
« Svar #70: 29 Jun 2010, 14:53 »

http://onside.dk/nyheder/vm-2010/hiddink-oezils-tyske-pas-er-falsk

Jeg håber godt nok ikke, at dette er sandt!
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tyskland
« Svar #71: 29 Jun 2010, 14:56 »

http://onside.dk/nyheder/vm-2010/hiddink-oezils-tyske-pas-er-falsk

Jeg håber godt nok ikke, at dette er sandt!
Nej selvfølgelig er det ikke sandt. Tunge Hvordan i alverden skal Guus Hiddink nogensinde være i position til at vide det, da han bare er fodboldtræner og i øvrigt aldrig har trænet Özil. Tunge
Logged

marcusdyhr
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tyskland
« Svar #72: 29 Jun 2010, 14:58 »

Özil har tyrkiske forældre men altid boet i tyskland + født der, det gør ham vel automatisk til tysker i det han altid har boet der???
så kan man kalde ham tyrker/tysker hvor man selv vælger hvilket land man vil spille for, så guus hiddink tror jeg ikke har ret :p
Logged

Peace Sølvet gik til de hvide og blå fra fyn i 08/09 Peace
Græder Sølvet gik til de hvide og blå fra fyn i 09/10 Græder
!!! Håber guldet kommer til OB i 10/11 !!!

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tyskland
« Svar #73: 29 Jun 2010, 15:01 »

Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tyskland
« Svar #74: 29 Jun 2010, 15:05 »

Det er da altid noget. Wink

Men LFC, det har da intet, at gøre med om Guus har trænet ham, det ville jo ikke lave om på noget. Huh
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010