home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 08:52:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23579
  2 Brugere, 602 Gæster Online.

Nyeste Bruger: geowalker
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Ich bin ein Berliner!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Læser du bloggen?
Ja den er rigtig spændende
- 4 (44,4%)
Ja lidt, men den mangler meget
- 4 (44,4%)
Nej fandme, den er bare ringe!
- 1 (11,1%)
Antal Stemmer: 9

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 Udprint
Forfatter Emne: Ich bin ein Berliner!  (Læst 13995 gange)
Dusty78DK
Manager

Sv: Ich bin ein Berliner!
« Svar #45: 29 Jul 2006, 21:58 »

Tja, det er vel lidt op til dig. Det kunne måske være spændende at følge et nyt hold fra begyndelsen, men det kunne også være spændende at se hvordan "berlinerne" klarer sig i Europa

Gitte67
Ynglingespiller

« Svar #46: 29 Jul 2006, 22:00 »

Ok men tror jeg kører denne sæson ud og ser hvordan det går i Europa, så kan jeg starte noget nyt efter...

Chelsea!

Ramos 4
Landsholdsspiller

« Svar #47: 29 Jul 2006, 22:02 »

God ide

ZhotLog
Gæst

« Svar #48: 29 Jul 2006, 22:41 »

Enig med Ramos.
Har lige læst bloggen fra start til slut, og jeg må sige at skrive måden har forandret sig meget, til det bedre Thumbs Up

Dusty78DK
Manager

« Svar #49: 29 Jul 2006, 22:43 »

Ok men tror jeg kører denne sæson ud og ser hvordan det går i Europa, så kan jeg starte noget nyt efter...

Lyder spændende  Smiley

Gitte67
Ynglingespiller

« Svar #50: 29 Jul 2006, 22:46 »

Mål for sæson 2008/2009
27/8-08

4 nye navne kunne Hertha BSC præsentere til den kommende sæson, først og fremmest er der tale om tre store talenter som vi er utrolig stolte af at kunne præsentere på Olympiastadion:

Anderson(19)(Vidunderdreng) skifter på en fri transfer fra portugisiske FC Porto og er udset til at lærer fra sin brasilianske landsmand Ze Roberto, om hvordan men skal spille en venstre kant i Hertha.

Lasse Staw(20) skifter fra græske Olympiakos og er udset til at skulle kæmpe med Stuhr Ellegaard om at få "tjansen" som anden målmand.

Ronald Zubar(22) skifter fra franske Marseille for 49Mio kr, er er udset til at skulle give(Gladstone & Huth kamp om de to midterforsvars pladser. Da kroatiske Simunic skiftede til Nürnberg for godt og vel 15 Mio kr.

Sidste køb her til efteråret er franske Olivier Kapo (27) som var kommet i unåde hos Juventus efter sit lån hos Marseille. Kapo skal kæmpe med Bastürk om at blive Herthas offensive styrmand

Ligaen: Forsvare sidste års titel som tyske mestre!!

Pokalturneringen: En finale plads intet mindre.

CL: en kvartfinale plads eller semi hvis alt flasker sig Thumbs Up ville være skjøn herli

Billedserie fra de fire nyindkøb:

Lasse Staw

Vidunderdrengen Anderson i kamp for Porto

Ronald Zubar i kamp for det franske U-21 hold

Kapo ankommer til Berlin

Chelsea!

Gitte67
Ynglingespiller

« Svar #51: 29 Jul 2006, 22:58 »

Fem kampe spillet:

Tyske Ligacup Semifinale: Hertha BSC - Stuttgart 1-2(Zigic) Mascherano rødt

Ligaen:
D.2/8-08 Frankfurt - Hertha BSC 1-3(Fred 3)

D.9/8-08 Hertha BSC - Gladbach 2-0(Kapo, Bednar)

D.24/8-08 Kaiserslautern - Hertha BSC 2-1(Bednar)

Pokalturnering 3 runde:
16/8-08 Worms - Hertha BSC 0-10(Kapo3,Salihovic2,Bednar3,Bastürk2)

Så vil jeg kører efter planen herfra god fornøjelse :cr

Hertha BSC havner i svær CL gruppe H

Det var en dag med blandende følelser i Berlin, da champions league gruppespillets Gruppe H blev udtrukket således::

Inter Milano
Ajax Amsterdam
Hertha BSC
M. Haifa

Skov sagde kort efter: Det kunne have blevet værre, men samtidig skal vi yde alt i samtlige kampe. Skov havde yderligere dette at sige om det tre andre hold:

Inter Milano: Klart gruppens farvoritter med spillere som Adriano, Rooney og Martins udgør de klart gruppens stærkeste offensiv.

Ajax Amsterdam: Vi slog dem sidste sæson på hjemmebane og tabte på udebane, udfaldet kan gå hen og blive det samme denne sæson, men vi går i hvert fald efter 4 point i de to kampe mod Ajax!

M. Haifa: Ja de ska vindes begge kampe, alt andet må betegnes som en fiasko

Den tyske pokalturnering træk Hertha BSC 2 divisions holdet Union Berlin
« Seneste Redigering: 29 Jul 2006, 23:09 af Gitte67 » Logged

Chelsea!

Gitte67
Ynglingespiller

« Svar #52: 29 Jul 2006, 23:59 »

Skov overtager overraskende det Schweisiske landshold

Meget uventet er det blevet offenlig gjort at Hertha BSC manager Lasse Skov, overtager det Schweiziske landshold. Dette kom meget uventet da Skov tidligere har udtalt efter flere afslag fra bla: Norge, Østrig og Grækenland:

"Landsholdsfodbold er ikke noget jeg har i mine overvejelser for tiden, og hvis jeg engang skal være træner for en nationalitet skulle det jo selvfølgelig være de rød hvide."

Dette kan man give hr. Skov halvvejs ret i da Schweiz også spiller i rødt og hvidt, vi fangede ham efter meddelsen blev sendt ud til folket:

Journalist: Tillykke med det nye job Lasse, hvad fik dig til at prøve kræfter med Schweiz når du tidligere har afslået større nationaliter?
Lasse Skov: Syns Schweiz har et utrolig spændende hold med en god blanding af unge og ældre rutinerede spillere og det skal give os succes på vej mod VM 2010, med hensyn til tidligere negative udtalelser føler jeg nu at jeg har tid til det her, og vil gøre alt for at alpe landet bliver en anerkendt fodbold magt.

Schweiz Vm Kval gruppe Ser således ud:
Tyskland
Serbien & Montenegro
Island
Hvidrusland
Schweiz

Første kamp spilles onsdag d.3/9-08 på St. Jakobspark, Schweiz mod Serbien Montenegro og træner Lasse Skov har udtaget følgende trup:

Målmænd:
Patrick Ballabeni
Dragan Djukic
Emanuel Jauslin

Forsvarer:
Reto Zanni
Patrick Müller
Arnaud Bühler
Patrick Oehler
Patrick Baumann
erlippe Senderos
Christian Schwegler
Reto Ziegler

Midtbane:
Valon Behrami
Johann Vogel
Ricardo Cabanas
Tranquillo Barnetta
Charles-Andre Doudin
David Chiumiento
Hakan Yakin

Angribere:
Antonio Aiello
Emrah Ekin
Marco Streller
Johan Vonlanthen

Kamp mod Serbien & Montenegro
Onsdag d.3/9-08

Startopstilling Schweiz:
Jauslin
Zanni-Senderos-Baumann-Ziegler
Vogel
Doudin-Chiemiento-Barnetta
Frei-Vonlanthen

Kampen i tal:
48' 1-0 Alexander Frei
55' 1-1 Nemanja Vidic
75' 2-1 Alexander Frei
90' 3-1 Davide Chiumiento

Kampens Spiller: Alexander Frei

'

« Seneste Redigering: 30 Jul 2006, 00:05 af Gitte67 » Logged

Chelsea!

Dusty78DK
Manager

« Svar #53: 31 Jul 2006, 19:18 »

Fedt! Indtil videre har der stort set kun været blogs hvor folk har været landstræner for Danmark. Fedt med noget forandring!  Thumbs Up

Gitte67
Ynglingespiller

« Svar #54: 31 Jul 2006, 20:26 »

Onsdag d.27/8-08
Liga Hertha BSC mod Rostock

Rigtig flot kamp vi ligger ud ud med tre Fred scoringer på bare 14 Min,
Kapo for scoret 2 straffesparks mål. De tre sidste mål bliver sat ind af Friedrich,Lopez og Gladstone. Dejligt offensivt spil af Hertha hvor alt gik op i en højere enhed.
8-1

Onsdag d.10/9-08

Champions League Gruppe Gruppe H
Ajax mod Hertha BSC

Lopez var op til kamp skadet og han blev erstattet af Jeremy Menez, Zigic var også skadet,
og han blev ertstattet med Bednar.
Denne kamp skulle vi gerne hav et point i hus for at få et godt udgangspunkt.
Men sådan skulle de ikke gå, Ajax's Aldo Andres Jara scorer to mål på 5 Min og Ajax holder en god defensiv resten af kampen. Bednar reducere efter 65 min spil, men det ændre ikke kampens udfald.
2-1

Torsdag d. 11/9-08
Nyindkøb til Hertha

Idag kunne Hertha BSC sikre sig den unge central forsvarer Lukas Sinkiewicz for 52,5 Mio kr,
dette blev offenliggjort på et pressemøde hvor Skov kunne fortælle,
at han var købt som en gardering i det centrale forsvar da det er klubbens intentioner om at sælge en af de nu fire centrale forsvars spillere, hvem det bliver vil vise sig, men rygterne går om at Roberth Huth eller Gladstone er på vej til Dortmund. Lukas Sinkiewicz er noteret for 8 landskampe på det tyske landshold:

Lørdag d.13/9
Liga Hertha BSC - Darmstadt

På papiret er Hertha stor farvoritter og burde køre de 3 point sikkert hjem.
Disse forventninger blev da også infriet og efter bare 50 Min er Hertha BSC foran 4-0, Fred kunne sætte sit navn på de tre første og tilbage vendte Zigic en enkelt. Malik Fathi modtager et rødt kort efter et godkendt straffespark
som sidste mand. Anderson scorer sikkert for Darmstadt. Tre minutter efter modtager også Lukas Sinkiewicz
et rødt kort med to gule, ikke den bedste debut. I det 84's minut gør Fred det til 5-1 og kampen slutter efter.
5-1

Tirsdag d.16/9-08
Tysk Pokalturnering Union Berlin - Hertha BSC

Til denne kamp valgte vi at spare Fred, Zigic, Mascherano, Fathi, Frey og Oliver Kapo.
Union Berlin for en superstart og kan se sig i front med 2-0 efter 32'Min dobbelt
målscorer begge gange Naelson Goncalves Da Costa, ikke den bedste start for den unge målmand Lasse Staw.
Ze Roberto scorer minuttet efter til 2-1 og Hertha ligger et kæmpe pres på rival klubben fra Union.
 Dette giver pote og Zigic udligner til 2-2 seks min før tid. Kampen må ud i ekstra spille tid, her var Hertha mest effektive og Bednar og Bastürk kan med en scoring hver lukke kampen.
2-4  

Lørdag d.20/9-08
Liga Schalke - Hertha BSC

Oliver Kapo bringer hurtigt Hertha BSC foran med 0-1 efter 6' min, dette holder ikke længe da Søren Larsen
noget tvilsom falder i feltet, Bordon er sikker til 1-1. Kevin Kuranyi er kold på en friløber, efter 22'min og gør det til 2-1 og Birger Maertens øger føringen til 3-1 efter 42'min. Skov skældte sine spillere ud pausen
og forventede at man rettede op på det i 2 halvleg. Ronald Zubar hørte efter og med et smukt hovedstød
ti min inde i anden halvleg, kan han sende Hertha tilbage i kampen 3-2. Dette gav også boost til klubbens topscorer Fred
som efterfølgende scorer 2 gange til en 3-4 føring. Zigic satte igen punktum på et helt utroligt comeback
og manager Skov var måløs og yderst tilfreds.                                                                                       
 3-5

Indskifter Ronald Zubar kunne sætte noget skub i Hertha Holdet

Tirsdag d.23/9-08
Champions League Gruppe H
Inter - Hertha BSC

Utrolig kedelig kedelig kamp hvor ingen af de to hold så ud til at ville vinde kampen. Hertha havde dog mest boldbesiddelse og Inter flest chancer.
0-0

Lørdag d.27/9-08
Liga Hertha BSC - Hannover

Roman Bednar fik chancen fra start og efterladte Nikola Zigic på bænken. Klogt træk af Skov da han efter 25'min scorer på en helflugter efter flot forarbejde af Anderson. Olliver Kapo var sikker på straffe efter 50'min efterfulgt af en Fred Scoring.
Efter 60'min kunne Anderson, som efterfølgende blev kampens spiller gøre det til 4-0.
4-0

Fred kåret til månedens spiller for anden gang i træk.

Fred kan sætte sin navn på septembers bedste spiller lige som han var i August ikke så underligt syns i?:

Onsdag d.1/10-08
Liga HSV - Hertha BSC

I følge bookmakerne er dette en meget lige kamp, dog med Hertha BSC som svage farvoritter.

Jerery Menez startede inde i stedet for Jorge Lopez og han gjorde det utrlolig flot, med masser af løb med bolden og nogle gode indlæg. Han gør det selv til 0-1 efter 37 min' på en smuk solo tur. HSV's unge Nick Protswizch gør det til 1-1 i starten af anden halvleg. Men som en trold i en æske dukker Fred igen op i kampen lige pludselig og kan med to scoringer give Hertha BSC en flot 1-3 udesejr over HSV.
1-3

Lørdag d.4/10-08
Vm Kval Gruppe 8
Island - Schweiz

Phillippe Senderos for efter 20'min et dumt rødt kort for en svinetakling. Schweiz var uden Senderos og dermed uden forsvars styrmanden og største profil. Dette kunne sagtens sees da Bjarni Vidarsson med et langskud efterlader
Jauslin uden nogen jordisk chance. Eidur Gudjohnsen kan efter 75'Min sætte sejren sikker.
Starten på kampen gjorde helt sikkert kampens udfald.
2-0

Phillippe Senderos har set bedre tider på landsholdet

Onsdag d.8/10
VM kval Gruppe 8
Schweiz - Tyskland

En kamp hvor Schweiz har satset lidt defensivt og kun brugt Alexander Frei oppe foran, Tyskland lagde et
utrolig hårdt pres på os og Miroslav Klose har flere gange chancen for en oplagt scoring. Men med rigtig flot
samarbejde og defensiv indsats af speciel Johan Vogel på DMC pladsen, for Schweiz et godt resultat uden Senderos på banen.
0-0

Anfører Johan Vogel viste rutine i dagens kamp

Onsdag d.8/10-08

Stillingerne pt.:

Vm Kval Gruppe 8:

Bestemt muligt at gå videre men det kræver os lidt held Wink

Tyske 1 Liga:

En rigtig god start og kampen om mesterskabet bliver igen tæt

Champions League Gruppe H:

Måske ikke helt den start vi havde regner med, men alt kan stadig lade sig gøre.

Tyske Pokalturnering:

I 3 runde af cuppen møder vi på udebane Bochum, som sidste sæson rykkede ned fra 1 Liga.
De ligger nu anden sidst i 2 Liga og ligger til endnu en nedrykning.

Det var alt for denne gang ny update følger måske i morgen, eller onsdag

I må gerne skrive en kommentar til ting i gern vil se eller høre om.

Skov...

Chelsea!

Dusty78DK
Manager

« Svar #55: 31 Jul 2006, 20:33 »

Hold da op, din blog er vidst blevet peppet lidt op, hva'? Det ser i hvert fald godt ud ... både blog'ens opsætning og resultaterne, altså  Wink

Gitte67
Ynglingespiller

« Svar #56: 31 Jul 2006, 20:44 »

Mange tak Smiley ja syntes også selv der skulle ske noget..

Chelsea!

Juller
Landsholdsspiller

« Svar #57: 31 Jul 2006, 21:19 »

Skal til og igang med 4 sæson, men vil lige være helt sikker på om der er nogen der gider hører mere fra Berlin? eller om jeg ska finde på noget nyt: F. eks et spil med: Thisted, Holstebro eller sollerød vedbæk?

Jeg vil gerne høre mere fra Berlin.

Gitte67
Ynglingespiller

« Svar #58: 31 Jul 2006, 21:25 »

skal du nok få lov til, er den nye opsætning god nok?

Chelsea!

Juller
Landsholdsspiller

« Svar #59: 31 Jul 2006, 21:29 »

Ja, den er fin..

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010