home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23576
  0 Brugere, 643 Gæster Online.

Nyeste Bruger: kilmenjerAtogs
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Akademikerne
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Bloggen er:
Meget god
- 9 (45%)
God
- 10 (50%)
Acceptabel
- 0 (0%)
Under middel
- 0 (0%)
Dårlig
- 1 (5%)
Meget dårlig
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 20

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Akademikerne  (Læst 11884 gange)
cube
Manager

Akademikerne
« : 23 Jul 2006, 23:43 »

Introduktion
Beklageligvis følte jeg ikke, at jeg kunne rette op på den skrantende økonomi i min, noget korte,
blog om det spanske Segunda División A hold, Recreativo. Bare kald mig en quitter, men
sådan havde jeg det. Nu vil jeg så forsøge mig med et hold, der er en lille smule
bedre, men også kun en lille smule. Holdet er Académica. De spiller i den
bedste portugisiske række, men spås ikke mange chancer af
bestyrelsen og fansense, som forventer holdet skal
kæmpe hårdt for at undgå nedrykning.
Jeg håber, I vil læse min blog.
Og kommentere den.
Mvh cube.

En dansk missionær i Portugal

Det var en drøm, der gik i opfyldelse, da Eduardo Simões i onsdags kontaktede mig, for at tilbyde mig jobbet som cheftræner for portugisiske Académica.
Holdets største præstation er en 2. plads i sæsonen 1966/1967. På trods af holdets manglende trofæer, har det alligevel et stadion, navngivet Estádio Cidade de Coimbra, der rummer intet mindre end 30,000 tilskuere. Et ganske imponerende antal.Klubben holder således til i byen Coimbra, hvilket afspejler sig i navnet, Associação Académica de Coimbra, som den har heddet siden den blev dannet i 1876. I folkemunde kaldes klubben A Briosa (De Stolte) og Os Estudantes (Eleverne), deraf Académica, Akademikerne.

Til min første træning opdagede jeg snart et vist hieraki. Truppen er delt op i portugisere og brasilianere, og det var tydeligvis portugiserne, der bestemte. Det skulle der ændres på. "Dette er demokrati," fortalte jeg spillerne inden jeg genoptog træningen. En spiller sprang mig især i øjnene - Zé Castro - af medierne kaldt den nye Jorge Andrade. Han bandt på en eller anden måde holdet sammen og var meget stærk offensiv på trods af hans position som central forsvarer. Hans makker i forsvaret, Hugo Alcántara, havde ligeledes gode egenskaber offensivt. Derfor valgte jeg at opbygge en taktik, hvor jeg lod forsvarerne gå meget frem. En angrebsivrig spillestil bygget over en 4-4-2 diamant opstilling.

Truppen

Således kom min udtagne trup til at se ud:

(Angreb) Serjão, Joeano
(Midtbane) Fernando, Filipe Teixeira, Roberto Brum, Luciano
(Forsvar) Ezequias, Hugo Alcántara, Zé Castro, Pedro Silva
(Målmand) Dani

Bænken:
Sarmento, Vitor Vinha, Gélson, Zada
Nuno Piloto, Eduardo, Nuno Luis
Bjarne K. Ingebretsen (det eneste indkøb)
Andrade, Danilo, Ousmane N'Doye

Zé Castro bliver, som tidligere sagt, en meget vigtig spiller. Alle på holdet elsker ham for hans fantastiske egenskaber og man ville blive mere end almindelig vred, hvis jeg skulle sætte ham på salgslisten.
Udover Zé Castro bliver franskmanden Filipe Teixeira, der huserer på den offensive midtbane, en af de absolut vigtigste spillere i vores fremadrettede spil.

Dette mandskab er blevet velsignet med odds 100-1 for at vinde mesterskabet. Selv mener jeg at vores odds godt kunne være lidt ringere, men bookmakere er jo som bookmakere nu engang er. Jeg har i hvert fald valgt at satse 100 kr. på os selv.

Handler

Jeg mente selv truppen var lidt for stor. Der skulle renses ud for ikke at lade for mange spillere på bænken. Det resulterede i følgende salg:

Dionattan til Atlético Paranaense for 2,5 mio.
Paulo Adriano til Gil Vicente for 2,5 mio.
Pedro Roma til Young Boys for 7 mio.
Ricardo Tavares til Belenenses for 1,5 mio + 30% af videresalgsprisen.

Salgene gav en samlet fortjenste på 13 mio kr., hvilket gav en samlet balance på ca. 30 mio. 1,8 af de 30 brugte jeg efterfølgende på det norske talent, Bjarne K. Ingebretsen, som jeg tidligere har nævnt. Han bliver en af de få udlændinge i truppen. "Jeg har altid været glad for Portugal, og at spille her er et stort skridt for mig personligt," sagde han til pressen.

« Seneste Redigering: 24 Jul 2006, 02:23 af cube » Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Simoni
Førsteholdsspiller

Sv: Akademikerne
« Svar #1: 23 Jul 2006, 23:55 »

JAA!! det glæder mig at du har startet en blog med et hold jeg anser for at være spændende.. Wink

MeeLo
Gæst

« Svar #2: 24 Jul 2006, 00:05 »

Du har en fantastisk evne til at skrive blogs, så uanset hvilket hold du vælger vil din blog blive spændende. Og denne er ingen undtagelse, vil jeg formode.  Smiley

cube
Manager

« Svar #3: 24 Jul 2006, 00:12 »

Du har en fantastisk evne til at skrive blogs, så uanset hvilket hold du vælger vil din blog blive spændende. Og denne er ingen undtagelse, vil jeg formode.  Smiley

Mange tak  Smiley

Bademesteren
Manager

« Svar #4: 24 Jul 2006, 00:14 »

Det ser ganske godt ud indtil videre cube!

Mikkellas
Gæst

« Svar #5: 24 Jul 2006, 00:18 »

Ser godt ud, glæder mig til at høre mere om klubben Thumbs Up
KUTGW Cube!

cube
Manager

« Svar #6: 24 Jul 2006, 00:31 »

En god begyndelse

Vi har fået en god start på sæsonen, langt bedre end jeg kunne have ønsket. Med 5 sejre i de første 6 kampe lå vi på en flot 2. plads, inden det begyndte at svinge lidt og vi tabte til topholdet fra Belenenses. I vores 10. kamp mødte vi Sporting CP, og det skulle vise sig at blive ganske interessant. Efter blot, og hold nu fast, 13 sekunder var Sporting foran ved Deivid, inden Leidson efter 18 minutter kunne udbygge føringen. Jeg troede vi var færdige, men så slog Teixeira og Joeano til med 2 hurtige mål. Dermed stod der 2-2 ved pausen.
Sporting CP var dog i sidste ende det bedste hold, og selvom 2. halvleg var en tæt affære, fik de scoret og sendt os ned på ligaens 5. plads, hvor vi i øjeblikket ligger helt alene.

Jeg er meget tilfreds og det samme er bestyrelsen og fansene.

Dani har stået fremragende i målet. Han har ofte været vores vigtigste spiller med sine fantastiske redninger. En kæmpe overraskelse, derimod, er det, at Zé Castro har været holdets absolut svageste. Jeg må forsøge at give ham lidt selvtillid inden de kommende kampe.

Betandwin.com ligastillingen ser således ud:

Jeg havde ikke fundet ud af, hvorfor klubben egentlig hed Académica, derfor spurgte jeg Roberto Brum under træningen. Han fortalte mig at klubben var blevet grundlagt af nogle elever fra Coimbras Universitet, deraf navnet.

Simoni
Førsteholdsspiller

« Svar #7: 24 Jul 2006, 00:35 »

Uha, god start i det portugisiske, cube.. Thumbs Up Jeg må sige at jeg virkelig beundrer din måde at skrive på Wink

DelPiero
Gæst

« Svar #8: 24 Jul 2006, 00:42 »

Det ser godt ud cube! KUTGW!

wirenfeldt
Gæst

« Svar #9: 24 Jul 2006, 00:51 »

Godt gået! Må sige at dine kampe falder enten til din eller modstanderens fordel.. Ingen uafgjort, endnu Smiley
Hvad var bestyrelsens og fansens forventninger inden sæsonstart? Og hvad regnede medierne med
« Seneste Redigering: 24 Jul 2006, 00:55 af cube » Logged

cube
Manager

« Svar #10: 24 Jul 2006, 00:56 »

Godt gået! Må sige at dine kampe falder enten til din eller modstanderens fordel.. Ingen uafgjort, endnu Smiley
Hvad var bestyrelsens og fansens forventninger inden sæsonstart? Og hvad regnede medierne med

Det hele står faktisk i min blog, hvis du kigger efter, men jeg kan da godt skrive det alligevel:

Bestyrelsen: Kæmpe hårdt for at undgå nedrykning
Fansene: Kæmpe hårdt for at undgå nedrykning
Odds på os: 100-1

P.S. Ikke med vilje jeg kom til at redigere til indlæg Opstemt det står urørt.

wirenfeldt
Gæst

« Svar #11: 24 Jul 2006, 01:03 »

Hold da op, jeg må vidst hellere ligge mig til at sove nu Peace My bad, sorry..

Og det gør ingenting Smiley

cube
Manager

« Svar #12: 24 Jul 2006, 01:28 »

Svingende

Roberto Brum har bundet forsvar
    og midtbane sammen på flotteste
    vis.

Efter vores gode start på sæsonen er vi kommet ned på jorden igen. Der er spillet 5 kampe siden sidst. Først gjorde vi, som vi skulle og slog Penafiel med 2-0. Dernæst hed modstanderen de upåagtede Monsanto som vi mødte i cuppen. Dem slog vi med hele 7-0, min første reelle storsejr i klubben.
Så mødte vi Porto. Ingen forventede, at vi vandt, og det gjorde vi heller ikke. Porto viste flot spil og slog os overbevisende med 1-3. Det var jeg sådan set fint tilfreds med, men at vi så også tabte til ligaens absolutte bundprop, Rio Ave, i den følgende kamp, var ganske enkelt uacceptabelt.

Braga har haft en overbevisende sæson og ligger i øjeblikket nr. 5. Deres manager, Ferreira, fandt tid til at rose mig for min præstation med Académica, inden vi mødte dem i en intens kamp. Vi kom foran kort før pausen, da Milton do Ó scorede selvmål. Fernando skulle ikke bruge lang tid af 2. halvleg, før der stod 2-0 på et smukt langskud. Braga pressede efterfølgende, men fik ikke bolden i nettet, da en storspillende Dani viste sin klasse.
Pressens ros lød efter kampen: "Solidt forsvarsspil sikrer mindeværdig sejr."

Juller
Landsholdsspiller

« Svar #13: 24 Jul 2006, 10:00 »

Fantastisk blog du igen har skrevet. Fantastisk du kan skrive på den måde.. Og god start, men træls de svinger så meget nu. Men det skal nok blive bedre. Glæder jeg mig til at følge.. KUTGW Cube Thumbs Up

cube
Manager

« Svar #14: 24 Jul 2006, 10:33 »

Fantastisk blog du igen har skrevet. Fantastisk du kan skrive på den måde.. Og god start, men træls de svinger så meget nu. Men det skal nok blive bedre. Glæder jeg mig til at følge.. KUTGW Cube Thumbs Up

Tja, det havde jeg egentlig forventet, men selvom vi svinger så vinder vi også mange kampe. Jeg vil være tilfreds med en top 7 placering.
Og tak, forresten Wink

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010