home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23576
  1 Bruger, 674 Gæster Online.

Nyeste Bruger: kilmenjerAtogs
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Esbjerg fB
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Esbjerg fB  (Læst 6757 gange)
Juller
Landsholdsspiller

Sv: Esbjerg fB
« Svar #15: 24 Jul 2006, 14:36 »

God start i det vestjyske. Og god blog. Thumbs Up. Vi må håbe du går hele vejen..

Berendt
Manager

« Svar #16: 24 Jul 2006, 15:11 »

Det ser jo godt ud mølelr... Wink dejligt at se at du igen er igang med en blog... Wink

Sehested47
Førsteholdsspiller

« Svar #17: 24 Jul 2006, 15:20 »

Godt køb, Randers spillere er gode! 

Randers FC pokalmestre 06' !

Hvad skal der stå her? Rullende Øjne

Berendt
Manager

« Svar #18: 24 Jul 2006, 15:28 »

jaah... randers er et udmærket hold... har selv vundet superligaen med dem 2008 og igen i 2010

Møller
Gæst

« Svar #19: 24 Jul 2006, 19:35 »

Jeg har taget en beslutning.

Jeg vælger fra nu af at skrive på en lidt nemmere måde for jer og også mig selv, håber det er iorden.

Møller

Møller
Gæst

« Svar #20: 24 Jul 2006, 23:37 »

Transfer ind, Resultater ud
7. August - 1. September

Mens de andre klubber sælger profiler ud af truppen har jeg valgt ikke at gøre det. Mit hold har brug for de rutinerede og

Velkommen til Allan.
garvede spillere til at vinde guldet. Det er vigtigt vi fastholder dem. Der har dog heller ikke været nogle bud på vores profiler og her snakker jeg om folk som Jerry Lucena, topscore Murcy og Niki Zimling.

Syv kampe er spillet her i det vestjyske det startede egentlig rigtig godt, formen den fortsatte 2 kampe ind i denne periode. Vi tog hjemme mod Brøndby i vores tredje Ligakamp. Vi havde i første runde fået et uafgjort resultat mod det andet favorit hold fra FCK. Det fik vi også her, trods at vi kom bagud og brændte et straffe fik Murcy alligevel 4 minutter inde i overtiden udlignet til 1-1, tilfredsstilende. Efter dette resultat havde vi stor tro på sejr også i Norge mod næste rundes modstander i UEFA Cuppen Viking Stavanger som havde Allan Gaarde og Peter Ijeh i startopstillingen. Vi spillede en rigtig flot kamp, og vores nyerhvervelse fra Første Division Karsten Johansen kronede det med et mål kort før halveg. Vi vandt kampen 1-0, rigtig flot og det giver os et kanont udgangspunkt før kampen på Esbjerg Idrætspark.

I den efterfølgende uge begyndte vores jagt igen på nogle ekstra forsvarsspillere. I blandt de rygtede spillere til Esbjerg var Michael Jakobsen fra AaB, Per Nielsen fra BIF og klart det største navn Raúl Bravo som Real Madrid ikke kunne bruge mere. Dog fik vi ingen af disse tre i denne omgang. Og det skulle vise sig at vi skulle vente yderligere før forstærkningerne kommer. Dog kom blot 3 dage efter en overraskelse til alle i fodbold Danmark. Vi meddelte den danske presse at vi var tæt på 2 Første Divisions forsvarsspillere. Den ene tør jeg godt afslører nu var Søren Pedersen fra Randers som dog kostede for meget i løn til vi gad at belønne ham med en status som Esbjerg fB spiller.

Farvel FCK, Goddag Esbjerg.

Efter vi nu havde fået 5 point i sæsonens første 3 kampe i Ligaen skulle det nu vise sig at vi kom meget hurtigt ned på jorden efter disse resultater. Først tog vi til Farum for at møde FC Nordsjælland. Der tabte vi 3-1 efter en elendig præstation af os. Derefter gik turen til Odense mod OB her tabte vi 1-0. Og ugen efter var AaB så på besøg herhjemme og et nyt nederlag røg ind på vores konto denne gang 0-2.

Efter disse 3 nederlag skulle noget ekstraordinært komme hjemme mod Viking for at vi skulle videre til 1. Runde i UEFA Cuppen. En ny taktik var sat til kampen, nu skulle der ske noget. Mickaël Murcy lavede med sine 2 kasser i kampen noget ekstraordinært, det var det jeg sukkede efter da vi havde tabt til AaB. Igen brænder vi et straffespark. Det er bare ikke acceptabelt at have brændt ialt 3 ud af 4 straffespark, dermed er vi videre sammenlagt med 4-2 rigtig flot. I den efterfølgende kamp i SAS Ligaen virkede den nye taktik fuldt ud. Vi vandt 3-0 i Silkeborg eminent at kunne gøre dette. Viggo fik tæsk af hans gamle klub (EfB, red.)

I dagene før transfervinduet lukkede kom vi endelig med et offentligt pressemøde om spillerindkøb. Det er blevet til yderligere 2 indkøb til de nuværende 4. De 2 er hentet i den danske SAS Liga. Den ene i AaB hvor han havde en status som førstevalg på højre back, det bliver han også her. Allan Olesen er navnet på vores nye højre back. Allan er 31 år og en ægte fighter. Prisen taler vi ikke højt om det vælger vi som altid i Esbjerg at holde blandt EfB og AaB. Den anden er hentet i København nærmere KB. På FCKs andethold huserede en meget god midterforsvarsspill er nemlig Dan Thomassen. Dan er 23 år og er købt som backup til Lars og Nikolai. Prisen vil jeg igen ikke røbe men det er under 1 mio.

Esbjerg fBs trup anno 05/06

Vi har i år hentet stort ind. Gode ældre spillere er hentet, gode talenter er også blevet hentet til Esbjerg. Vi har i år et rigtig godt hold. Dog har vi holdt os inden for Skandinaviens rækker. Jeg vil herunder præsentere jer for mit hold i år. 

Målmænd:
Navn - Alder - Værdi
Lars Winde - 29 - 2.75 mio.
Jan Hoffmann - 34 - 400k

Forsvare:
Nikolai Høgh - 21 - 4.75 mio.
Martin Jensen - 27 - 1.2 mio.
Fernando Derveld - 28 - 6 mio.
Tommy Løvenkrands - 31 - 700k
Dan Thomassen - 24 - 1.6 mio.
Lars Christian Nielsen - 26 - 1.8 mio.
Allan Olesen - 31 - 1 mio.
Kolja Afriyie - 23 - 1.9 mio.
Anders Nøhr - 23 - 350k (Kan også spiller OM V)
Frank Hansen - 22 - 650k

Midtbaner:
Niki Zimling - 20 - 5.25 mio.
Jesper Jørgensen - 21 - 900k
Jerry Lucena - 25 - 6.25 mio.
Andreas Klarström - 27 - 3 mio.
Søren Barslund - 27 - 650k (Dog er formen er helt væk efter langvarige skader)
Nichlas Hindsberg - 30 - 450k
Martin Vingaard - 20 - 750k
Lasse Kryger - 22 - 750k
Henrik Eggerts - 28 - 950k
Bjarne K. Ingebretsen - 17 - 1.1 mio.

Angribere:
Mickaël Murcy - 25 - 9.25 mio.
Simon A. Pedersen - 22 - 1 mio.
Njogu Demba Nyrén - 26 - 1.5 mio.
Karsten Johansen - 24 - 1.4 mio.

Efter min mening en bred og god trup. Mine forventninger er dermed også steget lidt jeg håber en Top4 trods vores nuværende position i bunden af Ligaen. Stillingen følger herunder.

« Seneste Redigering: 24 Jul 2006, 23:46 af Møller » Logged

Berendt
Manager

« Svar #21: 24 Jul 2006, 23:41 »

spændende trup du har fået samlet dig... Wink klart en trup, der burde kunne leve op til en T4-placering... Opstemt

Møller
Gæst

« Svar #22: 24 Jul 2006, 23:44 »

Hvad mener i om min måde at skrive på ? er den god, dårlig, fin eller bare kanon ?

cube
Manager

« Svar #23: 24 Jul 2006, 23:47 »

Udmærkede indkøb, men jeg forventer mig mere af Esbjerg! mindst UEFA cup fodbold Wink håber du kan løfte den opgave.

Mht. din måde at skrive på synes jeg den er ganske fin, men nogen gange bliver det lidt for skrift tungt, men altså - læser det hele alligevel Wink

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

BasIth
Gæst

« Svar #24: 25 Jul 2006, 00:00 »

Den gamle måde var bedre! Mere overskuelig og den nye er der mange der skriver på, jeg ville have den gamle tilbage!!!

Juller
Landsholdsspiller

« Svar #25: 25 Jul 2006, 00:15 »

Jeg forventer også mindst en Uefa cup plads til ambitiøse Esbjerg! Held og lykke med det

Møller
Gæst

« Svar #26: 25 Jul 2006, 00:22 »

Tak Smiley hvad med skrivemåden er den fin ?

Juller
Landsholdsspiller

« Svar #27: 25 Jul 2006, 00:50 »

Den er udmærket. Synes bare den bliver lidt kedeligt at læse. Synes godt du kan skrive lidt om hvordan kampene flasker sig
« Seneste Redigering: 25 Jul 2006, 00:52 af Juller » Logged

Møller
Gæst

« Svar #28: 25 Jul 2006, 01:20 »

Gør jeg ved de vigtige kampe Smiley

Juller
Landsholdsspiller

« Svar #29: 25 Jul 2006, 01:33 »

Synes bare på en eller anden måde vi mangler til lidt flere kampe.. Men udover det, er det en god blog, som jeg vil følge med i!

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010