home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23576
  0 Brugere, 666 Gæster Online.

Nyeste Bruger: kilmenjerAtogs
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Esbjerg fB
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Esbjerg fB  (Læst 6753 gange)
Møller
Gæst

Sv: Esbjerg fB
« Svar #30: 25 Jul 2006, 01:46 »

2. September - 2. Oktober

Resultaterne er gode
En ny måned er startet, en ny trup skal opbygges og de nye mål skal opfyldes. Første kamp i September var mod Viborg på
hjemmebane, vi var ikke kommet ud af vores dårlige periode og tabte 1-3. Ikke godt nok men vi må op på hesten igen. De næste 3 kampe skulle vise sig at blive "lette" vi dominerede alle 3 og vandt dem sikkert. Først i UEFA Cuppens første runde hjemme mod ukrainske Shakhtar. Vi kom foran ved Hindsberg, men så fik de udlignet og først i de døende minutter scorede Demba sejrsmålet. Så kom kampen Herning hvor vi igen dominerede og vandt 3-0 på mål af Murcy, Demba og Kryger. Karsten Johansen blev dog skadet i kampen og må nu sidde over i 2 måneder. Ikke godt men jeg mener vi har angriberne til det. Efter de 2 sejre tog vi med høj moral til Haderslev og vandt 1-0 på mål af Lasse Kryger. Denne måneds sidste kamp blev spillet i Århus mod AGF. En flot kamp fra vores side men kun en 0-1 sejr. Målet blev scoret af den unge Bjarne K. Ingebretsen.

UEFA Cup gruppespillet, here we come
Efter 2-1 sejren hjemme mod Shakhtar tog vi derned velvidende at vi bare skulle enten holde uafgjort eller vinde 2-1 eller mere. Det gjorde vi så ikke men vi er videre alligevel. Kampen startede hektisk for os 8 minutter spillet 1-0 til Shakhtar. Det resultat holdte også til pausen. Men bare 2 minutter inde i anden halveg tog Niki Zimling over og hamrede den i kassen 1-1
og vi var i det tidspunkt videre. Den drøm holdte kun ca. 15 min. for så scorede Shakhtar igen 2-1 og nu ville kampen køre i forlænget. Det så det også længe ud til, men vi har fået os noget tyskerheld og lidt inde i overtiden dukkede en fri Murcy op i feltet 2-2 og vores fans var ellevilde. De ville ind på banen og hylde deres stjerner. Og som overskriften siger UEFA Cup Gruppespillet here we come.

Svær Lodtrækning
Vi var nu helt oppe og køre og vi sendte 2 mand til København hvor lodtrækningen til Gruppespillet fandt sted. Jess og jeg selv, assistent og chef som alle de andre. Vores gruppe blev sidst trukket. Først franske Auxerre og Kahlenberg, dernæst tyrkiske Besiktas, så spanske Espanyol, derefter engelske Bolton og sidst os danske Esbjerg, overraskelsen. Sådan skulle det være. Jeg er meget glad for at vi ikke skal ned til Tyrkiet og møde Besiktas. Alle vores kampe kan ses herunder.

20. Oktober - ( Esbjerg - Auxerre )
3. November - ( Bolton - Esbjerg )
1. December - ( Esbjerg - Besiktas )
15. December - ( Espanyol - Esbjerg )

Opsummering
Alt i alt en god måned hvor vi fik os 4 sejre, 1 uafgjort og kun 1 nederlag. Så har vi også fået os kvalificeret til Gruppespillet i UEFA Cuppen med 4-3 sammenlagt mod Shakhtar. I Gruppespillet møder vi Auxerre, Besiktas, Bolton og Espanyol, en svær gruppe med en tredje plads kan godt opnåes med lidt held. Dermed har vi fået vedt de ringe resultater til nu at være inde i en god stime med sejre og uafgjorte kampe. Demba og Murcy spiller kanont.

Det sidste

Skader: Kolja Afriyie, Hindsberg og Karsten Johansen
Karantæner: Ingen
Kommentare til mig: Ove Pedersen (AGF) "Lind er en god træner"

Stilling:

Møller

cube
Manager

« Svar #31: 25 Jul 2006, 01:50 »

Så ser det straks bedre ud. Glæder mig til UEFA cuppen.

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Møller
Gæst

« Svar #32: 25 Jul 2006, 01:51 »

Tak Smiley me2 Opstemt

Juller
Landsholdsspiller

« Svar #33: 25 Jul 2006, 02:02 »

Lækkert at se! Både du er kommet i gruppespillet, men ikk mindst den forbedret formkurve i ligaen. Flot møller..

Møller
Gæst

« Svar #34: 25 Jul 2006, 02:49 »

Tak Smiley er min måde god nok nu ? Grin

Berendt
Manager

« Svar #35: 25 Jul 2006, 05:38 »

jaah.. dit nattearbejde ser helt fint ud... Wink Cool

Møller
Gæst

« Svar #36: 25 Jul 2006, 12:35 »

Haha, Berendt Smiley

Tak

Juller
Landsholdsspiller

« Svar #37: 25 Jul 2006, 12:44 »

Tak Smiley er min måde god nok nu ? Grin

Ja, det ser godt ud. KUTGW Møller!

Møller
Gæst

« Svar #38: 25 Jul 2006, 14:36 »

Auxerre var heldige i Esbjerg

3. Oktober - 3. November

Kun 2 Point før UEFA Cup Eventyr
Vi fik kun 2 point i de 2 kampe der kom før vi skulle møde Auxerre hjemme i UEFA Cuppen. Det så derfor ud til at blive svært mod Auxerre. Det ene point er jeg godt tilfreds med da det var i Parken hvor vi faktisk nemt kunne have vudnet. De kom foran allerede efter 11 minutters flot spil. Først efter godt en time fik Mickaël Murcy udlignet med flot spil og mål fra vores side. Den næste hvor vi kun fik 1 point i egen hule mod AC Horsens. Dette var ikke tilfredsstillende men helt fortjent da jeg mener båbe vi og Horsens kunne have nappet sejren..

Uretfærdigt, men facit
Auxerre var som bekendt første modstander i Gruppespillet i det internationale cup UEFA Cup. Den under Champions League hvor verdens stjernerne spiller. Vi mødte Auxerre hjemme og spillede flot fodbold for de lige over 14.000 tilskuere fra Esbjerg. De var tilfredse med spillet, men ikke resultatet. 0-0 stod det længe lige indtil denne hr. Peguy Luyindula gjorde det ufortjent til 0-1 for udeholdet bare 10 sekunder før vi nåede de 90 minutter. Jeg var meget tilfreds med spillerne og udtalte bl.a. til den lokale avis Jydske Vestkysten "Dette er ikke et retfærdigt resultat, vi møder en af de hold vi skal slå for at få den tredje plads, også scorer de i de døende sekunder. Urefærdigt, men facit."

EfB scorede 4 gange på Jussi Jaaskelainen

Nede på jorden igen, ingen videre deltagelse
Mod henholdsvis Brøndby i Ligaen og FCK i Pokalturneringen fik vi ingen sejre, vi spillede ikke særlig godt den sidste halveg på Brøndby stadion. Heller ikke den første time i Parken. I Brøndby endte det retfærdigt med 4-2 til hjemmeholdet, vi fortjente ikke bedre. 3-2 i Pausen efter vi 2 gange var kommet foran ved vores "Supermand" Demba Nyrén. Efter en time lukkede og slukkede Morten Duncan Rasmussen med 4-2 målet. I Pokalturneringen blev femte runde endestationen for os. 10 minutter spillet 1-0 Alvaro, efter fire store muligheder i kampen forløb til Lasse Kryger udlignede han endelig efter 77 minutter. Så gik et ud i forlænget og efter 101 minutters spil scores Linderoth kampens sidste mål. Esbjerg ude var status.

2 Sejre til slut
Det var 2 kanone kampe som vi leverede i perioden fra d. 30 Oktober til d. 3. November. Først hjemme mod FC Nordsjælland hvor vi trods chokstarten fra FCN efter bare 38 sek. var vi bagud. Så fik vi det alligevel vendt og vandt 5-2 på mål af bl.a. hattrick af Lasse Kryger. Den næste kamp, her spillede vi det bedste fodbold under min ledelse. Bolton var modstanderne i England, UEFA Cup Gruppespillets anden runde. Genialt at vi først kom foran ved Murcy efter bare 5 minutter, dog kom vi bagud 2-1 efter 20 minutter. Men så slog vi til, først 2 gange af Murcy så han havde lavet hattrick 2-3 og senere Zimling på frispark 2-4 også var der pause, jeg kunne høre Allardyces råben efter hans spillere helt inde i vores omklædningsrum. Det hjalp for englænderne og de fik reduceret til 3-4 men heller ikke mere. Vi havde vundet og der var ekstase i vores og fansnes bus på vej hjem fra England.

Opsummering
En okay måned hvor vi desværre måtte se os slået ud i femte runde af Pokalturneringen af FCK, og i ligaen fik 1 sejr, 1 uafgjort og 1 nederlag, det var vel ok. Men så kommer højdepunktet i måneden, vi tog til Bolton velvident at vi næste SKULLE vinde for at komme videre efter vi 2 uger forinden havde tabt 0-1 hjemme mod Auxerre. Det gjorde vi 3-4. Alle spillerne har gjort det rigtig godt men jeg vil gerne fremhæve Kryger, Murcy og Demba altså vores offensiv for at have leveret varen til et 11 tal i mine øjne.

Det Sidste

Skader: Bjarne K. Ingebretsen, Nikolai Høgh og Karsten Johansen
Karantæner: Ingen
Kommentare til mig: Ingen

Stillingen:

Berendt
Manager

« Svar #39: 25 Jul 2006, 14:38 »

surt det ikke går bedre i ligaen... hvilken taktik bruger du?...

hmm, og man må sige at din sejr over Bolton, var vigtig, og er et flot resultat Opstemt

Møller
Gæst

« Svar #40: 25 Jul 2006, 14:41 »

Spiller 4-3-1-2 Wink

cube
Manager

« Svar #41: 25 Jul 2006, 14:42 »

Lidt ærgeligt med resultaterne i ligaen, men okay. Smuk sejr over Bolton =)

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Berendt
Manager

« Svar #42: 25 Jul 2006, 14:44 »

Spiller 4-3-1-2 Wink

hehe fair nok... Smiley

Møller
Gæst

« Svar #43: 25 Jul 2006, 14:55 »

Tak begge

Møller
Gæst

« Svar #44: 26 Jul 2006, 16:49 »

Den halve sæson overstået

Så blev min første halve sæson overstået og det blev med følgende resultater i Ligaen:

Esbjerg - OB 2-1 - En god kamp, godt fodbold. Målscorere: Murcy og Demba.
Esbjerg - Silkeborg 0-0 - En meget kedelig kamp, vi fortjente ved en smal sejr.
Viborg - Esbjerg 3-1 - Vi leverede en elendig insats. Målscorere: Murcy
Esbjerg - FCM 1-2 - Hvordan kan dette lade sig gøre ? vi dominerer de scorer målene ! Målscorere: Murcy
AaB - Esbjerg 2-1 - Det ene øjeblik spiller vi drømmefodbold, nu skodfodbold. Målscorere: Ingebretsen

Alt i alt ikke godt nok med 1 sejr, 1 uafgjort og så ellers 3 nederlag. Det er ikke godt nok. Kun Murcy har leveret en acceptabel insats.

Vi er med igen.

Triumf i Europa

Det blev godt nok en vild aften den aften hvor vi fik 1 point hjemme mod tyrkiske Besiktas efter rigtig godt fodbold. Målscorerne blev Kryger og Demba på den måde endte den 2-2. Men 2 uger efter gik hele byen i ekstase. Først kom vi foran efter 4 minutter ved Demba i Spanien mod Espanyol, vildt men sand. Hele byen så kampen på storskærm på torvet. Men da de så 2 minutter senere hørte at Auxerre også var foran mod Bolton som var de eneste der kunne hente vores tredjeplads gik byen helt amok alle jublede inkl. mig selv. Skulle det lykkedes at komme i Første Knockoutrunde. Der skulle dog gå hele 40 minutter før der igen skete noget i overtiden før pausen kom Auxerre foran 2-0 alle mente nu det var sikkert. Sådan tænkte jeg, jeg har gjort det. Men efter 67 minutter scorede Espanyols Tamudo. Men det kunne ikke slå os ud af UEFA Cuppen Auxerre vandt 2-0. YES!! vi er videre.

Igen ?

Besynderlig lodtrækning

Der er også blevet trukket som der bliver hvert år lod om hvem der skal mødes i Første Knockout runde samt Anden Knockoutrunde. Jeg kan sige jer at det er meget besynderligt at vi igen skal møde Auxerre i Første Knockoutrunde og efterfølgende med en sejr møder Espanyol det er meget underligt at vi kan løbe ind i samme modstandere som i Gruppespillet.

Undertegnede Stolt

Jeg blev meget stolt da jeg efter kampen i Espanyol gik ned til de medrejsende Esbjergensere sammen med spillerne for at takke for deres støtte. Efter vi havde sagt tak sang de min sang "Lind, vores egen Lind. Lind THE MAN." Jeg blev meget stolt og løb hen til. Jeg må indrømme jeg kneb en lille tåre. Også målscoren Demba blev kaldt hen og vi festede sammen. Målet lykkedes nu skal vi bare have den Top 4 hjem i SAS Ligaen.

Sejr i Venskabskamp

Vi har også fået overstået den første Venskabskamp som blev spille i Gladsaxe mod AB. Den kamp vandt vi stensikkert 3-0 efter mål af Kryger, Murcy og Demba. Det er begyndt at ligne noget for alvor nu. Jeg synes ikke vi mangler forstærkninger her før Foråret 2006 vi venter til Sommeren 2006.

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010