home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23576
  1 Bruger, 659 Gæster Online.

Nyeste Bruger: kilmenjerAtogs
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  BVB Dortmund
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: BVB Dortmund  (Læst 9695 gange)
Guldbrand
Gæst

BVB Dortmund
« : 13 Jul 2006, 19:29 »

Yes så blev det min tur til at skrive en blog. Jeg har valgt at starte med tyske Dortmund da det er mit ynglingshold i Tyskland

Informationer om spillet:
Valgte ligaer: De 2 bedste rækker fra den spanske, italienske, engelske og tyske ligaer. Alle de øvrige europæiske ligaer er valgt som grundlæggende. Dvs. at jeg ikke kan overtage en klub fra disse lande. Men jeg kan følge med i hvad der sker i ligaerne.
DataBase: Stor
Version: Patch 6.0.3 Uden Data. Og ingen updates.

Informationer om Dortmund:

Grundlagt i 1909
Stadion: Westfalenstadion, Dortmund – 82678 (66000 sæder) med varme i banen
Topfaciliteter og fodboldskole
Dortmund har vundet det tyske mesterskab 5 gange. Senest var i 2002. Klubben kan også stolt fremvise et Champions League trofæ. Den vandt de i 1997 da de besejrede Juventus med 3-1 på det olympiske stadion i München.

Dortmund har en balance på 158 mio. kr. hvoraf 102.6 mio. kr. er til transfers. Klubben har desværre pga. af dårlig ledelse en gæld på hele 560 mio. kr.  hvor der vil blive betalt 5.5 mio. kr. pr. måned frem til 27.7.2024.
Klubben har en sponsor aftale der indbringer klubben 19.44 mio. kr. pr. sæson - Aftalen slutter 2005.

Min vurdering af truppen, samt den forventede taktik.

Taktikken:

Målmænd:
På mål har vi 3 gode målmænd der alle har klassen til at spille i den tyske liga. Weidenfeller på 24 år er blevet foretrukket frem for de andre, da jeg ser ham som den bedste, og så har han også mange år i sig endnu. De 2 andre målmænd, Bernd Meier(33) og Dennis Gentennar(29) kæmper egentlig om pladsen som 2. målmand og om ikke at blive solgt. Da jeg her ser en mulighed i at tjene lidt penge på en af dem, og så i stedet bruge en yngre og talentfuld målmand som 3. valg.

Forsvar:
Forsvaret ser også meget stærkt ud, i hvert fald hvis man kun tager de 4 der skal starte inde. På back pladserne har vi Dédé og Degen som begge er 2 gode backs som både kan arbejde defensivt og offensivt, hvilket er vigtigt for min taktik. Som reserve for de 2 har vi på højre back pladsen den unge Sascha Rammel der med sine 20år godt kan gå ind og afløse i enkelte kampe. Men han har desværre ikke evnerne til at kunne gå ind og afløse Degen hvis han skulle gå hen og blive langtidsskadet. På venstre back har vi Uwe Seggewiβ som reserve for Dédé, Uwe Seggewiβ er dog ikke er god nok til dette niveau. I det centrale har vi de 2 tyske landsholdsspillere Wörns og Metzelder som er klart fortrukne, mens vi har de 2 unge Markus Brzenska, og Patrick Kohlmann som afløserne. Her er Brzenska et talent jeg forventer mig meget af i fremtiden.

Midtbane:
På den defensive midtbane er der 3 som kæmper om pladsen. Sebastian Kehl bliver dog ham der får pladsen da han med sine 25 år den mest erfarne, og er mentalt rigtig god samt har en fantastisk udholdenhed. Som reserve for Kehl har vi de 2 teenager Nuri Sahin(16) og Kruska(17), som begge er 2 rigtige gode talenter. Jeg er dog ikke helt sikker på nuværende tidspunkt om hvad der skal ske med de 2 unge spillere. Spørgsmålet ligger i om den ene skal lejes ud, eller om de skal indgå i et rotations system som reserve for Kehl.

På de 2 fløje er der virkelig kamp til stregen. På venstre fløj har vi spillere som Delron Buckly (27) David Odonkor (21) Savatore Gambino (21). Alle 3 gode spillere. Men da de 2 sidstnævnte begge er højrefodet, så er det Buckley der vinder kampen om venstre fløjen. Både Dédé og Seggewiβ kan også spille denne position.
På højre fløj kan vi igen finde Odonkor og Gambino. Men også Lars Ricken, Cedric van der Gun og Ebi Smolarek er også at finde på denne position. Alle spillerene har egentlig det der skal til for at spille fløj på dette niveau. Men jeg ser dog Odonkor som den farligste, da han har hurtigheden til at løbe fra modstanderne.

På den offensive midtbane hersker der vist ingen tvivl om at holdet stjerne spiller Rosicky skal indtage den ene plads, mens Lars Ricken, og Gambino, Florian Kringe, Smolarek og Cedric van der Gun alle kæmper om den anden plads.

Angreb:
I angrebet har vi endnu en stjerne spillere. Og endnu en tjekker. Det er nemlig her den tårnhøje målkonge Jan Koller husere. Som reserve for ham må Ebi Smolarek være den fortrukne. Mens spillere som Cedric van der Gun, Odonkor, Buckly, Mehmet Akgün, Marcus Steegmann og  Thiago også kan spille denne position.

Alt i alt har vi en rigtig god trup som kan nå langt i den kommende sæson. En af styrkerne ved vores trup er at mange spillere kan spille helt op til 3-4 andre positioner. Noget der kan blive guld værd hvis vi skulle komme ud for mange skader. Dog har jeg enkelte spillere som jeg gerne ser forlade klubben for at få en lille sjat penge til gengæld. Og så ønsker jeg også en ny angriber der minder om Jan Koller. Altså en der skal være fysisk stærk, god i hoved spillet. Og en habil afslutter. En spiller som skal afløse Jan Koller med tiden.

29 Juni 2005 – Ung svensker på vej til Dortmund
Dortmund har i dag skrevet kontrakt med den unge venstre back Ozcar Wendt fra Göteborg på en fri transfer. Skiftet vil gå igennem d. 2. december 2005.

1 Juli 2005 – Dansker til Dortmund
Den unge målmandstalent Kenneth Stenild har i dag skrevet under med Dortmund. Den kun 17-årige dansker skifter fra Aab for 300.000kr. og skal være 3. målmand i klubben.

1 Juli 2005 – Reservespiller til Freiburg
Den 20-årige Markus Wood som ikke havde nogen stor fremtid foran sig i Dortmund skifter til 2. Bundesliga klubben Freiburg for 4 mio. kr.

Dortmund på træningslejer i Portugal:
Boavista 1-3 Dortmund)

0-1 Jan Koller (3)
0-2 Lars Ricken (22)
1-2 Pedro (81)
1-3 Steegmann (89) 

Benfica 1–0 Dortmund
Nuno Gomes (50)

Porto 3–2 Dortmund
0-1 Jan Koller (9)
1-1 Benni McCarthy (32)
1-2 Jan Koller (35)
2-2 Benni McCarthy (61)
3-2 Hugo Almeida (90)

Sporting CP 0–2 Dortmund
0-1 Rosicky (49)
0-2 Jan Koller (67)

Jeg er egentlig meget tilfreds med vores træningskampe. 2 sejre og 2 nederlag mod 4 stærke modstandere. Og så var vi endda uheldige med at tabe til Porto. De spillere der har imponeret mig mest er Jan Koller som har vist stor målfarlighed. Weidenfeller, som har lavet mange gode redninger inde i buret. Dédé har lavet mange gode ting i både det defensive og det offensive som venstre back. Og så har der samtidigt ikke været nogen der har skuffet mig. Så en god tur vi har haft til Portugal.

5. Juli 2005 – Brasilianer på vej hjem
Atlético Paranaense fra Brasilien har været et smut i Tyskland for at skrive under med Thiago fra Dortmund. Den 20-årige angriber der kæmpede om rollen som reserve for Jan Koller, blev købt fri for 30 mio. kr. Et tilbud der var for godt til at kunne sige nej til.

7. Juli 2005 – Svensk forsvar til Dortmund
Endnu en svensker er på vej til Dortmund. Og endnu engang er spilleren blevet hentet i Göteborg. Denne gang er det den 21-årige central forsvarsspiller Karl Svensson som skifter ligesom Ozcar Wendt d. 2 december 2005.

7 Juli 2005 – Brasilianer til Dortmund
Dortmund har i dag skrevet under med den brasilianske landsholdsspiller Alex fra Fenerbahce. Alex skal styrke Dortmunds venstre side, både som fløj og som central offensiv midtbane. Alex’s skifte fra tyrkisk til tysk fodbold koster Dortmund 60. mio. kr.

8 Juli 2005 - Lodtrækning til Euro Vase Cuppen 3. Runde
3 tyske hold var med i lodtrækningen til Euro Vase Cuppens 3. Runde. Og alle 3 hold har fået nogle overkommelige modstandere. Hvad gælder os selv, så skal vi op mod irske Bohemians, som ikke burde give os nogle problemer. Den første kamp skal spilles ude d. 15. Juli 2005. HSV starter også på udebane når de skal møde WIT-Georgia fra Georgien. De sidste tyske hold, Wolfsburg skal, hvis de slår >Göteborg i 2. runde møde enten CFR Cluj fra Rumænien eller Slovan Liberec fra Tjekkiet. Selvom Wolsburg er det bedste hold så kan de alligevel godt gå hen og få problemer i både 2. runde mod Göteborg og også i 3. runde hvor jeg regner med at det bliver Slovan Liberec de ender med at rende ind i.  Men jeg ønsker begge tyske hold held og lykke. For det kunne jo være dejligt at møde en af dem i finalen, og knuse deres Uefa cup drømme.  Opstemt

11 Juli 2005 - Lodtrækning til Euro Vase Cuppen semifinalen
Da der i dag blev trukket lod til semifinalerne havde jeg en god følelse i mig. Selv skal vi, hvis vi vinder over det irske hold i 3.runde møde enten Marseille eller Charleroi fra Belgien. Wolfsburg skal, hvis de klarer sig videre fra 3. runde møde enten Roda fra Holland, eller Young Boys fra Schweiz. HSV kan dog hvis de også klarer sig videre fra 3. runde ende med at skulle op imod Lazio. Det kræver dog at Lazio vinder samlagt over Sigma Olomouc fra tjekkiet. Men det burde vist ikke være noget problem for dem. Men tilbage til den gode følelse som jeg løber rundt med. For i de andre semifinaler skal spanske Athletic op imod Newcastle mens de 2 spanske top klubber Valencia og Deportivo tørner sammen. Det kræver dog at alle 4 klubber klarer sig videre fra 3. Runde.

15 Juli 2005 – Euro Vase Cuppen 3. Runde første opgør
Bohemains 0-2 Dortmund
0-1 Jan Koller (57)
John Gallagher udvist (66) – Bohemains
Degen brændte straffespark (67) - Dortmund
Mark O’Callaghen brændte straffespark (80) - Bohemains
0-2 Jan Koller (88)

Tilskuere: 8969

Jeg er godt tilfreds med vores spil, og vi presser dem ned hele kampen igennem. Dog var de meget kompakte i deres forsvar hvilket gjorde det svært for os.
Selvom man skulle tro at deres udvisning ville gøre det nemmere for os, så havde det næsten ingen betydning for kampen. Udover at de næsten ingen offensiv havde tilbage efter det. Men jeg er nu godt tilfreds med kampen. Men havde nu gerne set os scorer 1-2 mål mere i kampen.
Kampens spiller blev Jan Koller (9) - Dortmund

16 Juli 2005 – Lodtrækning til Tyske Pokalturneringen 1. runde
Vi skal møde lilleputterne Koblenz i 1. runde. Det vil bliver et opgør hvor mange af vores reserve vil få noget spilletid. Og en kamp der under ingen omstændigheder må tabes.

16 Juli 2005 – Chelsea vinder kampen om Diego
Både Chelsea og Dortmund havde vist stor interesse for den unge Porto spiller Diego. Desværre for Dortmund blev det altså de engelske mestre fra Chelsea der snuppede hans underskrift.

18 Juli 2005 – Buckley sat ud med en skade
Delron Buckley fik forstrukket sit lår efter han ramte en bold forkert til træning. Venstre wingen vil være ude i 2-3 uger og vil derfor ikke være med i retur opgøret mod det irske hold. Og er også yderst tvivlsom til semifinale opgørene.

22 juli 2005 – Euro vase Cuppen 3. Runde andet opgør
Dortmund 5-0 Bohemains (samlet 7-0)
Paul O’Shea brændte straffespark (6)
1-0 Odonkor (12)
2-0 Rosicky (27)
3-0 Paul McGrath – selvmål (36)
4-0 Lars Ricken (40)
5-0 Rosicky (80)

Tilskuere: 60022

En helt fantastisk kamp hvor de bliver udsat for et stort pres gennem hele kampen. Dédé var dog lidt klumset da han efter 6 min. Valgte at bruge hånden inde i feltet. Men Weidenfeller reddet straffesparket for 2. kamp i træk. Imponerende! Resten af kampen blev spillet på vores præmisser, og Bohemains kunne egentlig kun sidde og kigge på hvordan vi kom frem til den ene chance efter den anden.
Kampen spiller Rosicky (10) - Dortmund

HSV vandt samlagt 4-1 over Gloria. Mens Wolfsburg gik videre på et udebane mål samlet 1-1 over Slovan Liberec. Også Marseille gik videre og vil blive Dortmunds modstander i semifinalen.

22 Juli 2005 – Hollænder til Fransk fodbold
Dansker klubben Auxerre har været fremme med pengepungen og tilbudt Dortmund 30 Mio. kr. for Cedric van der Gun som var blevet sat til salg af Dortmund. Cedric van der Gun som skiftede til Dortmund fra ADO den Haag på en fri transfer i 2005, nåde kun at spille i træningskampene for Dortmund. 

24 Juli 2005 – Degen ude med skade
Phillip Degen har fået sig en lårskade efter en nærkamp til træning, og må sidde ude i 6 dage – 2 uger og kommer ikke med i kampene mod Marseille. Et stort tab da man på back pladserne ikke er specielt godt besat hvad angår reserver.

27 Juli 2005 – Argentiner til Dortmund
Salget af Cedric van der Gun til Auxerre åbnede muligheden for at hente den 22-argentiner César Carignano fra Basel. Den unge argentiner der allerede har haft 3 optrædener for det argentinske landshold skifter til Dortmund for 30 mio. kr. hvor han skal være Jan Kollers nye lærling.

27 Juli 2005 – Euro Vase Cup semifinalen første opgør
Marseille 0-0 Dortmund
Abdoulaye skadet (84) – Marseille

Tilskuere: 18632

En ikke specielt køn kamp, dog med glimt af godt spil til tider. Kampen endte meget retfærdigt 0-0. et resultat som ligger godt til os. Dog havde det dog været skønt med et enkelt udebane mål.
Kampens spiller Dédé (8) - Dortmund

27 Juli 2005 – målmand skadet for Dortmund
Weidenfeller der fik forstuvet sit håndled under kampen mod Marseille må sidde ude i 1-2 uger og når ikke at blive klar til retur opgøret på Westfallen stadion.

28 Juli 2005 – Euro Cuppen 1. kvalifikationsrunde
Tyskland er repræsenteret i Euro Cuppens 1. kvalifikationsrunde . Hvor Mainz vandt samlet med hele 10-1, efter 4-1 ude og en 6-0 sejr hjemme over Baku fra Aserbadjsjan.

Kontrakt forhandlinger
Lars Ricken, Wörns, Kehl, Gambine, Kohlmann og Odonkor har alle skrevet under på en ny aftale. Desværre har det ikke lykkedes Dortmund at forlænge med Jan Koller i denne omgang.

Tyske tittelodds
Det er vist ingen overraskelse at Bayern er store favoritter til at snuppe mesterskabet igen i år. Og har også fået oddsene 2-1. de øvrige hold har fået: Schalke 10-1, Werder Bremen 14-1, Stuttgart 25-1, Hertha BSC 33-1 og Dortmund 33-1.

3 August 2005 – Tyske Ligacup finale
FC Bayern kunne for andet år i træk kårer sig selv som vindere af den tyske ligacup efter en flot 2-0 sejr over Hertha BSC. Kampen var eller meget jævnbyrdig. Men Bayern havde bare det der skulle til foran målet.

3 August 2005 – Euro vase Cup semifinalen andet opgør
Dortmund 0-0 Marseille (samlet 0-0)

1-0 i ekstra spilletid

1-0 Jan Koller (113)

Tilskuere: 60197

En nervepirrende kamp hvor begge hold havde gode chancer for at score det mål der kunne sikre dem sejren. Men kampen måtte ud i forlænget spilletid før Jan Koller kunne sætte hovedet på et indlæg fra Delron Buckey og score det afgørende mål til 1-0. Buckley som stod bag indlægget er netop lige vendt tilbage fra sin skade, og blev skiftet ind efter 63 min.

Kampens spiller Jan Koller (10) - Dortmund

HSV måtte desværre erkende at Lazio var en tand bedre end dem. Lazio kunne med en samlet 2-1 sejr sikre sig en af de 6 finale pladser. Wolfsburg sikrede sig også en finale plads da de vandt med samlet 2-1 over Young Boys fra Schweiz. De øvrige finale hold er Dortmund, Newcastle, Aigaleo og Valencia.

4 August 2005 –Lodtrækning til Euro Vase Cup finalerne
Lazio - Aigaleo
Wolfsburg – Valencia
Dortmund – Newcastle

Det bliver en hård modstander vi får os i finalen i form af Newcastle. Men hvem af os der er favoritter er nu meget svært at sige. Men jeg tror at det vil blive 2 meget jævnbyrdige kampe. Så en hjemmesejr vil være utrolig vigtigt. Og helst en hjemmesejr uden at de får et udebane mål.

Leverkusen 1-2 Dortmund
0-1 Carignano (4)
0-2 Carignano (51)
1-2 Berbatov (87)

Tilskuere: 22473

Det er altid dejligt med en sejr i sæsonens første ligakamp. Men det er endnu mere dejligt når det er en af rivalerne man slår, især når det er på udebane.
Den ny indkøbte Carignano må siges at have fået sig lidt af en drømmedebut da han med sine 2 mål sikrede og sejren over rivalerne fra Leverkusen. Både Rosicky, Jan Koller og Lars Ricken blev sparret til kampen mod Newcastle.
Kampens Spiller César Carignano (9) - Dortmund

10 August 2005 – Euro Vase Cup Finalen første opgør
Dortmund 2-2 Newcastle
1-0 Jan Koller (21)
1-1 Emre (23)
1-2 Owen (28)
2-2 Jan Koller (76)

Tilskuere:82635

Desværre må vi nøjes med 2-2. Vi kom ellers planmæssigt foran 1-0. Men bare 7 min. Efter er de så foran 2-1. Derefter valgte Newcastle at stille sig tilbage og spille 4-5-1. Og det passede os meget godt, for det gjorde at vi kom frem til flere chancer, og at deres angreb blev total tørret af vores defensiv. Og specielt mands opdækningen af Owen som spillede offensiv midt gjorde ondt på dem. Men til trods for et offensivt pres i største delen af 2. halvleg, så lykkedes det os kun at få scoret et enkelt mål mere.
Kampens spiller Shay Given (8) - Newcastle

10 August 2005 – Ny skade for Dortmund
David Odonkor har forstuet sin tå under kampen mod Newcastle, og vil være ude i 5 dage – uge. Han kommer højs sandsynligt ikke med mod Frankfurt.

13 August 2005 – Bundesligaen 2. Runde
Dortmund 3-0 Frankfurt
1-0 Carignano (14)
2-0 Rosicky (15)
3-0 Carignano (19)

Tilskuere: 69322

Vi skulle ikke bruger mere end 20 min. For at afgøre kampen. Og især indskiftede  Carignano der kom ind efter 6. min for en små skadet Alex gjorde det godt med sine 2mål. Frankfurt havde ikke specielt meget at byde på, og kun enkelte chancer fra deres side havde potentiale til at blive farlige. Men en god sejr der uden tvivl har gjort vores fans glade
Kampens spiller Jan Koller (9) – Dortmund

13 August 2005 – Alex skadet
Alex der måtte udgå allerede efter 6. min i kampen pga. en flænge i hovedet vil være ude i 6 dage – 2 uger.

20 August 2005 – Tyske pokalturnering 1. Runde
Koblenz 0-2 Dortmund
0-1 Carignano (29)
0-2 Kollinger, selvmål (44)
Anthony skadet (75) – Koblenz

Tilskuere: 16555

En kedelig kamp som vi vandt sikkert 2-0 med næsten alle vores backup / reserve spillere. Carignano fik lov at spille kampen da han ikke kan spille i kampen mod Newcastle da han ligesom Alex ikke er blevet registreret til Euro Vase Cuppen.
Kampens spiller Ebi Smolarek (9)

20 August 2005 – Lodtrækning til Tyske pokalturnering 2. Runde
Det blev til endnu en nem modstander til Dortmund. Denne gang skal vi møde Neuruppin. Et hold der ligesom Koblenz bare er et hold man skal vinde over, Ingen undskyldninger! I denne kamp vil der igen blive stillet med en masse reserve spillere.

24 August 2005 – Euro vase Cup finalen andet opgør
Newcastle 4-3 Dortmund ( 6-5 Samlet )
1-0 Alen Shearer (3)
2-0 Scott Parker (6)
2-1 Lars Ricken (23)
2-2 Rosicky (32)
3-2 Owen (47)
Dédé Udvist (52) – Dortmund
4-2 Kieron Dyer (56)
Babayaro skadet (61) - Newcastle
4-3 Buckley (72)
Solano skadet (85) - Newcastle

Tilskuere:52344

Øv øv øv... så tæt på.. Newcastle starter som lyn og torden og kommer foran 2-0 allerede efter 6 min. Men med et fantastisk comeback kommer vi på 2-2 inden pausen. Michael Owen får dog hurtigt øget til 3-2, og kun 5. min efter får vi Dédé udvist. Og blot 4 min. Senere scorer Dyer til 4-2 hvilket for alvor får det til at se sort ud for os. Men med Delron Buckelys mål i det 72. minut er kampen igen åbent. Men desværre får vi ikke bolden i nettet igen til trods for nogle ret så store chancer.  Men et stort tillykke skal det lyde til Newcastle fra os.
Kampens spiller Michael Owen (9) - Newcastle

I de 2 andre finaler var det Valencia og Lazio der gik videre. Valencia fik samlet 4-3 mod Wolfsburg, mens Lazio fik samlet 1-0 over Aigaleo.

Lidt en skuffelse at ingen af de 3 tyske hold klarede sig videre.  Forlegen

Champions League og Euro Cuppen
2 tyske hold var indblandet i europæiske kampe i denne runde. I Champins League lykkedes det Werder Bremen at kvalificere sig til gruppespillet efter en samlet 2-0 sejr over Hajduk fra Kroatien.
I Euro Cuppen vandt Mainz overbevisende med samlet 5-1 over Zilina fra Slovakiet.

26 August 2005 – Europæiske Super Cup
CSKA Moskva vandt heldigt med 2-1 over Liverpool i en kamp hvor Liverpool spillede bedst. Til trods for Liverpools store pres, så skulle man helt hen i det 84, minut før Morientes kunne scorer til 2-1. Men det var desværre ikke nok for Liverpool der måtte se sig selv besejret af et dårligere hold en dem selv.

28 August 2005 – Bundesligaen 3. Runde
Bielefeld 2-1 Dortmund
1-0 Porcello (28)
1-1 Carignano (77)
2-1 Krupnikovic (87)

Tilskuere: 26593

Sikke en dårlig kamp det her var fra vores side. Den ene lyspunkt jeg kan finde er at indskiftede Carignano igen går ind og scorer et mål. Og han bejler nu for alvor til at tage pladsen fra Jan Koller. Deres mål til 2-1 var også lidt af et lykketræf da Krupnikovic vælger at lave et langskuds lop over Weidenfeller, og scorer på en at de chancer man scorer 1 ud af 100 gange.
Kampens spiller Krupnikovic (9)

1 September 2005 – Deadline for indkøb
Transferdeadlinen for tyske klubber er passeret.

1 September 2005 – Månedens spiller i Bundesligaen
César Carignano fra Dortmund har vundet månedens spiller i Bundesligaen foran Ivan Leko fra Stuttgart og Lucio fra Bayern. Den 22- angriber har også været helt fantastisk i år med 5 mål i 1(2) kampe. Og har spillet på et gennemsnit på 8.33.

2 September 2005 – Brasilianer får tysk statsborgerskab
Dédé har efter 7 år i tyskland nu fået tysk statsborgerskab, og optager derfor ikke en ”ikke-Eu borger” plads på holdet.

3 September 2005 – Spiller skadet efter landskamp
Den Schweiziske back Phillip Degen blev skadet i landskampen mod Israel. Degen fik bøjet et ribben efter en hård nærkamp, og forventes ude i 6 dage – 1 uge. Kampen endte i øvrigt 1-1.

Også Tyskland spillede kamp her i weekenden da de mødte Slovakiet i en træningskamp der endte 0-0 i Slovakiet. Metzelder var den eneste spiller i kamp, fra Dortmund.

10 August 2005 – Bundesligaen 4. Runde
Dortmund 1–2 Werder Bremen
1-0 Odonkor (18)
1-1 Klose (36)
1-2 Klasnic (47)

Tilskuere: 82638

Skidt at vi ikke får point i dag. Jeg havde ellers mindst regnet med at kunne hive det ene point hjem i dag mod Werder Bremen. Men 2 forsvarsfejl gav dem 2 mål. Og selvom det er effektivt af dem, så er det bare for ringe af os, at vores sidste mand giver bolden til deres angribere. Så jeg er en skuffet herre efter denne kamp.
Kampens Spiller: Ivan Klasnic (8)

13 September 2005 – Teenager forlænger kontrakt
17-årige Nuri Sahin har i dag valgt at forlænge sin kontrak med 5 år, til trods for stor interesse fra både England og Spanien.

14 September 2005 – Champions League
3 tyske hold har været i kamp i Champions League. Bayern der spillede i går vandt deres kamp med 2-0 ude over Rosenborg. Rosenborg som faktisk var dem som slog Brøndby ud af kvalifikationen.
Schalke viste stor klasse da de vandt hjemme med 2-0 over mægtige Juventus. Også Werder Bremen gjorde en god figur af sig da de slog de 4 dobbelte franske mestre fra Lyon med hele 3-1 i Frankrig.

17 September 2005- Bundesligaen 5. Runde
Nürnberg 2-2 Dortmund
0-1 Carignano (11)
0-2 Rosicky (24)
1-2 Mintal (27)
2-2 Andreas Wolf (str 85)
Sven Müller skadet (90) – Nürnberg

Tilskuere: 26670

Bare ikke godt nok at være foran 2-0 mod et af bundholdene og så kun få 2-2 med hjem. Vi kommer ellers rigtig godt fra start og få 2 mål indenfor de første 25 min. Men så virkede det lidt ligesom om at vi gik ned resten af kampen.
Kampens spiller: Carignano (9) – Dortmund

20 September 2005 – Tyske pokalturnering 3. Runde
Neuruppin 0-8 Dortmund
0-1 Jan Koller (9)
0-2 Jan Koller (11)
0-3 Jan Koller (26)
0-4 Jan Koller (32)
0-5 Lars Ricken (75)
0-6 Jan Koller (86)
0-7 Alex (90)
0-8 Jan Koller (90)

Hold da op en fantastisk kamp, og især fantastisk af Jan Koller, som var med fra start i dag  fordi han havde mistet sin plads til Carignano. Så denne kamp var hans chance for at bevise mig at det var ham selv der skulle ha pladsen som ene angriber. Og med sine 6 mål i dagens kamp er det også lykkedes ham at overbevise mig om at det er Jan Koller der skal starte inde.
Kampens spiller: Jan Koller (10) – Dortmund

Jan Koller var manden bag sejren med sine 6 mål i 8-0 sejren

24 September 2005 – Lodtrækning til Tyske pokalturnering 3. Runde
Dortmund har igen været heldige med deres lodtrækning. Denne gang bliver det Mainz II som vi skal op imod. Og endnu engang er det et hold som bare skal slås.

25 September 2005 – Bundesligaen 6. Runde
Dortmund(nr 9) 2-0 Gladbach(nr 3)
1-0 Lars Ricken (8)
2-0 Lars Ricken (25)
Kasper Bøgelund skadet (33) – Gladbach

Tilskuere: 72038

Jeg havde valgt at starte med Lars Ricken inde på den offensive midtbane, og så skubbe Alex ud på venstre fløj mens Buckley røg ud på bænken. Hvilket må siges at være effektivt. Lars Ricken der også scorede i sidste kamp, har for alvor vist tænder på det sidste og ser også ud til at overtage pladsen på den offensiv midtbane sammen med Rosicky.
Kampens spiller Dédé (9) – Dortmund

28 September 2005 – Champions League
De 3 tyske hold, Bayern, Schalke og Werder Bremen har alle igen været i kamp i Champions League. I Sidste runde vandt alle holdene. Mens det i denne runde ikke gik så godt. Bayern var som det eneste tyske hold der tog hjem med en sejr da de slog Sparta Prag med 2-0 hjemme. Schalke kom på en svær udebane kamp mod Manchester United, og måtte rejse hjem fra England med et 2-0 Nederlag. Werder Bremen tog hjemme imod Sporting fra Portugal. En kamp mange havde regnet med de ville vinde. Men sådan skulle det ikke gå, for det var Sporting der scorede kampens eneste mål efter 64 min.

29 September 2005 – Euro Cuppen 1. Runde
4 tyske hold var med i Euro Cuppens 1. Runde. Hvor 3 af holdene gik videre. Det eneste tabene hold var Mainz der måtte se sig besejret af sidste års vindere CSKA Moskva. Mainz tabte samlet 4-3. De 3 andre hold Leverkusen, Hertha Berlin og Stuttgart gik som sagt alle videre. Leverkusen vandt samlet 2-1 over Rapid Wien fra Østrig, Stuttgart vandt samlet 1-0 over Dynamo Buc. Fra Rumænien. Mens Hertha Berlin vandt samlet 3-1 over Banik Ostrava fra Tjekkiet.

1 Oktober 2005 – Månedens spiller i Bundesligaen
Den 35-årige Lizarazu fra Bayern har vundet prisen som månedens spiller i Bundesligaen. Nr 2 blev Atouba fra Hambuger SV mens Alex Fra Dortmund blev nr 3.

1 Oktober 2005 – Bundesligaen 7. Runde
Wolfsburg (nr 5) 0 –1 Dortmund (nr 2)
0-1 Lars Ricken (32)
Pablo Thiam skadet (66) – Wolfsburg

Tilskuere: 28193

Wolfsburg farligste våben er uden tvivl D’Alessandro. Men jeg havde et våben imod ham i form af Sebastian Kehl som fik til opgave at mandsopdække ham. Og det virkede fantastisk. D’Alessandro havde store problemer med at få opbygget nogle farlig angreb. Og det kunne mærkes på deres offensiv. Samtidigt har vi Lars Ricken som er inde i en rigtig god stime. Og for anden kamp i træk sikre han os sejren.
Kampens spiller Alex (8) – Dortmund

1. Oktober 2005 – Venstre Back skadet
Dédé der måtte udgå med en lille skade i kampen mod Wolfsburg efter at han fik en lårskade efter en nærkamp skal sidde ude i 6 dage – 2 uger.

7 Oktober 2005 – Fløj spiller skadet i landskamp
Salvator Gambino fik skadet sin fod i kampen mod Sloveniens U 21 hold. Gambino forventes at være ude i 2-3 uger.
Italien vandt iøvrigt kampen 2-0.

Stillingen

Da dette er min første blog overhovedet er der nok en del ting som burde laves på en anden måde.. Så Ris og Ros modtages gerne..  Men inden i begynder at jorde mig  Rullende Øjne  så er jeg godt klar over at "Bundesliga" billedet er dårligt, men har ikke lige kunne finde et der var bedre pt.  crazy 

Da jeg ikke er hjemme på ubestem tid, så ved jeg ikke lige hvornår den næste update kommer..  Forlegen 

*skal også lige siges at der vil komme flere billeder med tiden.. orker det bare ikke lige nu  Peace

Det var så alt for denne gang.. Håber at i kan lide den  Thumbs Up

Djævel
« Seneste Redigering: 15 Aug 2006, 23:32 af Guldbrand » Logged

JosepGuardiola
Gæst

Sv: BVB Dortmund
« Svar #1: 14 Jul 2006, 21:12 »

Du siger bare til, hvis jeg skal slette mere!

wirenfeldt
Gæst

« Svar #2: 15 Jul 2006, 03:14 »

Fin fin blog Smiley Især taget i betragtning af det er din første! Shockeret Kan man slet ikke se.. Dortmund er nok ikke det sværeste hold at få succés med, ved jeg  af egen erfaring Smiley Men før dem nu til nogle titler Smiley Jeg skal nok følge med i den, da den allerede har fanget min interesse, også en stor god ros til din lange update! Flere af dem! Også håber jeg at du forsætter, og ikke stopper eller holder pause midt i det hele! ; godt arbejde! FORSÆT!! Fint at du nævner at der kommer flere billeder, kan godt lide billeder Peace

... evt. ny skrift? er nok bare mig, men er ikke vild med den Peace Men alt andet er godt!

Berendt
Manager

« Svar #3: 15 Jul 2006, 04:00 »

Ganske udmærket blog... har selv været Dortmund i et af de gamle CM, og glæder mig til at læse hvordan det går dem i dit spil... Wink

Møller
Gæst

« Svar #4: 15 Jul 2006, 15:27 »

Dejlig og nemt læselig måde du skriver på.

Men du startede godt og er sluttet lidt skidt af Skuffet på denne update.

Men held og Lykke

KUTGW

Kimu
Landsholdsspiller

« Svar #5: 15 Jul 2006, 15:37 »

Hejsa Guldbrand...

Fedt at se en blog med Dortmund, spændende at se om du kan få klubben op til fortidens styrke. Ellers en super blog du har gang i, nem at læse og let at overskue. Glæder mig til at følge din kamp med at få Dortmund til toppen.

Forsæt det gode arbejde  Thumbs Up

Guldbrand
Gæst

« Svar #6: 24 Jul 2006, 17:17 »

Grundet virusser, og en formatering har jeg mistet spillet, selvom jeg troede jeg havde gemt den over på et andet drev.  Forlegen   Lidt øv at slutte allerede  Græder  for jeg havde ellers stor lyst til at spille videre..  Men nok om det.. jeg vil overveje at starte en ny blog, måske med Dortmund igen, eller en helt anden klub..  først skal jeg dog lige ha sikret at computeren er helt clean. og at lysten er helt i top  Thumbs Up   

Guldbrand
Gæst

« Svar #7: 08 Aug 2006, 22:10 »

som jeg skrev så troede jeg at jeg havde gemt mit spil en andet sted. Og det viste sig også at være rigtigt.. jeg havde bare ikke kunne finde det, og derfor troet at det aldrig var blevet gemt. Men ved et tilfælde faldt jeg over spillet igen  crazy   og jeg er nu begyndt at spille på det igen og hvis jeg kan nå det, vil der komme en ny update allerede idag !!..    Grin Grin    Opstemt

MisterFCK
Gæst

« Svar #8: 08 Aug 2006, 23:02 »

Det var godt det ikek var blevet slettet alligevel. Jeg havde lige læst hele det første inlæg igennem da jeg så det inlæg, hvor du sagde bloggen stoppede. ticked off Kom med flere update's NU Djævel Smiley

KUTGW Thumbs Up

Guldbrand
Gæst

« Svar #9: 08 Aug 2006, 23:05 »

haha...  så har man lige skrevet det hele ind og er ved at lægge en sidste hånd på det hele og få de sidste billeder sat ind, og så kommer man til at lukke vinduet ned.. Græder     crazy   så bliver nok først imorgen at den næste update kommer.. men den er lang !  jeg er nået til Januar i 2006. og skal til at igang med træningskampenen.   

MisterFCK
Gæst

« Svar #10: 08 Aug 2006, 23:10 »

haha...  så har man lige skrevet det hele ind og er ved at lægge en sidste hånd på det hele og få de sidste billeder sat ind, og så kommer man til at lukke vinduet ned.. Græder     crazy   så bliver nok først imorgen at den næste update kommer.. men den er lang !  jeg er nået til Januar i 2006. og skal til at igang med træningskampenen.   

Fedt, jeg glæder mig allerede! Thumbs Up

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #11: 09 Aug 2006, 14:00 »

Kode:
[img width=230 height=34]http://img159.imageshack.us/img159/7618/bundesligaen7wk.gif[/img]

Guldbrand
Gæst

« Svar #12: 09 Aug 2006, 15:14 »

Da jeg desværre troede at jeg havde mistet spillet valgte jeg at slette alt det jeg havde skrevet.. så der er lige 3 kampe som i kun vil få resultatet på.

19.10.2005 Dortmund 2-1 Hannover
23.10.2005 Schalke 2-2 Dortmund
26.10.2005 Dortmund 1-1 Köln

29 Oktober 2005 – Bundesligaen 11. Runde.
HSV (nr 2) 2–3 Dortmund (nr 3)
1-0 Stefan Beinlich (1)
1-1 Lars Ricken (25)
1-2 Carignano (58)
2-2 Nick Proschwitz (80)
2-3 Carignano (86)

Tilskuere: 55459

En fantastisk kamp. VI kommer meget uheldigt bagud 1-0 på lidt af et lykketræf fra distancen. Men med godt spil får vi os kæmpet tilbage, og da Lars Ricken udligner til 1-1 er det lige pludselig os der får overtaget i kampen. Carignano får også scoret til 2-1 inden indskiftet Nuri Sahin laver en brøler i eget felt og mister klodset bolden til HSV som får udlignet. Nuri Sahin gør det dog godt igen 6 minutter senere da han laver et fantastisk indlæg som rammer Carignano i hovedet til 3-2. En meget vigtig sejr i kampen om 2. pladsen og billetten til Champions League.
Kampens Spiller: César Carignano (8) – Dortmund

2. November 2005 – Champions League
de 3 tyske hold var igen i kamp i Champions League, og det endte i 2 tyske sejre og et enkelt nederlag. Bayern der spillede i går udspillede Villarreal med hele 4-0 på eget græs.  Schalke viste også flot spil da de på udebane slog Real Betis med 2-0. en vigtig sejr for dem i kampen om at nå videre fra gruppespillet. Desværre måtte Werder Bremen se sig besejret af Liverpool med hele 3-0 i det engelske. Hvilket betyder alle 4 hold i den gruppe nu har 6 point efter 4 kampe.

3 November 2005 – Euro Cuppen, gruppespillet
3 tyske hold repræsenterede Tyskland i Euro Cuppen. Og de alle klarede sig flot.
Stuttgart vandt lidt overraskede med 2-1 over Everton i England. Mens Hertha Berlin slog sidste års Euro cup mestre fra CSKA Moscow med 1-0 i Rusland. Leverkussen var også på besøg i det engelske da de mødte Bolton. En kamp der endte 1-1. Så alt i alt må man sige at de tyske hold har klaret sig rigtig flot med 2 sejre og et enkelt uafgjort mod 3 stærke hold og alle endda på udebane.

5 November 2005 – Bundesligaen 12. Runde
Dortmund (nr 2) 4–0 Duisburg (nr 11)
1-0 Carignano (21)
2-0 Carignano (47)
3-0 Jan Koller (64)
4-0 Jan Koller (68)
David Odonkor skadet (78) – Dortmund

Tilskuere: 73521

Som forventet blev det til en sikker sejr over Duisburg. Og med 2 mål af både Carignano og Jan Koller blev Duisburg skudt i sænk. Duisburg var egentlig utrolig dårlige i det offensive, og med deres kun 2 chancer indenfor stolperne, blev de aldrig rigtig en trussel for vores defensiv, hvor jeg både havde givet plads til Nuri Sahin og Brzenska i startopstillingen. Samtidigt fik Bayern kun 1-1 hjemme mod Galdbach. Så nu er der kun 6 point op til Bayern på 1. pladsen.

Kampens Spiller: Jan Koller (9) – Dortmund

6 November 2005 – Odonkor langtidsskadet
Odonkor var så uheldig at få overrevet sin lægmuskel i Duisburg kampen, da han jagtede en løs bold. Odonkor forventes at være ude i 3-4 måneder mens han bliver behandlet. En trist nyhed i Dortmund lejeren.

8 November 2005 – Tyske Pokalturnering 3. Runde.
Mainz II 3–5 Dortmund
0-1 Ihm, selvmål (4)
1-1 Auer (6)
1-2 Smolarek (24)
2-2 Auer (48)
2-3 Steggmann (55)
3-3 Auer (63)
3-4 Smolarek (65)
3-5 Delron Buckley (79)

Tilskuere: 417

Det var alle reserverne der fik lov til at få lidt spilletid idag. Og offensivt klarede de sig da også ganske godt. Men jeg er nu skuffet over at vi lukker 3 mål ind mod sådan et ringe hold. Men vi fik den sejr som vi kom efter, og det er det vigtigste.
Kampens Spiller Delron Buckley (9) – Dortmund

8 November 2005 – Lodtrækning til Tyske Pokalturnering, kvartfinalen
Vi var okay glade efter lodtrækningen var færdig og at det var klart at det var Köln vi skulle møde i kvartfinalen. Og så endda på hjemmebane. En kamp som vi vil tage alvorlig, og en kamp jeg forventer at vinde.

19 November 2005 – Bundesligaen 13. Runde
Kaiserslautern (nr 15) 1–3 Dortmund (nr 2)
1-0 Zandi, (str, 30)
1-1 Carignano (41)
1-2 Alex (str, 58)
Alex skadet (65) – Dortmund
Ingo Hertzsch udvist (71) – Kaiserslautern
Sascha Rammel udvist (83) – Dortmund
1-3 Smolarek (90)

Tilskuere: 37561

En lidt rodet affære med 2 direkte røde kort, og 2 straffespark. Vi starter eller helt fantastisk på kampen og lægger et stort pres på dem. De får dog et straffepark begået af en meget dårlig spillede Degen. Og scorer sikkert på det. Men efter det mål er det igen os der sætter os på kampen og får også scoret 3 mål. Desværre måtte indskiftede Sascha Rammel se rødt kort efter at han var sat på banen, efter en hensynsløs tackling. En udvisning jeg har valgt at give ham en bøde for.
Kampens Spiller César Carignano (10) – Dortmund

19 November 2005 – Alex skadet
Alex der måtte lade sig udskifte efter en skade i kampen mod Kaiserslautern må sidde ude i op til en måned efter at han har fået sit ledbånd i ankelen forstrukket.

22 November 2005 – Rosicky skadet
Tomas Rosicky fik sig en mindre skade til træning under en spurtøvelse. Og må sidde ude i 2-3 uger. Og når ikke med i hjemmekampen mod Mainz om 4 dage. Og er tvivlsom mod Stuttgart den 3. december.

23 November 2005 – Champions League
de 3 tyske hold var igen i kamp i Champions League. Werder Bremen måtte nøjes med 2-2 hjemme mod Lyon. Og er stadig med i kampen om videre deltagelse med en enkelt kamp igen. Også Schalke er stadig med i kampen om videre deltagelse trods et 2-1 nederlag mod Juventus. Bayern gik som forventet videre fra deres gruppe. Og med en 4-0 sejr over Rosenborg på hjemmebane viste de igen hvilken styrke de besidder. Og må anses for at være en outsider til at løbe med titlen.

24 November 2005 – Euro Cuppen, Gruppespillet
Kun 2 tyske hold spillede kamp i dag i Euro Cuppen da Hertha Berlin sad over. Stuttgart vandt deres kamp 1-0 hjemme over Panathinaikos, og ligner mere og mere et hold der vil klare sig videre. Hvilket vel også var forventet? Leverkusen måtte dog desværre se sig besejret af Udinese hjemme med 1-0. og er nu blevet lidt presset i deres gruppe.

26 November 2005 – Bundesligaen 14. Runde
Dortmund (nr 2) 5–2 Mainz (nr 16)
1-0 Carignano (15)
1-1 Babatz (Str. 30)
1-2 Baude (52)
2-2 Jan Koller (53)
3-2 Jan Koller (61)
4-2 Jan Koller (68)
5-2 Carignano (74)

Tilskuere: 80200

Vi spillede en rigtig god kamp i dag. Og Koller og Carignano viste stor klasse i angrebet. Desværre har Degen endnu engang spillet en elendig kamp. Og han var også skyld i deres straffespark.
Kampens Spiller: Jan Koller (10) - Dortmund

27 November 2005 – Kehl skadet til træning

Sebastian Kehl måtte desværre gå tidligt hjem fra træning efter at have forstrukket nakken. Sabastian Kehl forventes ude i 1-2 uger.

30 November 2005 – Euro Cuppen, Gruppespillet
Både Hertha Berlin og Stuttgart var i kamp i Euro Cuppen i dag. Desværre blev det ikke til den store succes i denne omgang da begge hold måtte nøjes med 1-1. Hertha Berlin der fik 1-1 hjemme mod Sampdoria kunen dog glæde sig over at det var nok for dem til at sikre sig videre deltagelse. Også Stuttgart kunne glæde sig over at gå videre da de fik 1-1 ude mod Zenith Peterburg.

1 December 2005 – Månedens spiller i Bundesligaen
Dortmund kunne ikke blot glæde sig over at det var Carignano som blev kåret til månedens spiller. Men også at det var Jan Koller der endte lige efter ham på 2. pladsen. De 2 angribere har også været utrolig farlige foran målet på det sidste. På 3. pladsen finder vi Ismaël fra Bayern.

1 December 2005 – Euro Cuppen, Gruppespillet
Kun Leverkusen var i kamp i dag. Og de var tvunget til sejr hvis de skulle være sikre på at klare sig videre. Og de levede også op til deres forventninger da de med en 2-0 sejr ude over Litex fra Bulgarien sikrede sig videre deltagelse.

2 December 2005 – 2 svenskere ankommet til klubben
Både Karl Svensson og Ozcar Wendt er begge tiltrådt i klubben efter at deres kontrakter med Göteborg er udløbet. De er begge købt ind som reserve. Og skal ikke regne med alt for meget spilletid til at starte med.

3 December 2005 – Bundesligaen 15. Runde
Stuttgart (nr 10) 2–1 Dortmund (nr 2)
1-0 Jon Dahl Tomasson (1)
1-1 Carignano (27)
2-1 Jon Dahl Tomasson (47)

Tilskuere:49940

Jon Dahl havde desværre for os en af hans bedre kampe og kunne med sine 2 scoringer sikre Stuttgart sejren. Vi spillede ellers en meget god kamp, og havde også overtaget og en række gode chancer. Men vi manglede bare den sidste aflevering til at komme frem til den afgørende afslutning. Nyindkøbte Ozcar Wendt fik dog sin debut i dag da han kom ind på venstre back pladsen efter jeg havde valgt at sætte Dédé op på midtbanen. Og den unge svensker viste okay spil taget i betrakning af at han kom til klubben i går. Skal dog lige siges at både Rosicky, Gambino, Kehl, Odonkor og Alex alle sad ude med skader.
Kampens Spiller: Jon Dahl Tomasson (9) – Stuttgart

4 December 2005 – Tapre Dortmund taber endelig

Sådan var overskrifterne i aviserne dagen efter at Dortmund tabte deres første kamp i 11 kampe. Og samtidig satte point til Bayern der nu har et 9 points forspring efter deres seneste 3-0 sejr over Hertha Berlin på udebane. Bayern har også været helt suveræne i år med 12 sejr 3 uafgjorte og ingen nederlag efter de første 15 kampe. Og de ser mere mere ud til at ende som tyske mestre. Dortmund har trods nederlaget stadig et lille forspring på 5 point ned til HSV og Werder Bremen på 3. og 4. pladsen. Helt skidt ser det ud for Schalke der ligger og roder rundt i bunden af tabellen. Sidste års 3’ere er at finde på en yderst skuffende 14. plads med kun 6 point ned til stregen. Men mon ikke det alligevel er nok for vores rivaler for at undgå nedrykning?

7 December 2005 – Champions League
Stor tysk succes i Champions League. Det er nemlig lykkedes alle 3 tyske hold at klare sig videre. Og især det at Werder Bremen og Schalke klarede sig videre må siges at være yderst imponerende taget i betrakning af deres svære modstandere de har haft i deres grupper. Schalke kunne med 0-0 hjemme mod Manchester sikre sig 2. pladsen efter netop Manchester. Werder Bremen viste godt spil da de vandt 3-1 ude over Sporting. Werder Bremen slutter på 2. pladsen efter Liverpool. Også Bayern havde allerede klarede sig videre, og skulle bare sikre sig at slutte af på et flot måde. Og det gjorde de også med deres 2-1 sejr over Sparta Prag i Tjekkiet.

Af store overraskelser kam man nævne at hverken Juventus, Barcelona eller Lyon klarede sig videre fra Gruppespillet. Ja Juventus klarede sig endda så elendigt at de ikke engang vil være at finde i Euro Cuppen. Da de kun sluttede som 4’er

10 December 2005 – Bundesligaen 16. Runde
Dortmund (nr 2) 3–1 Hertha Berlin (nr 7)
1-0 Carignano (20)
2-0 Jan Koller (75)
3-0 Jan Koller (78)
3-1 Nando Rafael (90)

Tilskuere: 80684
En fantastisk kamp hvor vi udspiller Hertha Berlin på kryds og tværs. Og med både Rosicky, Alex, Odonkor og Gambino, 4 af vores offensive kræfter siddende ude må det siges at være en rigtig godt resultat. Desværre for os vandt Bayern endnu engang. Men der skulle en sen scoring til at sikre dem sejren over Hannover med 3-2 hjemme. Vi kunne dog glæde os over at både HSV og Werder Bremen begge kun klarede uafgjort i deres kampe.
Kampens Spiller Jan Koller (9)

10 December 2005 – Rosicky vender tilbage efter sin skade
Tomas Rosicky er i dag vendt tilbage til træningen efter sin skade. Og kan derfor lige præcis nå med til den vigtige udekamp mod Bayern om 7 dage.

13 December 2005 – Smolerak skadet før Bayern kampen.
Endnu engang rammes Dortmund af en skade. Denne gang er det Smolarek der har fået en virus og vil være ude i 2-3 uger. Og når ikke med i ude kampen mod Bayern. Som måske kan blive sæsonens vigtigste kamp.

14 December 2005 – Sygdom udbredt i Dortmund lejren

i går var det Ebi Smoralrek. I dag er det både Kenneth Stenild og Degen der er
blevet ramt af virussen. Og må sidde ude i 2-3 uger. Begge spillere er blevet sendt hjem.

14 December 2005 – Euro Cuppen, Gruppespillet
Hertha Berlin var eneste tyske hold i aktion i dag. Og med deres 2-1 sejr ude over Sevilla kunne de juble over deres overlegne sejr i gruppespillet hvor de sluttede på 1. pladsen med hele 5 point ned til både nr. 2 og 3

17 December 2005 – Bundesligaen 17. Runde
Bayern (nr 1 ) 1–1 Dortmund (nr 2)
0-1 Rosicky (12)
Ali karim skadet (19) – Bayern
1-1 Roy Makaay (90)

Tilskuere: 65977

Vi spiller en helt forrygende kamp og har alt under kontrol og presser Bayern i store dele af kampen. Og med Rosicky’s mål til 1-0 ser alt godt ud. Men Bayern er jo kendt for at være heldige, og i dag var ingen undtagelse. i sidste minut scorer Roy Makaay til 1-1 efter et fladt indlæg ind i feltet. Og det store smil på alle Dortmunds fans blev på et sekund lavet om til en hængende mund der er ved at drukne i tårer. Vi var kun sekunder fra at mindske forspringet fra 9 til 6 point. Men i stedet er vi næsten tvunget til at vinde alle resterende kampe i ligaen. Selvom 1-1 er et fantastisk resultat at få i München, er det alligevel en sort dag for Dortmund.
Kampens Spiller: Sebastian Kehl (9) – Dortmund

29 December 2005 – Akgün til Mainz
I Dortmund har man valgt at holde udsalg for at skaffe flere penge til transfers. Og netop dette har resulteret i at man har valgt at sælge Akgün for sølle 3 mio. kr.
Skiftet går igennem d.1. januar 2007

29 December 2006 – Uwe Seggewiβs skifter til Trier
efter købet af Ozcar Wendt var der ikke længere brug for Uwe Seggewiβs. Og da Trier meldte sig på banen for at købe ham for 3 mio. kr. var Dortmund ikke sen om at takke ja for tilbudet.
Skiftet går igennem d. 1. januar 2007.

2 Januar 2006 – Kohlmann til Engelsk fodbold
Patrick Kohlmann er efter købet af Karl Svensson sat helt ud i kulden i Dortmund. Og det har også fået klubben til at sælge den kun 22 centrale forsvarsspiller til Bristol City for 6 mio. kr.

5 Januar 2006 – Steegmann ikke længere at finde i Dortmund
Dortmund udsalget forsætter stadigvæk. Denne gang er det Marcus Steegmann som forlader Dortmund for en lille sjat penge. Osnabrück tilbød Dortmund 12 mio. kr. for ham. Og Dortmund takkede ja med det samme.

Stillingen efter 17 kampe

Guldbrand
Gæst

« Svar #13: 09 Aug 2006, 15:19 »

Så kom der en ekstra update fra min side af, og jeg håber at i alle vil følge med i den igen efter den lille pause der har været. I må meget gerne også komme med Ris/Ros da jeg stadig har masser af lære i blog skrivning.

hvornår næste update kommer ved jeg ikke..  da jeg jo helst kun vil skrive lange updates, skal jeg jo nå at komme nogle måneder frem i spillet inden den næste vil komme. Og jeg er ikke lige den person der har mest tid til FM i øjeblikket. Så måske bliver det først i næste uge. Kan dog være, hvis jeg tager mig lidt sammen at der vil komme en på fredag allerede..Men lover intet  Cool

Mvh Guldbrand

Guldbrand
Gæst

« Svar #14: 09 Aug 2006, 16:50 »

Så har jeg også lige smidt en afstemning op.. Så STEM !   Peace

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010