SAS-Ligaen - kampen mod SilkeborgMandag d. 30/4-2007Optakt:Endnu en kamp venter i Superligae, og denne gang er mod Silkeborg, og selvom mesterskabskampen er godt i gang, har F.C. København en retur kamp mod A.C. Milan på onsdag.
Startopstilling (4-1-2-3):Cristiano Lupatelli - Hosain Kaebi , Bo Svensson , Øyvind Bekken , Ozcar Wendt - Jérémy Clément - Kalle Ljungberg , Bjarne Ingebretsen - Daniel Jensen , Wilfried Sanou , Mads Junker (Bænken: Jesper Christiansen, Michael Gravgaard, Per Skjelbred, Nicklas Bendtner)
Udskiftninger :45. min - Wilfried Sanou < Nicklas Bendtner
Kampen i tal:Silkeborg (2) - (2) F.C. København1-0 G. Maldonando , 30. min
1-1 N. Bendtner , 57. min
2-1 M. Søndergaard , 81. min
2-2 M. Junker , 84. min
Publikum: 9.157 på Silkeborg Stadion, i Silkeborg
Dommer: Carsten Petersen (6)
Kampens spiller: Morten Søndergaard (8) , Silkeborg
Kort om kampen:
Det er dejligt at se at vi ikke taber, selvom det ikke er førsteholdet der spiller. Men vi forsætter stille og roligt med at komme tættere på mesterskabet.
Champions League - Returkampen mod A.C. MilanOnsdag d. 2/5-2007Optakt:Efter 5-0-nederlaget i Milano, ser det for alvor ud til at F.C. København må vinke farvel til en plads i dette års Champions League finale.
F.C. København skal vise at de alligevel kan være med, samt vise at de vil være at finde i den europæiske topelite fremover.
Startopstilling (4-1-2-3):Jesper Christiansen - Hosain Kaebi , Michael Gravgaard , Anton Ferdinand , Patrick Mtiliga - Freddy Guarín - Fellype Gabriel , Jesper Grønkjær - Afonso Alves , Nicklas Bendtner , Kalle Ljungberg (Bænken: Martin Jakobsen, Ozcar Wendt, Bjarne Ingebretsen, Wilfried Sanou, Linus Smedjegården, Per Skejlbred, Fernando Morientes)
Udskiftninger :62. min - Freddy Guarín < Per Skjelbred
62. min - Nicklas Bendtner < Fernando Morientes
85. min - Fellype Gabriel < Linus Smedjegården
Kampen i tal:F.C. København (3) - (0) A.C. MilanFørste kamp endte 0-5. A.C. Milan videre med samlet 5-3.1-0 K. Ljungberg , 46. min
2-0 Afonso Alves , 56. min
3-0 J. Grønkjær , 79. min
Publikum: 42.169 i Parken, i København
Dommer: Peter Walton (England)
Kampens spiller: Patrick Mtiliga (8) , FCK
Kort om kampen:
Vi er tæt på at gøre det utrolige. Vi spiller en god kamp, og slår giganterne fra Italien med 3-0. Tillykke til Milan med finalepladsen, hvor de skal møde engelske Chelsea. Dog kan vi glæde os over at vi har genvundet det danske mesterskab, da Brøndby kun spillede 0-0 mod Vejle i dag.
Selvom de tabte, var Milan-spillerne glade for at nå finalen.
SAS-Ligaen - kampen mod ABFredag d. 4/5-2007Optakt:Efter succes mod A.C. Milan, samt det netop genvundet mesterskab, er F.C. København fri for nerver når de i dag møder AB.
Startopstilling (4-1-2-3):Bo Svensson scorede
til 2-0.
Cristiano Lupatelli - Øyvind Bekken , Bo Svensson , Nik Besagno , Heath Pearce - Anthony Grant - Adonis Shala , Bjarne Ingebretsen - Daniel Jensen , Wilfried Sanou , Andrés D'Alessandro (Bænken: Jesper Christiansen, Michael Gravgaard, Per Skjelbred, Nicklas Bendtner)
Udskiftninger :Kampen i tal:F.C. København (9) - (0) AB1-0 N. Besagno , 5. min
2-0 B. Svensson , 7. min
3-0 W. Sanou , 8. min
4-0 W. Sanou , 11. min
5-0 W. Sanou , 16. min
6-0 B. Ingebretsen , 55. min
7-0 W. Sanou , 61. min
8-0 A. D'Alessandro , 79. min
9-0 Adonis Shala , 83. min
Publikum: 39.847 i Parken, i København
Dommer: Peter Rasmussen (8)
Kampens spiller: Wilfried Sanou (10) , FCK
Kort om kampen:
Resultatet taler for sig selv, vi er næsten det eneste hold på banen, og vinder derfor sikkert 9-0.
SAS-Ligaen - kampen mod F.C. NordsjællandSøndag d. 6/5-2007Optakt:F.C. København gennemtævede AB i sidste kamp, og kan de scorer bare halvt så mange mål i dag, er der en sikker sejr i vente.
Startopstilling (4-1-2-3):D'Alessandro fik F.C. København
ilbage i kampen.
Cristiano Lupatelli - Øyvind Bekken , Bo Svensson , Nik Besagno , Heath Pearce - Anthony Grant - Adonis Shala , Bjarne Ingebretsen - Daniel Jensen , Wilfried Sanou , Andrés D'Alessandro (Bænken: Jesper Christiansen, Michael Gravgaard, Per Skjelbred, Nicklas Bendtner)
Udskiftninger :Kampen i tal:F.C. København (4) - (1) F.C. Nordsjælland0-1 T. Andreasen , 7. min
1-1 A. D'Alessandro , 30. min
2-1 W. Sanou , 65. min
3-1 W. Sanou , 73. min
4-1 W. Sanou , 78. min
Publikum: 40.203 i Parken, i København
Dommer: Peter Rasmussen (8)
Kampens spiller: Wilfried Sanou (10) , FCK
Kort om kampen:
Selvom Nordsjælland for en ønskestart, blev ingen senere i tvivl om at vi er uovervindelige i Parken. Sidst vi tabte i Parken var mod Celtic den 16. marts 2006, og sidst vi tabte en SASliga-kamp i Parken var 18. september 2005 mod Silkeborg.
Pokalturneringen - FINALEN mod F.C. NordsjællandOnsdag d. 9/5-2007Optakt:I søndags mødte de to hold også i Parken, og her vandt F.C. København sikkert 4-1, så F.C. Nordsjælland er nød til at gøre det bedre i dag, hvis de vil gøre sig forhåbninger og en pokalsejr..
Startopstilling (4-1-2-3):Jesper Christiansen - Linus Smedjegården , Michael Gravgaard , Anton Ferdinand , Heath Pearce - Anthony Grant - Per Skjelbred , Bjarne Ingebretsen - Mads Laudrup , Wilfried Sanou , Fernando Morientes (Bænken: Cristiano Lupatelli, Ozcar Wendt, Andrés D'Alessandro, Nicklas Bendtner)
Udskiftninger :45. min - Fernando Morientes < Nicklas Bendter
90. min - Jesper Christiansen < Cristiano Lupatelli
90. min - Mads Laudrup < Andrés D'Alessandro
Lupatelli kæmpede i målet.
Kampen i tal:F.C. København (0) - (0) F.C. NordsjællandF.C. Nordsjælland vandt på straffespark.0-0 Nicklas Bendtner brænder0-1 Andrew Tembo scorer0-1 Wilfried Sanou brænder0-2 Morten Karlsen scorer1-2 Per Skjelbred scorer1-3 Thomas Andreasen scorer1-3 Linus Smedjegården brænderPublikum: 42.168 i Parken, i København
Dommer: Knud Erik Fisker (7)
Kampens spiller: Marco Antonio Canchila (8) , FC Nordsjælland
Kort om kampen:
Skandale! Vi sidder på hele kampen, men kan bare ikke ramme målet. Ikke engang fra 11 meter.
SAS-Ligaen - kampen mod AaBFredag d. 11/5-2007Optakt:Efter nederlaget til Nordsjælland i Pokalfinalen, er skuffelsen stor i F.C. København. Nicklas Lyhne Johanssen har sagt at de sidste kampe i år skal vindes!
Startopstilling (4-1-2-3):Cristiano Lupatelli - Øyvind Bekken , Bo Svensson , Nik Besagno , Heath Pearce - Anthony Grant - Adonis Shala , Bjarne Ingebretsen - Daniel Jensen , Wilfried Sanou , Andrés D'Alessandro (Bænken: Jesper Christiansen, Michael Gravgaard, Per Skjelbred, Nicklas Bendtner)
Udskiftninger :Kampen i tal:AaB (0) - (3) F.C. København0-1 D. Jensen , 21. min
0-2 A. D'Alessandro , 24. min
0-3 A. D'Alessandro , 80. min
Publikum: 8.803 på Aalborg Stadion, i Ålborg
Dommer: Michael Svendsen (8)
Kampens spiller: Bo Svensson (9) , FCK
Kort om kampen:
Efter den skuffende pokalfinale, vinder vi igen. Især D'Alessandro og Svensson spiller godt.
SAS-Ligaen - kampen mod OBSøndag d. 13/5-2007Optakt:Med kun to kampe tilbage, og et sikret mesterskab, er det kun pynten Nicklas Lyhne Johanssen mangler at sætte på denne sæson. Noget pynt ville være at fosætte med at vinde.
Startopstilling (4-1-2-3):Cristiano Lupatelli - Øyvind Bekken , Bo Svensson , Nik Besagno , Heath Pearce - Anthony Grant - Adonis Shala , Bjarne Ingebretsen - Daniel Jensen , Wilfried Sanou , Andrés D'Alessandro (Bænken: Jesper Christiansen, Michael Gravgaard, Per Skjelbred, Nicklas Bendtner)
Udskiftninger :10. min - Heath Pearce < Michael Gravgaard
45. min - Cristiano Lupatelli < Jesper Christiansen
Kampen i tal:OB (2) - (1) F.C. København1-0 S. Berg , 2. min
2-0 E. Hansen , 37. min
2-1 D. Jensen , 79. min
Publikum: 15.651 på Fionia Park, i Odense
Dommer: Kim Milton Nielsen (7)
Kampens spiller: Søren Berg (8) , OB
Kort om kampen:
Vi spiller en rigtig ringe kamp, og ingen kan være tilfreds med dem selv.
SAS-Ligaen - kampen mod ViborgOnsdag d. 16/5-2007Optakt:Sæsonens sidste kamp, og kæmpe guldfest i Parken. Guldet er sikret, og F.C. København skal bare vise at de er landets bedste hold.
Startopstilling (4-3-3):Lasse Staw - Linus Smedjegården , Anton Ferdinand , Michael Gravgaard , Patrick Mtiliga - Afonso Alves , Anthony Grant , Mads Laudrup - Kalle Ljungberg , Wilfried Sanou , Fellype Gabriel (Bænken: Jesper Christiansen, Øyvind Bekken, Per Skjelbred, Nicklas Bendtner)
Udskiftninger :45. min - Mads Laudrup < Nicklas Bendtner
51. min - Afonso Alves < Per Skjelbred
70. min - Wilfried Sanou < Øyvind Bekken
Kampen i tal:F.C. København (4) - (1) Viborg1-0 Fellype Gabriel , 5. min
2-0 W. Sanou , 7. min
3-0 P. Mtiliga , 23. min
3-1 T. Frandsen , 64. min (straffe)
4-1 K. Ljungberg , 82. min
Publikum: 39.489 i Parken, i København
Dommer: Knud Stadsgaard (7)
Kampens spiller: Kalle Ljungberg (9) , FCK
Kort om kampen:
Vi spiller en god kamp, og Wilfrieds Sanou's mål sikre ham en delt topscorer titel. Vi er danske mestre!