Royal League - kampen mod ÖrgryteLørdag d. 24/2-2007Optakt:Efter at Brøndby slog Ham Kam 2-0 i torsdags, er F.C. København sikre på at gå videre i Royal League. Og efter 1-1 kampen mod Newcastle, kan fokus fra F.C. København ligge på kampen mod Newcastle på onsdag.
Udskiftninger :45. min - Jesper Grønkjær (Mads Laudrup)
Kampen i tal:F.C. København (2) - (0) Örgryte1-0 M. Junker , 36. min
2-0 T. Høiland , 85. min
Publikum: 20.084 i Parken, København
Dommer: Mark Halsey (England)
Kampens spiller: Per Skjelbred (8) , FCK
Kort om kampen:
Vi vinder den sidste gruppekamp, og går derfor sikkert videre. Samtidig går Örgryte videre som to'er, mens Ham Kam også går videre som bedste tre'er.
Status fra Royal League gruppenLørdag d. 24/2-2007Stilling: (K-V-U-T-P)
F.C. København | 6 | 4 | 1 | 1 | 13 |
Örgryte | 6 | 2 | 1 | 3 | 7 |
Ham Kam | 6 | 2 | 1 | 3 | 7 |
Brøndby | 6 | 2 | 1 | 3 | 7 |
ResultaterHam Kam (0) - (2) Brøndby (kampen blev spillet torsdag 22. februar 2007)
F.C. København (2) - (0) Örgryte
Kvartfinaler i Royal LeagueLørdag d. 24/2-2007F.C. København skal møde Malmö FF i årets kvartfinaler i Royal League. Den første kamp bliver spillet onsdag den 14. marts 2007, i Malmö.
De andre kvartfinaler:OB (DK) - Rosenborg (NOR)
Halmstad (SVE) - Helsingborg (SVE)
Örgryte (SVE) - Ham Kam (NOR)
David Beckham til København?Mandag d. 26/2-2007I dag kom det frem at F.C. København havde siddet i forhandlinger med både ledelsen i Real Madrid, men også hovedpersonen selv, nemlig David Beckham.
Ingen vil fortælle hvem der har fortalt pressen om det, men ingen i F.C. København eller Real Madrid har valgt at kommenterer sagen.
Champions League - kampen mod NewcastleOnsdag d. 7/3-2007Optakt:Efter 1-1 kampe i England, skal Newcastle frem og scorer, og hvis Nicklas Lyhne Johanssen som altid vil frem og sidde på kampen, er der lagt op til en rigtig god kamp i en udsolgt Parken.
Kan F.C. København'erne gennemspille det solide engelske forsvar, og er Belözoglu Emre kreativ nok til at skabe de nødvendige chancer for Newcastle?
Morientes bliver dagens helt!
Udskiftninger :45. min - Per Skjelbred (Fellype Gabriel)
45. min - Afonso Alves (Kalle Ljungberg)
79. min - Linus Smedjegården (Patrick Mtiliga)
Kampen i tal:F.C. København (2) - (1) NewcastleFørste kamp endte 1-1, FC. København videre med samlet 3-20-1 Dagoberto , 3. min
1-1 K. Ljungberg , 61. min
2-1 F. Morientes , 78. min
Publikum: 40.031 i Parken, København
Dommer: Carlos Megía Dávila (Spanien)
Kampens spiller: Fernando Morientes (8) , FCK
Kort om kampen:
Newcastle får en ønske start på kampen, og vi er tydeligt rystede det meste af første halvleg. Alligevel vågner gutterne op til anden halvleg, og med mål af Kalle Ljungberg og Fernando Morientes går vi videre til kvartfinalen i årets Champions League!