Royal League - kampen mod Ham KamLørdag d. 10/2-2007Optakt:Forventninger er store til F.C. København, efter at Nicklas Lyhne Johanssen har udtalt at han stadig mener F.C. København kan vinde Royal League.
Københavnerne er kommet dårligt fra start, og har ikke vist det storspil, som de har vist i Champions League og SAS-ligaen, begynder de på det i aften, mod holdet der fører gruppen?
Selvom F.C. København stiller op med noget nær stærkeste hold, kan udtagelsen af kun 6 udskiftningsspiller
e opfattes som en besparelse af spillere.
Udskiftninger :45. min - Jesper Grønkjær (Mads Laudrup)
45. min - Fellype Gabriel (Andrés D'Alessandro)
71. min - Nicklas Bendtner (Tommy Høiland)
Kampen i tal:Ham Kamp (0) - (2) F.C. København0-1 F. Morientes , 55. min
0-2 A. D'Alessandro , 81. min
Publikum: 8.015 på Briskeby Gressbane, Hamar
Dommer: Franz-Xaver Wack (Tyskland)
Kampens spiller: Fernando Morientes (9) , FCK
Kort om kampen:
Vi spiller ikke så flot som vi gerne vil, og så er angriberne for sløse idag. Vi har 22 chancer, og alligevel vinder vi kun 2-0.
Men en sejr, og en førsteplads i gruppen.
Status fra Royal League gruppenLørdag d. 10/2-2007Stilling: (K-V-U-T-P)
F.C. København | 4 | 2 | 1 | 1 | 7 |
Ham Kam | 4 | 2 | 1 | 1 | 7 |
Brøndby | 4 | 1 | 1 | 2 | 4 |
Örgryte | 4 | 1 | 1 | 2 | 4 |
ResultaterBrønby (1) - (3) Örgryte
Ham Kam (0) - (2)
F.C. København
Royal League - kampen mod BrøndbyTorsdag d. 15/2-2007Optakt:4-2-nederlaget fra november skal betales tilbage, da det var et kæmpe hak i den ellers fornemme sæson.
Igen stiller F.C. København op med en stærk startopstilling. "Vi skal vinde den kamp," sagde anfører Michael Gravgaard til den sidste træning i går, onsdag.
John "Faxe" Jensen, cheftræner i Brøndby, har også været ude og fortælle pressen, at det er en kamp Brøndby skal vinde for at have forsat mulighed for at gå videre i Royal League.
De to klubber har mødt hinanden tre gange i år, og Brøndby har vundet de to af dem. Mens den sidste er endt 0-0.
Udskiftninger :45. min - Jérémy Clément (Mads Laudrup)
Kampen i tal:F.C. København (5) - (0) Brøndby1-0 D. Jensen , 3. min
2-0 F. Morientes , 30. min
3-0 D. Johansen , 33. min (selvmål)
4-0 D. Jensen , 41. min
5-0 M. Laudrup , 80. min
Publikum: 39.427 i Parken, København
Dommer: Markus Merk (Tyskland)
Kampens spiller: Lasse Staw (9) , FCK
Kort om kampen:
Vi spiller en fantastisk kamp, og slår fast hvem der er det bedste hold i Danmark. Daniel Jensen kæmper godt for sin plads, efter han scorer to mål.
Status fra Royal League gruppenTorsdag d. 15/2-2007Stilling: (K-V-U-T-P)
F.C. København | 5 | 3 | 1 | 1 | 10 |
Örgryte | 5 | 2 | 1 | 2 | 7 |
Ham Kam | 5 | 2 | 1 | 2 | 7 |
Brøndby | 5 | 1 | 1 | 3 | 4 |
ResultaterF.C. København (5) - (0) Brøndby
Örgryte (4) - (1) Ham Kam
Interview før Newcastle kampenMandag d. 19/2-2007Det var en optimistisk Nicklas Lyhne Johanssen, der i dag satte sig ned for at lade sig interviewe af Onside.DK i Kastrup Lufthavn.
Spg.:
Nicklas, I er kommet godt igang i år, med sejr over Ham Kam, og så 5-0sejren over Brøndby, havde du regnet med det?Der er ingen tvivl om at der var store forventinger til de mange nye ansigter, og jeg må nok indrømme at jeg synes det er flot at det er gået så godt med at få holdet sammenspillet.
Sejren over Brøndby viser at vi nok er det nye dominerende hold i dansk, og måske også skandinavisk fodbold.
Spg.:
Det er et meget ungt hold, som du nu skal forsøge at forsætte succesen i Champions League med. Gør det dig nervøs for hvordan det vil gå?Jeg vil ikke sige, at jeg er nervøs, for jeg mener at de unge spillere der er på holdet har bevist at de kan spille med på det her niveau. Og med hensyn til at forsætte succesen i Champions League, så har vi vist nok, og det derfor er det ikke os som presset er på.
Spg.:
Kampen mod Newcastle anses for at være den største i dansk klubfodbold nogen sinde, er du enig?Selvfølgelig er det er en stor kamp, men samtidig vil jeg mene at da Brøndby var i UEFA-cup semifinalen i 1991, var kampe ude mod Roma større. Men ser man på udviklingen i fodboldensverden, så er det klart at nivaeuet er højere idag, og at det måske er det der gør kampene mod Newcastle større.
Spg.:
Nu du nævner Brøndby, i har nu mødt dem fire gange i år, tabt de to, og fået en uafgjort, og så først nu slår i dem?. Er det optimalt?Det er aldrig optimalt at tabe til Brøndby, og lige siden at vi tabte 5-0 til dem foråret før jeg kom til klubben, har Brøndby kunne bruge det mod os. Vi har haft nogle målrige kampe mod dem, men har ikke haft mulighed for at hævne 5-0-nederlaget helt, det lykkes så i torsdag. Det er jo også værd at husk, at ikke nok med at vi slog dem 5-0, så gør resultatet det også meget svært for Brøndby at gå videre i Royal League, hvor de endnu ikke har været i finalen.
Efter et en lille halvtime, var interviewet forbi. Og Nicklas Lyhne Johanssen gik mod flyet.
Champions League - kampen mod NewcastleOnsdag d. 21/2-2007Optakt:F.C. København har overrasket alt og alle i dette års Champions League, nu venter Newcastle i 4. runde. Newcastle ligger ligenu nummer 8 i Premier League, og er nok en smule forhåndsfavoritter.
Zalayeta satte kampen igang.
Udskiftninger :Kampen i tal:Newcastle (1) - (1) F.C. København1-0 M. Zalayeta , 6. min
1-1 Fellype Gabriel , 8. min
Publikum: 47.445 på St. James' Park, Newcastle
Dommer: Massimo De Santis (Italien)
Kampens spiller: Lasse Staw (8) , FCK
Kort om kampen:
Vi spiller en udemærket kamp, ikke en af vores bedste, men en acceptable kamp. Vi får 1-1 med hjem til Parken, og er klar til returopgøret, med god mulighed for at gå videre.