F.C. København henter landsholdsspillerLørdag d. 16/9-2006FC København henter Jesper Grønkjær hjem til dansk fodbold. Den danske landsholdsspiller blev præsenteret ved et pressemøde i Parken i dag.
FCKs bestyrelseformand, Flemming Østergaard konstaterer, at det er en stor dag for klubben og fortæller, at klubben har jagtet Grønkjær i lang tid. Han har således stået på Nicklas Lyhne Johanssens ønskeliste, siden han overtog trænersædet for lidt over et år siden.
-
Jeg er rigtig glad for at vi har fået Jesper til klubben. Han har været på min ønskeliste siden jeg kom til klubben. Jeg luftede idéen for Jesper, under vores tur med landsholdet. Her fortalte Jesper mig, at han ikke var helt tilfreds i Stuttgart, og at vi var velkomne til at indlede forhandlinger med klubben, sagde Nicklas Lyhne Johanssen ved pressemødet.
Jesper Grønkjær har angiveligt kostet omkring 25mio. kroner.
Jesper Grønkjær begynder i klubben 1. januar 2007.
Samtidig skrev Michael Gravgaard under på en kontrakt forlængelse. Den nye aftale gælder 4 år.
SAS-liga - kampen mod OBSøndag d. 17/9-2006Optakt:Der forventes tæt kamp når F.C. København løber ind i OB. OB har haft et godt efterår, og topper lige nu ligaen, mens F.C. København kom dårligt fra start, og ligger nu nummer to med 3 point op til OB.
Startopstillingen (4-1-3-2):Lasse Staw
Lars Jacobsen - Michael Gravgaard - Hosain Kaebi - Patrick Mtiliga
Jérémy Clément
Maoulida - Per Skjelbred - Franck Ribéry
George Weah Jr. - Afonso Alves
På Bænken:
Jesper Christiansen , Bo Svensson , Freddy Guarín , Cato Vonheim
Udskiftninger :45. min - Hosain Kaebi (Bo Svensson)
73. min - Per Skjelbred (Cato Vonheim)
73. min - Jérémy Clément (Freddy Guarín)
Kampen i tal:OB (1) - (3) F.C. København0-1 Afonso Alves , 11. min
1-1 Ó. Rojas , 27. min
1-2 George Weah Jr. , 40. min
1-3 P. Skjelbred , 52. min
Publikum: 15.068 på Fionia Park
Dommer: Knud Erik Fisker (8)
Kampens spiller: Franck Ribéry (9) , FCK
Kort om kampen:
Vi forsætter vores gode form, og vinder 3-1 uden store problemer. Vi ligger nu hvor vi burde: Nummer et!
Truppen til F.C. Midtjylland-kampenSøndag d. 17/9-2006På onsdag skal F.C. København møde F.C. Midtjylland i Parken. I modsætning til første pokalkamp, er det et mere rutineret hold der er udtaget.
Truppen består af:
1. Jesper Christiansen
2. Lars Jacobsen
4. Bo Svensson
5. Patrick Mtiliga
6. Heath Pearce
7. Dulee Johnson
8. Jérémy Clément
9. Afonso Alves
11. Marcus Allbäck
12. Anthony Grant
13. Hosain Kaebi
18. Maoulida
20. Lasse Staw
22. Kalle Ljungberg
23. Frank Ribéry
24. Freddy Guarín
26. Peter Skov-Jensen
27. Cato Vonheim
40. Mads Laudrup
41. George Weah Jr.
Skader: Naohiro Takahara, Bjarne Ingebretsen, Wilfried Sanou og Per Skjelbred er skadet.
Karantæner: Ingen har karantæne.
F.C. København henter endnu en landsholdsspillerOnsdag d. 20/9-2006Endnu en landsholdsspiller blev idag præsenteret i F.C. København, denne gang er der tale om Mads Junker.
Mads Junker fik sin debut på landsholdet under Nicklas Lyhne Johanssen, og det kunne tyde på at det har smittet af.
-
Jeg glæder mig til at arbejde fast under Nicklas, lød det fra Mads Junker.
Vitesse får cirka 30mio. kroner for Mads Junker.
Mads Junker begynder i klubben 1. januar 2007.
Landspokalturnering en - kampen mod F.C. MidtjyllandSøndag d. 17/9-2006Optakt:Sidste år vandt F.C. København ikke Landspokalturnering
en, men Nicklas Lyhne virker meget opsat på at vinde den i år. Næste forhindring er F.C. Midtjylland.
Startopstillingen (4-1-3-2):Lasse Staw
Lars Jacobsen - Michael Gravgaard - Bo Svensson - Patrick Mtiliga
Anthony Grant
Maoulida - Mads Laudrup - Franck Ribéry
George Weah Jr. - Afonso Alves
På Bænken:
Jesper Christiansen , Hosain Kaebi , Jérémy Clément , Cato Vonheim
Udskiftninger :45. min - Mads Laudrup (Cato Vonheim)
Kampen i tal:F.C. København (4) - (0) F.C. Midtjylland1-0 L. Jacobsen , 30. min (straffe)
2-0 Afonso Alves , 43. min
3-0 George Weah Jr. , 48. min
4-0 George Weah Jr. , 68. min
Publikum: 30.126 i Parken
Dommer: Rasmus Justesen (7)
Kampens spiller: Frank Ribéry (9) , FCK
Kort om kampen:
Vi forsætter sikkert jagten på Pokalen, og med 4-0 over Midtjylland er vi klar til at møde OB i kvartfinalen.
Truppen til AaB-kampenOnsdag d. 20/9-2006På lørdag løber F.C. København på banen i Aalborg, for at vinde ydeligere point i mesterskabskampen. Sidste års pokalvindere er klar til at forsøge at stoppe københavnerne.
Truppen består af:
1. Jesper Christiansen
2. Lars Jacobsen
4. Bo Svensson
5. Patrick Mtiliga
6. Heath Pearce
7. Dulee Johnson
8. Jérémy Clément
9. Afonso Alves
10. Wilfried Sanou
12. Anthony Grant
13. Hosain Kaebi
17. Bjarne Ingebretsen
18. Maoulida
20. Lasse Staw
22. Kalle Ljungberg
23. Frank Ribéry
24. Freddy Guarín
26. Peter Skov-Jensen
27. Cato Vonheim
41. George Weah Jr.
Skader: Naohiro Takahara og Per Skjelbred er skadet.
Karantæner: Ingen har karantæne.
SAS-liga - kampen mod AaBLørdag d. 23/9-2006Optakt:Med sidste uges sejr over OB, kom F.C. København op i toppen og ligaen, en placering de hellere end gerne vil gøre alt for at holde. Nu møder de AaB som før har givet dem problemer. AaB skal have point.
Startopstillingen (4-1-2-3):Jesper Christiansen
Lars Jacobsen - Michael Gravgaard - Bo Svensson - Patrick Mtiliga
Anthony Grant
Maoulida - Franck Ribéry
Afonso Alves - Dulee Johnsson
George Weah Jr.
På Bænken:
Lasse Staw , Hosain Kaebi , Jérémy Clément , Cato Vonheim
Udskiftninger :57. min - George Weah Jr. (Cato Vonheim)
Kampen i tal:AaB (0) - (2) F.C. København18 min. Mike Kjölö udvist (AaB)
0-1 L. Jacobsen , 56. min (straffe)
0-2 C. Vonheim , 71. min
Publikum: 9.264 på Aalborg Stadion
Dommer: René Christensen (7)
Kampens spiller: Patrick Mtiliga (9) , FCK
Kort om kampen:
Med sejren er vi 3 point foran OB. Cato Vonheim scorer sit først FCK-mål. Tillykke til ham.
Engelske Ferdinand til F.C. KøbenhavnLørdag d. 23/9-200620'årige Anton Ferdinand fra West Ham, blev i dag præsenteret som ny spiller i F.C. København.
Anton Ferdinand kommer fra engelske West Ham, som er kendt for at uddanne store talenter. Blandt andet Antons egne bror Rio Ferdinand, som i dag spiller for Manchester United.
West Ham får cirka 2mio. kroner for Anton Ferdinand.
Anton Ferdinand sammen med sin bror, Rio fra Manchester United
Anton Ferdinand begynder i klubben 1. januar 2007.