SAS-Ligaen - kampen mod BrøndbySøndag d. 8/4-2007Optakt:John "Faxe" Jensen har udtalt at intet ville gøre ham mere glad, end at se F.C. København fejle i deres forsøg på at vinde ligaen. Brøndby er opsatte.
F.C. København vil gøre alt for at vinde ligaen igen, og Nicklas Lyhne Johanssen har sagt at Brøndby ikke vil kunne stå i vejen. F.C. København er opsatte.
Udskiftninger :45. min - Jesper Grønkjær (Fellype Gabriel)
45. min - Anthony Grant (Hosain Kaebi)
82. min - Lasse Staw (Jesper Christiansen)
Kampen i tal:Brøndby (3) - (2) F.C. København1-0 N. Demba-Nyrén , 9. min
1-1 W. Sanou , 14. min (straffe)
2-1 N. Demba-Nyrén , 23. min
2-2 P. Mtiliga , 54. min
3-2 J. Elmander , 76. min
Publikum: 28.966 på Brøndby Stadion, Brøndby
Dommer: Martin Wulff (7)
Kampens spiller: Karim Zaza (8) , Brøndby
Kort om kampen:
Selvom vi virkede meget opsatte på at vinde denne kamp, før kampen, er sagen en helt anden på banen. Alle spillere virkede smule ukoncenteret, og derfor er det også fair nok at vi taber.
Royal League - kampen mod ÖrgryteOnsdag d. 11/4-2007Optakt:Så venter endnu en kamp i Royal League, for F.C. København. Denne gang er det første semifinale kamp mod Örgryte IS.
Efter nederlaget mod Brøndby, er københavnerne nød til at vise klasse hvis de skal skræmme de kommende modstandere i Champions League, AC Milan.
Udskiftninger :45. min - Jesper Christiansen (Cristiano Lupatelli)
45. min - Andrés D'Alessandro (Per Skjelbred)
Kampen i tal:F.C. København (5) - (0) Örgryte1-0 A. D'Alessandro , 2. min
2-0 N. Bendtner , 13. min
23. min Alexander Mellqvist udvist (Örgryte)
3-0 M. Junker , 24. min (straffe)
55. min Marcus Dahlin udvist (Örgryte)
4-0 L. Smedjegården, 70. min
5-0 M. Junker , 75. min
Publikum: 27.466 i Parken, København
Dommer: Phil Dowd (England)
Kampens spiller: Fellype Gabriel (8) , FCK
Kort om kampen:
Vi spiller en flot kamp, og sender os selv MEGET tættere på finalen i årets Royal League. Örgryte får to røde kort, hvilket selvfølgelig gør det nemmere for os, det skal lige siges at begge kort er gode nok.
To nye spillere til KøbenhavnTorsdag d. 12/4-2007I dag kunne en glad Carsten V. Jensen, sportsdirketør i F.C. København, fortæller at klubber fra og med 1. juli 2007 får endnu to nye spillere til klubben. Denne gang er der tale om en argentinsk målmaskine, samt et hollandsk forsvarstalent.
Luciano Figueroa, 25 år, har spillet de sidste to sæsoner i spanske Betis, hvor han har scoret 12 mål på 20 kampe. Derudover har han spillet 9 landskampe for Argentina, og scoret 3 mål.
Gianni Zuiverloon, 20 år, kan både spille i centerforsvaret og højreback. Han kommer fra hollandske Feyenoord, hvor han har spillet 33 kampe i år. For det hollandske U-21 hold, er det blevet til 13 kampe.
Pokalturneringen - kampen mod OBLørdag d. 14/4-2007Optakt:Efter den flotte sejr på 5-0 over Örgryte, venter OB i pokalkvartfinalen. Vinderen af kampen skal møde Brøndby i semifinalen, mens den anden semifinale spilles mellem AGF og F.C. Nordsjælland.
Udskiftninger :Kampen i tal:F.C. København (2) - (0) OB1-0 W. Sanou , 57. min
2-0 Fellype Gabriel , 86. min
Publikum: 40.980 i Parken, København
Dommer: Knud Erik Fisker (7)
Kampens spiller: Fellype Gabriel (8) , FCK
Kort om kampen:
Efter en dårlig første halvleg, og en opsang i pausen vendte kampen, og F.C. København går sikkert videre til semifinalen med en sejr på 2-0.
SAS-Ligaen - kampen mod SønderjyskEMandag d. 16/4-2007Optakt:På grund af det meget hårde kampprogram F.C. København lider under, har Nicklas Lyhne Johansen valgt at spare flere af de faste spillere, så der klar til semifinalerne i Royal League, Pokalturneringen og Champions League.
Samtidig er Sønderjyske godt på vej væk fra kampen om nedrykning, og vil derfor gerne have en sejr.
Udskiftninger :45. min - Kanu (Carlos Vela)
45. min - Erton Fejzullahu (Mads Laudrup
Kampen i tal:SønderjyskE (0) - (2) F.C. København0-1 D. Jensen , 25. min
0-2 C. Vela , 49. min
Publikum: 8.363 på Haderslev Fodboldstadion, Haderslev
Dommer: Michael Svendsen (6)
Kampens spiller: Ozcar Wendt (9) , FCK
Kort om kampen:
Dejligt at se, at et hold der stort set kun består af andenholdsspillere, kan vinde i Superligaen. Og kanont for Carlos Vela at han får scoret. Men vigtigst alle kæmpede for at vise de er gode nok til førsteholdet.
Royal League - kampen mod ÖrgryteOnsdag d. 18/4-2007Optakt:F.C. København har stadig alt for mange kampe på programmet, og da de vandt den første kamp med hele 5-0, er der igen mange spillere med, som normalt spiller på klubbens andenhold.
Örgryte skal tro på mirakler, og spille deres chance, da de skal frem og scorer mindst 5 mål, for at havde en chance.
Udskiftninger :45. min - Cristaino Lupatelli (Jesper Christiansen)
45. min - Erton Fejzullahu (Baba Collins)
Kampen i tal:Örgryte (0) - (1) F.C. KøbenhavnFørste kamp endte 0-5, F.C. København er videre med samlet 6-0.0-1 B. Ingebretsen , 4. min
Publikum: 17.958 på Gamla Ullevi, Göteborg
Dommer: Andy D'Urso (England)
Kampens spiller: Daniel Jensen (8) , FCK
Kort om kampen:
Vi spiller en udmærket kamp, men ikke lige så godt som mod SønderjyskE. Daniel Jensen leverer dog en stilsikker indsats, og viser at han helt klar til at spille på førsteholdet. Vi er videre til
FINALEN!!!
Finale i Royal LeagueOnsdag d. 18/4-2007Så blev det helt sikker. I årets Royal League finale, møder de danske mestre fra F.C. København den svenske klub, Helsingborg, der sidste år blev nummer 2 i Allsvenskan.
Kampen bliver spillet 24. maj på Olympia i Helsingborg.
Pokalturneringen - kampen mod BrøndbyLørdag d. 21/4-2007Optakt:Der ser stadig ud som om at det er kampene mod AC Milan der vægtes højest i F.C. København, holdet til dagens kamp er stort set det samme som vandt 1-0 over Örgryte.
Brøndby er bagud i mesterskabskampen, og Pokalturneringen er eneste mulighed for succes i år, derfor vil Brøndby sandsynligvis ikke give noget som helst væk.
Udskiftninger :45. min - Anton Ferdinand (Linus Smedjegården)
45. min - Fernando Morientes (Baba Collins)
Kampen i tal:Brøndby (1) - (3) F.C. København6. min Glenn B. Andersen udvist (Brøndby)
0-1 B. Ingebretsen , 9. min
1-1 J. Kamper , 45. min
51. min Javier Arizala udvist (Brøndby)
1-2 D. Jensen , 53. min
1-3 B. Collins , 55. min
Publikum: 28.999 på Brøndby Stadion, Brøndby
Dommer: Knud Erik Fisker (8)
Kampens spiller: Daniel Jensen (9) , FCK
Kort om kampen:
Brøndby får to lidt dumme røde kort, og det formår vi at udnytte. Vi vinder sikkert 3-1 og har et godt udgangspunkt før returkampen.