Farvel til kæmpe talentTirsdag d. 3/4-2007Det var en rørt Nicklas Lyhne Johanssen, der idag fortalte den danske fodboldpresse at F.C. København netop har solgt et af deres største talenter til engelske Aston Villa.
Der er tale Per Skjelbred, som skifter for en sum på cirka 55mio. kroner, plus at F.C.K. har mulighed for at købe ham tilbage for en aftalt sum.
-
Jeg har næsten anset Per for at være som en søn for mig. Han vil altid være en af mine drenge, en af dem der var med til at skrive historie med mig og F.C. København, derfor gør det også ondt at han forlader os. Men jeg tror at både klubben og Per selv fik et tilbud der ikke var til at sige nej til. Det skal siges med det samme at Per altid er velkommen i København igen!, kom det fra en rørt Nicklas Lyhne Johansen.
Per Skjelbred skifter pr. 1. juli 2007.
Champions League - kampen mod BenficaOnsdag d. 4/4-2007Optakt:Det endelige opgør. Det er nu at F.C. København for alvor skal vise at de er blandt de bedste i Europa. Efter det skuffende 2-1 nederlag i Lissabon kommer Benfica på besøg. Kampen skal vindes hvis F.C. Købehavn vil i semifinalerne i årets Champions League.
Udskiftninger :45. min - Patrick Mtiliga (Hosain Kaebi)
63. min - Jesper Grønkjær (Fellype Gabriel)
63. min - Nicklas Bendtner (Kalle Ljungberg)
Kampen i tal:F.C. København (2) - (1) BenficaFørste kamp endte 1-2, F.C. København videre med 3-3 og på straffespark1-0 J. Grønkjær , 17. min
1-1 Simão , 23. min
2-1 F. Morientes , 28. min
Straffesparkskonkur rence:SLB - Numo Gomes brænderFCK - Fernando Morientes brænderSLB - Koen Daerden scorerFCK - Per Skjelbred scorerSLB - Simão brænderFCK - Wilfried Sanou brænderSLB - Everson scorerFCK - Lasse Staw scorerSLB - Luisão scorerFCK - Anthony Grant scorerSLB - Nélson scorerFCK - Michael Gravgaard scorerSLB - Mantorras brænderFCK - Linus Smedjegården scorerPublikum: 42.144 i Parken, København
Dommer: Ali Uluyol (Tyrkiet)
Kampens spiller: Fernando Morientes (9) , FCK
Kort om kampen:
En MEGET lang og spændende kamp. Tror at alle på stadion, både fans, spillere, vagter, mus og trænere fik en oplevelse for livet. Ikke engang efter 120 minutter stod klart hvem der skulle spille semifinale i årets Champions League. Men efter 14 straffespark blev en vinder fundet.
F.C. København!!!
Angriber til KøbenhavnTorsdag d. 5/4-2007F.C. København har i dag skrevet kontrakt med den brasilianske angriber
Souza der kommer fra Portugiske Marítimo. Her har han i år scoret 10 mål i 10 kampe.
![](http://i102.photobucket.com/albums/m95/berendt/989.gif)
Souza vil skifte når hans kontrakt udløber 1. juli 2007.
Formålet med Barcelonaturen?Fredag d. 6/4-2007I dag kunne den spanske sportsavis, MARCA fortælle at Nicklas Lyhne Johanssen forhandle med flere spillere da han var i Barcelona. Blandt andet
Luciano Figueroa fra Betis,
Leo Messi og
Andrés Iniesta fra Barcelona,
Alfonso Carmona fra Espanyol og
Vincent Kompany fra Anderlecht.
MARCA har dog ikke kunne få udtalelser fra hverken spillere eller klubber, dog sagde Andrés Iniesta, at han havde talt med Nicklas Lyhne Johanssen, men at de aldrig havde forhandlet.
Semifinaler i Champions LeagueFredag d. 6/4-2007F.C. Københavns modstander i Champions League bliver italienske AC Milan. AC Milan blev sidste år nummer 4 i Serie A. En placering de også har lige nu.
I den anden semifinale møder sidste års vindere fra Chelsea, en anden engelsk klub, nemlig Manchester United. Der er hermed lagt op til to rigtig gode kampe.
De første kampe bliver spillet Onsdag den 18. april, og returkampen bliver spillet 25. april. Den endelige finale finder sted den 16. maj.