9/2 2005Trinidad og Tobago – USA 1 runde i 3 fase Nordamerikanske kval.
Så er det blevet tid til den første kvalifikationskamp siden jeg kom til for 10 dage siden. Jeg har valgt at stille i en rimelig defensiv taktik grunden til dette er at jeg synes holdet er godt defensiv, men sagtens kan begå sig offensivt. Og det var derfor meget svært at vælge det.
Trinidad og Tobago – USA 1-2 (1-2)1. Halvleg1-0 (23) – Carlos Edwards dribler ind i banen og aflevere bolden til Cornell Glen, som resolut afslutter og bolden ryger sikkert i mål.
1-1 (31) – DaMarcus Bealey sender bolden indover hvor Eddie Johnson kommer først ved bagerste stolpe og header den for Shaka Hislop.
1-2 (37) – DaMarcus Bealey sender bolden ind til anfører Claudio Reyna, som afslutter midt på T&Ts og score flot.
PausenVi kan takke Shaka Hislop for at vi ikke var bagud da Cornell Glen scorede. Vi var flere gange heldige også efter USA var kommet foran.
2. Halvleg1-2 68 – De 2 angriber Stern John og Kenwyne Jones erstatter Andre Pacheco og Cornell Glen
1-2 77 – Arnold Dwarika kommer på banen i stedet for Dennis Lawrence
1-2 93 – Kampens dommer fløjter af kampen af og USA vinder fortjent, mens Nees måske skal finde en ny taktik.
Efter kampe
Vi var heldig med ikke at komme stort bagud i første halvleg, mens vi i anden halvleg var meget uheldige med ikke at score til 2-2. I de 2 andre kampe i gruppen vandt Guatemala hele 4-1 over Jamaica og Cuba slog meget overraskende Mexico med 2-1.
Cornell Glen bragte T&T foran, men det var ikke nok
20/3 2005Så er det igen blevet tid til at udtage truppen. Det er til kampene mod Jamaica og Cuba begge forgår på udebane og vi skal nok have 4 point i de 2 kampe hvis vi stadigvæk skal have en chance for at komme til VM.
Målmand:Shaka Hislop (West Ham)
Kelvin Jack (Dundee)
Forsvar:Ancil Elcock (San Juan Jabloteh)
Anton Pierre (Defence Force)
Kevin Austin (Swansea)
Avery John (New England)
Marvin Andrews (Randers)
Ian Cox (Gillingham)
Dennis Lawrence (Wrexham)
Brent Sancho (Gillingham)
Midtbane:Carlos Edwards (Luton)
Arnold Dwarika (Uden klub)
Andre Pacheco (Uden klub)
Lyndon Andrews (Uden klub)
André Boucaud (Peterborough)
Chris Birchall (Port Vale)
Densill Theoblad (PAOK)
Angriber:Colin Samuel (Dundee United)
Dwight Yorke (Sydney)
Stern John (Coventry)
Kenwyne Jones (Southampton)
Scott Sealy (Kansas City)
Desværre er Leslie Fitzpatick og Cornell Glen skadet og derfor ikke med i truppen.
26/3 2005Jamaica (6) – Trinidad og Tobago (5) 2 runde i 3 fase Nordamerikanske kval.
Tid til den anden kamp i kvalen til VM. Jeg kan sige det enkelt, der skal kunne sættes 3 point ind på kontoen efter denne. Hvis det ikke lykkes ser der faktisk allerede meget sort ud. Jeg har ændret taktikken da vi faktisk kom frem til noget da vi spillede 5-3-2 og 4-3-3 så jeg har satset på en diamant og håber det lykkes.
Jamaica – Trinidad og Tobago 2-1 (1-1) 1. Halvleg0-1 (15) – Kenwyne Jones vinder en duel med Shavar Thomas og slipper fri. Inden i straffesparksfeltet sender han den på tværs til en helt fri Dwight Yorke, som sikkert score.
1-1 (25) – Jermaine Johnson dribler ned langs højresiden og sender et indlæg indover hvor en helt fri Luton Shelton sikkert udplacere Shaka Hislop i målet.
PausenEt meget nedtrykt Trinidad og Tobago hold kan noget ufortjent gå til pausen med sølle 1-1.
2. Halvleg2-1 (46) – 45 sekunder inde i anden halvleg sender Robert Scarlett bolden ind til Jermaine Johnson som sikkert score.
2-1 (54) – Stern John kommer på banen i stedet for Densill Theoblad
2-1 (67) – Scott Sealy erstatter Carlos Edwards og taktikken bliver 4-3-3
2-1 (80) – André Boucaud kommer på banen i stedet for en udkørt Andre Pacheco
2-1 (93) – Kampens dommer fløjter kampen af og Jamaica vinder meget ufortjent.
Efter kampen
Vi spiller rigtig godt og burde have vundet sikkert, men på 2 heldige mål vinder de kampen og sender vores VM drømme langt væk. I gruppens 2 andre kampe vandt USA også med 2-1 over Cuba og Mexico kom på tavlen med en 4-1 sejre over Guatemala.
Dwight Yorke bragte T&T foran, men igen tabte de 2-1
30/3 2005Cuba (4) – Trinidad og Tobago (6) 2 runde i 3 fase Nordamerikanske kval.
En sejr eller en stor fiasko sådan kan denne kamp beskrives hvis vi ikke kommer fra denne kamp med point tror jeg ikke det ville kunne lade sig gøre at komme med til VM, men på den anden siden hvorfor skulle vi ikke have heldet til at vinde disse kampe.
Cuba – Trinidad og Tobago 2-4 (2-1)1. Halvleg1-0 (4) – Adam Sánchez Martínez sender et frispark ind i det lille felt, her kommer William Castillejo forrest og score sikkert med hoved.
1-1 (21) – Carlos Edwards sender et indlæg indover, her passere den Stern John og Dwight Yorke inden Collin Samuel kan prikke den over stregen.
2-1 (27) – Juan Manuel Palau sender modtager bolden på kanten af feltet her dribler han ind og sender et indlæg til William Castillejo, som sikkert score.
PauseMeget ufortjent må vi gå til pause nok engang bagud med 2-1 og jeg begyndte at overveje hvorfor det gik som det gik.
2. Halvleg2-2 (47) – Stern John modtager bolden fra Collin Samuel og dribler lidt med bolden inden han sender den ind til Dwight Yorke som skyder første gang og score sikkert.
2-2 (61) – Scott Sealy og Dennis Lawrence kommer på banen i stedet for Stern John og Marvin Andrews.
2-2 (75) – Chris Brichall kommer på banen i stedet for en brugt Carlos Edwards
2-3 (83) – Densill Theoblad sender bolden over en halv banelængde hvor Dwight Yorke tager den med og afslutter den bliver dog reddede, men ryger ud til Chris Brichall som sikker score
2-4 (89) – Collin Samuel sender et indlæg indover her kommer en helt udækket Dwight Yorke til og score sikket.
2-4 (94) kampens dommer fløjter kampen af og Nees kan juble over sin første sejre.
Efter kampen
Yes så lykkes det, men det var ikke godt. Først da vi kommer foran 3-2 efter 83 minutter begynder vi at spille det spil jeg gerne ser vi spiller. Vi må håbe dette kan vende det hele til vores fordel. Gruppens 2 andre kampe endte med 2 gange 2-0 til henholdsvis Guatemala over USA og Mexico over Jamaica.
Collin Samuel var mere eller mindre med i alle T&Ts mål
Stillingen efter de første 3 runder