home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 446 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2009
| | | | |-+  evner på postioner?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: evner på postioner?  (Læst 3148 gange)
kinnerup
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
evner på postioner?
« : 22 Aug 2009, 15:14 »

Hej Fmfreaks.dk

Tænkte på om der var en erfaren gut der kunne remse de vigtigste egneskaber op på de forskellige postioner, dvs. de evner der helst skal ligge over 10, for en LLM klub f.eks.

MM

FV
FC
FH

DM
MC
OMC
HM/OMH
VM/OMV

BO

Det kommer selvfølgelig an på spillestilen, men nu prøver jeg alligevel Wink

På forhånd tak.
Logged

GraZiaZ
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: evner på postioner?
« Svar #1: 22 Aug 2009, 15:17 »

Mentale og fysiske evner er meget vigtigere i LLM end tekniske Wink
Logged

kinnerup
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: evner på postioner?
« Svar #2: 22 Aug 2009, 15:32 »

Okay, men har du ikke et bud på det alligevel, hvad angår de tekniske også Opstemt for de mentale og fysiske er vel noglelunde de samme alle på de fleste postioner..
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: evner på postioner?
« Svar #3: 22 Aug 2009, 15:41 »

Der i crewet lavet nogle guides til nøglestats til hver enkelt position i spillet. I bunden af hver guide er der en hurtig opremsning af de vigtigste stats.

Men MEGET kort fortalt kan du gå ud fra:

Et godt organiseret hold bør have spillere med masser af team work, forudseenhed, placeringsevne, beslutninger, koncentration og arbejdsstyrke.

Offensive spillere bør i reglen have en god portion kreativitet, koldblod, koncentration, uden bold og flair. Flair kræver dog at spilleren som minimum har en udmærket teknik, da han ellers bare vil miste bolden i sine forsøg på kreative finesser.

En god målmand skal have koncentration, koldblod, placeringsevne og forudseenhed. Mange keepere har kun middelgode værdier i de to første af de nævnte stats, men de er faktisk vigtigere end man tror.


Det er som sagt meget kort fortalt, og her er kun det mentale dækket. Jeg har ikke taget højde for de enkelte positioner, da de vigtigste stats varierer fra position til position. Men sørg for at holde øje med mentaliteten når du kigger efter spillere. Teknik og fysik har de fleste FM-brugere styr på, men alt for mange undervurere de mentale stats.


EDIT
Hvis du gerne vil have specifikke råd til DIG, så vil jeg gerne vide hvordan du spiller. Altså spiller du meget bredt, hvorfra slår dine fløjspillere deres indlæg, har du store eller små angribere, vil du gerne spille langs jorden osv.

De vigtigste stats for spillere kan man overordnet remse op, men skal det være ordentlige råd, så skal vi have hele kontekst med Peace
« Seneste Redigering: 22 Aug 2009, 15:43 af plutonium » Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

kinnerup
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: evner på postioner?
« Svar #4: 22 Aug 2009, 16:39 »

Der i crewet lavet nogle guides til nøglestats til hver enkelt position i spillet. I bunden af hver guide er der en hurtig opremsning af de vigtigste stats.

Men MEGET kort fortalt kan du gå ud fra:

Et godt organiseret hold bør have spillere med masser af team work, forudseenhed, placeringsevne, beslutninger, koncentration og arbejdsstyrke.

Offensive spillere bør i reglen have en god portion kreativitet, koldblod, koncentration, uden bold og flair. Flair kræver dog at spilleren som minimum har en udmærket teknik, da han ellers bare vil miste bolden i sine forsøg på kreative finesser.

En god målmand skal have koncentration, koldblod, placeringsevne og forudseenhed. Mange keepere har kun middelgode værdier i de to første af de nævnte stats, men de er faktisk vigtigere end man tror.


Det er som sagt meget kort fortalt, og her er kun det mentale dækket. Jeg har ikke taget højde for de enkelte positioner, da de vigtigste stats varierer fra position til position. Men sørg for at holde øje med mentaliteten når du kigger efter spillere. Teknik og fysik har de fleste FM-brugere styr på, men alt for mange undervurere de mentale stats.


EDIT
Hvis du gerne vil have specifikke råd til DIG, så vil jeg gerne vide hvordan du spiller. Altså spiller du meget bredt, hvorfra slår dine fløjspillere deres indlæg, har du store eller små angribere, vil du gerne spille langs jorden osv.

De vigtigste stats for spillere kan man overordnet remse op, men skal det være ordentlige råd, så skal vi have hele kontekst med Peace

Ja okay det kan jeg forstå, har du evt et link til det crew har lavet?.

Anyways du får lige en beskrivelse alligevel, hvis du har mod på at hjælpe mig lidt Wink
Hold instrukser: Brønshøj
mentalitet: Defensiv
kreativ: Normal
afleveringsstil: Kort
Tempo: Normal
Bredde: Bred
Skærm af: Egen banehalvdel
Tidsspil: sjældent
Defensiv linje: Dyb
Tackling: Normal

fokus på aflevering: ned ad begge kanter
bolde til targetmen: til fødderne
Kontra angreb og tæt makering er sat til

Min formation er 4 - 2 - 3 - 1

Min eneste angriber er faktisk ret stor, så burde ændre indlæg til hovedet..
Mine kanter er hurtige og gode til indlæg..

Skriv meget gerne, hvis der er mere du vil vide.. Jeg er meget ny herinde på dette fora, så skal lige lære hvordan man får de gode råd Wink  Peace
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: evner på postioner?
« Svar #5: 22 Aug 2009, 17:07 »

Jeg hjælper altid gerne! Især nye på siden Wink

Link til positionsguides

Du vælger at spille defensivt, men med korte afleveringer. Det vil kræve meget af dine centrale forsvarsspillere, og måske det vil gavne dig at spille med længere afleveringer, men så sætter dine angribere/fløjspillere til at spille med korte afleveringer. Hvis man spiller defensivt bliver man let sat under pres, og så vil forsvarerne have svært ved at skille sig ordentligt af med bolden ved hjælp af korte afleveringer. Hvis de derimod kan få lov til at slå en lang aflevering frem i banen, så kan dine angribere holde på bolden og bruge korte afleveringer.

Derudover vil jeg anbefale dig at justere din mentalitetsværdi. Når du står lavt på banen, samtidig med at du spiller bredt OG kun skærmer af på egen banehalvdel, så vil du meget nemt blive sat under enormt pres af modstanderen. På hjemmebane skal du stå mere offensivt med dine øvrige indstillinger, mens du på udebane kan beholde din mentalitetsindstill ing, men så bør du vælge at sætte bredden til en lavere værdi. Hvis et hold står lavt på banen og samtidig står bredt, så får modstanderen masser af plads at spille på, og det vil give anledning til rigtig mange langskud og gennemtænkte kombinationer.


Men altså: Du skal have nogle spillere der i dén grad kan holde hovedet koldt. Derfor vil jeg anbefale dig at have spillere med masser af koncentration, placeringsevne, team work, forudseenhed, koldblod og arbejdsstyrke. Det vil gøre at spillerne arbejder stenhårdt i hele kampen, og reducerer risikoen for at de pludselig laver en blunder under vejs. Derudover bør de også have en god portion mod og styrke (bravery og strength på engelsk), da din spillestil lægger op til masser af nærkampe i defensiven. Hvis dine spillere mangler mod, så vil de trække sig fra hårde dueller, og det kan straffe dig grusomt!

Dine kanter bør naturligvis have masser af speed, når du nu spiller ud over kanterne og med kontraangreb. Derudover bør de have kreativitet, flair og et godt niveau i teknik, dribling, afleveringer, indlæg og adræthed/smidighed (agility). Hvis de IKKE er gode i teknik og dribling er flair farligt, da de så vil risikere at miste bolden ofte i et forsøg på at lave en skarp dribling eller lignende. Du bør indstille dem til at have kreativ frihed og frie roller HVIS de altså er gode nok i det jeg har skrevet op.

Du siger at du har en stor angriber, og han skal bare stå i boksen og tage imod boldene. Derfor skal dine fløjspillere naturligvis også lægge indlæg til ham. Han skal have mod, styrke, balance, springstyrke og aggressivitet. Det vil gøre at han har langt større chance for at vinde duellerne mod forsvaret. Så er hurtighed mindre vigtigt, medmindre du inddrager ham i det defensive arbejde. Han skal have gode værdier i hovedspil, teknik, afslutninger og førsteberøringer. Så vil han have gode muligheder for at score en del kasser.

Din centrale midtbanespiller (enten OMC eller CM) skal være meget dygtig, da din spillestil lægger op til, at han skal hjælpe til i forsvaret. Samtidig skal han bare stadig kunne blive et våben offensivt, og det stiller store krav til ham. Derfor bør han have en del udholdenhed, arbejdsstyrke og beslutsomhed. På den måde vil han altid være i bevægelse, hvilket er nødvendigt for ham. Han bør have et fint niveau i teknik, afleveringer og langskud, da han sandsynligvis vil få mange muligheder for at hugge til den, når bolden bliver clearet ud af boksen efter dine indlæg. Han skal derudover have en super mentalitet, da han både skal have et køligt overblik, være kreativ og samtidig påpasselig, da han som sagt har en del at se til defensivt samtidig.


Det her er meget forvirrende at læse, det ved jeg godt. Men hold tungen lige munden, og læs det et par gange. Det er mine råd til dig, men det betyder absolut ikke, at det er løsningen for dig. Det er hvad JEG ville gøre i dit sted, men hvis det ikke virker, så eksperimenter med taktikken og spillerne. Aldrig være bange for at tage chancer i forsøget på at finde en super taktik. Det vigtigste er som sagt, at du har fokus på spillernes mentale evner, da det er svært at være defensivt påpasselig og samtidig skulle kreere en masse offensivt.

Generelt skal du stille taktik efter dine spilleres evner, og hvis de mangler en ordentlig mentalitet, så ville jeg prøve at satse på en anden taktik, der måske er lidt mere udfordrende offensivt.


Som sagt: Mine råd til dig; så må du selv om du vil bruge dem. Der er uden tvivl mange der vil være uenige i det jeg siger, men så må de jo komme med deres råd Peace
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

kinnerup
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: evner på postioner?
« Svar #6: 22 Aug 2009, 17:27 »

Super fede råd og helt sikkert nogle man kan bruge, hvis jeg nu skulle skifte klub Smiley Det er helt sikkert noget jeg kan bruge og mange tak for du gør så meget ud af det. Satme rart, at vide hvorfor min OMC altid får så dårlige karakterer, det er fordi han har for mange ting at se til Opstemt
Der er ihvertfald et par tråde at rode i.

endnu engang MANGE tak!
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: evner på postioner?
« Svar #7: 22 Aug 2009, 18:01 »

Helt i orden Peace

Vi hjælper hinanden her på siden! Wink

Held og lykke med det!
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010