home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 23:25:17 warmon Blogkonkur... [19] Journeyman - Skal...
I går kl. 21:30:32 warmon Blogkonkur... #6 - Danish Viking War...
I går kl. 21:27:02 warmon Blogkonkur... 5# Hjertet banker kun ...
I går kl. 20:44:50 Wester Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 05:48:55 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 359 Gæster Online.

Indlæg: 1132757 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Pro Cycling Manager
| | |-+  SommersDB
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: SommersDB  (Læst 12512 gange)
Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
SommersDB
« : 11 Aug 2009, 13:36 »

Hej folkens! Så er der hjælp på vej til alle dem, der savner realisme i deres PCM. SommersDB er nemlig kommet på gaden i en helt ny, opdateret og gennemtestet version. Som man kan se hedder DBen v6, hvilket blot betyder at der er kommet 5 testversioner før denne, og beviser at det ikke er resultatet af en halv time i en tilfældig editor. Jeg har simuleret Touren op imod 50 gange, for at garantere realistiske resultater, og jeg har gennemgået resultater fra de to sidste års cykelløb for at kunne få de retmæssige karakterer i alle discipliner. Den er baseret på PCMDailys expansion pack, og jeg anbefaler selvfølgelig at man bruger denne, samt den nyeste patch. Derudover kan jeg fortælle at Zulue har været den første til at få fingre i den her, og kører med den i sin blog un voyage.

Nyd den, og kom gerne med konstruktiv kritik.
SommersDB - PCMDailys Expansion Pack
« Seneste Redigering: 15 Aug 2009, 20:07 af Inferno » Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: SommersDB
« Svar #1: 11 Aug 2009, 14:21 »

« Seneste Redigering: 12 Aug 2009, 17:47 af Inferno » Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: SommersDB
« Svar #2: 11 Aug 2009, 14:31 »

Lige en ting. Hvis det er første gang den bliver udgivet nu, ville det så ikke være smart lige at fjerne Di Luca hvis B-Prøve jo også er blevet positiv?

Prøver måske din DB af, nå jeg engang er færdig med mit Saxo Game Wink
Logged


Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: SommersDB
« Svar #3: 11 Aug 2009, 15:15 »

For det første er jeg meget imponerende over at du udgiver en DB selv!

Jeg har dog en masse meninger om dine stats, som langt hen af vejen er gode. Men hvis vi starter med 'Bjerg' synes jeg du har gået alt for meget efter Touren. Menchov på højeste niveau vil jeg uden tvivl mene køre mindst lige så godt opad som Wiggins og Armstrong. Fuldkommen det samme med Evans og specielt Sastre. Virker generelt til at du ikke har haft Giroen med i dine overvejelser.

Lidt det samme med 'Bakke'. Andy vandt Liege-Bastogne-Liege flot, men den bedste synes jeg slet ikke han er. Han vandt IMO ikke løbet på at køre bedst på bakker og han har ikke imponeret i så mange andre end netop det løb. Vil mene at f.eks. Frank er hvert fald 1 stats bedre og det samme med Valverde. Ivanov er også gjort for god. Han vandt heller ikke Amstel på at være den bedste på bakkerne.

'Nedkørsel' er en egenskab jeg synes er meget svær at bedømme og derfor har jeg kun en kort mening der. Flere gange i Touren gjorde Leth opmærksom på sportsdirektørene havde kåret Hushovd til den bedste nedaf, mens Cance og LL Sanchez delte andenpladsen. Eftersom de nok ved mest, synes jeg hvert fald top 3 skulle være sådan, men igen en meget svær egenskab at bedømme og er også meget enig i de navne du har fremme.

Den sidste jeg lige vil give min mening om er 'Sprint'. For det første synes jeg Cav er en tand for god i forhold til de andre, men mest vil jeg gerne høre hvorfor Petacchi er så god. Ja han slog Cavendish to gange, som den eneste i år, men Cav kan umuligt have været i lige så god form som Petacchi der, og hvis jeg husker rigtig havde Petacchi noget mere hjælp. Syntes Petacchi skal på niveau med Thor, Farrar osv.

Vil gerne høre din mening om disse ting. Intet ondt med det, flot intiativ! Smiley
Logged

former zoesuckins

Dimma
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: SommersDB
« Svar #4: 11 Aug 2009, 15:26 »

Er meget enig med dig Zeptor ang. din mening om Bjergrytterne. Der skal jo tages forbehold for hvilken form de forskellige ryttere befinder sig i osv.

Men mht. nedkørsel, der tror jeg egentlig at han har ramt den fint nok. Den kåring som sportsdirektørene lavede går jeg ud fra var ud for deltagende ryttere i Touren, der skal det jo lige siges at Samuel Sanchez ikke var med i dette års tour, og måske var blevet kåret som den bedste hvis han havde deltaget. Smiley
Logged


Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: SommersDB
« Svar #5: 11 Aug 2009, 18:19 »

I skal jo lige netop kigge på formen. Evans, Sastre og Menchov er alle ryttere der har Touren som sæsonens højdepunkt, og de var kun dominerende i Giroen, grundet mangel på konkurrence. Og hvis jeg skulle have givet Evans karakterer efter Touren ville han jo have fået 50 i bjerg, hvorimod han her faktisk har en reel mulighed for at køre med et godt stykke opad. Hvis man kører Giroen med denne DB og en rigtig startlist, så ville Menchov, Di Luca og Sastre også dominere den. Hvorimod jeg vælger at tro at Evans simpelthen fejlvurderede sin form, og kom i topform for tidligt.

Angående bakkerne er det jo svært at sige, at en mand ikke vinder qua sine bakke-egenskaber. Jeg har svært ved at tro at Schleck kunne præstere en fjerdeplads i Liege-Bastogne-Liege, samt en sejr i samme løb og en andenplads i La Fleche Wallone, samt en tiendeplads i Amstel Gold Race, hvis ikke han var en af de bedste. Ivanovs høje stat er måske på et lidt tyndt grundlag, og skal måske en enkelt ned. De to forgange år har Frank haft fire podieplaceringer i en af de store bakke-klassikere. Kan ikke se at han så skulle være bedre end Andy? Valverde har valgt, at fokusere på bjergene i år, og det kan ses på hans resultater. Men igen, kan det godt retfærdiggøres hvis han bliver gjort en enkelt stat bedre.

Tusinde tak for den dejlig lange kritik, den er kun med til at gøre updaten bedre!
Logged

Dane 16
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: SommersDB
« Svar #6: 11 Aug 2009, 18:36 »

skal man først downloade expansion pack og så sommersdb eller kan man nøjes med sommers??
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: SommersDB
« Svar #7: 11 Aug 2009, 19:09 »

Jeg har ikke prøvet uden PCMDailys expansion pack, så jeg ved det faktisk ikke Smiley
Logged

Dane 16
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: SommersDB
« Svar #8: 11 Aug 2009, 22:12 »

ok, men den virker??
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: SommersDB
« Svar #9: 11 Aug 2009, 22:59 »

Det går jeg udfra Smiley
Logged

Dane 16
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: SommersDB
« Svar #10: 12 Aug 2009, 14:57 »

hvor skal den ligge??
Logged

tturbo1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: SommersDB
« Svar #11: 12 Aug 2009, 15:00 »

hvor skal den ligge??
I dokument mappe under SI/DB
Logged


Dane 16
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: SommersDB
« Svar #12: 12 Aug 2009, 15:09 »

SI?? er det ikk Cyanide?
Logged

Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: SommersDB
« Svar #13: 12 Aug 2009, 17:05 »

I skal jo lige netop kigge på formen. Evans, Sastre og Menchov er alle ryttere der har Touren som sæsonens højdepunkt, og de var kun dominerende i Giroen, grundet mangel på konkurrence. Og hvis jeg skulle have givet Evans karakterer efter Touren ville han jo have fået 50 i bjerg, hvorimod han her faktisk har en reel mulighed for at køre med et godt stykke opad. Hvis man kører Giroen med denne DB og en rigtig startlist, så ville Menchov, Di Luca og Sastre også dominere den. Hvorimod jeg vælger at tro at Evans simpelthen fejlvurderede sin form, og kom i topform for tidligt.

Angående bakkerne er det jo svært at sige, at en mand ikke vinder qua sine bakke-egenskaber. Jeg har svært ved at tro at Schleck kunne præstere en fjerdeplads i Liege-Bastogne-Liege, samt en sejr i samme løb og en andenplads i La Fleche Wallone, samt en tiendeplads i Amstel Gold Race, hvis ikke han var en af de bedste. Ivanovs høje stat er måske på et lidt tyndt grundlag, og skal måske en enkelt ned. De to forgange år har Frank haft fire podieplaceringer i en af de store bakke-klassikere. Kan ikke se at han så skulle være bedre end Andy? Valverde har valgt, at fokusere på bjergene i år, og det kan ses på hans resultater. Men igen, kan det godt retfærdiggøres hvis han bliver gjort en enkelt stat bedre.

Tusinde tak for den dejlig lange kritik, den er kun med til at gøre updaten bedre!

Er af den holdning at stats skal sættes efter det man må kalde topform og der har Evans og Sastre ikke under 80 (kan ikke se hvad du har sat dem). For selvom Sastre har 81-82 kan han stadig få en Tour som denne, hvis hans form ikke er god nok. Heldigvis er det noget af det fede ved PCM. Menchov og Sastres niveau i Giroen er jeg sikker på ville være nok til at hvert fald sidde med Wiggins i Touren og for hvert fald Sastres vedkommende mere. Synes ikke man kan komme uden om han er blandt de 5 bedste bjergryttere trods alder og Tour de France 09.

Mener bestemt ikke Andy skal gøres en del dårligere, bare ikke være den bedste, for det mener jeg slet ikke han er. 10. plads i Amstel er ikke imponerende. Den 4. plads i Fleche kan jeg ikke finde, mens hans præstationer i Liege har været gode og klart til en top 5, men jeg mener stadig han ikke var den bedste på bakkerne, men vandt på udholdenhed og på et godt angreb. Havde han blevet vil jeg mene Valverde, Frank og Rebellin (mener jeg) ville være stærkere.
« Seneste Redigering: 12 Aug 2009, 17:08 af Zeptor » Logged

former zoesuckins

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: SommersDB
« Svar #14: 12 Aug 2009, 17:49 »

Har lige opdateret med nogle flere SS.

Måske har du ret med hensyn til Sastre og Menchov, men jeg synes ikke, at jeg på noget tidspunkt har set bedre kørsel fra deres side, end jeg har set fra Wiggins side. Giro D'Italia bliver om man vil det eller ej kørt i et andet tempo.

Rebellin er ikke med i DB'en, imens jeg mener at Frank og Andy er på 82'er niveau, imens Valverde bør få 83, noget der snart vil blive rettet Smiley
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010