home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I går kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  0 Brugere, 729 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Flipproletaren
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Flipproletaren  (Læst 14034 gange)
DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flipproletaren
« Svar #30: 10 Aug 2009, 19:15 »

Nogle flotte indkøb, som dog er lidt urealistiske. Men de passer jo godt ind i dit mål med bloggen! Bloggen lever indtil videre op til mine skyhøje forventninger. KIU! Smiley
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flipproletaren
« Svar #31: 10 Aug 2009, 19:42 »

God start på denne blog, Nibali. Synes dog at de to indkøb er rigtig urealistiske, og jeg vil gerne have at en blog skal være så realistisk som muligt. Og jeg tror ikke på dette tidspunkt at Silkeborg kunne hente to så gode spillere. Men det er et spil, hvor alt kan lade sig gøre.

Følger stadig med, da jeg er en kæmpe fan af dig som blogskriver. :-)

Mange tak, Benja. Gang på gang bliver det nævnt med urealistiske indkøb, men det er bare ikke måden jeg spiller FM på. Jeg vil skabe et godt hold, med udenlandske spiller, med urealistiske indkøb. Alle jeg har råd til og kan skaffe til klubben.

Nogle flotte indkøb, som dog er lidt urealistiske. Men de passer jo godt ind i dit mål med bloggen! Bloggen lever indtil videre op til mine skyhøje forventninger. KIU! Smiley

Tusind tak, DM! Smiley

Baliian; Som Banja skriver. Så tager du bare første hit på Google og går til første side...
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flipproletaren
« Svar #32: 10 Aug 2009, 20:06 »

to gode køb, og jeg vil helt sikkert følge med i den her blog Smiley.
KIU Opstemt

kommer der en update snart Smiley?
Logged

Kolo Abib Touré

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flipproletaren
« Svar #33: 10 Aug 2009, 20:21 »

to gode køb, og jeg vil helt sikkert følge med i den her blog Smiley.
KIU Opstemt

kommer der en update snart Smiley?

Mange tak Smiley

Jah, ser lige Top Gear men inden for en times tid skulle der gerne være update...
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flipproletaren
« Svar #34: 10 Aug 2009, 21:19 »



Silkeborgs optakt
      -        En rutsjebane tur med opdrift

Stjernen Villanueva fik først tilladelse til at være i Danmark to dage efter sæson-start, hvilket betød ”De Røde” fra Silkeborg måtte gå gennem den såkaldte ”Pre-Season” uden ham på holdkortet. Alligevel har det midtjyske hold haft stor succes i disse kampe, men skår i glæden har der dog været.

Kun de færreste havde tiltro til Gilbert Webb, men på sin første uge hentede den nyudklækket manager ikke desto mindre en samlet målscore på 11:0 på blot 180 minutter. Først sejrede Silkeborg 5:0 over Skive og siden 6:0 over FC Svendborg. Ligeså ens resultaterne var, ligeså forskellige var målscorerne. I den første kamp startede Rajko Lekic festen i det femte minut, og ved halvleg havde Jesper Bech og Frank Hansen gjort ham kunsten efter, mens forsvarsspilleren Renato Aapi havde scoret dobbelt som mange mål, som de øvrige. Dermed blev alle fem mål sat ind i første halvleg, mens de der kom ind i anden halvleg ikke formåede at ændre på 5:0 stillingen.

I kampen mod Svendborg, var det helt andre folk der stod frem. Kun Jesper Bech formåede også at score i denne kamp, mens Henrik ”Tømrer” Pedersen satte sit navn i forbindelse med hattrick. Fløjen med det hurtige antrit, Løvenkrands, udfordrede gang på gang, hvilket gav pote, da han to gange på fem minutter fik tilkendt et straffespark og scorede på dem begge. En fortjent målscore, da Løvenkrands var farlig hele vejen igennem.

Oven på de to kampes skarphed, var en halv off-day lige ved at skabe en pinlig situation for Silkeborg-truppen. 19 chancer fik holdet skabt mod Thisted, men kun midtbanespilleren Martin Ørnskov og angriberen Bech – der scorede for tredje kamp i træk – formåede at udnytte disse chancer. Modstandernes Lars Kristiansen var anderledes skarp, og efter at have gjort det til 1:1 i første halvlegs dødende minutter, gjorde han det til 2:2 sekunder efter Bech havde bragt Silkeborg foran på ny. Ti minutter senere, kom forløsningen dog til Silkeborgs bænk, da Thisteds rutineret midtbane profil Christian Flindt-Bjerg blev den uheldige indehaver af et selvmål. I den sidste halve time forsøgte Silkeborg sig på ny, men hverken Thisted eller Silkeborg var rigtig tæt på at score.

Efter den tredje sejr i træk, ventede de to største udfordringer for Webb og resten af Silkeborg. Nedrykkerne fra Vejle tog imod Webbs tropper, hvilket gav den kedelig kamp som man kunne forvente. I det 22. minut blev der dog scoret, om end det var et selvmål fra Renato Arapi der satte Vejle på måltavlen. Denne 1:0 føring til nedrykkerne holdt indtil kampens overtid, hvor Løvenkrands højre-modstykke, Dennis Flinta, satte hovedet på et højt indlæg efter han stod helt alene. Dermed så det ud til Silkeborg, i kampen anledning iført grønne trøjer, skulle redde skindet. I femte minuts tilllægstid, fik Vejlenserne dog et hjørnespark, som de udnyttede til fulde.

Oven på det skuffende nederlag til Vejle, var det med bange anelser Silkeborg tog imod den tyrkiske storklub Fenerbache. Klubben med stjerner som Alex, Roberto Carlos og Güiza startede ud i bedst mulige formation, og allerede i det andet minut så det ud til de skulle ydmyge hjemmeholdet. Carlos med det hårde spark hamrede et hjørnespark over til modsatte stolpe, hvor den tidligere Real Madrid back fandt landsmanden Alex der sikkert satte bolden ind. Et stort smertende nederlag syntes på vej til Silkeborg.

Inden Tyrkerne fik scoret igen, fik Silkeborg dog rystet benovelsen af sig, hvilket tydeligvis også fjernede en stor del af nervøsiteten. Langsomt kæmpede Silkeborg sig ind i kampen igen, om end Fenerbache altid havde et gear mere. I kampens 24. minut var det dog Jepser Bech og Silkeborg der var oven på, da Flinta brød et Tyrkisk angreb og sparkede bolden frem til Bech. Den tidligere FC København og Esbjerg-spiller satte de tyrkiske forsvarsspiller af flere omgange, inden han hamrede til bolden og scorede et sandt pragt mål.

I mod al forventning og retfærdighed, red Silkeborg stormen af og i store dele af anden halvleg, var det to neutraliseret og uambitiøse hold der spillede. Dermed sikrede Webb sig endnu et flot resultat, hvilket gav store forhåbninger inden sæsonåbningen der blot var ti dage væk.

Først skulle Søllerød-Vedbæk dog overkommes, og selvom det ikke var med samme skarphed som i de to første kampe, satte Bech og Ørnskov hver en kasse ind bag anden divisions holdet. Dermed nåede Bech op på fem mål i seks kampe, foruden to oplæg. Bech der blev hentet på fri transfer fra Esbjerg FB, har også været den helt store oplevelse, mens også Løvenkrands har gjort det godt i hans debutkampe for Silkeborg.

5:0 – Skive
6:0 – FC Svendborg
3:2 – Thisted
1:2 – Vejle
1:1 – Fenerbache
2:0 – Søllerød-Vedbæk


Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Pepe
Gæst
 
Sv: Flipproletaren
« Svar #35: 10 Aug 2009, 21:40 »

Vildt resultat mod Fenerbache!
Rigtig flot update igen. Der er et par små grammatiske fejl, men det er ikke noget, der fraholder mig fra at læse med! Smiley
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flipproletaren
« Svar #36: 11 Aug 2009, 12:26 »

Vildt resultat mod Fenerbache!
Rigtig flot update igen. Der er et par små grammatiske fejl, men det er ikke noget, der fraholder mig fra at læse med! Smiley

Efter jeg kom bagud 0:1, var jeg sikker på resultatet ville komme til at gøre rigtigt ondt. Da Bech så scorede som han gjorde, følkte jeg tilgengæld holdet kunne gå på vandet :p
Mange tak, Pepe Smiley
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flipproletaren
« Svar #37: 12 Aug 2009, 21:40 »



Trup-gennemgang
      -       Har Silkeborg truppen til at blive oppe?

Målmand
Thomas Nørgaard (31) – Lasse Heinze (1) – Eser Cakmakci (-) – Kenneth Falkenberg (-)


Som bagerste mand ser Silkeborg IF ud til at skulle smykke sig med lånte fjer. Lasse Heinze er lejet i Midtjylland, men den 22-årige ser alligevel ud til at være førstevalget. Ikke meget skal dog gå galt før Nørgaard eller tyrkiske Cakmakci kan overtage. Ligesom Nørgaard, er Heinze god i en-mod-en dueller og har gode reflekser.

Selvom Heinze er på U21 landsholdet, har hverken han eller Nørgaard evnerne eller talentet til at blive helt store, hvilket betyder de begge har et godt stykke op til SAS Ligaens tophold.

Lasse Heinze

 
Forsvar
Christian Thyboe-Thomsen (-) – Frank Hansen (5) – Thomas Bælum (15) – Renato Arapi (3) – Jim Larsen (4) – Henrik Schnedler (-) – Thomas Hansen (16) – Steven Lustü (2)


Thyboe-Thomsen er ude med en skadet menisk i op med et helt år. Derfor er en mulig starter ude, hvilket betyder Bælum og Lustü har startede inde i ”Pre-Season” og efter alt at dømme også kommer til at gøre det i SAS Ligaen. Ingen af de to har deres styrke i hovedspillet, men de er alligevel et udmærket makkerpar. Med deres alder på 30 og 37, er det dog tvivlsomt de kan holde i flere sæson, eller en hel for den sags skyld. Derfor skal der måske hentes eller udvikles midterforsvarer hvis ikke Silkeborg skal komme til at lide alvorligt under det.

På de to back-positioner er det danske Frank Hansen og albanske Renato Arapi der skal vise sig frem. Hvis lejligheden byder sig, har førstnævnte fået lov til at søge frem i banen, mens Arapi skal udgøre en beton-defensiv sammen med de to midterforsvarer.

Frank Hansen – Thomas Bælum – Steven Lustü – Renato Arapi


Midtbane
Thorbjørn Holst (-) – Peter Løvenkrands (7) – Christian Holst (45) – Dennis Flinta (13) – Martin Ørnskov (6) – Peter Degn (14) – Thomas Olsen


På de to kanter findes midtbanens største navne. Hjemvendt Løvenkrands virker sikker på sin flanke, mens Flinta blot har et forspring i forhold til Peter Degn i højresiden. Alle tre har de et udmærket antrit, hvor Løvenkrands toppen som et af de hurtigste i landet. Desuden vil de nok ofte få til opgave at søge ind i banen, for at samle eventuelle bolde op på kanten af modstandernes felt.

På den midterste del af midtbanen, er det Martin Ørnskov samt Thomas Olsen. Sidstnævnte skal være den offensive, mens Ørnskov skal være midtbanen der er defensiv rettet. Et stort men skal dog med i den beregning; amerikanske Sacha Kljestan. Silkeborg har fået både bud og kontrakt accepteret, og afventer blot opholdstilladelse til den amerikanske landsholdsspiller. Hvis denne bliver bevilliget, syntes han sikker på at overtage Thomas Olsens plads, da han er mange klasser bedre. Ørnskov virker ligeså sikker, hvilket ”Pre-Season” næppe har rykket rundt på, da han gjorde det godt og scorede to gange.

Dennis Flinta – Martin Ørnskov – Thomas Olsen – Peter Løvenkrands

 
Angreb
Carlos Villanueva (10) – Jesper Bech (11) – Rajko Lekic (8) – Lars Huldgaard (-) – Peter Løvenkrands (7) – Henrik ”Tømrer” Pedersen (9) – Kaimar Saag (17)


Ingen syntes sikre end Villanueva på holdkortet. Hans 13 millioner skifte er klart det dyreste Silkeborg nogle sinde har foretaget, men det er ikke uden grund. Chileneren er skarp foran målet, og beskrives som en tæt på komplet pakke. Hvem der skal danne makker med Villanueva er dog et åbent spørgsmål, som kan være meget svært at besvare. Jesper Bech har været stabil og sikker i sæsonens optakt, mens Henrik ”Tømrer” Pedersen er hentet som den Fortabte Søn. Foruden disse to er der dog Løvenkrands og Lekic. Førstnævnte har haft en stor karriere, og har tidligere vist sig som skarp foran målet. Om man dog vil ofre hans fløj-position er tvivlsomt. Så er der Rajko Lekic, der er vendt tilbage til Silkeborg efter at have oplevet verden. Angriberen havde sidste gang mål i støvlerne, da det blev til 26 mål på en sæson i første division og siden hen 4 i ligeså mange kampe i Superligaen.

Carlos Villanueva - ?


Bænk
På alle pladser syntes Silkeborg dækket noglelunde ind, om end det ikke er europamestre eller verdensmestre der render rundt. Hvis skaden skulle ske, har man dog en erstatning og især i angrebet bliver der kamp om pladserne. Meget få kan vide sig helt sikre på deres plads, men selv hvis der ikke sker de store forskubninger blandt de startende elleve syntes bænken god nok til en SAS Liga-klub.

Stab
Manager; Gilbert Webb – Ass. Manager; Joakim Mattson – Antal fysioterapeuter; 3 – Antal træner; -


Ukendt og ung. Gilbert Webb har taget Silkeborg med storm, men om den unge træner kan bevar overblikket og respekten i omklædningsrummet kan virke tvivlsomt. Hvis han gør, kan Silkeborg dog gå en stor tid i møde, da Webb virker som en manager der ikke er bange for at tænke stort. Hans assistenttræner, svenske Mattson, kan komme til at spille en vigtig rolle i kampen om omklædningsrummet.

Konklussion
Silkeborg IF har hvad der skal til for at blive i SAS Ligaen. Så kort kan det siges, så kort skal det siges. Hvor højt Webb’s tropper kan nå er svært at spå om, men en placering i top otte er muligvis mulig. Som oprykker er Silkeborg dog spået til at tage samme vej ned igen, men hvis de øvrige hold undervurdere ”De Røde”, kan de klare sig endnu bedre.
« Seneste Redigering: 12 Aug 2009, 23:09 af Nibali » Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flipproletaren
« Svar #38: 12 Aug 2009, 21:46 »

Angreb
Carlos Villanueva (10) – Jesper Bech (11) – Rajko Lekic (8) – Lars Huldgaard (-) – Løvenkrands (7) – Henrik ”Tømere” Pedersen (9) – Kaimar Saag (17)


skal nok rettes, men ellers ser det fint ud, dejligt hold valg, og et godt niveau
følger med Webb, Kiu Nibali
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flipproletaren
« Svar #39: 12 Aug 2009, 23:10 »

skal nok rettes, men ellers ser det fint ud, dejligt hold valg, og et godt niveau
følger med Webb, Kiu Nibali

Ja, der gik det nok lige stærkt nok :p Jeg har rettet nu, vil jeg da mene :p

Mange tak, Danielsen!
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flipproletaren
« Svar #40: 13 Aug 2009, 17:58 »



Forventet amerikaner-køb til SIF
-                  Kun få blev overrasket, da Webb kunne præsentere en ny spiller (13 august. 2008)

Det har længe været under opsejling, men først i dag blev Sacha Kljestan’s skifte til Silkeborg IF endeligt gennemført. Dermed tager endnu en spiller turen over Atlanten, for at forstærke Silkeborgs trup. Og endnu en gang er det den offensive del af holdet, da det er denne del af midtbanen Kljestan skal holde under skarp bevågenhed. Til trods for sine blot 22 år, er han dog ikke urutineret. 63 liga kampe nåede amerikaneren for Chivas USA, efter han blev valgt som nummer fem i 2006 draften. Også på landsholdet har Kljestan gjort sig bemærket, med hans otte kampe.

Kljestan beskrives som en komplet spiller, der både kan sparke med højere og venstre benet. Desuden siges det han besidder en teknik og kreativitet der løfter hans og holdets spil, ligesom ikke er bange for at trække i arbejdstøjet. Ligeså beskrives han som en spiller med en stor fodbold intelligens, om end hovedspillet ikke er i hans fordel.

Foruden deltagelse i alle tre Olympiske kampe i indledende runde, hvor USA ikke opnåede point, har Kljestan opnået en række personlige hæder. Allerede i hans teenage og collage år, fik Kljestan kæmpet sig på De Forenet Amerikanske Staters stjernehold for collage-spiller, hvilket betød han blev valgt som den femte første af alle spiller i draften 2006.

Sacha Kljestan skal overtage Thomas Olsens plads, og skal hjælpe Gilbert Webb og Silkeborg i kampen for overlevelse. Det menes at ”Midtjyllands Røde” har betalt et sted mellem halvanden og to millioner til Chivas USA, hvor han er hentet. Han får desuden nummeret 99 på ryggen

Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flipproletaren
« Svar #41: 13 Aug 2009, 18:05 »

Shit et godt indkøb, og kun til 1.8 millioner,
god stil du kører,
og det ser godt ud so far, forsæt og det bliver godt.
KIU
« Seneste Redigering: 13 Aug 2009, 18:27 af Danielsen » Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Flipproletaren
« Svar #42: 13 Aug 2009, 18:20 »

Shit et godt indkøb, og kun til 1.800.000 millioner,

1.800.000 millioner er SAFTSUSEME mange penge Wink
Logged



Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flipproletaren
« Svar #43: 13 Aug 2009, 18:27 »

haha, undskyld.. min fejl
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flipproletaren
« Svar #44: 13 Aug 2009, 20:29 »

Mange tak, Danielsen! Jeg ærgre mig gul og blå over jeg ikke fik taget MLS med, da jeg valgte ligaer. Henne i Staterne er der et hav af gode spiller, til næsten ingen penge, men i stedet må jeg nøjes med de få jeg kan se, når ligaen ikke er med.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010