home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1150 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Børnehaven
| | |-+  Dit livs musik
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Dit livs musik  (Læst 1221 gange)
plutonium
Manager

Dit livs musik
« : 05 Aug 2009, 23:27 »

Musik er noget ganske særligt. Den kan vække følelser i os. Trøste, forarge og skabe uforglemmelige stunder. Jeg tror mange kender til den følelse, at man hører et stykke musik der får én til at stoppe op. Årsagen kan variere en del, men til tider skyldes det, at musikken simpelthen bare passer perfekt til ens liv lige nu og her. Det kan være en kærlighedssang der beskriver den følelse man går rundt med i maven ved den spæde forelskelse til perfektion. Det kan være frustrationer der kommer til udtryk i en sang fyldt med nerve. Det kan være... og man kunne blive ved.

Formålet med denne tråd er således, at man skriver titlen på den sang der passer på ovenstående beskrivelse. For at det ikke bare skal ende som en tråd med bare sangtitler, forventes det naturligvis at man forklarer hvorfor den passer så godt til ens liv netop nu.
Yderligere synes jeg det ville være et godt træk, at man enten linker til en film på YouTube med sangen, så man har mulighed for at høre den, eller man smider et link til sangteksten.

Som trådstarter er det vel egentlig meget passende, at jeg begynder:

Lost Highway - Bon Jovi

Teksten

Mit liv er i en rivende udvikling lige nu. Jeg har forladt den skole jeg har gået på i 13 gode år og skal begynde på universitetet d. 1. september. Jeg er i langt højere grad begyndt at tage ansvar for mit eget liv end før, hvilket er naturligt med alderen. Bon Jovi's sang handler netop om at vinke farvel til fortiden og rette blikket fremad uden at tøve. Bare komme derudad og nyde livet til fulde. Sådan føler jeg mit liv lige nu. Så meget nyt og spændende der venter i fremtiden. Så meget ukendt, og dog så meget spændende. Jeg kan dårligt vente Peace
« Seneste Redigering: 05 Aug 2009, 23:29 af plutonium » Logged

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Marchena
Landsholdsspiller

Sv: Dit livs musik
« Svar #1: 05 Aug 2009, 23:39 »

Bright Eyes - This Is The First Day Of My Life

Teksten - Sangen

Det vildeste i mit liv pt. er at mig og min kæreste venter et barn. Derfor er min sang pt. selvfølgelig meget sukkersød.

Sangen for mig, handler om store forandringer i ens liv, og den kærlighed der kan klare alt  Kys
Også er den så dejlig stille og rolig at høre på i de sene nattetimer.

Ellers er der:
Led Zeppelin - Stairway To Heavin: Min fars sang som sætter mange minder i gang om ham
Kashmir - The Aftermath: Det er igen pga. min kæreste
Elvis Perkins - While You Were Sleeping: En ufattelig dejlig sang. God til folk med der lever i de sene nattetimer Smiley

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

Zone 43
Manager

« Svar #2: 06 Aug 2009, 18:07 »

Jooks - Røde løber

Denne sang, af de sange jeg har liggende, beskriver mig bedst. Jeg har stort set aldrig fået noget foræret, men har måtte arbejde hårdt for at nå mine mål. Og når jeg først er i gang med at arbejde, er jeg ikke til stoppe. End ikke at få en palle med 40-50 kasser sodavand ned over foden, knas med ryggen, kan stoppe mig. Arbejde først, alt muligt andet bagefter! Hævet Øjenbryn Thumbs Up

Sangen er i øvrigt min favorit på pladen.

Alternativet må være Flipsyde - When it was good; omhandlende min barndom, som jeg kan se tilbage på med stolthed i øjnene. Kunne sagtens have fået en værre barndom, kunne jeg forestille mig, hvorfor jeg er utrolig glad og stolt over, hvad jeg har oplevet og opnået so far. Thumbs Up

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

-LFC-
Manager

« Svar #3: 06 Aug 2009, 18:44 »

Da der stadig står 14 år på mit pas, selvom jeg med hastige skridt nærmer mig de 15 år, så har det været en smule halvsvært at vælge en sang, da jeg stadig har meget at opleve. Da jeg hørte denne sang, så måtte jeg dog vælge den, da det er den der passer klart bedst på mig umiddelbart indtil videre i mit liv. Sangen hedder Everyday og er forholdsvis ukendt nummer fra Bon Jovi. Som jeg tolker teksten, så handler den om at lægge fortiden bag sig, og begynde på en frisk, hvilket jeg selv har gjort, da jeg før det nye år lovede mig selv, at det skulle være slut nu med at være en genert lille knægt der holder en mur foran sig selv, og ingen grænser tør bryde. Det har jeg gjort med succes, hvilket har resulteret i, at jeg er blevet mere selvsikker, fået lettere ved at bryde grænser, fået flere venner, samt jeg generelt er blevet gladere i hverdagen.

I'm gonna live my life everyday!

plutonium
Manager

« Svar #4: 06 Aug 2009, 22:01 »

Det er jo netop også formålet med tråden, at man har mulighed for at skrive nye sange op. Den sang jeg valgte i første indlæg er den sang der passer på mit liv LIGE NU. Så om et halvt år er det nok ikke den der passer bedst til mit liv mere, og så poster jeg en ny! Så I skal ikke vælge en sang der opsummerer jeres liv, men en sang der beskriver hvordan I føler jeres liv lige nu. Har I problemer? Kører det på skinner? Venter nye udfordringer?

Altså skal I vælge en sang der passer på jeres liv NU og ikke hvordan jeres liv HAR VÆRET Peace

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010