home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 842 Gæster Online.

Indlæg: 1132881 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Pro Cycling Manager
| | |-+  Eventyret om Saxo Bank #10
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Eventyret om Saxo Bank #10  (Læst 20616 gange)
Barca-boy
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Eventyret om Saxo Bank #4
« Svar #30: 06 Aug 2009, 17:28 »

Det ser sku godt ud. Smiley Nu har jeg fået skimmet nogle andre cykel-blogs, og jeg må sige at den her er den bedste. Både skriftligt, men specielt pga af det grafiske. Og ja, du har ikke særlig meget med i din, og det er det jeg kan lide. I mange andre er der SS fra spillet, og det synes jeg gør bloggen meget uoverskuelig!

Så forsæt i samme stil Shaft. Wink
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eventyret om Saxo Bank #4
« Svar #31: 06 Aug 2009, 18:15 »

Det ser sku godt ud. Smiley Nu har jeg fået skimmet nogle andre cykel-blogs, og jeg må sige at den her er den bedste. Både skriftligt, men specielt pga af det grafiske. Og ja, du har ikke særlig meget med i din, og det er det jeg kan lide. I mange andre er der SS fra spillet, og det synes jeg gør bloggen meget uoverskuelig!

Så forsæt i samme stil Shaft. Wink

Jamen mange tak. Er også min mening at blogs med SS direkte inde i selve updaten bliver for uoverskueligt, og derfor har jeg også valgt at gøre det på den her måde.

Jeg skal forsøge! Thumbs Up
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eventyret om Saxo Bank #4
« Svar #32: 06 Aug 2009, 18:36 »



Anders Lund på podiet


Starten på den europæiske cykelsæson går i gang den første februar i Frankrig hvor Grand Prix Cycliste La Marseillaise køres fra Allauch til Aubagne.
Selve løbet er 127 kilometer langt og bevæges over en masse bakker, der vil favorisere folk med en god acceleration og som kan køre op af. Saxo Bank havde danske Matti Breschel med som kaptajn, og løbets store favorit, men det skulle blive to helt andre danskere som lavede overskrifterne.

Der skulle køres godt 40 kilometer før et udbrud blev etableret. Det var også på hele 17 mænd, og derfor var mange hold ikke interesseret i at deltage i jagten om at indhente dem igen. Jimmy Casper´s hold, franske Besson Chaussures - Sojasun var derfor overladt til sig selv.
Blandt de 17 mænd var de to danskere Anders Lund og Thomas Vedel Kvist. Også folk som Maxime Bouet, Christian Poos, Tom Stubbe og Frank Vandenbroucke havde ramt udbrudet. De 17 mænd blev senere til 15, da to måtte opgive at følge med nå der blev sat tempo på op af bakkerne.

Med undtagelse af angreb fra Vandenbroucke og Nicolas Baldo, som gruppen fik hentet igen, holdte gruppen sig helt samlet til målstregen, som de krydsede 2,31 før feltet. Dermed var dagens sejrherre oppe i frontgruppen. Desværre for danskerne måtte de se sig slået af Maxime Bouet, som vandt med en cykellængde ned til Thomas Vedel Kvist, som havde endnu en cykel ned til Anders Lund.


Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eventyret om Saxo Bank #5
« Svar #33: 06 Aug 2009, 21:35 »



Amgen Tour of California - Den første etapesejr


Det var et tændt Saxo Bank hold som gjorde sig klar til Amgen Tour of California. De følgende ryttere skulle forsøge at hente den første sejr til Saxo Bank indtil videre i sæsonen. Matti Breschel, Frank Høj, Gustav Larsson, Kurt-Asle Arvesen, Domenik Klemme, Michael Mørkøv og Marcus Ljungqvist.

Hos Saxo Bank var taktikken klar, Man skulle køre for Matti i spurterne, og så se hvor langt Gustav Larssons tempo evner ville række i det samlede. Og om manden kunne sidde med de bedste nå det gik over de klassiske bakker som løbet byder på.

Allerede i starten blev løbet en succes for Saxo Bank. Den 5,4 kilometer lange prolog i Sacramento blev vundet af Gustav Larsson som sejrede med to sekunder ned til Danny Pate fra Garmin-Slipstream. Desuden kørte danske Michael Mørkøv sig ind på en ottende plads, hvilket gjorde han kunne iklæde sig ungdomstrøjen.

Matti Breschel havde på anden etape mulighed for at sprinte sig til en sejr i Santa Rosa. Matti, som desuden blev nummer 16 samlet, 5´46 efter vinderen, sad dog for langt nede i toget, og kunne derfor ikke true Gerald Ciolek som tog sejren foran Mirko Lorenzetto. Breschel måtte tage til takke med en fjerde plads på etapen.

Allerede på den første kuperet etape stod det klart at ingen for Saxo Bank ville kunne følge med, da det først var i tredje gruppe i mål der sad en fra Saxo Bank. Dermed blev Matti Breschel også bedste Saxo Bank rytter på den tidligere nævnte 16 plads. Det lykkedes verdensmesteren Alessandro Ballan at vinde løbet, 14 sekunder foran Cunego.

Svenske Gustav Larsson som måtte tage til takke med en fjerde plads på den 24,5 kilometer lange enkeltstart, syv sekunder efter Zabrieskie der vandt endte på en 33 plads, 11´53 efter Ballan. Larsson forsøgte sig ellers på sidste etape at hente de tre minutter han der var efter Ballan ved at gå i udbrud. Det var kun nordmanden Stian Remme fra Joker Bianchi der kunne følge ham op af, men de måtte begge se deres håb om at holde feltet bag sig med 20 kilometer igen.

Derudover lykkedes det ikke Saxo Bank at køre flere top ti placeringer hjem, og derfor er det et tændt hold som skal køre om få dage i Giro di Sardegna, som er et fem dages etapeløb.


Den senere etapevinder
På vej mod etapesejren
Sejren blev fejret
Mørkøv fik en dag i ungdomstrøjen
Breschel måtte se sig slået
På den umulige mission
Feltet på jagt efter Larsson og Remme
Logged


Dane 16
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Eventyret om Saxo Bank #6
« Svar #34: 07 Aug 2009, 11:34 »

det ser squ godt ud, der er ikke andet og sige end fortsæt.
Logged

Jau-Kax
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Eventyret om Saxo Bank #6
« Svar #35: 07 Aug 2009, 12:13 »

Først og fremmest skal det siges, at du skriver fantastisk godt: stille, roligt og letlæsende. Super godt Wink

Det er det den PCMblog jeg vælger at følge, men tror nok det skal blive spædennde, og jeg sidder allerede og venter på flere updates fra din side, så jeg håber de snart kommer, så jeg har noget at lave den sidste uges tid af ferien Wink

Så vil jeg også lige fortælle at jeg også har mit eget save med Saxo Bank. Jeg er nået til Vueltaen i 2. sæson, og har gennem hele spillet spillet på svær. Det bliver spændende at se om du kan hamle op med mine resultater  når du, dit niveau er helt oppe på ekstremt!

Glæder mig som sagt til at læse mere og følge med Smiley
Logged

Vis mig Basso
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Eventyret om Saxo Bank #6
« Svar #36: 07 Aug 2009, 14:59 »

Hey Shaft. Har fundet ud af det med Ctrl+T, og det virker;) Tak for det.
Hvis du har tid ligger du så ikke lige et ss af F.Schleck herind ?
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eventyret om Saxo Bank #6
« Svar #37: 07 Aug 2009, 20:47 »

det ser squ godt ud, der er ikke andet og sige end fortsæt.

Så siger jeg bare mange tak Smiley

Først og fremmest skal det siges, at du skriver fantastisk godt: stille, roligt og letlæsende. Super godt Wink

Det er det den PCMblog jeg vælger at følge, men tror nok det skal blive spædennde, og jeg sidder allerede og venter på flere updates fra din side, så jeg håber de snart kommer, så jeg har noget at lave den sidste uges tid af ferien Wink

Så vil jeg også lige fortælle at jeg også har mit eget save med Saxo Bank. Jeg er nået til Vueltaen i 2. sæson, og har gennem hele spillet spillet på svær. Det bliver spændende at se om du kan hamle op med mine resultater  når du, dit niveau er helt oppe på ekstremt!

Glæder mig som sagt til at læse mere og følge med Smiley

Jamen tak fordi du vælger at følge den her PCM blog. Er jeg bestemt meget glad for! Den næste update kommer lige om lidt Peace

Ekstremt og svær er to meget forskelige niveauer. Syntes personligt selv det var rimeligt nemt på svær, og er derfor glad for jeg bliver udsat for nogle flere prøvelser her nu på ekstremt, så man ikke bare kan vinde alt Smiley

Hey Shaft. Har fundet ud af det med Ctrl+T, og det virker;) Tak for det.
Hvis du har tid ligger du så ikke lige et ss af F.Schleck herind ?

Det var så lidt Smiley

SS af Frank kommer her engang senere i aften formentlig Smiley
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eventyret om Saxo Bank #6
« Svar #38: 07 Aug 2009, 20:54 »



Tre på plads


Det var en stolt Bjarne Riis der kunne mødes med pressen inden starten på Giro di Sardegna. Her kunne den glade holdejer nemlig fortælle pressen at det er lykkedes at underskrive nye kontrakter med tre af hans ryttere.

Danske Nicki Sørensen har underskrevet en ny to-årig kontrakt.
"Nicki er en af de vigtigste ryttere på holdet. Han laver ikke selv de store resultater, men hans arbejdsindsats er uvurderlig."
Nicki selv var da hellere aldrig i tvivl om hvor han ville forsætte karrieren.
"Jeg har altid kørt for et dansk hold, og har det virkelig godt hos Saxo Bank. Nu kan jeg fokusere fuldt ud på Tour de France, uden at skulle tænke på hvor jeg skal køre næste år."

Endnu en dansker har forlænget med Bjarne. Jakob Fuglsang har nemlig underskrevet en tre-årig kontrakt.
"Jakob er nok Danmarks største talent lige nu. Til efteråret vil vi se ham blomstre i Vuelta a Espana er jeg sikker på, og så gælder det Tour de France næste år."

Andy Schleck skal forsøge at vinde Tour de France til sommer. Hans vigtigste hjælper er brormand Frank Schleck. Derfor er det også glædeligt at Frank har underskrevet en ny to årig kontrakt med holdet.
"Frank er sammen med Andy vores kaptajn i Tour de France. Jeg forventer stærkt at vi ser ham udfordre Astana i bjergene, og kan blive det afgørende kort for at lillebror Andy kan vinde Touren."
Logged


Dane 16
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Eventyret om Saxo Bank #7
« Svar #39: 07 Aug 2009, 22:41 »

Super, godt med lidt uden for løb. Det ligner noget der sagtens kan stå i en avis eller noget lignende. Lige et hurtigt spørgsmål er det sådan du går efter og vinde Giro'en eller skal du bare igennem?
Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eventyret om Saxo Bank #7
« Svar #40: 08 Aug 2009, 15:42 »

Super, godt med lidt uden for løb. Det ligner noget der sagtens kan stå i en avis eller noget lignende. Lige et hurtigt spørgsmål er det sådan du går efter og vinde Giro'en eller skal du bare igennem?

Mange tak. Jeg forsøger også at holde bloggen, sådan så alt ikke bare kommer til at handle om løb igen og igen.

Jeg går bestemt ikke efter at vinde Giro´en, og må indrømme jeg nok slet ikke kommer til at satse på noget samlet der. Det vil være rene etapesejre jeg går efter.
Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eventyret om Saxo Bank #7
« Svar #41: 08 Aug 2009, 17:45 »



Der mangler stadig det sidste


Frank Schleck, Jens Voigt og Stuart O´Grady var blandt de navne som gjorde comeback på cykel scenen her sent februar i Giro di Sardegna. Da de ikke har kørt nogle løb i år, var det da også Kurt-Asle Arvesen som var holdets kaptajn, og som skulle forsøge at køre sig til i klassementet.

Løbet bød dog også på tre flade etaper, hvor der var mulighed for australske Stuart O´Grady at vise han stadig er en hurtig mand. Det lykkedes delvist, da han på trods af mange dårlige afleveringer fik kørt en niende, ottende og femte plads hjem.

Løbet bød på to kuperet etaper hvor det var den norske mester skulle prøve at vise sig frem. Det lykkedes ham ikke at tage en etapesejr i løbet. De blev alle vundet af forskellige italienere.
Det var dog meget tæt på at lykkes på anden etape da Kurt-Asle vandt feltet spurt foran Michaele Scarponi. Desværre nåede de lige akkurat ikke at få hentet Tanel Kangert fra Ag2r og Cristiano Benenati fra ISD som fik holdt den kæmpende nordmand væk med få meter.

Igen på tredje etape var Kurt-Asle fremme og blande sig, men det blev til en femte plads på etapen, da det lykkedes Lorenzo Bernucci at holde alle bag sig og tage sejren. Dermed grundlagde han også sin senere sejr i det samlede klassement på etapen. Kurt-Asle Arvesen fik en godkendt niende plads i det samlede 1´13 efter Bernucci.


Anders Lund jagtede succes
Ljungqvist følger an
Schleck viste sig frem
O´Grady måtte se sig slået
Kurt-Asle var meget tæt på
Bernucci satte alle på plads
Forfølgerne i jagten på Bernucci
Bernucci tog den samlede sejr

Logged


Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eventyret om Saxo Bank #8
« Svar #42: 10 Aug 2009, 14:28 »



Matti Breschel i top 10


Kuurne-Bruxelles-Kuurne var det første brostensløb som Saxo Bank stillede op i, i år. Det var dermed også det første løb som Fabian Cancellara stillede op i, og her lidt over en måned før han skal være i topform, er han endnu ikke god nok til at køre om sejren. En mand som der derimod har kørt en del løb er danske Matti Breschel som fik æren af at være kaptajn i løbet, og skulle kæmpe mod folk som Ballan, Boonen, Pozzato og Devolder.

Selve løbet var rimeligt kedeligt. Et 15 mands udbrud kører, men får aldrig mere end fire minutter ned til feltet. Et felt der stille og roligt som brostens passagerne blev mindre og mindre. Da der manglede 40 kilometer sad der små 40 stykker tilbage i førergruppen. Og her virkede Matti stærkt kørende i fronten, tæt omgivet af Cancellara. Også O´Grady, Ljungqvist og Arvesen formåede at sidde med stadig.

Da den afgørende gruppe på 14 mænd køre væk, små 20 kilometer udefra, er det dog kun Matti Breschel der kan følge med. Af navne der er værd at nævne som ikke kom med, udover resten af Saxo Bank holdet er Sylvain Chavanel, Niki Terpstra og to mænd der var uheldige at styrte, Martijn Maaskant og Greg Van Avermaet.

Helt fremme lykkedes det Astana´s Grégory Rast og verdensmesteren Alessandro Ballan at køre væk fra de andre i gruppen. Ballan havde klart flest kræfter, og inde i Kuurne rykkede han fra den stakkels schweizer som måtte tage til takke med anden pladsen. Den sidste plads på podiet fik belgiske Tom Boonen. Danske Matti Breschel måtte tage til takke med en syvende plads i løbet.


Cancellara holder Breschel fremme
Breschel sidder det rigtige sted
Breschel blev efterladt
Ballan kørte sejren sikkert hjem
Breschel i mål
Top 10
« Seneste Redigering: 10 Aug 2009, 16:23 af Shaft » Logged


LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Eventyret om Saxo Bank #9
« Svar #43: 10 Aug 2009, 15:38 »

god update Smiley.
KIU Thumbs Up
Logged

Kolo Abib Touré

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Eventyret om Saxo Bank #9
« Svar #44: 10 Aug 2009, 16:24 »

god update Smiley.
KIU Thumbs Up

Jamen mange tak, altid dejligt med en kommentar Thumbs Up

Skal jeg gøre Thumbs Up
Logged


Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010