home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I går kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  0 Brugere, 611 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  STOPPET 21 Cagliari mod stjernerne. tidl Rusland
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: STOPPET 21 Cagliari mod stjernerne. tidl Rusland  (Læst 15810 gange)
Zeman
Gæst
 
Sv: 18 Rusland mod stjernerne.
« Svar #45: 07 Aug 2009, 21:07 »


tak til cesc for topbanner.


Cagliari.
 
30.7.2010


Efter Igor Popovic for lidt over 2 uger siden forlod sit job som manager i Rusland, har han konstant været på udkig efter en ny klub. Et nyt sted at slå sine folder. Popovic er en meget dygtig manager og blev for alvor kendt da han førte Rusland til VM sejr. Først søgte Popovic stillingen som ny manager i den engelske storklub Newcastle United. Der fik han dog et afslag, da de mente at den 40 årige manager var en anelse for uerfaren. Det slog dog ikke Popovic ud, og han forsatte sin jagt efter et nyt job. Den 27. Juli søgte han så jobbet i den italienske klub Cagliari. Ikke den største klub, men alligevel en meget spændende klub. 3 dage senere stod Popovic som manager for Cagliari. Han skulle blot gå arbejdsløs 15 dage og så sad han igen i leder sædet.

De seneste to år har Cagliari endt på først en 9. Plads i år 2009 og senere en 5. Plads i 2010. To meget flotte placeringer og nu er det så Popovic, som skal bygge videre på dette fundament. I år er de dog blot seedet til at skulle ende på en 14. Plads i ligaen. Men med Popovic ved roret kan alt ske. Klubben Cagliari, ligger i byen Cagliari. Der er lidt over 166.000 indbyggere i byen og de fleste er fans af byens hold Cagliari. De mange indbyggere håber selvfølgelig at Popovic er den rette for holdet og at han kan fører dem til hæder og ære i den bedste italienske liga Serie A. Serie A er i de seneste to år blevet vundet af først blevet vundet af den ene Milano klub AC Milan og senere den anden Milano klub Inter. Nu er det op til Popovic at bryde denne Milano stime.

-”Jeg er meget stolt over at vi i dag kan præsentere en af fodbold verdenens helt nye manager håb. Han har med sin VM titel til Rusland bevist at han kan håndtere selv de største stjerner. Nu skal han står over for stjerner som Zlatan. Det glæder jeg mig meget til at finde ud af om han kan overskue, men det er jeg næste 100% sikker på at han kan. Mine mål for denne sæson er at vi opnår en midterplacering i Serie A og så komme til første runde i pokalturneringen.” Sagde Cagliari’s bestyrelses formand.   

-” Jeg er meget glad for at der nu er endnu en bestyrelses forman der har givet mig chancen for at vise hvad jeg dur til. Jeg vil bevise at jeg er et af verdens største manager talenter og at jeg kan fører Cagliari til tops i Italien og resten af Europa. Mine mål er for den første sæson at opnå klubbens mål. Dernæst vil jeg inden for 3 år ende i top 3. Og inden for 5 år vil jeg stå på toppen af Serie a.”
Sagde Popovic       
« Seneste Redigering: 08 Aug 2009, 00:24 af Zeman » Logged

sells!
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 19 Rusland mod stjernerne.
« Svar #46: 07 Aug 2009, 21:10 »

interresant klubvalg, jeg kender absolut indet til klubben eller spillertruppen, så det vil blive spændende.
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: 19 Rusland mod stjernerne.
« Svar #47: 07 Aug 2009, 23:12 »

interresant klubvalg, jeg kender absolut indet til klubben eller spillertruppen, så det vil blive spændende.
kender heller ikke selv det store til klubben, men klæder mig til at lære noget om den og fortælle jer om det Opstemt
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: 19 Cagliari mod stjernerne. tidl Rusland
« Svar #48: 08 Aug 2009, 00:23 »


tak til cesc for topbanner.


Transfer.
sommertransfervindu e 2010.


Sommer lig med transfers. Det gælder også for den ny udråbte Cagliari manager Igor Popovic. Den russiske manager skulle for første gang vise sine evner på transfermarked. Han har som landstræner ikke har muligheden for at vise hvad han duede til på dette område, men det får han nu og det skal blive spændende at se hvem han har købt. 10.000.000 Euro var hvad klubben stillede til rådighed for Popovic. Nu var det op til ham at formidle dem på den helt rigtige måde. Ud af de 10, brugte han dog bolt de 6 mio. euro.

Lad os starte med salgene. Under Popovic ledelse, er der blot to spillere der har måttet forlade klubben.  Det er ikke så mange, og Popovic har derfor valgt at holde på mange af de gamle spillere og bygge videre på det fundament der allerede var lagt af den tidligere manager.
 
Andrea Lazzari 

Den første der røg var den offensive midtbane Andrea Lazzari. Han er en meget dygtig spiller, men der er desværre ikke længere plads til ham i Cagliari. Den 25 årige midt bane, som er født i Bergamo i Italien har nu skiftet de vante omgivelser i Cagliari ud med nogle nye i Ascoli. Ascoli måtte slippe hele 2.600.000 Euro for den skudstærke midtbane. Der var store rifter om ham, men Ascoli trak i sidste ende det længste strå.

Michele Canini
Den sidste spiller der sagde farvel til Cagliari var Michele Canini. Heller ikke ham var der længere plads til. Den centrale forsvarsspiller skiftede til Empoli hvor der sikkert venter ham masser af Succes og store udfordringer. Canini er også 25 år og har en lang karriere foran sig i Empoli. De måtte slippe hele 2.100.000 Euro for den stærke forsvarsspiller, men han er uden tvivl pengene værd.

Nu kommer vi så til det mest spændende. Nemlig ny indkøbende. Der er som sagt købt ind for 6.000.000 euro og det er jo en hel del for en klub som Cagliari. 3 spiller kunne det blive til for de penge og det er 3 meget talentfulde spillere, som Popovic har hentet til Italien. Alle vil inden for nogle år være store profiler i Serie A.

Gürsel Pehlivan
Den første der blev hentet var det tyrkiske stor talent Gürsel Pehlivan. Han blev hentet til Cagliari på en fri transfer. Den blot 18 årige spiller spås en kæmpe fremtid og Cagliari er det perfekte spring brat for sådan en som ham. Selvfølgelig vil de gerne beholde ham, men om nogle år vil det sikkert blive meget svært og alverdens stor klubber vil have fingrene i ham. Den unge angriber kom fra den tyrkiske storklub Fernerbahce hvor han ikke havde fået noget spilletid.

Arturo Duran
Endnu et kæmpe talent blev hentet til klubben. Denne gang har Popovic været i Chile for at handle ind og indkøbet var den unge Arturo Duran. Han blev hentet i talent fabrikken Colo Colo for en sum på 110.000 Euro. Et stort beløb for en så ung spiller, men han vil men sikkerhed kunne betale alle pengene tilbage om et par år. Duran er blot 19 år gammel, men har et kæmpe talent. Han kan både spille back og central forsvar, så han er en hver managers drøm. Dog er det kun højre back han spiller.

Tijani Belaïd
Endnu en ung og talentfuld spiller er nu hentet til klubben. Belaïd kommer fra Tunesien og har allerede spillet 24 landskampe og scoret 5 mål. Belaïd spiller højre fløj eller central midtbane. Han blev hentet for 5.750.000 euro. Et stort beløb for en 22 årig, men han har et stort potentiale. Han blev hentet i den russiske klub Zenit og nu har han underskrevet en 4 årig lang kontrakt med Cagliari. Han vil med sikkerged blive en af front figurerne i Cagliari.         
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: 20 Cagliari mod stjernerne. tidl Rusland
« Svar #49: 08 Aug 2009, 19:23 »



Truppen
 
2010


Efter Popovic blev ansat i Cagliari har han nu haft et par måneder til at studere tregrenet. Se spillerne af hvem skal starte inde og hvem må nøjes med en bæk blads. Alle vil selvfølgelig starte på banen, men det er op til Igor at finde de 11 helt rette for at få dette hold til at fungere optimalt. Truppen ser umiddelbart meget stræk og spændende ud. 13 forskellige nationaliteter er repræsenteret i Cagliari, og der i blandt er både Finland og Danmark. Dog er der selvfølgelig flest italienere, men det er jo nok ikke så mærkeligt. Truppen ser som sagt meget stærk ud 24 spillere, så burde klubbens mål være en realistisk omgang.


Målmænd.
Truppen er i besiddelse af to målmænd. Begge er de fra Italien. Første målmanden som skal vogte og beskytte Cagliari’s mål er den 27 årige marchetti. Han har nogle kanon reflekser, men ellers er han faktisk ikke så speciel god. Sikkert et sted hvor Cagliari burde forstærke sig næste gang muligheden byder sig. Anden målmanden er en meget ung og dygtigt talent. Han er blot 18 år gammel og meget hurtig. Denne position må siges at være der hvor det se værst ud for Popovics mandskab.

Forsvar.
Heller ikke i forsvaret ser det alt for godt ud for Cagliari. Dog er det da bedre end hos målmændene. De har blandt andre den gamle italienske og inter legende Materazzi som nu er oppe og runde de 27 år. Selvom han ikke er hvad han har været, er han en af de ledende figurer i Cagliari’s bagerste geled. Udover Materazzi i det centrale forsvar huser de også Carlos Matheu. 25 år gammel er han og en utroligt dygtig spiller. Meget stærk og god tackler, er han. På de 2 Backs har Cagliari Pisano og Stefanutto. Især den 30 årige Stefanutto er ikke specielt god, så det ville også være en position der ville være mulighed for en udskiftning på. I forsvaret har de også et meget stort talent nemlig Duran. Den unge Chile spiller, går en meget lys fremtid i møde.  Alt i alt ser det ikke så slemt ud i Cagliari forsvaret, men der er plads til forbedring.

Midtbane. 
På midtbanen ser det til gengæld meget godt ud for Cagliari, og de har en meget spændende en af slagsene. Mange unge og dygtige spillere, som har mod på at spille fodbold, og vil bevise hvad de dur til. De spiller med hele 3 centrale midtbaner, og hvis vi starter fra venstre, finder vi Mika Ääritalo. Den unge finne, som i øjeblikket er ved at blive omskolet til centralmidt, skal blive meget spændende at følge denne sæson. En uvant position, så jeg glæder mig til at se ham på. Den næste der kommer i rækken er Landgren. En blot 21 årige spiller bliver også spændende at følge. Han har allerede nu i sin unge alder spillet hele 3 landskampe for Sverige og de beviser bare hvor stort et talent han er. Den sidste er i geleddet er den 22 årige hviderusser. Et meget stort talent som allerede har opnået 13 landskampe. Han vil få en stor betydning for holdet dette år. Den sidste spiller på den Cagliariske midtbane er nyindkøbet Belaïd. Han spiller en lidt mere offensiv rolle end de 3 andre og det har han også kvaliteterne til. Han er blot 23 år gammel og er oppe på 25 landskampe. En spændende spiller.

Angreb.
På toppen ser det også meget godt ud hvor Cagliari stiller med hele to angribere. Af folk som kan spille position helt fremme har klubben og mange mænd. Faktisk hele 8 angribere besidder truppen. Derfor er det meget svært for Popovic at finde det helt rette makker par som skal ligge op på toppen. Dog er der to spillere der at skilt sig en smule ud fra mængden. Den første der har gjort det er Reginaldo. Den 27 årige brasilianer er både hurtig og skarp foran kassen, så derfor er han den første der er blevet valgt. Den anden der skal ledsage Reginaldo er Larrivey. 26 år og fra Argentina. Han besidder næsten alle spillets kvaliteter, så han er også en meget god angriber.         

Logged

CarlosVela
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 21 Cagliari mod stjernerne. tidl Rusland
« Svar #50: 08 Aug 2009, 21:54 »

Det er sataneme iorden
Logged

FMFreaks inside you.

Zeman
Gæst
 
Sv: 21 Cagliari mod stjernerne. tidl Rusland
« Svar #51: 09 Aug 2009, 15:53 »

Det er sataneme iorden
det var godt tak for kommetaren Opstemt
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: 21 Cagliari mod stjernerne. tidl Rusland
« Svar #52: 10 Aug 2009, 19:24 »

må desværre sige at denne blog stopper med omgående virkning. det skyldes at jeg er kommet i et save der fanger mig rigtig meget og har derfor ikke tid til bloggen. jeg håber da at jeg med denne blog har bevist overfor nogen af jer at jeg kan skrive en blog på mere end bare 2 - 3 updates.
Logged

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010