home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 574 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring FM2009
| | | | |-+  SAS Liga-tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 23 Udprint
Forfatter Emne: SAS Liga-tråden  (Læst 67379 gange)
Cesc
Gæst
 
SAS Liga-tråden
« : 02 Jul 2009, 16:24 »

SAS LIGA-TRÅDEN
Den glemte liga...


Jeg må ærligt indrømme, at jeg synes den danske række er glemt. Den er ikke diskuteret ret meget i denne version af vor kære Football Manager. Derfor vælger jeg at oprette denne tråd, hvor vi kan diskutere alle holdene. Ikke som klubtrådene, hvor man eksempelvis fortæller om sine resultater med Brøndby eller FCK. Herinde diskutere vi alle holdene på kryds og tværs af hinanden, sætter dem op mod hinanden og finder spillere der kan spille på alle holdene i ligaen.

Mange har glemt den fantastiske glæde der kommer, ved at man spiller hjemme i de trygge omgivelser, det kære Danmark. Vores land. Der er så gode muligheder for at få international succes i denne liga, og den danske liga er fantastisk at udvikle spillere i. Du kan tjene kolosalle summer på dine spillere når de har vist deres værd, og i min bog, er den danske række den fedeste at udvikle spillere i. Du spiller i en række der er lige under de store, men du kan med tiden få bygget dit hold så godt, at du kan vinde titler som UEFA Cuppen - og med held, snuhed og skarphed, kan du muligvis hente et Champions League-trofæ hjem med et dansk hold.

Meget af den succes man får med sit hold, blærer man sig med overfor os andre herinde. Vi alle har dog et eller andet forhold til den danske liga, hvorfor jeg finder det federe, at man har fået succes med et hold fra Danmark af end et engelsk midterhold. Mulighederne er nemlig ikke det samme, hverken tiltrækningskraft eller niveau..

Jeg håber denne lille opsang kan få folk igang med at spille i den danske række! Jeg synes den er overset, og det hele handler kun om de store hold fra de fire rækker. SAS Ligaen skal ikke gå i glemmebogen, og lad os derfor få gang i en fantastisk debat herinde, hvor vi giver hinanden lyst til at kaste os ud i et eventyr i hjemlandet.

Lad mig starte lidt debat med disse spørgsmål:
1) Hvilket hold er i din opfattelse det fedeste i SAS Ligaen at spille med? Hvorfor?
2) Har du prøvet at spille med flere SAS Liga-hold, hvis ja, hvilke, og hvordan kørte du taktik med de forskellige?
3) Er det fedt at den danske række er så tæt som den er? Eller ville du hellere have ren walkover fra day one.
4) Når du spiller i Danmark, har du så prøvet at træne flere forskellige klubber i samme spil? Naturligvis i de danske rækker. Hvordan var det?
5) Har du et minde fra et spil du vil dele med os andre? Fortæl, fortæl.
Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: SAS Liga-tråden
« Svar #1: 02 Jul 2009, 16:37 »

1. AaB eller FCK. AaB fordi det er min yndlingsklub, og jeg har ikke tal på alle de spil, jeg har startet med dem. FCK på grund af pengene.
2. Ja, jeg plejer som regel at spille en 4-4-2. Hvis man sætter de taktiske indstillinger ordentligt op, kan man vinde alt.
3. Jeg synes faktisk, at når man er FCK bliver ligaen en ren walkover. Det er vel nærmest skuffende, når man ikke vinder ligaen med et godt antal point ned til nummer to. Efter en eller to sæsoner bliver det også pænt nemt med AaB.
4. Nej, ikke rigtig. Plejer som regel at tage til udlandet.
5. Tja, et spil med FCK, hvor min offensiv hed Skjelbred, Sapara, Keirrison, Marquinhos og Santon. Keirrison blev solgt for 260 mio. til Barcelona.

Jeg synes selv, den danske liga er sjov at spille i. Den er i hvert fald en sikker loader, når jeg starter et nyt spil op - sammen med England og Spanien selvfølgelig Smiley
Logged


Cesc
Gæst
 
Sv: SAS Liga-tråden
« Svar #2: 02 Jul 2009, 16:46 »

SEND DIN TALENTSPEJDER TIL....
Jeg synes altid en af glæderne ved at spille i Danmark har været, hvis man får succes med et hold, der udelukkende består af spillere med skandinavisk nationalitet. Det er fedt at man med spillere der nærmest snakker samme sprog, kan skabe noget stort, og det giver en fed følelse. Dog må man være realistisk, og vil man have hurtig succes, skal man gå efter andre folk end de nordiske. Mit råd er at sende ens talentspejdere til Østeuropa. Få dem til at kigge i Tjekkiet, Serbien, Kroatien osv. Der findes så mange fantastiske unge spillere med gigantiske videresalgs-potentiale. Derfor kan man hurtigt få tjent en masse penge ind, da mange klubber hurtigt bliver interesseret i ens spillere...

PAS PÅ....
Den bedste danske række har mange gode spillere, men nogle er naturligvis bedre end andre. De største stjerner optræder hos OB, FCK og BIF. Alle ejer et stor kuld af fantastiske spillere, men folk som Jesper Grønkjær, Cesar Santin, Michael Krohn-Dehli, Alexander Farnerud, Djiby Fall og Eric Djemba-Djemba er alle folk som virkelig giver ligaen noget ekstra. De kan alle noget helt exceptionelt, og derfor må man være opmærksom på dem, i de 9 kampe man skal spille mod de tre stærke hold.

HOLD ØJE MED....
Det er muligt at gøre et par kup rundt omkring i de danske klubber. Jeg har kigget mange af holdene igennem for at finde de talentfulde spillere, som man kan hente for billige penge. Det største navn man kan få billigt, må uden tvivl være den unge Kasper Lorentzen, der netop har skiftet Vestegnen ud med Randers. Han er ret billig, og med de evner han besidder, er det et scoop at hente ham. Derudover kan Tidane Sane, Kasper Povlsen, Rawez Lawan, Jesper Juelsgård, Rasmus Würtz og Saban Özdogan hentes for rimelige beløb i forhold til evner.

Lige lidt erfaringer fra mig af...
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: SAS Liga-tråden
« Svar #3: 02 Jul 2009, 16:54 »

Hey y'all.
Jeg har netop startet et spil op med FC Midtjylland, og jeg søger en masse unge talenter med stor fremtid foran sig. Altså spillere der kan tjenes ind på, og som kan give mig en stenrig bankbog.

Smid alle de navne ind i kender på unge spillere, der gerne vil til SAS Ligaen.
Logged

Jharn
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: SAS Liga-tråden
« Svar #4: 02 Jul 2009, 16:56 »

Hey y'all.
Jeg har netop startet et spil op med FC Midtjylland, og jeg søger en masse unge talenter med stor fremtid foran sig. Altså spillere der kan tjenes ind på, og som kan give mig en stenrig bankbog.

Smid alle de navne ind i kender på unge spillere, der gerne vil til SAS Ligaen.

Brian Hamalainen, Lyngby
Alexander Fischer, Lyngby
Andreas Bjelland, Lyngby

Alle tre er talenter, som helt sikkert vil blive kompetente spillere med den rette træning Smiley
Logged

Seller95
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: SAS Liga-tråden
« Svar #5: 02 Jul 2009, 16:56 »

NU har jeg fået mod på tanden til at starte et save med en dansk klub, men nu er spørgsmålet bare hvem ??
Hvem synes i jeg skal vælge ?
Logged

Arsenal <3

Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: SAS Liga-tråden
« Svar #6: 02 Jul 2009, 16:59 »

1) Jeg har en del erfaring for den danske liga i FM 09 og det fedeste hold er nok FCK. De har en sublim økonomi og der skal ikke så meget til for at få succes. Når jeg bliver lidt træt af FM tager jeg altid et spil med FCK for at få lysten op igen. FCK er også en rigtig godt hold at køre projekter med. Man kan nemt lave et skandinavisk hold med dem, eller man kan lave andre forsøg.

2) Jeg har prøvet at spille med blandt andet FCM, FCK, AAB, ACH, AGF osv. Med dem kørte jeg mest en 4-4-2 opstilling men jo bedre mit hold bliver jo mere offensiv bliver den.

3) Jeg elsker at en liga er meget tæt. Dog er FCK altid meget gode men det er fedt at udfordre dem.

4) Jeg har prøvet hvor jeg gik fra FCK til AGF og det blev succesfuldt hvor jeg var en stor trussel imod FCK efter 2 sæsoner.

5) Jeg havde på et tidspunkt en FCK gemmer i patch 9.2.0. Der købte jeg i første sæson Andres D'Allesandro og Willians Santana. De spillede sublimt og blev sæsonens spillere i to sæsoner indtil jeg solgte dem i tredje sæson for 250 mil hver.
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: SAS Liga-tråden
« Svar #7: 02 Jul 2009, 17:00 »

NU har jeg fået mod på tanden til at starte et save med en dansk klub, men nu er spørgsmålet bare hvem ??
Hvem synes i jeg skal vælge ?
Og det skal være fra SAS Ligaen? Smiley
Logged

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: SAS Liga-tråden
« Svar #8: 02 Jul 2009, 17:01 »

Hey y'all.
Jeg har netop startet et spil op med FC Midtjylland, og jeg søger en masse unge talenter med stor fremtid foran sig. Altså spillere der kan tjenes ind på, og som kan give mig en stenrig bankbog.

Smid alle de navne ind i kender på unge spillere, der gerne vil til SAS Ligaen.
Rasmus falk, David Boysen, Mark gundelach, og hvis du ser mod norge er der en Torstein Andersen aase, som bliver kanon.
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

Seller95
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: SAS Liga-tråden
« Svar #9: 02 Jul 2009, 17:02 »

hvis der er spændene hold fra 1 eller 2 division gør der skam ikke noget Smiley
Logged

Arsenal <3

Simze
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: SAS Liga-tråden
« Svar #10: 02 Jul 2009, 17:03 »

Hey y'all.
Jeg har netop startet et spil op med FC Midtjylland, og jeg søger en masse unge talenter med stor fremtid foran sig. Altså spillere der kan tjenes ind på, og som kan give mig en stenrig bankbog.

Smid alle de navne ind i kender på unge spillere, der gerne vil til SAS Ligaen.

Der er vidst en fra Legia der hedder Boruk et eller andet og han er et stort 17 år gammelt talent.

Edit: Han hedder Ariel Borysiuk
« Seneste Redigering: 02 Jul 2009, 17:04 af Simze » Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: SAS Liga-tråden
« Svar #11: 02 Jul 2009, 17:03 »

Det behøves ikke være skandinaviske. Ser egentlig helst spillere fra ude fra Skandinavien, da de oftest plejer at give mere.
Logged

fc-hansen
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: SAS Liga-tråden
« Svar #12: 02 Jul 2009, 17:06 »

Det behøves ikke være skandinaviske. Ser egentlig helst spillere fra ude fra Skandinavien, da de oftest plejer at give mere.
Kadlec er en 17 årig tjekkisk angriber, som bliver rgtig stor Smiley
Logged

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: SAS Liga-tråden
« Svar #13: 02 Jul 2009, 17:10 »

Hey y'all.
Jeg har netop startet et spil op med FC Midtjylland, og jeg søger en masse unge talenter med stor fremtid foran sig. Altså spillere der kan tjenes ind på, og som kan give mig en stenrig bankbog.

Smid alle de navne ind i kender på unge spillere, der gerne vil til SAS Ligaen.
Du kan godt få Davide Santon, Zuculini, David Boysen, Igor Stasevich og sådan nogle til FCM Smiley

hvis der er spændene hold fra 1 eller 2 division gør der skam ikke noget Smiley
Det var skam bare fordi jeg har en fed karriere kørende med Varde (som er min hjemby), hvor jeg overraskende ligger nummer 3 til vinter, og man har et hold som nemt kan opnå en placering i den øverste halvdel, og nogle fantastiske og rutinerede spillere oven i unge og gode talenter. Med de rigtige indkøb er det super spændende Smiley
Logged

Seller95
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: SAS Liga-tråden
« Svar #14: 02 Jul 2009, 17:12 »

tror jeg holder mig til min egen hjemby KOLDING FC Opstemt
Men jeg tror nu jeg starter en med min ynglingshold i Danmark som er FCM
Nogle som kan  anbefale nogle ligaer jeg skal have med ?
Logged

Arsenal <3

Sider: [1] 2 3 ... 23 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010