home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23338
  0 Brugere, 934 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: alliewillson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  #10 AC Fiorentina
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: #10 AC Fiorentina  (Læst 10250 gange)
NiielsenxD
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#10 AC Fiorentina
« : 30 Jun 2009, 16:51 »



Som i nok kan læse og se, er dette en blog om det italiensk hold Fiorentina (-:
Der vil ikke rigtig blive lagt vægt på det grafiske da det ikke helt er min stærke side, og at jeg ikke rigtig gider og vente på nogle som kan lave nogle flotte billeder til mine updates. Updatesne ville komme rimelig forskudt, nogle gange hurtigt, andre gange måske med et par dages mellemrum, alt efter hvor meget lyst jeg har efter at spille!

Da dette kun er mit tredje forsøg med en blog, bedes i være flink Wink
håber i vil følge med!

« Seneste Redigering: 04 Jul 2009, 17:25 af NiielsenxD » Logged

- manchesterunited -
forever i'll be a
red devil.

NiielsenxD
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#1 AC Fiorentina
« Svar #1: 30 Jun 2009, 17:54 »

- 01/08-08 -
   Transfers+Trup


Efter to hektiske måneder med ny manager og hårdre træningskampe, er man nu ved, i Fiorentina, at kigge efter nye spændende spiller som kan være med til at forstærke holdet til dette års Serie A samt Champions League. Den nye manager, Heinevilla Nielsen, som for første gang står i spidsen for et 'top-hold' har allerede nu erklæret sin kærlighed til Everton's unge forsvarsspiller, Jack Rodwell, som han ser både kan forstærke holdet nu, men også i det lange løb. Derudover er det også nogle få andre navne som skal nævnes til ønskelisten. Hamilton's James McCarthy, St. Mirren's Stephen McGinn og Feyenoord's Georginio Wijnaldum. Heinevilla har antydet at disse fire spillere ville kunne hjælpe en del til de ambitioner som ikke mindst han selv har, men også dem som Fiorentina har. Der spekuleres dog på om de 117.000.000 Heinevilla har til rådighed, er nok til at hente alle fire spillere til Italien.


1. Sebastian Frey
3. Dario Dainelli
5. Alessandro Gamberini
6. Juan Manuel Vargas
7. Franco Semioli
8. Stevan Jovetic
10 Adrian Mutu
11. Alberto Gilardino
14. Luciano Zauri
18. Riccardo Montolivo
19. Massimo Gobbi
21. Gianluca Comotto
22. Zdravko Kuzmanovic
24. Mario Santana
27. Vlada Avramov
88. Felipe Melo
NA. Jefferson


"Jeg vil satse offensivt og være det boldbesiddende hold, det er efter min mening den bedste taktik" Sagde manager Heinevilla under sit første interview med pressen på Artemio Franchi.
En journalist havde spurgt den nye manager om han havde sin taktik klar, og om han ville fortælle om den allerede nu. Til det svarede den nyansatte manager at han havde gjort sig sine overvejelser, men ville dog ikke fortælle det til pressen på nuværende tidspunkt, for spillerens skyld.
Det forventes dog at Heinevilla vil spille 4-4-2 med offensive wing's, der er blevet gættet på en mulig startopstilling og bookmarkernes 'favorit' er som følger.
Sebastian Frey, det klare førstevalg på målmandsposten, Luciano Zauri og Juan Manuel Vargas på henholdsvis højre- og venstreback, Alessandro Gamberini og Dario Dainelli som de to midterforsvarer, Mario Santana og Stevan Jovetic som højre- og venstrewing, Felipe Melo og Riccardo Montolivo som den spilstyrende midtbane, og endelig Adrian Mutu og Alberto Gilardino som de to skarprettere.

Det lyder i og for sig, som et rigtig stærkt mandskab den nyansatte manager råder over, men er det nok?
« Seneste Redigering: 30 Jun 2009, 17:56 af NiielsenxD » Logged

- manchesterunited -
forever i'll be a
red devil.

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AC Fiorentina
« Svar #2: 30 Jun 2009, 18:39 »

Fin Start, du har fået skrevet. ser frem til mere, for at afgøre om jeg vil følge med
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

NiielsenxD
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#2 AC Fiorentina
« Svar #3: 30 Jun 2009, 20:00 »


- 30/08-08 -
      Starten



Den seneste månedes tid havde været hårde i Fiorentina pga. trænerskifte og spiller slag+køb. Nu var det endelig tid til at tage fat på kvalifikationen til den prestige fyldte tunering.. Champions League. Her var Fiorentina trådt ind i tredje runde hvor man mødte østrigske SK Rapid Wien over to kampe. Wien havde allerede lidt kendskab til årets kvalifikation da de i anden kvalifikationsrunde havde slået hvidrussiske BATE, 4-0 sammenlagt over to kampe. På papiret måtte man erkende at Fiorentina var favoritter, med navne som: Alberto Gilardino, Adrian Mutu og Alessandro Gamberini. Hvor imod de største profiler på Wien mandskabet må siges at være Erwin Hoffer og Branko Boskovic. Det skulle også vise sig at Fiorentina levede op til favoritværdigheden.



Solgt:
Manuel Pasqual (8.250.000)
Marco Donadel (30.000.000)
Per Krøldrup (15.000.000)
Martin Jørgensen (27.000.000)
Efter flere ugers forhandlinger står det nu klart at Heinevilla har hentet tre ud af de fire spillere som han havde på sin ønskeliste, som blev offentliggjort først på måneden. Der er tale om første prioteten, Jack Rodwell som kommer til Firenze fra Everton for 45.000.000 kr. Stephen McGinn kommer til fra St. Mirren for godt 7.750.000 kr, og endelig stor talentet Georginio Wijnaldum som kommer til fra hollandske Feyenoord for hele 75.000.000 kr. Det betyder at det er irske James McCarthy som der ikke var råd til i denne omgang, Heinevilla siger: "Jeg er utrolig glad og stolt over at disse tre unge herre er kommet til Firenze, og blevet en del af min trup og hele holdet. Jeg glæder mig meget til at se dem alle i aktion og håber de ville tilpasse sig området og omgivelserne hurtigt."


Fiorentina 4-0 SK Rapid Wien


Alberto Gilardino

Første kamp blev spillet på Artemio Franchi hvor forventninger til Fiorentina og ikke mindst Heinevilla var store. Det hele startede dog godt for hjemmeholdet der med et massivt pres i kampens indledning fik kontrol over kampen. Efter otte minutters spil var de så venstrewingen Stevan Jovetic som kunne bringe hjemmeholdet foran med 1-0 på et hovedstød. Ca. ti minutter efter målet var det så Wien's tur til at være i fokus, en klodset tackling af Alessandro Gamberini betød straffespark som Steffen Hofmann skulle tage sig af. Det gjorde han dog ikke særlig godt da han fik sat bolden lige i handskerne på Sebastian Frey. Kort før halvleg var det igen Fiorentina som fik bolden i mål,denne gang Adrian Mutu på straffe, og dermed 2-0 ved halvleg. I Anden halvleg tillod Fiorentina sig at gå ét gear ned,det resulterede i et par chancer til udeholdet Wien, der dog måtte se en stor spillende Sebastian Frey holde sit bur rent.Efter 84. minutters spil blev kampen lukket da Dario Dainelli bragede bolden i mål til 3-0. Nedturen fortsatte dog for Wien der efter 90. minutter igen måtte indkassere, denne gang var det Massimo Gobbi som var på pletten.

                                                                                    SK Rapid Wien 0-1 Fiorentina

Ernst-Happel-Stadion i Wien skulle idag lægge græs til returopgøret i Champions League kvalifikations kampen mellem SK Rapid Wien og Fiorentina. Begge hold lagde afventende ud, dog med Wien som det mest aggressive hold, pga af deres 0-4 nederlag i første kamp. Første havleg var en kedelig affærre med få chancer i begge ender. Halvlegen brugte Fiorentina manager Heinevilla til at sætte to af sine tre nyindkøb på banen, Wijnaldum og McGinn. Det skulle vise sig og være en god idé da Wijnaldum havde tredje sidste fod på bolden, inden Gilardino let kunne passere Oliver Trupp i Wien målet efter 65. minutters spil. Efter målet var gejsten helt væk hos Wien spillerene og resten af kampen forløb uden de helt store chancer.

« Seneste Redigering: 30 Jun 2009, 20:06 af NiielsenxD » Logged

- manchesterunited -
forever i'll be a
red devil.

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AC Fiorentina
« Svar #4: 30 Jun 2009, 20:04 »

Gode indkøb, specielt af Stehpen McGinn, som jeg også købte i min blog om Queens Park Rangers. Du skriver også flot, og tillykke med den samlede sejr over Rapied Wien..

Jeg følger med..
KIU
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

NiielsenxD
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: AC Fiorentina
« Svar #5: 30 Jun 2009, 20:07 »

Mange tak! Jeg vil sige at jeg fandt lidt inspiration i din blog med hensyn til købet af McGinn Smiley
Logged

- manchesterunited -
forever i'll be a
red devil.

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AC Fiorentina
« Svar #6: 30 Jun 2009, 20:08 »

Hehe, det er bare iorden, han er også rimelig god
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

NiielsenxD
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#3 AC Fiorentina
« Svar #7: 30 Jun 2009, 20:40 »


- 01/09-08 -
 Champions League

En sammenlagt 5-0 sejr over østrigske SK Rapid Wien betød at Fiorentina her til aften var med i kuglen til lodtrækning af Champions League gruppespillet, som fjerde seeding. Fiorentina er havnet i gruppe F sammen med, hollandske PSV, franske Olympique Lyon og russiske Zenit st. Petersburg. Ikke den nemmeste gruppe for det italiensk hold.

Det efterfølgende pressemøde var Heinevilla villig til at besvare vores spørgsmål.

- Hvordan ser du jeres muligheder i denne gruppe?
"Jeg synes det er en overskuelig gruppe, ligesom vi skal frygte dem, skal de også frygte os. Ved at sige at vi er kommet i en svær pulje, synes jeg kun at det motivere spillerene endnu mere til at vinde, så de kan bevise de er bedst."

- Hvad skal i gøre for at vinde denne pulje?
"Vi skal spille vores spil, og ikke mindst skal vi bevare roen hvis vi evt. kommer bagud. Fodboldkampe er ikke slut før dommeren har fløjet for sidste gang."

- I må komme ind til det her gruppespil med et kæmpe selvtillidsboost, hvordan påvirker det spillerne?
"Jeg er slet ikke i tvivl om at drengene holder hovederne og humøret højt, sådan skal det også være, selvom man taber eller vinder. De her drenge har virkelig potentiale og jeg håber vi kommer til at bevise det."

- Hvem af dine spillere vil få en nøglerolle?
"Sebastian Frey bliver vigtigs vil jeg mene, da vores anden målmand Vlada Avramov måske ikke helt har det samme niveau. Ellers vil jeg mene vi er godt nok dækket ind på de resterende pladser til ikke at fremhæve nogen nøglespiller.

« Seneste Redigering: 30 Jun 2009, 20:44 af NiielsenxD » Logged

- manchesterunited -
forever i'll be a
red devil.

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AC Fiorentina
« Svar #8: 30 Jun 2009, 20:44 »

Svær gruppe du er kommet i, men vi håber da for det bedste.. :p

Enig, Bevar roen og Sebastian Frey, det er opskriften..
Held og Lykke i fremtiden
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

TheWhiteChamps
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: AC Fiorentina
« Svar #9: 30 Jun 2009, 21:45 »

Flot stillet op, og god læsning, bliv ved med at game, så skal det nok blive en god blog! (:

Men må man være så fræk at spørge om, hvem du har solgt dine spillere til?
Logged

Byens hold fra 1880 - AGF i hjertet og sjælen!

NiielsenxD
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: AC Fiorentina
« Svar #10: 01 Jul 2009, 03:12 »

Martin Jørgensen - Fulham.
Manuel Pasqual - Valenciennes.
Marco Donadel - Genoa.
Per Krøldrup - Middelsbrough.

WinkWinkWinkWinkWink
Logged

- manchesterunited -
forever i'll be a
red devil.

NiielsenxD
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#4 AC Fiorentina
« Svar #11: 01 Jul 2009, 03:49 »


- 31/09-08 -
   Serie A start


Fiorentina 1-0 Juventus
SANTANA, Mario 1'


Inter 4-0 Fiorentina
IBRAHIMOVIZ, zlatan 15' 66'
DAINELLI, dario 35' (own)
MAXWELL, 76' (str)
ZAURI, luciano 33' (red card)


Lyon 2-0 Fiorentina
BODMER, Mathieu 52'
CRIS, 57'


Fiorentina 2-0 Catania
GILARDINO, alberto 21'
JEFFERSON, 34'


Bologna 2-2 Fiorentina
GILARDINO, alberto 5'
OSVALDO, pablo 12'
VARGAS, juan manuel 55'
MINGAZZINI, nicola 83'


Fiorentina 4-0 Reggina
JEFFERSON, 1' 60'
MONTOLIVO, riccardo 20'
GILARDINO, alberto 28'


Mario Santana vs. Pavel Nedved.
Dette må siges at være den helt store overskrift efter kampen. Kampensspiller, Mario Santana og Juventus' bedstespillere på banen, Pavel Nedved, tillod sig begge at misbruge tre store chancer hver, heldigvis for hjemmeholdet havde Santana mere held i støvlerne. Allerede efter et minut bragte Santana Firense-holdet på vinderkurs efter Sahilovic ikke fik sparket ordenligt væk. Dette holdte kampen ud, selvom det sagtens kunne have været blevet til mere for begge hold.

"Jeg er skuffet" Det var den eneste kommentar vi fik fra Fiorentina manager Heinevilla efter 4-0 nederlaget til Inter. Guldfuglen Zlatan Ibrahimovic bragte hjemmeholdet foran efter femten minutters spil, og fra det tidspunkt gik det kun ned af bakke for firenze-mandskabet. Efter 33 minutter fik Luciano Zauri et noget tyndt rødtkort for et frispark på kanten af feltet, begået mod Esteban Cambiasso. På det efter følgende indlæg fik Dario Dainelli bragt bolden ind bag egen keeper. Anden halvleg var en tro kopi af første, Inter dominerede og
Fiorentina kiggede på. Zlatan og Maxwell sørgede for både 3-0 og 4-0 til hjemmeholdet som nuppede en fortjent sejr. 

Svær Champions League gruppe. Dette fik Fiorentina bekræftet idag efter at må rejse hjem til Italien med et 2-0 nederlag i bagagen. Allerede i første halvleg kunne man spore en smule manglende engement, hvor imod selvtilliden lyste ud af Lyon spillerne. Vi skulle dog hen i anden halvleg for at få afgørelsen, Mathieu Bodmer kanonerede bolden på undersiden af overlæggeren før den gik forbi en chanceløs Sebastian Frey. Efter 57 minutter var Sebastian Frey igen chanceløs da forsvarspilleren Cris fik sendt et brag afsted fra 25 meter.

"jeg er lidt skuffet over kampen mod Bologna, jeg synes vi havde fortjent alle tre point men de skal også have credit for en fantastisk indsats! Kampen mod Reggina gik lige efter planen, 99.9% af de ting vi lavede lykkedes, og det er jo fantastisk at kigge på. Nu må vi håbe vi kan komme ind i en god stime, og så skal vi bare glemme kampn mod Inter."
Heinevilla's udtaelser efter kampen mod Reggina.


ALBERTO GILARDINO
« Seneste Redigering: 01 Jul 2009, 03:55 af NiielsenxD » Logged

- manchesterunited -
forever i'll be a
red devil.

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AC Fiorentina
« Svar #12: 01 Jul 2009, 06:36 »

God update. dog lidt ærgerligt mod Inter og Lyon, Men mon ikke du nok skal få dem revegeret..

KIU
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

NiielsenxD
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: AC Fiorentina
« Svar #13: 01 Jul 2009, 23:55 »

Er der ingen som vil kommentere på min blog?
Logged

- manchesterunited -
forever i'll be a
red devil.

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: AC Fiorentina
« Svar #14: 02 Jul 2009, 00:00 »

Jo jeg vil gerne, jeg synes det er en fantastisk blog. men jeg har jo også kommenteret til denne update
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010